autovit.ro

Noul BMW X5, primele informatii oficiale

Dupa ce a prezentat cateva facelift-uri si chiar un spectaculos concept, constructorul german revine in prim-plan cu un model mult-asteptat. Astfel, zilele trecute au fost facute publice primele informatii oficiale despre cea de-a treia generatie BMW X5, un SAV emblematic chiar si pentru clientii din Romania.

Fondatorul segmentului Sports Activity Vehicle, BMW X5 a ajuns la cea de-a treia generatie. Pe parcursul vremii, BMW X5 a reusit sa se impuna in randul clientilor si a devenit chiar liderul in segment la nivel mondial. Astfel, de la debutul primului model, in anul 1999, au fost livrate mai mult de 1,3 milioane de exemplare catre clientii din intreaga lume.

Asa ca daca tinem cont de acest background, constructorul german a fost nevoit sa conceapa o noua generatie care sa respecte traditia. Iar din primele informatii oficiale se pare ca a si reusit… In primul rand se observa ca noul X5 reprezinta o evolutie evidenta in materie de design prin comparatie cu modelul anterior. Iar principalele repere la capitolul estetic sunt farurile circulare duble ce se extind in grila radiatorului, silueta extinsa elegant cu linia laterala marcata de pasajele musculoase ale rotilor, precum si designul fata si spate evidentiat prin linii orizontale si suprafete proeminente. Tot la acest capitol se mai remarca o serie de elemente noi integrate armonios in limbajul general de design, incluzand Air Curtains si Air Breathers pentru rotile fata si Aero Blades pentru luneta. Iar optimizarea aerodinamica este evidenta, astfel noul BMW X5 demonstreaza un coeficient aerodinamic de numai 0,31 (pentru X5 xDrive30d), o valoare excelenta pentru o masina din aceasta categorie.

Noul_BMW_X5_2

La interior se remarca spatiul generos si atentia acordata detaliilor de finisare. Structura orizontala, in straturi, a panoului de bord, subliniaza latimea si spațiul interior. Tema liniilor orizontale este preluata si de insertiile din bord ce se extind in decoratiunile usilor fata si sunt continuate apoi in panourile usilor spate. Designul tridimensional al suprafetelor genereaza contraste puternice si subliniaza atentia pentru detalii si calitatea finisajelor. Noul display central iDrive cu design tip „flat-screen” are o diagonala de 10,2 inci si vine in premiera cu un Touch Controller (controler cu suprafata tactila, disponibil cu sistemul optional de navigatie). Iar tot o premiera este disponibilitatea sistemului de sonorizare Bang & Olufsen High End Surround.

Mai mult, operare automata a hayonului pentru noul BMW X5 este disponibila in echiparea standard, acesta putand fi deschis si inchis prin telecomanda si din zona soferului. Scaunele confort si un al treilea rand suplimentar de scaune sunt disponibile optional. Ergonomia este asigurata si de zonele de depozitare extinse si de bancheta spate cu spatar rabatabil in raport 40:20:40, dar si de capacitatea marită a portbagajului: 650 – 1.870 de litri. In premiera sunt oferite noi posibilitati de personalizare a masinii, astfel clientii pot opta pentru noile pachete Design Pure Experience, Design Pure Excellence dar si M Sport, dotari de exterior si interior ce pot fi comandate in aproape orice combinatie.

Noul_BMW_X5_3

Constructorul a mai anuntat ca la lansare vor fi disponibile trei variante de motorizare: BMW X5 xDrive50i cu noua generatie de motor V8 pe benzina de 450 CP, BMW X5 xDrive30d cu propulsor diesel cu sase cilindri 258 CP si BMW X5 M50d, model M Performance, cu motor diesel triturbo cu sase cilindri 381 CP. Iar din ultima luna a acestui an vor fi introduse in gama si urmatoarele propulsoare: BMW X5 xDrive40d, BMW X5 xDrive35i, BMW X5 xDrive25d si BMW X5 sDrive25d.

Din aceste prime informatii oficiale, ce parere aveti despre aceasta a treia generatie BMW X5?

2 Comentarii

  1. marius.c

    Buna ziua.”Fizic” vorbind la exterior seamana destul de mult cu x3,lucru dealtfel intalnit si la berline incepand cu ultimului septar,urmat de seria cinci si apoi trei.La interior se vede un mare progres,era de asteptat tinand cont criticilor din ultimul timp si al nivelurilor de finisare superioare la Q7 si noul ML.Mototorizarile sunt pe toate gusturile iar versiunea diesel de 2 litri cu tractiune spate nu ma mira deloc tinand cont ultimile tendinte din domeniul.Preferata mea ramane prima generatie.In decembrie 1999 vedeam primul X5 pe strada,si a fost dragoste la prima vedere.Cand imi placea nu mi-o permiteam, acum ca mi-o permit prefer un ML.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)