autovit.ro

Cum iti dai seama ca ambreiajul va ceda?

In destule cazuri am observat ca cei care isi cumpara o masina second hand omit sa verifice un lucru esential, si anume starea ambreiajului. Iar apoi dupa cateva sute de km acestia sunt nevoiti sa investeasca o suma consistenta de bani pentru remedierea problemei. Din pacate, chiar si unii dintre cei care poseda un autoturism trec cu vederea anumite simptome caracteristice. Asa ca haideti sa discutam despre cum se poate depista o “imbatranire” prematura a ambreiajului…

De la bun inceput trebuie mentionat ca durata de viata a ambreiajului este influentata direct de stilul de condus. Mai mult, utilizarea masinii cu preponderenta in mediul urban va accelera imbatranirea intregului kitt de ambreiaj. Iar dupa parerea mea, o vina au si instructorii de la scolile de soferi care ne “invata” ca franarea trebuie realizata cu ambreiajul patinat… Insa haideti sa vedem care sunt cele trei simptome caracteristice unei iminente cedari a ambreiajului:

ambreiaj_21. Daca este sesizata o rezistenta nefiresc de mare la apasarea pedalei de ambreiaj este clar ca ambreiajul incepe sa dea semne de “oboseala”, insa cedarea nu va fi imediata. Totusi tineti cont ca daca mergeti la service in aceasta etapa, puteti economisi o suma importanta de bani.

2. Daca la rulare sesizati ca ambreiajul patineaza, iar trecerea dintr-o treapta de viteza in alta este ingreunata (“agata”), atunci trebuie sa va programati la un service. In prima faza problema apare la viteze mari, insa in timp veti observa ca desi motorul este “ridicat in ture”, nu veti mai reusi sa depasiti nici 100 km/h. Iar apoi, viteza maxima pe care o va atinge masina va fi din ce in ce mai mica… Mare atentie ca daca veti amana remedierea problemei, creste riscul distrugerii discului de ambreiaj si veti ramane blocati in trafic…

3. Daca motorul se tureaza excesiv in primele trei trepte de viteza sau daca nu se poate cupla “la rece” prima treapta ori marsarierul, inseamna o defectiune iminenta a ambreiajului.

Asa ca ar fi bine sa tineti cont de aceste simptome si sa va adresati unui service specializat care va poate remedia problema. Pentru ca daca amanati deznodamantul nu faceti decat sa pierdeti mai multi bani si chiar sa va puneti viata in pericol.

Din experienta voastra, mai stiti si alte simptome caracteristice “imbatranirii” ambreiajului?

157 Comentarii

  1. Cox

    Imi vibreaza foarte puternic cand cupleaza. Se simte mai mult in primele 3 viteze.

    Aveti vreo idee de la ce ar fi: ambreiajul sau volanta?

    Merci.

    • Cristian Omat

      In principiu este o problema legata de ambreiaj (ori rulmentul de presiune ori placa de presiune). Sincer vibratia este prezenta si in celelalte trepte, insa este normal sa nu o simti in cele superioare. Din descrierea ta nu ar fi o problema legata de volanta, insa daca ai suspiciuni ar trebui sa mergi la un service pentru ca deteriorarea volantei genereaza distrugerea motorului.
      Totusi daca propulsorul este un turbodiesel cu rampa comuna (common-rail) de mic litraj atunci vibratia ar putea fi o problema de alimentare la rece.
      In concluzie, cea mai „ieftina”, dar si cea mai plauzibila problema in cazul masinii tale ar fi o defectiune legata de ambreiaj. Si te sfatuiesc sa schimbi intregul kitt de ambreiaj, nu doar componenta cu probleme.

      • cristi

        buna.am un rover 75 si a inceput sa imi sune cutia in treapta 5 dupa care am duso n service s imi dea jos cutia cand sa o monteze sus au remarcat ca sunt duse si cablurile de la trimonerie si le am schimbat noi.acum imi joaca schimbatorul in treapta 4 in fata spate.si are momente cand nu mai intra de loc in viteza.maputeti ajuta

      • ionut

        Eu miam schimbat tot chitul de ambreaj la golf 5 si când opresc motoru tripideaza si se aude un zgomot casi cum ar fi dusa volanta da eu am schimbat tot recent din ce cauza?

