autovit.ro

Cum iti dai seama ca ambreiajul va ceda?

In destule cazuri am observat ca cei care isi cumpara o masina second hand omit sa verifice un lucru esential, si anume starea ambreiajului. Iar apoi dupa cateva sute de km acestia sunt nevoiti sa investeasca o suma consistenta de bani pentru remedierea problemei. Din pacate, chiar si unii dintre cei care poseda un autoturism trec cu vederea anumite simptome caracteristice. Asa ca haideti sa discutam despre cum se poate depista o “imbatranire” prematura a ambreiajului…

De la bun inceput trebuie mentionat ca durata de viata a ambreiajului este influentata direct de stilul de condus. Mai mult, utilizarea masinii cu preponderenta in mediul urban va accelera imbatranirea intregului kitt de ambreiaj. Iar dupa parerea mea, o vina au si instructorii de la scolile de soferi care ne “invata” ca franarea trebuie realizata cu ambreiajul patinat… Insa haideti sa vedem care sunt cele trei simptome caracteristice unei iminente cedari a ambreiajului:

ambreiaj_21. Daca este sesizata o rezistenta nefiresc de mare la apasarea pedalei de ambreiaj este clar ca ambreiajul incepe sa dea semne de “oboseala”, insa cedarea nu va fi imediata. Totusi tineti cont ca daca mergeti la service in aceasta etapa, puteti economisi o suma importanta de bani.

2. Daca la rulare sesizati ca ambreiajul patineaza, iar trecerea dintr-o treapta de viteza in alta este ingreunata (“agata”), atunci trebuie sa va programati la un service. In prima faza problema apare la viteze mari, insa in timp veti observa ca desi motorul este “ridicat in ture”, nu veti mai reusi sa depasiti nici 100 km/h. Iar apoi, viteza maxima pe care o va atinge masina va fi din ce in ce mai mica… Mare atentie ca daca veti amana remedierea problemei, creste riscul distrugerii discului de ambreiaj si veti ramane blocati in trafic…

3. Daca motorul se tureaza excesiv in primele trei trepte de viteza sau daca nu se poate cupla “la rece” prima treapta ori marsarierul, inseamna o defectiune iminenta a ambreiajului.

Asa ca ar fi bine sa tineti cont de aceste simptome si sa va adresati unui service specializat care va poate remedia problema. Pentru ca daca amanati deznodamantul nu faceti decat sa pierdeti mai multi bani si chiar sa va puneti viata in pericol.

Din experienta voastra, mai stiti si alte simptome caracteristice “imbatranirii” ambreiajului?

157 Comentarii

  1. claudiu

    Salutare! am un fiat ducato 244 motor de 2.0 diesel din 2003 cu caroserie cutie, probleme : am parcat masina si de dimineata cand sa plec cu ea nu imi intra in nici o viteza cu motorul pornit… , am oprit motorul si nici la rece nu-mi intra in nici o viteza era schimbatorul blocat…. apoi am observat ca pedala de ambreiaj este pe la jumatate si nu ridicata complect , am tras de ea cu mana si si-a revenit… imi intra in toate vitezele si am facut vreo 5000km cu ea fara probleme, ieri am fost undeva si a inceput sa nu-mi mai intre in viteza a4 si in restul intra greu , la semafor trebuie sa o scot pe liber sa si sa-i sau inca o pedala la ambreiaj sa o bag in a1 … precizez ca a4 nu mai intra deloc …. zgomot cu ea pornita pe liber cand ridic piciorul de pe ambreiaj ca si cum ar sufla, am verificat timoneria , e ok , am schimbat uleiul din cutia de viteze. va rog sa-mi spuneti ce-ar putea fi !

    • VALI

      DRAGA CLAUDIU ce sa fie decat UN inceput de sfarsit ! Pentru ambreiajul care il ai acuma pe masina ,pregateste 1 bc lumanare ,o panacida si un Pomelnic si da l uitarii .

  2. Darius

    Am si eu un ford mondeo 1.8 16v din 1999 schimb vitezele ok nu agata cu caraie doar in virezele 4si 5 merg constant cu ele si dac ii dau gas (acceleratie) ea se tureaza si inainteaza greu cum iau picioru si scad turarile pana la 20000 de ture si merg apoi incet asa treptat merge ( ambreaju prinde foarte sus si este hidraulic) ce ii de facut

  3. george

    Salut. Am un ford focus mk2 1.6 90hp si de curand jobul imi cere folosirea excesiva a ambreiajului…opresc din aprox 30 in 30 M pe portiuni de 15-20 km…ei bine…dupa nici o saptamana am observat ca mi i s a intarit ambreiajul…sa fie pe duca? Daca ar fi nevoie de mai multe informatii…astept exemple…multumesc!

