autovit.ro

Cum iti dai seama ca ambreiajul va ceda?

In destule cazuri am observat ca cei care isi cumpara o masina second hand omit sa verifice un lucru esential, si anume starea ambreiajului. Iar apoi dupa cateva sute de km acestia sunt nevoiti sa investeasca o suma consistenta de bani pentru remedierea problemei. Din pacate, chiar si unii dintre cei care poseda un autoturism trec cu vederea anumite simptome caracteristice. Asa ca haideti sa discutam despre cum se poate depista o “imbatranire” prematura a ambreiajului…

De la bun inceput trebuie mentionat ca durata de viata a ambreiajului este influentata direct de stilul de condus. Mai mult, utilizarea masinii cu preponderenta in mediul urban va accelera imbatranirea intregului kitt de ambreiaj. Iar dupa parerea mea, o vina au si instructorii de la scolile de soferi care ne “invata” ca franarea trebuie realizata cu ambreiajul patinat… Insa haideti sa vedem care sunt cele trei simptome caracteristice unei iminente cedari a ambreiajului:

ambreiaj_21. Daca este sesizata o rezistenta nefiresc de mare la apasarea pedalei de ambreiaj este clar ca ambreiajul incepe sa dea semne de “oboseala”, insa cedarea nu va fi imediata. Totusi tineti cont ca daca mergeti la service in aceasta etapa, puteti economisi o suma importanta de bani.

2. Daca la rulare sesizati ca ambreiajul patineaza, iar trecerea dintr-o treapta de viteza in alta este ingreunata (“agata”), atunci trebuie sa va programati la un service. In prima faza problema apare la viteze mari, insa in timp veti observa ca desi motorul este “ridicat in ture”, nu veti mai reusi sa depasiti nici 100 km/h. Iar apoi, viteza maxima pe care o va atinge masina va fi din ce in ce mai mica… Mare atentie ca daca veti amana remedierea problemei, creste riscul distrugerii discului de ambreiaj si veti ramane blocati in trafic…

3. Daca motorul se tureaza excesiv in primele trei trepte de viteza sau daca nu se poate cupla “la rece” prima treapta ori marsarierul, inseamna o defectiune iminenta a ambreiajului.

Asa ca ar fi bine sa tineti cont de aceste simptome si sa va adresati unui service specializat care va poate remedia problema. Pentru ca daca amanati deznodamantul nu faceti decat sa pierdeti mai multi bani si chiar sa va puneti viata in pericol.

Din experienta voastra, mai stiti si alte simptome caracteristice “imbatranirii” ambreiajului?

170 Comentarii

  1. Nicoleta

    Buna am si eu o probl.Acum cateva zile mi sa dus pompa de ambreiaj,mi se rupsese burduful si pierdeam lichidul,in fine am schimbat pompa am mers 100de metrii cu ea dupa care a inceput sa se auda un fasait ciudat ca si cum ar fi pierdut aer sau lichid ceva de genul fsssssss….:)in prima faza nu mai intra in trepte cum trebuia iar in marsalier facea urat rau caraia rau.Mentionez faptul ca in momentul in care am schimbat pompa am schimbat-o cu ajutorul unui amic iar acesta m_a pus sa ii fac multe pedale ptr aerisire.Din cate am inteles la cielo se face o singura pedala.Noi am facut pedale pana iesea lichidul spuma….In fine cu chiu cu vai am ajuns acasa iar de dimineata cand trebuia sa plec la servici nu a mai facut absolut nici un fel de problema.Deci probl mea mea este sunetul care se aude cand o bagi in viteza si incerc sa plec atunci se aude,cand este la relantiu motorul merge curat.Imi puteti spune ce ar putea fi?Vreau sa va mai spun ca am fost la mecanic cu ea si nu mai facea nimic nu se mai auzea nimic….:)deci a mai si ras mecanicul de mine:)ceva idei va rog

  2. Pop zoltan

    Buna ziua am schimbat chitul de ambreaj cu volanta cu tot la un bmw e46 cind pornesc in rampa si pedala e aproape sus adica de la jumate in sus se simte caun scartait o bataie marunta care ar fi cauza ceva pareri !

  3. Alin tm

    Buna ziua,am o problema sper sa ma puteti ajuta cu un sfat.Am un golf 4 iar cand vreau sa plec de pe loc nu pot sa cuplez viteza 1 nici 2..dar cu motorul oprit se pot cupla care ar putea fi cauza? Astept rasp multumesc

    • sorin

      Daca maneta intra in viteza “la rece”,adica motor oprit,dar in momentul cand pornesti motorul nu poti baga in viteza,cu siguranta s-a dus discul de ambreaj.

      • IVAN

        Si la mine la supernova la rece nu merge 1a si marșarierul, dar cîteodată merge,sau cînd merge se aude cîrîit la cutie parca nu are ulei,dar am mers mult sport si cu 6000 ture si are 230000km.Am găsit un a!breiaj seconx hand sa vad cum merge ca vreau sa iau un Logan.

  4. Cristi

    Am un VW Sharan din 2007 cu motor de 2,0 tdi-140cp. La plecarea de pe loc uneori ambreiajul smucește puternic chiar dacă incerc să-i dau drumul ușor. De la un timp debraiază din ce in ce mai greu, chiar imi moare motorul in viteza a 2-a. Să fie pompa de ambreiaj sau volanta??