        • Cosmin

          Verifica totuși clapeta de accelerație dacă se închide când iei contactul

        • Marinică

          Dacă la oprire trepidează motorul înseamnă ca ai blocată clapeta de acceleratie. Nu închide şi motorul mai funcționează cîteva secunde. Schimbă clapeta pentru că rişti sa strici iar volanta.

      • ionut

        Am un golf 3 1.6 benzina merge ciudat rău motoru in frana de motor de aude urat tare aici ca fresca fier pe fier si in viteza 4 se tureaza in gol ce in sugerati

      • Tanase

        Sal,am o intrebare legata de o vectra c 1.9 cdti la pornire dimineata se aude o bataie la motor iar cand calc ambreiajul nu se mai aude

    • adrian

      imi cer scuze , sunt necesare mai multe informatii, de genul auto marca tip an fabricatie , pentru a realiza daca este vorba de un ambreiaj clasic( cu amortizarea pe disc ) sau daca este vb de un ambreiaj masa dubla cu amortizarea pe volanta , referitor la distrugerea motorului de volanta ?????? nu comentez

    • Cata

      Am un peugeot 307 2008, 1.6 HDI, 90cp, si am si eu tremurat la plecare. Am schimbat intreg kit-ul ambreiaj, inclusiv volanta (desi este simpla, nu este cu masa dubla), si la fel face. AM schimbat si suportii motorului, dar degeaba. Toate acestea le-am efectuat la reprezentata Peugeot. Mi s-a zis ca masina a fost avariata, si ca motorul are o oarecare deplasare (de ordinul milimetrilor, poate 1 cm), si ca face ceva presiune prin planetare. Mi s-a recomandat sa nu mai continui investigatiile (adica in cutia de viteze), deoarece costurile ar fi mult prea mari, si nici nu ar merita efortul. Poate ai ceva noroc, si e din ambreiaj, volanta, sau suportii moturului. Daca nu, s-ar putea sa patesti ca mine.

      Mult noroc! 🙂

    • cristi

      daca este benzina posibil la clapeta de acceleratie, daca este diesel posibil volanta daca ambreajul este cu masa dubla

  2. Cristi C. C.

    Daca ambreiajul tine foarte sus (sau din ce in ce mai sus) , nu inseamna o viitoare defectiune?

    • Cristi C. C.

      Si daca da, atunci, in cazul ambreiajului hidraulic cum ne putem da seama de o potentiala defectiune (pt. a nu ne trezi in camp ca nu mai cupleaza in viteze).

      • Cristian Omat

        Fiind vorba de ambreiaj hidraulic, verifica in prima faza daca lichidul din recipient se afla intre limitele de min si max. Este posibila ori o scurgere de lichid ori acesta este foarte vechi si nu mai este eficient (aici depinde si de rulajul masinii). Mare atentie pentru ca la unele masini acest fluid este comun cu lichidul de frana (acelasi vas). Iar daca totul este in parametri, atunci cuplarea din ce in ce mai sus poate fi un simptom de uzura al kitt-ul de ambreiaj.

    • motor turat la maxxxim

      de regula cind ambreiajul tine jos inseamna ca e pe duca discul de ambreiaj.la renault,ambreiajul este autoreglabil si nu stii cand te va lasa.daca patineaza ambreiajul iti dai seama imediat.problema mai grava este cand nu-ti patineaza si te trezesti ca,dupa 12.000 km ti-a cazut.nu e vina nici a vinzatorului,nici a cumparatorului.
      in concluzie…nu stii niciodata ce cumperi afli insa pe parcurs cind te lovesti de probleme.in functie de masina,ambreiajul cedeaza dupa 170.000km insa la motoarele diesel moderne,echipate cu kktul de volanta cu masa dubla,te lasa volanta intre 100.000-150.000km(vibratii la ralenti).