  4. Florin

    Buna ziua,am si eu un Espero sin 1995,1.8 MPI,iar la eliberarea brusca a ambreiajului se aude un „clanc”,ce ar putea fi ? Stima

    • VALI

      FLORINE mai elibereaza l de 2 3 ori BRUSC ca sa ramai si fara ambreiaj si cu priza cutiei rupta ! CLANC face placa de presiune ori rulmentul , cauta de elibereaza ,ridica piciorul usor ,treptat de pe pedala de ambreiaj . NU esti SEBASTIEN LOEB ,pilot de RACING . NU ?

  5. Marius

    Sal am și eu o zafira 2006 și am niște nelămuriri când bag în a1 merge o accelerez pana la 1800 2000 turații și apăs ambreiajul repede se aude ceva ca un pocnit dedesupt așa mi se aude când schimb din a3 în a4 ce poate fi mă poate ajuta cineva , ambreiajul este dur când îl apăs

  6. Mario Marin jupanu

    Am un seat Ibiza din anul 1999 as dori un răspuns cât mai concret va rog frumos:pedala de ambreiaj mereu îmi sta puțin mai jos decât ar fi normal ce se poate întâmpla ? Un salut

  7. dan

    maintereseaza un lucru dece nu intra in viteza la un fit ducato an 2008

  8. Marius

    Cam cat ar trebui sa tina un disc de ambreiaj?

  9. Geo

    Buna ziua,am un rover 25din 2003..1.4,benzina si nu am putere in acceleratie,apas pedala si nu are putere motorul sa plece, pana la 70 km e ok dar dupa apas pedala pana jos si abia trage motorul,pedala este slaba ,moale,nu stiu ce sa fac ,am duso la tester nu arata nimic la motor…motorul se tureaza dar nu are forta….ce este de facut….are 90000mile parcuse pana acum…

  10. Paul

    Salutari,
    Din ce cauza cand urc o panta cu spatele cu Un fiat ducato, abia trage mai nene … ?
    Plus in rampa in treapta 1 imi cade usor si sigur la Vale.
    Si am schimbat ambreiaj acum cca 20mii km.
    Multumesc frumos pentru timpul acord at.

  11. andrei

    am un golf 3 din97 1.4 benzina cand plec de pe loc se aude un pocnit ca de planetara dar imi pleaca si putin pedala de ambreiaj de sub picior.stima

  12. wld

    Salutare!! Rog care ma poate ajuta cu un sfat legat de un peugeot 407 . Am achizitionat o masina acum ceva timp si am observat ca atunci cand calc pedala in a 4 sau in a 5 pe la 2000 de ture urca turometru mai tare decat merge masina ( se accelereaza mai tare ) dupa care isi revine imediat si merge normal pana schimb treapta de viteza ( peugeot 407 hdi 16V ) masia are cip asa am luato si are 170 cp. Rog sa ma ajutati cu un sfat .Multumesc

  13. wld

    Salutare!! Rog care ma poate ajuta cu un sfat legat de un peugeot 407 . Am achizitionat o masina acum ceva timp si am observat ca atunci cand calc pedala in a 4 sau in a 5 pe la 2000 de ture urca turometru mai tare decat merge masina ( se accelereaza mai tare ) dupa care isi revine imediat si merge normal pana schimb treapta de viteza ( peugeot 407 2000 hdi 16V ) masia are cip asa am luato si are 170 cp. Rog sa ma ajutati cu un sfat .Multumesc

  14. Marius

    Salutare tuturor!

    Am o problema la un touran 1.9 tdi. Am avut probleme la cutia de viteze si am schimbat-o cu una reconditionata cu garantie. Dupa montare, am pornit motorul si se auzea un zgomot ca de placa de presiune+rulment defect. In mers, in stationare, scoasa din viteze, nu conta, zgomotul era prezent. Cand apasam pe pedala de ambreiaj, se schimba tonalitatea zgomotului, era mai puternic si mai intens. Dupa un timp zgomotul a disparut complet si a reaparut dupa vreo 50 km de rulaj. La service mi-au strans sonda de marsalier si a disparut, cred ca a fost pura coincindeta….
    Acum, cand sunt cu motorul pornit, cutia scoasa din viteza si accelerez, la revenirea turatiei de relanti, se aude un zgomot ca de rulment stricat…Acelasi zgomot se aude si in cazul in care merg cu masina la relanti. Sa zicem ca bag in viteza 1 eliberez pedala de ambreiaj, fara sa accelerez si acel zgomot apare numai cand masina intampina rezistenta in mers. Exp : la vale sau la deal…..

