autovit.ro

Supradoza de adrenalina: 7 M-uri intr-o singura zi

Astazi si maine vom discuta despre un test de exceptie desfasurat pe circuitul austriac Wachauring. Mai exact este vorba despre un curs de perfectionare la bordul celor mai puternice si mai dorite modele din gama BMW M: M135i, M3, M5, M6 Coupe, M6 Cabrio, X5M si X6M. Iar pe parcursul unei singure zile am avut parte numai de senzatii tari, de la condus sporty cu M6, la manevrabilitatea pe circuit cu M135i, drift-uri cu M3 si chiar testarea reactiilor la pierderea aderentei cu X5M si X6M. Suna tentant, nu?

La circuit am ajuns in primele ore ale diminetii, pe o vreme mohorata si o temperatura destul de scazuta pentru luna aprilie. Iar umezeala din atmosfera, vantul usor taios si linistea apasatoare a diminetii intregeau decorul perfect in care principalii actori asteptau “cuminti” la linia de start, prevestind o zi care ne va ramane toata viata intiparita in memorie…

Wachauring, un nume cu rezonanta motorsport, este un circuit polivalent folosit mai degraba in scop educational decat intr-unul pur competitional. Detinut de catre OAMTC (echivalentul ACR-ului nostru), circuitul de la baza Alpilor poate fi configurat in diferite moduri atat pentru cei care vor sa aprofundeze tainele sofatului in siguranta ori pentru antrenamentele pilotilor din Campionatele de Turisme, cat si pentru organizarea unor importante competitii de drift.

Wachauring_z1_2

Ziua a inceput cu scurta o conferinta de presa in care au fost punctate cele mai importante repere din istoria diviziei motorsport, de la nasterea fenomenului M care a avut loc in anul 1972 si pana la exemplarele contemporane. Asa ca va inchipuiti ce nerabdare aveam numai la gandul ca sapte dintre cele mai performante masini de serie ne asteptau la linia de start…

Cum era si firesc, nu puteam trece la treaba fara o sedinta tehnica, tinuta de instructorii prezenti pe circuitul austriac. Iar in acel moment, am aflat cu maxima placere ca vom participa in prima parte a programului la un complex curs de instruire, structurat pe patru mari capitole: Scenic Drive, adica condus sporty pe drumuri publice la volanul lui M6, manevrabilitate pe circuit cu M135i, lectii de drift cu BMW M3 si deprinderea reactiilor corecte pentru redresarea masinii in situatia pierderii aderentei, la bordul masivelor X5M si X6M. Iar la finalul acestor probe de instruire, organizatorii ne-au asigurat ca vom testa individual toate cele 7 exemplare in regim de cursa.

Wachauring_z1_3

Iar conform impartirii facute de catre organizatori, am inceput ziua cu Scenic Drive, o “plimbare” de placere alaturi de doua V8-uri de 560 CP… Va dati singuri seama ca diferentele dintre celor doua modele Coupe si Cabrio nu sunt foarte evidente, asta daca excludem discutia despre plafon ori despre afinitatile fiecaruia catre un anumit tip de caroserie. Ambele variante sunt adevarati “monstri pe roti” capabili sa furnizeze toate senzatiile posibile unui sofer, de la acceleratia 0 – 100 km/h concretizata in doar 4,2 secunde, la manevrabilitatea exceptionala, stabilitatea exemplara la abordarea mai “in forta” a virajelor si pana la temperamentul sporty, asta parca in ciuda greutatii totale care oscileaza in jurul a 2 tone la ambele versiuni… Mai trebuie adaugat ca organizatorii ne-au oferit ocazia rara de a testa un M6 dotat cu transmisie manuala, o inedita optiune disponibila doar pentru clientela americana. Si chiar daca varianta secventiala este mai economica si mai rapida in raspuns, senzatia pe care ti-o imprima un M6 manual este atat de speciala incat nu poate fi descrisa perfect in cuvinte.

Wachauring_z1_4

Iar dupa ce am fost sedusi iremediabil de cele doua M6-uri, am revenit cu picioarele pe pamant sau mai exact pe circuit… Asa a inceput cursul de manevrabilitate pe circuit cu doua exemplare M135i, unul cu transmisie manuala si celalalt cu cutie de viteze automata. Dupa cateva tururi de recunoastere in spatele unui M3 E30 din care instructorul ne arata cum trebuie “atacat” fiecare viraj si care este trasa ideala, cei 320 CP au fost pusi “la treaba”… Iar dupa primele ture mai timide, au urmat cateva mai “serioase”, caracterizate prin scrasnit de pneuri si retrogradari violente. Insa marea supriza pe care ne-a oferit-o M135i a fost chiar manevrabilitatea, una cu adevarat ireprosabila… Iar combinatia inspirata dintre ampatamentul redus, puternicul propulsor si transmisia “scurta” imprima o senzatie de sportivitate pe gustul si celui mai pretentios client…

Maine vom vorbi despre sesiunea de drifturi cu M3, despre interesantul test de perfectionare pentru deprinderea reactiilor corecte in situatia pierderii aderentei pe puntea spate cu X5M si X6M, dar si despre senzationala cursa cu toate cele sapte masini de test…

Care este modelul vostru preferat din gama BMW M?