  3. Dacu

    Bagi masina in viteza 1-a. Ti apasata frana si ambreajul si ridici incet piciorul de pe ambreaj. Daca ai ridicat de tot piciorul de pe ambreaj, a frana calcata si nu a murit motorul atunci e clar. Ambreaj nou

  4. Rares

    Buna ziua tuturor.
    Un ambreaj defect sau care urmeaza sa cedeze , cum spuneati si voi poate sa aiba mai multe manifestari . Din propria experienta , la Pajero MK2 ambreajul cand cedeaza patineaza foarte tare in treptele bari 3,4,5 (in faa finala viteza a 4a si a 5a nu mai funcioneaza , masina se tureaza doar ).Tot din propriue experienta la E240 2.6 kompresor ambreajul a cedat datorita stilului de condus agresiv cu schimbari de trepte din mare in mic sau la accelerari din a1a in a2a incepuse sa dea rateuri . Recomand sa folositi cat mai mult frana de motor , sau la automat trecerea pe secvential si la semafoare a treceti masina pe neutru sau parking. De asemenea sa nus tati la semafoare cu ambreajul calcat sau sa mergeti cu o fiteza considerabila totusi in franare cu piciorul pe ambreaj . Dupa un timp simtomele apar printr-un miros specific intepator iar mai spre final sa nu puteti porni la o panta de 5%. Conduceti cu prudenta iar daca simtiti ca ambreajul patineaza SCHIMBATI-l ; nu vreau sa par absurd dar doamne fereste la o trecere de cale ferata unde masina necesita pornirea in putina panta sa cedeze discul chiar atunci.

  5. Asion

    Necesare si binevenite, aceste informatii, despre uzura inaine de termen/prematura a ambreiajului! La cauzele „obiective” contribuie negativ, desigur, starea deplorabila a soselelor din Bucurestiul iubit,prea dese semafoare-trafic intens, conducerea grabita-agresiva-smucita, a unor „asi”ai conducereii…

  6. Sebastian

    @Rares tin sa te contrazic, la automate nu se recomanda sa stai la semafor in N, ci in D, cu frana apasata. Asa functioneaza transmisia respectiva si o strici daca faci altfel.

    • kry

      Atunci care este rostul treptei N,la cutia automata?eu am masina automata de 5 ani si la semafor stau in treapta N (nu sa stricat nimic)Deci raspunde-mi te rog rostul treptei N??Nu era mai siplu sa fie PRDS?:)sanatate….

      • Tudor

        N= neutru, deci scoasa din viteza. Daca doresti sa impingi aotu, se lasa in N.Deci,…
        Dar intr-adevar la semafor se sta cu frana calcata, nu in N.Atunci de ce nu stai cu ea in P,..daca este putina panta, sau rampa ? Ce faci ? Deci foloseste P daca nu vrei sa stai cu ea in D si frana calcata. Dar,..destepti suntem multi caci, toti ne pricepem la politica, footbal, masini sau altele,..ca si la circulatie de altfel,..oricate benzi ar avea pe sens,…toti vrem sa mergem pe banda de langa ax, chiar daca rulam cu viteza redusa,…dar sustine ca noi mergem corect, doar respectam viteza ….legala(dar oare chiar asa sa fie ? – pentru ce sunt benzile de langa ax ? Dar asta este alta problema)

      • Stefan Marian

        Te doare capul frate ce fel de oameni a inceput sa apara de vreo 10 ani incoace. Toti se pricep la toate si-n toate domeniile si defapt sunt…Bine-nteles ca cei care au cutii de viteze automate la semafor este foarte bine pt.cutie sa o scoti in N. Mai exista cutie cu D.S.G, care va spun ca o sa le gasim mai pe mai toate masniile in viitorul apropiat. Am vazut soferi profesionisti care nu stiu cu ce se mananca pedala aia de ambreiaj. Parerea mea este ca, instructorii nu-si bat capul cu pregatirea elevilor. Despre functionare, exploatare, defecte si remedii a ambreiajului sunt multe de spus. Eu am cu masina mea 260.000 cu ambreiajul original si nu am nicio simptoma ca ar mai avea putina viata. E un ambreiaj care debraiaza prin tragere…dar nu mai conteaza. Stima

      • cristi

        sunt si masini fara „N” dar in principiu N-ul este intre D si R. te-ai intrebat de ce tocmai acolo este pozitionat?

  7. Devorattor

    Ei bine, d-asta cutia automata este SFANTA! Mai ales in orasele mari!

  8. ady

    Buna.