    Poate fi rulmentul de presiune, volanta, discul sau zgomot din cutie?

    Va multumesc!

  15. Catalin

    Am un citroen picasso 2002 ,1.6 benzina ,sa auzit o pocnitura in timp ce am schimbat din 1 in 2 treapta si acum cu motorul pornit fara sa debraez inra i oricare treapta de viteza ca si cand asi avea ambreajul calcat cu a ceias usurinta

  16. Marian

    Salut am un golf 3 1,6 benzina imi agata foarte putin la vitezele 3 si 4 iar in R cirie dupa aproximativ 10 km de mers dar la rece intra .
    are cineva idee de ce face asa,

  17. ciprian

    am o inrebare daca puteti sa ma ajuai am un bmwe seria 3 din 98 cu a innaia plieaca dar nu are forta abea addoua sim ca rage ce ar puea avea va ro daca puei sami suneti

    • Giuliani

      In cazul tău ar putea fi ECU, am avut probleme de genu, am dus o la un electrician și acum zbârnâie. Mi a schimbat chipul în valoare de 450 euro. Doar presupun ca asta ar fi dacă zici ca nu are putere motorul. Bine are fi sa o duci la un specialist sa pună tester ul pe ea. Ma îndoiesc ca ar fi probleme cu ambreiajul în cazul tău.

  18. ciprian

    cu antaia scz

  19. valentin

    Salut. Amsi eu un opel astra h 1, 7 cdti59kw. La schimbarea vitezelor parca ar tine putin dar cel mai bine se simte la antaia unde trebuie depusa o mica forta in schimbator si masalier unde cand e rece motoru intra elegant dar cand se incalzeste agata. Precizez ca antaia si masalieru parca se blocheaza cateodata si cu motoru oprit revenind-usi dupa cateva mestecari in viteze

  20. Botez pavel

    Salut, am un bmw 320 diesel si nu are demaraj la treptele inferioare motorul fiind turat, tin sa precizez ca ambreajul facea un sunet cum ar fii suflare

  21. viorel

    am un audi a4 din anul 2001 si prinde peda de ambreji pre sus dc

  22. razvan

    Sall imi tremura slabut pedala de ambreaj , si cand o turez pe loc imi tremura dupa ce iau piciorul de pe accelerati in schimb cand apas nu are nimic

  23. Usca

    Buna ziua am si eu wv passat tdi din 2003,si am o problema cand motorul e pornit nu imi intra in viteza delo,Dar in schimb imi intra cand motorul nu-i pornit si am mai observat k imi intra si fara sa apas anbreiajul va rog sa imi spina si mid cinema daca site ce e

  24. cristi vw golf 5 an 2008 diesel 105 cai

    Salut! mă poate ajuta cineva cu un răspuns ? am un golf 5 break din 2008 diesel 105 căluți și cind țin ambreiajul calcat la podea se aud niște bătăi rapide ca și Cum ar bătea fier pe fier ,menționez că nu face decit cind e frig , adică iarna..În rest merge perfect vara .Mulțumesc!

  25. Dan

    sallut am si eu o antrbare daca nu va sup ,,,am un golf 4 mot 1.4 si mi se pare c-am obosit ,,,, adica an prima faza agata putin cand execut 1,2 3, deja cu a-3-a ating viteza de 90 ,95 km.h
    ami puteti da vre-o ideie ce pot face /? as constient ca discu poate fi dus ,dar nu-s sigur va multumesc

  26. constantin

    am un opel vectra b si cand trec de 110 se aude un huruit dar daca o scot pe liber nu se mai aude ce problema poate fi

  27. ionut

    salut ! am un golf 5 2004 2,0tdi si la plecarea de pe loc uneori se aude un scartait ca de fier pe fier cateva secunde ,dar in rest totul e ok ,trage bine ,schimba bine si la relantai se aude un harjati ca de rulment ! de la ce sa fie ????

