autovit.ro

Masinile noi pierd teren in fata celor second hand

In Romania, la un autovehicul nou vandut sunt aduse in tara alte patru exemplare rulate. Mai mult, 81% dintre masinile noi sunt cumparate de catre persoanele juridice. Si chiar daca este destul de alarmanta, situatia poate fi oarecum explicata prin scaderea continua a puterii de cumparare a clientului roman…

In primele patru luni ale anului in curs, livrarile de autoturisme si vehicule comerciale pe piata auto nationala au inregistrat o scadere de aproximativ 11%, prin  comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. Conform analizei realizate de catre APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile), vanzarile sunt sustinute in continuare de achizitiile realizate de catre persoanele juridice si care reprezinta 81% din total in luna aprilie.

In analiza per clase se observa ca dupa primele patru luni, doar segmentul monovolum este pe plus, in toate celelalte segmente inregistrandu-se scaderi cuprinse intre 13% si 39%. La acest capitol, APIA mentioneaza ca recenta modificare a Codului Fiscal care a limitat deductibilitatea amortizarii poate fi unul dintre factorii de scadere in clasele superioare (E, F si SUV).

In functie de tipul de combustibil se remarca o crestere a ponderii livrarilor de autoturisme animate de motoare diesel, propulsoare care detin 59% din piata, fata de 55,6% cat se inregistra in aceeasi perioada a anului trecut. Un alt aspect care merita mentionat tot la acest capitol, este faptul ca pentru 6 din primele zece marci, motorizarile diesel reprezinta peste 70% din vanzari. Situatia se repeta si in cazul analizei pe modele, unde 5 dintre modele inregistreaza un procent de peste 70% din vanzarile respectivei marci.

AnalizaSH_2

Tot din statistica intocmita de APIA mai reiese ca in primele patru luni ale anului au intrat in parcul auto national aproximativ 71.000 masini rulate si 15.000 autovehicule comerciale second hand. Aceste valori reprezinta cresteri importante de 53%, respectiv 15% fata de perioada similara a anului anterior, adica la fiecare autovehicul (autoturism + vehicul comercial) nou vandut au fost aduse in Romania alte 4 exemplare rulate.

Iar avand in vedere apropierea momentului demararii efective a Programului “Rabla” 2013 (inceputul lunii iunie, atunci cand tichetele valorice vor ajunge in posesia cetatenilor), APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile) sustine ca trebuie avuta in vedere o eventuala revizuire a estimarii facute la inceputul anului, insa doar dupa analiza volumelor inregistrate pana in luna iunie.

In contextul situatiei actuale, voi ce ati prefera la aceeasi suma de bani: o masina noua sau una second hand?

16 Comentarii

  1. Bazu catalin

    Am cumparat un autoturism opel vivaro,nou……in dec 2009.La acea vreme nu se platea taxa de prima inmatriculare si acum cand vreau sa vand acest autoturism,cel care cumpara masina de la mine trebe sa achita o taxa de timbru in val de 4150€.crede cineva din lumea sau tara asta plina de hoti k o sa mai vand aceasta masina?Cu respect pentru ai nostri alesi ce i am votat

  2. GG Frana

    Scaderea vanzarilor de masini noi e “ajutata” atat de scaderea puterii de cumparare cat si de aceasta noua taxa de timbru. Va dau exemplul meu: am o masina E3 din 2006. M-am decis sa o vand si banii respectivi sa-i dau avans la o masina noua pe credit. Cu cashul jos e mai greu. Dar ghice ce? NU POT sa-mi vand masina PENTRU CA TAXA DE TIMBRU E APROAPE JUMATATE DIN PRETUL MASINII!!! Si atunci, ala care ar vrea sa cumpere o masina SH zice ca mai bine la aceeasi bani ia o masina mai veche, dar mai mare, cu E1 sau non-E pentru ca taxa e mai mica si, per ansamblu, iese mai bine, POLUAREA FIIND MAI MARE totusi. Iar eu, care doresc sa-mi iau o masina noua, merg in continuare cu aia veche, sperand ca guvernantii nostri VOR REGANDI PROSTIA ASTA DE TAXA!