    Daca puteti sa ma ajutati in ce priveste un VW passat2004,in timp ce sunt cu masina in frina de motor se aude un zgomot ca si fier pe fier daca o scot pe liber nu se mai aude.Ce ar putea fi??????

    • cristi

      daca este 4 motion poate fi de la cardan, daca este simplu verificati tampoanele motorului ci cutiei de viteze, jocurile rulmentilor , planetarelor

  9. batranu

    Cea mai buna proba a ambreiajului este la indemana oricarui posesor de autoturism.
    Asezi masina perpendiculer pe o bordura, o lipesti de aceasta si apoi in trepta I-a incerci sa o urci. Daca vei urca acea bordura, ambreiajul este ok. Daca nu, trebuie sa apelezi la un service pentru reglarea sau inlocuirea acestuia.

  10. cristi

    Cand opresti motorul, se aude un zanganit scurt, arcurile din disc vibreaza, mai am maxim 2-3 luni de umblat si gata discul….

    • Stefan Marian

      Pai si daca in alea 2-3 luni nu mai pleaca cu masina… o tine-n garaj sa treaca perioda asta care spui tu sa treaca pericolul…Explica-i omului in KM, nu 2-3 luni si gata dicul. Te pricepi si tu frate tare de tot…ti-a spus omul ca are Passat din 2004…deci e vorba de volant activa, sau cu masa dubla cum i se mai spune

  11. Alex

    Buna,
    Am un VW Bora 1.9 TDI 85 kw din 2001 si pedala de ambreiaj este mult mai tare ca inainte. Am facut cu ea 150.000km dintre care 100.000 in tara. Ce poate fi defect acum si daca o mai las asa ce se poate strica mai tare?

    • Stefan Marian

      La tine placa de presiune este cauza intariri pedalei, dar iti recomand inlocuirea Kit-ului de ambreiaj, pentru ca la kilometrii pe care-i ai nici rulmentul, discul si volanta nu va mai tine inca 100 si ceva de mii si vei mai plati inca o data manopera pt. inlocuirea lor. Recomand, dupa demontare sa va uitati atent si la simeringul de palier si cel de la cutie, din spatele rulmentului de presiune sa nu prezinte urme de scurgere a uleiului. Stima

    • cristi

      mai merge o perioada, mai tare de atat se poate strica volanta care in cazul tau este cu masa dubla

  12. Victor

    Cum imi dau seama daca am probleme cu ambreiajul la un BMW 320 n.

    Multumesc

    • batranu

      Citeste ce s-a scris pana acum si nu mai ajungi sa intrebi.
      „Asezi masina perpendiculer pe o bordura, o lipesti de aceasta si apoi in trepta I-a incerci sa o urci. Daca vei urca acea bordura, ambreiajul este ok. Daca nu, trebuie sa apelezi la un service pentru reglarea sau inlocuirea acestuia.”

  13. manu

    cauze posibile:ambreiaj slab la actionarea pedalei,nu debreiaza bine,se tureaza motorul dar nu trage masina.

  14. Alin

    salut. am si eu o problema la Opel Astra 2.2DTI 2003 cu ambreiaj hidraulic. Cand incerc sa bag in marsarier se aude un harait metalic si intra foarte greu (zici ca e camion)
    Masina are cam 220.000 de km. In treapta 1 cateodata intra greu dar fara sa haraie ca la marsarier. Ambreiajul nu mi-a facut probleme pana acum dar parca in marsarier mi-ar mai trebui un pic de cursa sa debreieze de tot! In plus are si joc in maneta schimbatorului de cat de veche e. Am mai avut pe mana un opel asemanator si acela intr-adevar era in viteza si acul turometrului se misca de nebun la viteza constanta – patina ambreiajul uzat.
    La mine nici vorba de asa ceva pana acum.
    Asa ca astept sugestii
    Multumesc

  15. Oprescu

    daca motorul trepideaza la plecare in viteza 1, inseamna ca avem probleme cu ambreiajul sau tamponul motor ? primul lucru care ar trebui facut sa verificam tampoanele de la motor si eventual daca sunt prea uzate sa le inlocuim ok? sunt 3 tampoane de verificat ,2 laterale in stanga si dreapta motorului si unul transversal in spatele motorului . mie la plecare in viteza intai trepideaza stanga -dreapta ,inseamna ca problema ar fi de la cele 2 tampoane laterale ?

