autovit.ro

McLaren P1, performanta ridicata la rang de arta

Dupa senzationalul McLaren F1 care a bulversat lumea supercarurilor in anii ’90, constructorul britanic a ridicat din nou stacheta si a prezentat oficial in cadrul Salonului Auto de la Geneva un nou superlativ: P1.

Toamna trecuta la Paris, la prima prezenta la un salon auto international, standul producatorului britanic a fost luat cu asalt la prezentarea oficiala a conceptului McLaren P1. Si daca in urma cu 6 luni, publicul a avut ocazia sa admire studiul de design P1, constructorul britanic a revenit la Salonul Auto de la Geneva cu versiunea de serie a succesorului celui mai impresionant supercar construit vreodata.

Din punct de vedere stilistic, aceasta versiune de serie McLaren P1 este practic neschimbata fata de studiul de design prezentat la Paris. De ce oare? Pentru ca in ultimele luni, McLaren si-a chestionat potentialii clienti si a obtinut o serie de opinii legate de studiul de design. Verdictul unanim a fost ca trasaturile conceptului trebuie pastrate si la versiunea de serie, astfel singura diferenta notabila este integrarea fantelor LTR in extremitatile spoilerului fata, prin care se asigura ventilarea eficienta a franelor, dar si optimizarea fortei de apasare aerodinamice. Mai mult, britanicii au dezvoltat impreuna cu Pirelli un set de pneuri speciale denumite P Zero Corsas, precum si un sistem de franare performant realizat impreuna cu constructorul Akebono care este prevazut cu discuri ceramice fabricate dintr-un nou aliaj de carbon.

McLaren-P1_2

Era de asteptat ca si interiorul lui McLaren P1 sa imite perfect aspectul minimalist al unui cockpit. Astfel habitaclul impresioneaza prin amestecul omogen dintre fibra de carbon si piele, precum si orientarea instrumentarului de bord catre sofer. Iar pentru a minimaliza o eventuala senzatie de claustrofobie s-a optat pentru varianta ca o sectiune a plafonului sa fie transparenta.

McLaren-P1_3

Noua provocare a britanicilor este animata de un 3,8 litri V8 biturbo de 737 CP care este sustinut de un motor electric de 179 CP. Astfel, intreg ansamblu dezvolta o putere de 916 CP, in timp ce cuplul maxim este complet ireal: 900 Nm. Propulsia electrica asigura deplasarea pe aproximativ 20 km la o viteza medie de 50 km/h, iar bateriile sunt amplasate in spatele scaunelor. Constructorul mai mentioneaza ca gestionarea acestui ansamblu de propulsie se realizeaza prin intermediul unei cutii de viteze automate cu 7 trepte prevazuta cu doua ambreiaje. Iar cu toate acestea, viteza maxima pe care o poate atinge P1 este limitata electronic la 350 km/h, o valoare mai mica prin comparatie cu predecesorul sau. Insa celelalte repere care ii subliniaza performantele dinamice sunt realmente senzationale, un exemplu pertinent fiind demarajul de la 0 la 100 km/h in mai putin de 3 secunde, asta in timp ce plaja 0 – 300 km/h este “devorata” in circa 17 secunde. Din aceasta perspectiva, noul P1 este cu mai mult de 23% mai rapid prin comparatie cu legendarul McLaren F1.

McLaren-P1_4

Pretul anuntat depaseste valoarea de un milion de euro! Insa in acesti bani sunt oferite standard toate picanteriile pentru performanta extrema atat pe sosea cat si pe circuit. Iar pentru a sublinia si mai mult caracterul exclusivist al noului P1, constructorul a anuntat ca vor fi produse doar 375 exemplare…

Voua ce parere aveti despre noul McLaren P1? Credeti ca va reedita succesul legendarului McLaren F1?

Un comentariu

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)