  28. adrian

    Am o skoda octavia 2 1.6 mpi.la treapta 1 si 2 uneori cand eliberez pedala de ambreiaj masina da in nas,se accelereaza dar abea se misca,rare ori merge bine.ce poate fi???? Precizez ca nici un mecanic nu a stiut sa-mi spuna cauza

  29. ionut

    salut .am si eu un vw passat din 2000 de 116 de 85kw uite si eu am avut probleme cu ambreajulmi sa blocat in treapta superioara si am comandat tot chitu de ambreaj si acuma cand calc ambreaju si il las incet se face ca o smancitura si mai e o problema vreau sa pornesc masina si imi porneste foarte greu si am fost la servisuri si reprezentante si imi zice ca masina lucreaza in parametri normali zicetimi si mie ce ar putea fi ca ieu mai multi cm am facut in servisuri si reprezentante

  30. Florin

    Salut.am un opel astra g 16 16 valve benzina masina a stat ceva vreme nerulata in gremania am aduso pe slep in ro dupa 100 de km ambreajul a inceput sa de semnae de paraseala pedala venea greu sus si imi picura lichid intre cutie si bae.am schimbat placute discuri frana am completat licid frana dupa operatiunile astea Nu mai picura lichid pedala e ok nu mai inteleg a mai patit cineva?

  31. Dorel

    Buna,am un golf 4 combi din 2001 si cand pornesc din loc si accelerez cateodata simt ca scapa sau se opreste motorul .Ce poate sa fie,sa fie ambreajul oare ?? multumesc

  32. marcel

    Am si eu o problema la un mercedes benz 160 ,nu îmi intra bine antîia si returu si pedala de ambriaj e un pik ridicata,datimi o ideie ce poate sa fie?

  33. danicel dudea

    am passat 2003 diesel imi vibreaza schimbatru d viteze p liber cand o turez nu mai vibreaza s nustiu c s mai fac am fost l multi mecanici si miau spus multe sugesti ,unu mia spus k am pprobl cu inject altu cu timonieria altu cu volanta nici nu mai stiu dupa cine sa mamai iau va rog sa ma ajutati ,,va multmesc anticipat

  34. Sebastian pantilimon

    Salut am in pejo 307 are 170 de mi de km cand apas ambreaju si il ridic putin se aude un zgomot in cutie si cand opresc motorul face acelasi zgomot dar putin mai tare e posibil sa fie volanta?

  35. Levente

    Salutare am si eu o problema la ambreaj, cand dau sa plec de pe loc cu a1 si dau sa las ambreaju calcand acceleratia incepe sa trepideze,un fel de tremurat si daca nu o accelerez mai tare moare motoru! Cum pot remedia aceasta problema?
    Multumesc.

  36. danut

    buna ziua am si ieu un passat din 2001 19 dizel de 130 de cai in momentul cind tin ambreajul calcat mi se intareste pedala de frana care ar fi problema daca ma poate informa cineva multumesc

  37. ionut

    salut. a un ford focus hatchback din 20005, 1.6 tdci 90 de cai. dimineata cand il pornesc timp 30 secunde se aude o bataie din cand in cand, ceva de genu cum dai cu o lingura intr.o oala goala. si zici ca masina se inneaca scotand un fum alb-albastru deschis revenindu-si dupa aproximativ 30 secunde cand se incalzeste motorul. ce am mai observat la masina este faptul ca dupa ce masina nu mai este turata tmp de aproximativ 5 secunde are un mers de trepidatie, dupa aceea revine la normal si nu mai trepideaza decat daca o turez si dupa o scot pe liber sau o las la relantai tot in jur de 5 secunde face. am fost la servis si am chimbat fulia de la motor si am aceeasi simptoma. m am dus la alt servis si mi.a zis ca este volanta. in alta parte mi.s zis ca sunt injectoarele. la alt servis mi s.a spus ca volanta si injectoarele . pe unde ma duc fiecare imi spune ceva diferit. care ma poate ajuta si pe mine cu un sfat.

  38. Daniel

    Salut , am şi eu o intrebare
    Am un Fiat Ulysse 2.2 Jtd 128 cai ,an 2003 ,când merg cu el 90-100 km h merge foatre bine dar cand depăşesc de 100 km h scoate foarte mult fum si dintr-o dată nu mai vrea sa tragă (oare să fie infundat undeva ,ceva) după işi revine la normal.
    Cine sti ce poate să aibă il rog să mă informeze. Multumesc

  39. Cristi

    Salut , o problema am si eu la masina , la rece se comporta normal cutia de viteze , insa dupa ce merg un timp sau probabil se incalzeste , intra greu in viteza 1 si in marsalier caraie si intra greu , in celelalte viteze 2,3,4,5 intra bine , ambreiajul prinde aproape sus , am schimbat uleiul la cutie……ar mai fii ceva de reglat…?