13 Comentarii

  1. alex

    bmw-urile sunt niste masini scumpe si nu f fiabile !!
    de ce nu vb si de alte masini performante de exemplu cele japoneze ??

    • ovidiu

      Daca esti convins de ceea ce declari in privinta fiabilitatii BMW-urilor, hai sa facem un test comparativ cu un BMW M3 din 1985 si orice japoneza din acelasi an cu performante similare, sa vedem ce iese!

      • XXS

        =))) Bravo Ovidiu! Nici nu gaseam replica mai buna! :))

        • ms

          Raspunsul pe care ti-l dau eu Alex este urmatorul: in lumea aceasta nu exista decat Mercedes si BMW, restul sunt cazane…
          Englezul spune ca este prea sarac sa isi cumpere ceva ieftin, de aceea aceste masini costa cat costa, dar peste bani mai sunt multe, foarte multe, pe care le vei intelege cand te vei urca intr-o astfel de masina…

          • motor turat la maxxxim

            ai perfecta dreptate.cu un cazan de skoda superb 2.8 am mers 240.000km si singura reparatie a fost un pivot schimbat la 160.000km.un mercedes 270cdi la revizia de 80.000km m-a convins sa-l vind,deoarece ma costa aproape 100 mil.(la vremea aceea)garnitura etrier/sonda de ulei/calculator clima/pivoti,”mivoti” si alte kkturi.[cred ca nu trebuie sa specific ca mert-ul l-am luat nou,din reprezentanta}in momentul de fata nu prea iti mai ofera atit de multe(exceptind tinuta de drum exceptionala)
            ovidiu-mai “sapa”,te rog si vei vedea ca sunt suficient de multe japoneze cu performante asemanatoare care merg muuuult mai altfel decit m3 -ul tau

  2. florin

    bine punctat . Bmw are suflet , toyoya ? banal?

  3. cosmin

    BMW nu e fiabil? Poate la noi,ca sunt pe mainile la toti tiganii dornici de afirmare. Am o pisicuta de 3 ani in posesia mea,nimic mai fiabil,avand in vedere modul in care am exploatat-o (rupta in doua). La noi cei mai multi merg pe principiul “lasa ma,ca merge si asa,n-are sens sa bag bani in ea aiurea”. Sunt masini pt oameni care se respecta,prin urmare si ele trebuiesc respectate pe masura,dandu-le totul la timp.

  4. Yby

    Am avut si eu un bmw cu suflet si 420 cp. Designul interior nu mi- a placut nici mie si nu cred ca a placut cuiva vreodata. Dar avea o inima puternica. Pana a ceda(ups; avea doar 55.000 in trei ani). Asa ca am trecut ,cu trei ani in urma ,la un “cazan” de 579 cp . Suflet nu stiu daca are , dar are inima mare. Bonusul e ca inca este vie dupa 140.000 de km. pretul cazanului : cu doar 20 % mai mare, puterea cu peste 35% mai mare, dotarile cu peste 100% mai multe. Asa ca ar fi cazul sa uitam de vorba tatalui meu ( cand se fabrica doar” botul de cal “si “rechinul”)cu existenta a doar doua marci.

  5. benchea bogdan

    buna la toata lumea,eu sunt inginer motorist si propietar de bmw de cand ma stiu !aceste masini le repar de o viata intreaga si sincer am probat cam tot ce inseamna patru roti bmw are suflet stie cand esti suparat si cand esti vesel B M W este ceva care face parte din viata mea AM STUDIAT cam tot ce inseamna istoria si viata BMW si e o intreaga poveste de viata si de moarte ceea ce mari constructori de autoturisme nu prea o au EU AM ALES BMW SI CAND IMI VA VENI CEASUL DE SFARSIT VREAU CA SA FIU INMORMANTAT INTR O CAROSERIE DE BMW IN loc de cosciug si era sa uit pe cainele meu un amstaff il cheama HAMMAN,si in incheiere as vrea sa precizez ca ori ce constructor de automobile fiecare are plususri si minusuri dar un B M W RAMANE INTOTDEAUNA UN BMW nemtii spun ca exista MERCEDES SI BMW SI ALTE MASINI SI AU DREPTATE !!!!

  6. Razvan

    BMW-urile sunt niste masini exceptionale, dar mai sunt si altele demne de luat in seama.
    Punctul forte al BMW-urilor este motorul exceptional care te face sa te simti pilot de curse si nu sofer de zi cu zi. Pe de alta parte, confortul este mult mai ridicat intr-un Mercedes sau Audi.
    Sa nu uitam totusi ca si ceilalti constructori au in gama masini exceptionale, care se pot bate cu cele mentionate mai sus, iar aici as vrea sa amintesc pe scurt cativa din clasa similara: Lexus, Cadillac, Mazda, Mitsubishi, Subaru, Volvo… Totul sta in gustul fiecaruia dintre noi. Nu exista masini urate sau proaste. Exista doar oameni cu gusturi si pareri diferite.
    Ca sa fiu si on-topic, as raspunde la intrebarea “Care dintre M-uri preferati?” cu M3.

  7. Flash

    Am o singura intrebare despre ce ar insemna o masina ideala pt mine. Ce ziceti de un design Audi, motor BMW si dotari Mercedes? Din pacate putem doar visa la masina ideala!!!

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)