autovit.ro

Un nou inceput pentru Ford Fiesta

Prin prisma rezultatelor comerciale este evident ca reteta celei de-a sasea generatii Ford Fiesta s-a dovedit pe gustul clientilor de autoturisme din clasa mica. Totusi dupa aproape 5 ani a venit timpul unui facelift, dar nu unul major, ci mai degraba o interventie subtila in materie de design, dar consistenta la nivel tehnologic.

Anul trecut, in Romania au fost inmatriculate 65.130 autoturisme noi, din care 11.664 unitati (17,91%) au fost exemplare din segmentul B, adica clasa mica dominata in materie de vanzari de Ford Fiesta cu 1.870 exemplare comercializate (16,03% din total). Cu toate acestea era momentul ca si Ford Fiesta sa treaca printr-un proces de restilizare, insa unul mai ales de repozitionare…

FF_2

Fata de versiunea anterioara, la exterior Ford Fiesta facelift se remarca in primul rand prin noul design al partii frontale. Astfel vorbim despre o reinterpretare a ansamblului format din grila superioara cu bari cromate, grila inferioara, precum si un nou design al proiectoarelor de ceata. Am mai observat ca noul look al partii frontale mai este pus in valoare si prin redesenarea capotei si chiar prin  introducerea proiectoarelor cu LED-uri, pentru versiunea Titanium. Din lateral se constata ca s-a optat pentru oglinzi cu semnalizator incorporat, iar oferta de jante din aliaj a fost suplimentata. Chiar si partea posterioara a modelului de clasa mica a fost usor revizuita, astfel se observa noul design al blocurilor optice si integrarea unui discret eleron in partea superioara a lunetei.

FF_3

La interior iese in evidenta noul design al consolei centrale, introducerea unor elemente cromate, noua cotiera si chiar o restilizare a levierului cutiei de viteze. Se mai remarca iluminarea in nuanta albastra a cadranelor de bord, redesenarea panourilor interioare ale portierelor, precum si noile tapiterii pentru scaune. Si cu toate ca nu vorbim despre o revolutie stilistica, ci mai degraba de o evolutie, oficialii Ford afirma ca noul design se apropie mai mult de cel al unui model din segmentul compact.

FF_4

Testul oficial de presa l-am efectuat cu motorizarea 1.0 Ecoboost de 100 CP, pe traseul Bucuresti- Azuga si retur. La rulare am remarcat ca au fost operate o serie de optimizari si la nivelul antifonarii habitaclului, astfel zgomotele caracteristice propulsorului in trei cilindri sunt relativ imperceptibile, chiar si la repornirea motorului prin sistemul Start-Stop. Totusi marele castig este acest propulsor de 1 litru supraalimentat, fabricat la Craiova… Chiar daca nu este senzational in materie de consum, motorul se remarca prin cuplul de 170 Nm disponibil intr-o plaja larga de turatii, mai exact de la 1.400 rpm si pana la 4.000 rpm. Si cu toate ca producatorul a omologat consumul mediu de 4,3 litri/ 100 km, la finalul testului am obtinut un consum de 5,4 litri/ 100 km in regim mixt, o diferenta datorata in mare masura stilului de condus.

Am mai remarcat etajarea cutiei de viteze, tipica pentru modelele Ford, dar si setarea suspensiei care absoarbe eficient denivelarile din carosabil. Mai mult, tinuta de drum poate fi catalogata ca fiind printre referintele segmentului, o caracteristica definitorie si pentru generatiile anterioare Ford Fiesta.

Totusi nu am remarcat imbunatatiri majore in materie de vizibilitate, astfel montantul A ramane destul de masiv, iar luneta pare cam subdimensionata, insa aceste concesii sunt tipice acestui segment.

La conferinta de lansare mi-a atras atentia o facilitate interesanta a noului Ford Fiesta. Este vorba despre sistemul My Key prin care se pot seta o serie de parametri de functionare a masinii. Astfel, prin intermediul celei de-a doua chei, un parinte care imprumuta masina adolescentului, poate seta atat limitarea vitezei maxime, cat si mai multe avertizari de depasire a vitezei ori pentru purtarea centurii de siguranta. Mai mult, setarea poate include chiar limitarea volumului instalatiei audio ori imposibilitatea dezactivarii sistemelor ESP si Active City Stop.

FF_5

O alta noutate este introducerea sistemului de asistenta in cazuri de urgenta SYNC, o facilitate prezenta si pe Ford B-Max. Astfel in situatia unui accident, sistemul SYNC initiaza automat un apel catre numarul de urgenta 112 si ofera coordonatele GPS ale autoturismului. Iar oficialii Ford ne-au asigurat ca sistemul este disponibil in limba romana si este oferit gratis, fara abonament. Iar pe lista de optionale mai apare un alt sistem de siguranta, deosebit de eficient in traficul urban. Discutam despre Active City Stop (ACS), un sistem inteligent de evitare a accidentelor la viteze de pana la 30 km/h. Acesta foloseste un senzor pozitionat in fata oglinzii si ajuta soferul prin franarea automata in momentul detectarii unui obstacol in fata masinii. Aceasta optiune costa 350 EUR cu TVA, iar daca tinem cont cat costa inlocuirea unui spoiler ne putem da seama ca investitia se amortizeaza dupa maxim doua incidente inevitabile in traficul urban.

Cam astea ar fi primele impresii legate de primul contact cu Ford Fiesta facelift. Voua cum vi se pare aceasta restilizare a modelului de clasa mica?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)