  40. FRUNZETE

    Am un INSIGNIA 2.0 din 2013 …are 120 000 km in bord… e inca in garantie(pt inca 3 luni)… IDEEA E CA rulmentul de presiune s-a dus… reprezentantii suporta cheltuiala daor pt rulment… Merita la aceasta manopera sa schimb tot chitul de ambriaj? nu pare sa aiba alte probleme,ar influienta cumva rulmentul de presiune asupra chitului ? va rog o parere …

  41. Andrei

    Salutare grup, am un Renault Megane CC din 2004 si sincer nu stiu ce se intampla , sa va explic : intr’o depasire fortata, fiind in treapta a 5 a , am depasit cu a 4 a ..ok, am revenit pe banda mea, am calcat ambreajul, am intrat in treapta a 5 a si cand am luat piciorul de pe ambreaj, pedala mi’a ramas la podea, simtind asta .. am bagat piciorul sub ea si am ridicat’o, am tras pe dreapta …si am incercat sa apas pe ambreaj sa intru in viteza 1 sa plec, pedala este moarta, apas pe ea degeaba, e slaba slaba (ca atunci cand iti sare sufa la dacie) .. si nici treptele de viteza nu imi merg … stie cnv ce se intampla?multumesc

  42. florin

    am un chrysler voyager 2003 2.5crd .. in trepte mari 4-5 cand o accelerez.. urca turatia…fara sa creasca viteza…dupa care revine la normal (in tot acest timp o tin accelerata la maxim ) sper sa mai raspunda cineva pe aici..

  43. Andrei

    Buna ziua,as avea si eu o intrebare…am un bmw e46 318d si de curand am observat sa atunci cand iau piciorul de pe ambreiaj…la jumatate se aude ca un zgomot plus ca daca merg cu o viteza mai mare si iau piciorul de pe acceleratie,fara a schimba viteza,se aude ca un huruit…multumesc mult

  44. Sorin

    Salut ,am si eu un fiat stilo 2003 1.9 diesel si in treapta 1 si 2 se accelereaza greu si nu se infige cand accelerez uneori da sa se opreasca si motorul dar de la treapta 3 in sus e ok merge bine ….dar cand e pe liber se accelereaza normal …am incercat in treapta 1 si 2 sa accelerez si apoi sa cal ambreajul si se accelereaza ….astept un raspuns .va multumesc

  45. Boby

    Salut.
    Am o alfa romeo 147 t-spark si de ieri se aude un carait ciudat cand bag in treapta 1 si 2,respectiv a 3 a. Si nu mai trage asa tare in a 2 a. Aa si cand turez motorul nu se aude turatia curata ci mai mult un zgomot infundat ca si cum ar ceda ceva de la motor. Are cineva idee ce ar putea fi?

    Va multumesc !

  46. Jighir johny

    Salutare!Am și eu o întrebare!Ce diferență ar trebui sa fie între pedala de ambreiaj și frana?La mine pedala de ambreiaj este mai sus decât pedala de frana!E corect? Precizez că am un vw Touran 1.6 fsi 85kw,115cp,an 2003!

  47. Beli

    Salut am o problema la un bmw 320d cand plec de pe loc teripideaza masina aproape de fiecade data, dupa ce prinde 10 km nu mai face nimic s-a mai intamplat la vreo cineva, ce poate fi ?

  48. florin

    buna ziua am si eu o intrebare daca imi puteti raspunde am un fiat marea jtd wchend problema este ca porneste intra in viteza dar nu mai pleaca de pe loc imi puteti spune care ar fii cauza va multumesc

  49. Bányai Attila

    La pornire de pe loc , mai mult in panta dar si pe loc drept daca turez motorul si dau drumul la ambreaj mai incet , are un anumit punct cand se aude un sunet foarte ciudat si destul de zgomotos , un fel de fluierat dar ca si cum ar patina ambreajul dar precizez ca ambreajul nu patineaza si am aceasta problema de 2 ani de cand am cumparat masina. Daca era problema de la ambreaj nu ar fi cedat pana acum ? Mi-au spus unii ca poate fii de la alternator , periilr uzate , altii ca ar fi ambreajul . Daca poate sa imi dea cineva o idee

  50. Mary

    Buna.am un audi a4 1,9diesel.am nevoie de o informatie:de ce cand bag masina in a 5 a incepe sa imi trepideze maneta de viteze….iar de exemplu la drum lung incepe sa trepideze si atunci knd plec de pe loc!care credeti ca ar fi problema?credeti k trebuie schimbat kitul de ambriaj si volanta?sau poate fi altceva tamburii motorului etc…as vrea sa plec la drum cu ea(anglia-romania)credeti ca ajung cu bine???

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)