  3. mari0

    Eu sprijin achizitionarea de auto noi, Iar statul ma ajuta din plin sa fac asta RV motor 2200 disel automat am platit 3200 lei taxa de mediu!!!!!! Va multumesc pt incurajare stat jegos ! PS: eu nu v-am votat ! Stiam dc.

  4. bidu

    Foarte bine ca nu se vand masinile noi,eu mi-am luat de curand un opel cu 30.000 km si am dat 5000 de euro,de ce sa dau 12000 pe ea noua cand masina este aproape noua chiar miroase a noua inauntru?

  5. mannix

    Prostia la romani a fost mare! Masinile noi au fost cumparate de firme ptr. a scadea valoarea din impozit prin amortizare cat si de persoane fizice care au avut ceva bani si au mers pe principiul ca macar o data in viata iti cumperi masina noua. Mare greseala: la 6 luni dupa cumparare masina scade foarte mult in valoare si daca mai adaugi dobanzi leasing, comisioane, etc., este de fapt teapa vietii tale. Am schimbat in ultimii 30 de ani 16 masini care mai de care, belea, dar second hand, maxim 5-6 ani vechime la cumparare si nu am pierdut mai nimic la revanzare. Succes!

  6. eu

    Cumparati oameni buni masini electice ca nu platiti acum timbrul de mediu…..

  7. viotrel

    pai cum dracu sa se mai vanda daca omu nu scapa de cea din curte din cauza taxei care a puso doi hoti ordinari

  8. rigo

    am 2 masini una din 2007 am luato noua si una din 2002 de secan, anul acesta intentionam sa le vind sa imi iau una noua pentru ca miam schimbat domeniu de activitate comercial ,dar nu pot sa le vind din cauza taxei de timbru,imediat ce le pot vinde nu mai bac banii in masini scumpe,,masina maxim de 1000 euro, cind vreau sa o schimb direct la fier vechi,fara stres,anu acesta am primit o lectie.

  9. marius

    Piata auto a masiniler noi din 2008 este blocata la cele vechi cu taxa (HOTILOR)NUMITA TAXA DE TIMBRU a termina si cu asta. ATENTIE GUVERNUL PONTA in curind va pune taxa de poluare si pt gazele din stomac ca doar poluam.asa ca oameni buni sa nu mai dati parturi ca ca le vine la incompetenti o ideie.SA VA FIE SUSINE TALHARILOR.

  10. sodo

    ha pe mine ma opreste pretul…motorinei..dau un car de bani pe o masina noua (care oricum a 2-a zi a pierdut 20% din valoare) si mai imi trebuie dupa aia un imprumut in banca sa-i fac plinul…asa ca sa-mi s… p…

  11. Paul

    Daca platesc timbru de mediu pt ca poluez atunci cand circul cu masina am doua idei personale:
    -sa ma oblige statul roman la inmatricularea masinii sa-mi montez un catalizator care sa reduca emisiile de co2 (deci sa poluez mai putin,daca acesta este scopul) si sa platesc taxa conform acestora, adica am masina euro 2 care polueaza mult si o fac cu ajutorul catalizatorului euro 5
    SAU
    -sa platesc doar cand folosesc masina, adica sa includa taxa in benzina pt ca cel ce sta cu masina in garaj nu polueaza iar cel ce circula zi de zi da.
    In felul acesta masinile cu motoare mici consuma mai putin,polueaza mai putin, deci platesc mai putin iar cele cu motoare mai mari consuma mai mult,polueaza mai mult deci platesc mai mult.
    Scuze daca ma insel.

  12. ioan

    Am masina E3 luata noua in 2006. Nu o pot vinde pentru ca taxa este jumate din valoarea masinii. Asta e, raman cu ea si peste cativa ani voi cumpara alta SH. Nu are rost sa mai cumpar masina noua care nu o voi putea vinde. Nu va mai agitati, nu voi ati vrut psd-u` “sa va deie pensii si salarii ca asa zice la antena3” ??? :)))

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)