  5. Dan

    Buna seara.
    Am un Passat 1,9 din 2006 si de mai multe ori s-a intamplat sa ramana schimbatorul blocat in marsarier. Dupa ce opream motorul si il opream din nou dupa 10 – 15 secunde de cele mai multe ori, scoteam din marsarier si functiona normal. Am masina de doi ani si i-am schimbat distributia dupa ce am cumparat-o in Ianuarie 2015. Am intrebat mai multi mecanici si nu am primit un raspuns. Locuiesc in Londra si la efectuarea MOT nu am avut nici un fel de probleme. Chiar am intrebat la service-ul respectiv si nici un raspuns concret. Poate cineva sa ma ajute?
    Adresa mea de email este kompetentu2000@yahoo.com

    Cu respect,

    Dan

  6. Raisa

    Buna, am un opel meriva saptamana trecuta i-am schimbat kitul de ambreiaj cu volanta, cand sa plecam de la mecanic, nu merge sa o bagi in viteza, apoi mi-a schimbat si pompa de ambreiaj, si tot nu merge, cand e motorul oprit merge sa o bagi in viteza, cand il opresti nu mai merge…care ar fi problema? Multumesc mult.

  7. Madalin bere

    La un pasat 19 tdi 131cp din 2004lam cumparat la licitatie cu matoru pornit si fara sa apas ambreaju intra in ori ce viteza cu usurinta fara sa caraie sau frecat .mentionez ca am aerisit pompita de deasupra cutiei si tot nici o modificare nui rupta nici o planetara.va multumesc. Lasati un mesaj la adresa de mail :madalinteodora@gmail.com

  8. Slobozeanu Ionuț

    Salut .Am un Ford focus MK 1 1.6 16v intra in viteze dar nu se mișcă . Și când o turez miroase a ambreiaj.si mi-a zis cineva că nu e ambreiajul . Știe cineva ce poate fi . Mulțumesc

  9. Silviu

    Buna. Detin o mazda 6, an 2006 2.0 disel, 6 trepte, recent am inceput sa am problema cu prima trepta de viteza si marsarier, imi intra din a 2-3 incercare, ce ar putea fi? Ambreajul? Imi intra greu si la rece si la cald..

  10. Florinel

    Salut!!Detin un audi a4 din 2005 cutie de viteza manuala,si am o problema cu mansalieru treptele 1,2,3,4,5 merg ok, dar cand bag in mansalier si incep sa ridic ambreaju da sa moara motoru specific accelerez in acel moment??Va rog sa ma ajutati cu un raspuns!!Va multumesc

  11. Catalin

    Va salut. Masina este Skoda Octavia 2 1.4 TSI benzina, cutie cu 6 trepte+R, an 2010. Se intampla ceva ciudat, si anume, uneori in anumite situatii, parcare cu spatele din scurt, manevre scurte de dat cu spatele pe teren mai dificil, adica putin panta, in general cu trenul de rulare putin tensionat, sa ramana blocata in marsarier, uneori mai tare alteori tine mai putin dar simti ca tine ceva acolo. Iese dar trebuie sa tragi cu simt de raspundere de schimbator. A mai facut figuri si la tr. 1 dar mai rar, a intrat mai greu sau a iesit mai greu, sau daca schimb mai repede parca s-a simtit ca freaca “fier pe fier” sau n-a intrat din prima, la jumatatea cursei schimbatorului se lovea de ceva. Cu masina oprita nu face asa, se comporta bine intra si iese din toate treptele inclusiv marsarier. In general, merge bine cutia, doar in anumite situatii apar problemele descrise. Am schimbat deja uleiul din cutie cu unul original aditivat de la reprezentanta. Dupa schimbare s-a simtit o ameliorare dar apoi incet incet parca face la fel. Poate fi si ambreiajul, sa nu debraieze mereu complet? Sau e ceva cu cutia. Nu prea m-a lamurit nimeni pana acum, daca vreau sa simulez problemele astea chiar atunci nu mai face asa cutia, nu face mereu.

  12. Stoica Angela

    Am o toyota yaris si intră foarte greu an treapta 2 cutia de viteza este semiautomata ma puteti ajuta cu vreun sfat va multumesc

  13. Alex

    Îmi patineaza ambreiajul de la treapta a 3 a în sus, menționez că pot pleca cu rotile de spate taras,patineaza de la a 3 a în sus pe la 2000 de ture când o calc, am ambreiaj cu masa simpla cu rulment hidraulic. Masina e o bora 1.9 am. Salut

  14. Daniel

    Am un Ford focus 2001 tddi are un tacanit in partea stingă jos din partea volanului cum calc abriajul dispare ar putea fii doar rulmentul de presiune ! As putea schimba numai rulmentul ? Ce sfat in dați

  15. Alexandru

    Salut, mi-am cumpărat recent un golf 5 și când bag în marșarier se aude un cârâit, iar câteodată întra greuț în prima treaptă. Ma gândesc ca e problema la ambreiaj sau poate la cutia de viteză. La rece întrării petrecut. ( nu prea le am cu mecanica sunt începător 😂).

  16. Marius

    Buna! Ma poate ajuta si pe mine cineva cu o parere va rog. De ceva vreme am observat o problema si anume,cand pornesc masina sa plec de pe loc se aude/simte un scuturat ca si cum ar patina ceva. Masina are 5 ani. asta se intampla numai cand motorul e rece.

  17. Mircea Marius

    Salut! Am un Seat Toledo 1.9 tdi 110 cp din 2003 si am nevoie de ajutorul vostru intr-o dilema.Atunci cand schimb in treapta a 2-a sau a 3-a , cu motorul un pic turat, imi agata vitezele.Daca il las incet , sa ajung motorul la 1000 tur, schimba fara nici o problema.Foarte foarte putin agata si la marsalier, cateodata.Masina e foarte veche si are 400000 km. In rest merge brici.Multumesc !

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)