    • Dany

      sal ..am si eu o pr cu ambreiajul la un ford focus 1.8 tddi.a1. a2 trage f bn insa in treptele superiare se tureaza si nu trage pot sa existe si alte pr in afara de ambreiaj lichid de frana neschimbat sau altele

  16. laur

    buna seara!am un hyunday tucson,2005_disel,4wd,numai in treapta 1 si a 2 accelerez putin are un hop{se simte si la pedala de acceleratie}dupa care merge normal.pute-ti sa-mi spune-ti ce probleme ar fi?va multumesc!

  17. ovidiu

    salut am si io o problema la masina ii vorba de o skoda octavia diesel de ce imi miroase discu de la ambreaj a incins nu patineaza discul deloc deca cand schimbi prinde sus .ma poate ajuta si pe mine cu un raspuns sau ce e de facut multumesc …..

  18. Dany

    Sal. Am o alfa romeo 145 din 99 motor 1.6 120 cp. Nu am simtit sa patineze ambreiajul doar cand il actionez se aude un zgomot urat si cand vreau sa bag in marsarier cu ambreiajul calcat la maxim nu intra sau intra greu, daca il ridic putin se aude un zgomot scurt ca la rablele alea vechi ‘ crrr !!! ‘ doar cand e motorul rece( uleiul din cutie ?). Ceva opinii si sfaturi despre ce ar trebui sa fac ? Masina are 109000 km si a fost condusa de o femeie in Italia(cel putin in acte ea e singurul propietar). Multumesc !

  19. Druje

    Cred ca proprietarul e de vina in probl. d-stra.Defectele premature ale ambreiajului sunt de cele mai multe ori din cauza conducatorului auto.Eu am schimbat la auto al sotiei de 2 ori chitul de ambriaj in 50.000 km.Concluzia:i-am vandut masina si acum merge cu maxi-taxi.

  20. Andrei

    Salutare. Am un seat ibiza 1.4 benzina, din 2001, si se aude un fel de suierat, cand e bagata in viteza. Se aude destul de incet, insesizabil daca e putin mai turata sau daca dau mizica mai tare, dar vreau sa fiu sigur ca nu e vreo problema. Si pedala de ambreiaj mi-a zis cineva ca se apasa putin cam greu. Masina are 170000 km si nu stiu daca a fost schimbat ambreiajul la ea. Am mers la un mecanic si mi-a zis ca ambreiajul mai duce putin. Deci, suieratul e o problema? Sau e normal sa se auda?

  21. Laurentiu

    Interesant articolul despre ambreiaj… dar nu stiu ce scoala de soferi ai facut,si generalizezi ca instructorul ar invata pe toata lumea sa franeze cu ambreiajul „patinat „…
    Mi-e rusine de nestiinta acelui instructor , sau de faptul ca ai fost cam stresat si nu-ti prea amintesti ce-ai fost invatat in scoala.
    Daca ar fi sa -mi scriu memoriile despre cei peste 3000 de elevi scoliti in Bucuresti si cateva zeci de studenti din Washington ar fi zeci de volume de situatii „uimitoare ” !
    Si daca toata lumea se pricepe la fotbal si la politica, vad ca acum toti se pricep si la mecanica auto !
    Tot diagnosticul la mecanic este sfant ! Sarbatori fericite tuturor ! (2014)

  22. STERIAN

    Salut! Am un opel Vectra C 1,9 cdti 120 cai, 6 trepte. De o luna am schimbat kitul de ambreaj (volantă, rulment, disc), acum intampin o problema, masina intra normal in viteza dar in momentul deaccelerarii sau franarii intr-o treapta de viteza iese greu din viteza iar ambreajul ramane jos fiind nevoit sa-l trag cu varful piciorului. Menționez ca lichidul de frana este la nivel și am facut si o aerisire la ambreaj. Fenomenul se intampla numai la franare sau deaccelerare intr-o treapta de viteza.
    Ce poate fi?

