autovit.ro

Ferrari LaFerrari – aroganta maxima

La doar o jumatate de ora dupa fastuoasa prezentare a lui McLaren P1, britanicii au simtit ca se sufoca… Asta in timp ce forfota din standul Ferrari prevestea o adevarata furtuna. Si cu toate ca britanicii erau constienti ca cei de la Ferrari vor aduce ceva “tare” la Geneva, surpriza a fost imensa pentru toata lumea.

Si iata cum inca o data, Ferrari a adoptat o strategie de marketing castigatoare. Astfel, in timp ce McLaren a dezvaluit periodic informatii si fotografii oficiale cu versiunea de serie a lui P1, italienii au intretinut misterul in legatura cu LaFerrari prin teasere ambigue si imagini mai mult sau mai putin relevante. Si asa au reusit sa surprinda pe toata lumea cu cel mai performant model Ferrari din toate timpurile, adevarata vedeta a editiei din acest an a Salonului Auto de la Geneva. Mai mult, Luca di Montezemolo a ales un nume pe masura pentru succesorul modelului Enzo: LaFerrari (in romana: “Ferrari-ul”), articolul hotarat adaugat numelui marcii subliniind intr-un mod usor arogant ca vorbim despre un supercar care inglobeaza toata experienta constructorului italian.

LaFerrari_2

Iar LaFerrari arata realmente incredibil… Chiar putem afirma ca odata cu lansarea modelului LaFerrari au fost schimbate complet tiparele clasice ale unui supercar. Daca pana acum, designul caroseriei era limitat de anumite restrictii aerodinamice, LaFerrari demonstreaza ca aceasta bariera stilistica nu mai exista… Astfel echipa de designeri a “Calutului Cabrat” a dovedit ca se poate construi o masina realmente seducatoare, dar si perfect optimizata din punct de vedere aerodinamic. Si cu toate acestea, observam flapsuri mobile, prize de aer, dar si un eleron spate, pe care cei de la Ferrari il descriu ca fiind “mai discret decat altele”, o aluzie evidenta la adresa lui McLaren P1

LaFerrari_3

LaFerrari este un adevarat monstru si la capitolul tehnologie… Este suficient sa mentionam ca noul supercar italian este animat printr-un sistem hibrid de propulsie (denumit oficial HY-KERS) format dintr-un propulsor V12 aspirat de 800 CP si un motor electric de 163 CP. Prin urmare, puterea maxima atinge incredibila valoare de 963 CP, iar LaFerrari este capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h in mai putin de 3 secunde… Mai mult, LaFerrari devoreaza plaja  0 – 300 km/h in doar 15 secunde, asta in timp ce McLaren P1 o traverseaza in 17 secunde, iar Bugatti Veyron in 19 secunde…. Iar viteza maxima este evident limitata electronic la 350 km/h. Astfel, se observa ca in termeni de performanta LaFerrari are un usor avantaj in fata lui McLaren P1.

LaFerrari_4

Incontestabil, ambele modele se simt in largul lor pe circuit. Iar britanicii sustin ca McLaren P1 poate parcurge un tur de pista pe legendarul circuit de la Nurburgring in mai putin de 7 minute, ceea ce este realmente impresionant. Un alt criteriu de departajare intre LaFerrari si McLaren P1 ar mai fi interesul starnit in randul potentialilor clienti. Iar la acest capitol Ferrari are avantajul notorietatii si al agresivelor campanii de marketing.

LaFerrari_5

Si cu toate ca pretul este de un milion de euro per exemplar, marca italiana a inregistrat deja nu mai putin de 1.000 de comenzi pentru LaFerrari, adica un volum dublu fata de productia anuntata de 499 unitati. Totusi ramane insa de vazut cine se va impune in aceasta noua batalie din segmentul supercar…

Voi ce ati alege intre LaFerrari si McLaren P1? Care dintre cele doua modele considerati ca este vedeta Salonului Auto de la Geneva?

14 Comentarii

  1. Emil Bratu

    Eu cred ca pe circuit P1 va face Ferrari Ferrari-ul. Si pana la urma doar asta conteaza.

  2. viotrel

    avion!!!!!!!

  3. Denis

    Vedeta salonului auto este Lamborghini Veneno !!!!

  4. MSC

    si dac e batut pe circuit istoria si traditia e de partea italienilor

  5. Robert

    @Denis, parerea ta nu conteaza. @Emil Bratu, de unde oi fi dedus tu ca P1 va fi mai rapid pe circuit decat LaFerrari, atata vreme cat cei 300 km/h Ferrari-ul ii prinde cu 2 secunde mai repede!!! Nu stiu cum functioneaza logica la tine!

    • Ale

      cei 300 ii prinde pe linie dreapta,in circuit totul depinde de sofer si de cum se comporta masina in curbe si cind iasa din curbe cum accelereaza,cuplul maxim……acolo se cistiga timp,in rest pe linie dreapta (daca si cit este) …….sunt o gramada car prind 300,poate in alti timpi,dar ii recupereaza pe traseu

  6. andi

    aroganta e specifica celor de la Ferrari.sint atit de multe exemple pt aceasta afirmatie care intre timp s au uitat ….ramin doar rezultatele.nu conteaza cum le au obtinut.

  7. Radu

    Veyron normal are 16.7s 0-300 iar Veyron SS are 14.6s. Nu stiu de unde-ati scos timpul de 19s dar e incorect.

    http://fastestlaps.com/comparisons/bugatti_eb_164_veyron-vs-bugatti_veyron_164_super_sport.html

  8. emil

    ce sa mai zic…sa-i multumim lui dumnezeu ca a creeat o asemenea fabrica si o asemenea masina !Se pare ca nu este deloc intamplator ca exista nu departe de Roma

  9. Alin

    Circuitele sunt facute ca unele avansuri tehnologice sa fie anulate de catre pilot si echipa lui.
    Pana la urma, daca as avea banii as alege dupa exteriorul masinii.

  10. DRAGOS

    sa fim seriosi, cu presupu”ta” poate sa-si de oricine. cand cineva isi va permite sa le aiba pe amandoua in curte, atunci sa vorbeasca . pana atunci ramanaem cel mult cu admiratia, invidia sau indiferenta. SA FIE IN CURTEA CUI ISI PERMITE ASA CEVA.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)