autovit.ro

Cum iti dai seama ca ambreiajul va ceda?

In destule cazuri am observat ca cei care isi cumpara o masina second hand omit sa verifice un lucru esential, si anume starea ambreiajului. Iar apoi dupa cateva sute de km acestia sunt nevoiti sa investeasca o suma consistenta de bani pentru remedierea problemei. Din pacate, chiar si unii dintre cei care poseda un autoturism trec cu vederea anumite simptome caracteristice. Asa ca haideti sa discutam despre cum se poate depista o “imbatranire” prematura a ambreiajului…

De la bun inceput trebuie mentionat ca durata de viata a ambreiajului este influentata direct de stilul de condus. Mai mult, utilizarea masinii cu preponderenta in mediul urban va accelera imbatranirea intregului kitt de ambreiaj. Iar dupa parerea mea, o vina au si instructorii de la scolile de soferi care ne “invata” ca franarea trebuie realizata cu ambreiajul patinat… Insa haideti sa vedem care sunt cele trei simptome caracteristice unei iminente cedari a ambreiajului:

ambreiaj_21. Daca este sesizata o rezistenta nefiresc de mare la apasarea pedalei de ambreiaj este clar ca ambreiajul incepe sa dea semne de “oboseala”, insa cedarea nu va fi imediata. Totusi tineti cont ca daca mergeti la service in aceasta etapa, puteti economisi o suma importanta de bani.

2. Daca la rulare sesizati ca ambreiajul patineaza, iar trecerea dintr-o treapta de viteza in alta este ingreunata (“agata”), atunci trebuie sa va programati la un service. In prima faza problema apare la viteze mari, insa in timp veti observa ca desi motorul este “ridicat in ture”, nu veti mai reusi sa depasiti nici 100 km/h. Iar apoi, viteza maxima pe care o va atinge masina va fi din ce in ce mai mica… Mare atentie ca daca veti amana remedierea problemei, creste riscul distrugerii discului de ambreiaj si veti ramane blocati in trafic…

3. Daca motorul se tureaza excesiv in primele trei trepte de viteza sau daca nu se poate cupla “la rece” prima treapta ori marsarierul, inseamna o defectiune iminenta a ambreiajului.

Asa ca ar fi bine sa tineti cont de aceste simptome si sa va adresati unui service specializat care va poate remedia problema. Pentru ca daca amanati deznodamantul nu faceti decat sa pierdeti mai multi bani si chiar sa va puneti viata in pericol.

Din experienta voastra, mai stiti si alte simptome caracteristice “imbatranirii” ambreiajului?

151 Comentarii

  1. Nicoleta

    Buna am si eu o probl.Acum cateva zile mi sa dus pompa de ambreiaj,mi se rupsese burduful si pierdeam lichidul,in fine am schimbat pompa am mers 100de metrii cu ea dupa care a inceput sa se auda un fasait ciudat ca si cum ar fi pierdut aer sau lichid ceva de genul fsssssss….:)in prima faza nu mai intra in trepte cum trebuia iar in marsalier facea urat rau caraia rau.Mentionez faptul ca in momentul in care am schimbat pompa am schimbat-o cu ajutorul unui amic iar acesta m_a pus sa ii fac multe pedale ptr aerisire.Din cate am inteles la cielo se face o singura pedala.Noi am facut pedale pana iesea lichidul spuma….In fine cu chiu cu vai am ajuns acasa iar de dimineata cand trebuia sa plec la servici nu a mai facut absolut nici un fel de problema.Deci probl mea mea este sunetul care se aude cand o bagi in viteza si incerc sa plec atunci se aude,cand este la relantiu motorul merge curat.Imi puteti spune ce ar putea fi?Vreau sa va mai spun ca am fost la mecanic cu ea si nu mai facea nimic nu se mai auzea nimic….:)deci a mai si ras mecanicul de mine:)ceva idei va rog

  2. Pop zoltan

    Buna ziua am schimbat chitul de ambreaj cu volanta cu tot la un bmw e46 cind pornesc in rampa si pedala e aproape sus adica de la jumate in sus se simte caun scartait o bataie marunta care ar fi cauza ceva pareri !

  3. Alin tm

    Buna ziua,am o problema sper sa ma puteti ajuta cu un sfat.Am un golf 4 iar cand vreau sa plec de pe loc nu pot sa cuplez viteza 1 nici 2..dar cu motorul oprit se pot cupla care ar putea fi cauza? Astept rasp multumesc

    • sorin

      Daca maneta intra in viteza „la rece”,adica motor oprit,dar in momentul cand pornesti motorul nu poti baga in viteza,cu siguranta s-a dus discul de ambreaj.

  4. Cristi

    Am un VW Sharan din 2007 cu motor de 2,0 tdi-140cp. La plecarea de pe loc uneori ambreiajul smucește puternic chiar dacă incerc să-i dau drumul ușor. De la un timp debraiază din ce in ce mai greu, chiar imi moare motorul in viteza a 2-a. Să fie pompa de ambreiaj sau volanta??

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)