    • Sorin

      Salut Sterian.
      Am avut si eu exact aceeasi problema si intr-un final au cedat dintii din centrul placii de presiune si am acum masina in service am schimbat tot kitul inclusiv volanta. Dupa ce o iau vad daca era rulmentul sau daca va trebui sa schimb si pompa.
      Din cate stiu faptul ca a cedat nu s-ar datora aceluiasi lucru pentru care imi ramanea pedala jos. Daca ai mai aflat ceva da-mi un raspuns.

  23. dumitru

    buna ziua. am astra h 1.7 cdti, intra greu in viteza (pedala slaba), am schimbat pompa de ambreiaj(cea de la pedala). la service am facut aceasta shimbare. precizez ca nu am pierdut deloc lichid si totusi prima data cei de la service au banuit rulmentul de presiune. in timp ce aeriseau au introdus si aer cu presiune in borcanul cu lichid, pedala s-a intarit intra usor in vitaza. am plecat de la sevice, am lasat parcata masina 2 ore iar cand am vrut sa plec nu mai putea introduce in viteza (f greu am scimbat vitezele) am mers iar la service si au aerisi dinou. putin s-a inbunatatit. ma ajutati va rog cu un sfat, ce sa fac? multumesc mult.

  24. minu

    am remorcat o alta masina si dintro data mi sa inmoiat pedala de ambriaj si nici nu mai trage ce puate fi

  25. dumitru

    buna ziua. am un astra h din 2005 1.7 dth si am probleme cu ambreiajul. am schimbat dicul si placa de presiune, si pompa de ambreiaj iar problema nu am rezolvat-o. problema este ca nu pot introduce in viteza numai daca fac 5-10 pedale. parca nu are presiune sau isi pierde presiunea in timp.
    multumesc mult, va rog un sfat.

  26. Robert

    Buna seara!..am un opel corsa 1.2 si imi tine destul de sus pedala de ambraiaj..sa fie din cauza ca e motorul mic ?:D…
    Sunt incepator si nu ma pricep..?

  27. sorin

    1.volanta bimasica-simtome:zgomote in functionarea motorului,,,batai la calcarea usoara a pedalei de ambreiaj.2.trepidatii la plecarea de pe loc:arcurile discului de ambreiaj slabite;cauze:demaraje puternice si dese de pe loc si decalire.3pedala tine sus-disc ambreiaj uzat(in cazul celor cu cilindrul receptor).4Debraiere si schimbare trepte defectuoasa-a:lichid frana neschimbat la timp b:pompa abreiaj defecta c:priza cutie viteze imregnata cu mizerie,aceasta din urma afecteaza si durtatea cu care apesi pedala de ambreiaj(pedala tare).Atentie-lichidul de frana se inlocuieste odata la 2 ani;pe linga ca se uzeaza din cauza temperaturilor ridicate de etrieri,al darniturilor de cauciuc cu care are contact permanent,intervine si condensul-nu va caliciti la catva zeci de lei,este in joc sistemul de franare9eficacitatea franelor,abs-ul,dar nu pe ultimul loc circuitul debraierii c/v,care este alimentat cu acelasi lichid de frana.Daca am deranjat pe cineva,i-mi cer scuze!

  28. alex

    am si eu un corsa b de ceva vreme nu mai intra in marsalier mai exact agata….ce ar putea avea?

  29. alex

    am uitat sa precizez ca in celelalte trepte de viteza intra normal

  30. Emil

    Am un renault kangoo din 1988 pe benzina cu motor de 1,2..VA ROG daca poate sa -mi spuna careva;de ce cand trec in viteza 5-a,sa zicem dupa ce am ajuns la 90-100km/ora,in loc sa se mareasca viteza incepe sa scada ,iar daca incerc sa accelerez mai tare motorul se tureaza fara sa prinda viteza, merge fortat de parca as merge pe un drum pietruit nu pe asfalt,apoi daca ridic incet piciorul de pe acceleratie isi da drumul incepe sa prinda viteza si trebuie sa bag din nou in viteza a4-a,caci in acest timp cat se intamla ce aratate mai sus viteza a scazut la 70 km/ora. de la 100. Am uitat sa spun, masina consuma foarte mult,la un drum de 150 km plus un interior de vreo 3km, am consumat de 100 lei benzina normala (adica vreo 17 litri).Multumesc.

    • Mihai

      Salut Emil,

      Daca masina se tureaza si nu prinde viteza inseamna ca patineaza ambreiajul. Trebuie sa schimbi kitul de ambreiaj.

  31. Cazacu

    Am si eu un Opel astra h 1.3 cdti si daca sunt in viteza a 4-a sau a 5-a la 2000-2100 de turati si vreau sa accelerez Mai tare brusc creste 200-300 de turati insa viteza ramane aceeasi. Dar asta nu se intampa mereu… I-am facut proba la ambreiaj cu viteza 1 si se opreste motorul. Ce poate fi?

  32. alex

    am si eu un corsa b de ceva vreme nu mai intra in marsalier mai exact agata….ce ar putea avea? in celelalte trepte de viteza intra normal imi spune cineva daca e ambreiajul sau altceva? cateodata agata..cateodata nu… (cand schimb astept 2-3 secunde) deci nu schimb brusc..

  33. Ispas Ady

    SAL..dintr-o data cand se incalzeste motorul imi intra ff greu in viteze..parca agata..in marsalier face crrr ca si cum nu as apasa pedala la maxim..tin sa precizez ca:masina trage nu patineaza ambreiajul deloc..nu miroase a incins..am skimbat de curand uleiul la cutie..75W90 ce recomanda in carte (de la motul).la rece intra ok..in primele 10 min..apoi se ingreuneaza..agata..pedala e la fel de tare..doar ca..parca tine mai de jos..acum..ce sa fie?am ambreiaj hidraulic..likidul e skimbat..masina e Toyota celica din 92′ 1.6 S.T.I.ambreiajul are nici 2000km..marca LUK..500ron..kitul..am la activ mi de km..nu stau cu piciorul pe ambreiaj..etc..am fost la n servisuri..mi-au zis..ca nu stiu..ca abreiaj..etc..ce sa fie..ast rasp vostru..ms mult.ady

  34. rdu

    salut!am un opel vectra c 20dti din 2004 si am schimbat volanta si ambreajul.Dupa 50.000km apare uneori vibratie atunci cand calc ambreiajul si cateoda un zgomot cred k la cutie.AVETI IDEE Ce AR PUTEA FI.VA MULTUMESC!

  35. Petru

    Buna ziua ,
    Am un Megane 2 si imi tine ambreajul foarte sus . Am fost la cei de la Renaul si au spus ca nu e tocit si ca nu are nimic , totusi posibil sa mai fi spus ceva dar eu sa fi omis . Ce imi sugerati ? Din ce am citit mai sus in raspunsurile d-voastra , inteleg ca trebuie sa schimb lichidul de frana . Masina are 130 000 km ,a fost cumparata de noua in 2007 . Ar mai fi ceva ?
    Multumesc anticipat .

  36. vasile

    salut,
    am un mercedes A160 cutie automata si la plecare de pe loc in viteza 1 pleaca ffff greu in rest schimba perfect cutia,
    pana si in marsalier am vteza mai mare decit la pornirea de pe loc
    Ceva solutii?
    multumesc

  37. Catalin

    Buna ziua ,numele meu este Catalin ,am o alfa romeo156 ,99ts i-am schimbat kitul de ambreiaj ,înainte masina mergea bine ,iar după ce i-am schimbat kitul agata in marșarier ,viteza 1,2 merge foarte prost subturata Apasă pedala de aceleratie la podea si nimic pleacă cu smucituri ,in viteza 3 ,4,5,merge fără nici o problema ,când parchez masina simnt miros de ambreiaj încins .Ce poate fi masina sta in garaj nu circul cu ea Pt K nu stau in tara ,va multumesc!

  38. Nick vnd

    Salutare!
    Un pic de ajutor daca se poate la următoarea problema: am un Megane 2 din 2007, 1.5 dCi , 106 Cp.
    Iarna trecută, dupa ce m-am luptat cu zăpezile, deoarece trebuia sa urc o mica bordura pt a o parca…intr-o dimineața mi-a apărut un blestemat de tremurat a-l motorului, mai ales cand se incalzeste de tot (ajunge la turatie optima), tremura toată caroseria. Câteodată f rau, altădată aproape nesesizabil. Tremuratul apare si aproape dispare cand vrea el.Am fost la 1000 de mecanici, am schimbat toate 3 tampoanele si nimic. Am pus- o pe 1000 de testere, inclusiv la Renault si, nici-o eroare. Un mecanic mi-a spus sa verific injectoarele la bosch, dar nu scoate pic de fum nici la 4000 rotații, dar nu am reușit sa le verific. Masina am cumpărat-o la 90 000 km, iar acum am 115 000. De cand am luat-o, ambreiajul se apasa f greu, tine de la jumătate in sus, dar nu a patinat niciodată si nici nu a mirosit vreodată.
    Țin sa mai precizez ca la plecarea dupa loc( cu treapta 1, bineînțeles), Masina tremura. Pt cei ce ma pot ajuta, rog un SMS/ apel la 0726956939.
    Multumesc anticipat!

  39. Ionescu alexandru

    Salut! Ma numesc Alex,am cumparat acum 3 zile un passat 2005,2.0 tdi si ieri am cand am vrut sa plec la munca am gasit pedala de ambreiaj in podea am ridicat’o cu mana si nu sa mai intamplat ieri,dar astazi in mers mi s-a intamplat de 3 ori sa schimb viteza si sa ramana ambreiajul blocat la jumatate…ce ar trebui sa fac ? Multumesc mult

  40. catalin

    Salut am un hyundai accent.2004. Cand calc ambreiajul Se aude un sunet k de frecare? in rest totul e ok la schimbare de viteza.

  41. fane

    buna am un ford focus si am ramas fara ambraj mergea perfect si la un moment sa dus pedala pana jos apoi nu a mai functionat deloc Nu stiu ce sa intamplat ma poate ajuta cineva

  42. cezar

    Bună ziua. Am o kia ceed și am schimbat la ea chitul de ambreiaj dar pedala tot jos este, ce ar trebui sa mai verific,specicic ca I am făcut aerisire, dar intre pompa de ambreiaj și cilindrulreceptor mai este un fel de supapă. Un sfat multumesc

  43. aurel

    salut stie cineva ce voalanta (masa simmpla su dubla) are audi a4 1.6 benz 1995 motor adp ??

  44. gabi

    Salut… Am si o problema la un seat toledo cu cutia de viteze…. Imi intra in prima viteză apăsând schimbatorul pentru a baga in marsalier

    • florin

      salut la audi a4 1988 pedala de ambreaj nu mi se mai ridica cred ca e hidraulica asa am inteles ce sa intamplat si ce as putea face

    • vaseaa

      Sal am si eu prolema asta si am ramas fara marsarier cum ati rezolvat prolema?

    • vaseaa

      Sal am o problema la seat toledo cu cutia de viteza intra in prima viteza apasand schimbatorul pentru a baga in mansalier,imi spune si mie cineva despre ce este vorba?

  45. florin

    salut la audi a4 1988 pedala de ambreaj nu mi se mai ridica cred ca e hidraulica asa am inteles ce sa intamplat si ce as putea face

  46. adrian

    bunaziua am si eu o intrebare am schimbat la un ford focus rulmentul de presiune ca so spart si mio pierdut lichid lam inlocuit acum imi patineaza foarte tare ambreajul si totusi inainte nu am avut nici o problema cu el ce cauza posibila ar putea sa fie ?
    totusi mecanicul mia zis ca placa de presiune era noua si discul parea sa fie la fel. va multumesc.

  47. Msrius

    Buna ziua, am si eu un golf 5 1.9 tdi , puteti sa-mi spune-ti de ce imi ramane pedala de la ambreaj jos, nu se ridica la maxim,se ridica dupa 2,3 secunde,multumesc.

  48. elis

    buna ziua am si eu dacia logan 160 benzina si cand merg cu ia cu o viteza de 100 h si turometu este la trei mii este normat

  49. catalin

    Bună ziua am un bmw 318d de anul 2002 cind plec de pe loc îmi vibrează tare nu și cind merg cu celelalte viteze poate sa fie din ambreiaj?

  50. dragos

    Salut am un peugeot 508 are 30 de mi de km pedala de ambreaj imi tine foarte sus un pic peste jumatate de moment nu sunt probleme dar e posibil sa fie pe duca ambreaju?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)