autovit.ro

Judetele cu cele mai multe masini foarte vechi

Ca avem un parc auto national imbatranit, nu mai este demult o noutate. Insa o mare problema este ca rata de crestere a volumului de autovehicule cu o vechime de peste 10 ani este mai mare decat rata de absorbtie a acestora prin programul RABLA. Dar haideti sa vedem in care judete sunt inmatriculate cele mai multe autovehicule aflate in pragul scoaterii din uz…

Zilele trecute am descoperit o statistica interesanta cu privire la repartizarea pe judete a autovehiculelor cu o vechime mai mare de 10 ani si care ruleaza pe drumurile publice din Romania. Astfel, conform statisticii Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), in Romania se afla in exploatare 3.203.976 autovehicule fabricate in urma cu mai bine de un deceniu.

Statistica auto cu vechime mai mare de 10 ani.xls

 

Ca o paranteza, ar trebui sa raportam cele 17.000 de tichete valorice RABLA 2013 (pentru persoane fizice) la acest volum, pentru ca sa ne formam o parere despre eficienta unui astfel de program de stimulare a innoirii parcului auto national. Mai exact 0,53%, asta daca toate aceste cupoane ar fi folosite pentru achizitionarea unui autovehicul nou, ceea ce este irealizabil… Si unde mai pui ca la numarul mare de masini foarte vechi se mai adauga si rablele inmatriculate in alte tari, dar care sunt rulate exclusiv in Romania, si care nu apar momentan in nicio statistica oficiala a autoritatilor romane.

Dar sa revenim la subiectul repartizarii pe judete a masinilor cu o vechime mai mare de 10 ani… Cum discutam si intr-un articol anterior, parcul auto national se afla intr-un proces de imbatranire accelerata. Astfel, daca la finele anului  2012 in parcul auto national erau inregistrate 3.098.771 autovehicule mai vechi de 10 ani, in acest moment acest volum a mai crescut cu inca 105.205 exemplare. Evident, aceasta crestere este cu mult mai mare decat rata de absorbtie a programului guvernamental RABLA 2013, la eficienta maxima…

Din tabelul alaturat se observa clar ca in Bucuresti sunt cele mai multe autovehicule cu o vechime mai mare de 10 ani, nu mai putin de 411.668 exemplare fiind inregistrate in Capitala. Si asta fara sa fie cuantificate si rablele inmatriculate in alte tari, in special Bulgaria… La o distanta apreciabila, se pozitioneaza pe pozitia secunda judetul Timis cu 136.784 autovehicule mai vechi de 10 ani, in timp ce urmatoarele locuri sunt atribuite judetelor: Cluj (128.892 exemplare), Prahova (120.056 exemplare) si Constanta (110.356 exemplare). La polul opus, cele mai putine rable aflate in exploatare sunt in judetele: Calarasi (26.069 exemplare), Tulcea (29.269 exemplare), Giurgiu (30.215 exemplare), Ialomita (30.399 exemplare) si Covasna (37.468 exemplare).

Cam aceasta este situatia la zi in privinta numarului de autovehicule cu o vechime mai mare de 10 ani, aflate in exploatare la nivel national. Vi se par alarmante aceste cifre?

11 Comentarii

  1. Ioan

    Ar fi trebuit si o rubrica langa: „procent rable din nr total de autoturisme”

  2. Serban Vlad

    Adica un Golf 5 fabricat acum 10 ani este o masina foarte veche(rabla)??

  3. Dragos

    Hai ca nu e asa de rau!! Multe masini fabricate dupa ’95 sunt euro 2 si multe masini fabricate dupa 2000 sunt peste euro 3, unele euro 4. De ce numiti rable masini din 2003?
    Majoritatea sunt mercedes, bmw, audi, vw, opel si renault… nu sunt chiar asa rable. Majoritatea sunt superioare tehnic loganului actual.

    • Alex

      Ai dreptate eu am un Passat TDI din 2000 si vreau sa zic ca este mult mai confortabil si mai practic ca un Logan din 2010 2011 sa nu mai zic de dotari….

  4. Emil

    cele mai putine rable la tulcea..:-?? cam adevarat cand ies prin orasss numa audi a8 , mertanuri, bmw-uri , goldufi, mai trece un lamburgini 😐

  5. Alexandru

    Si o sa creasca numarul cu acest timbru de mediu

  6. nicu

    Ca sa fiti corecti ar trebui o statistica procentuala raportata la nr. de masini din judet .
    Sa fim seriosi , sunt mai multi bani in Calarasi ca si in Bucuresti , Timisoara sau Cluj ?

    • Dragos

      Aparent, in numarul mic de masini reflecta saracia judetului. Oamenii sunt asa saraci in Giurgiu ca n-au bani nici de ,,rable”. Ca sa nu mai zic ca judetele astea n-au o populatie exagerat de mare. Giurgiu cred ca o are pe cea mai mica in afara de Ilfov. Nu se poate compara cu Bucurestiul. E un articol PROST, scris de dragul de a mai trece timpul.

  7. Flaviu C

    Dupa cum se observa…judetele mai civilizate (BH, CJ , TM) au un nr mai mare de masini cu o vechime de peste 10 ani. Pentru ca ei si le intretin, se justifica mai mult decat achizitia unei masini noi pe timp de criza. In schimb la polul opus, judetele cu lume mai necivilizata (low iq,cocalari samd) , is mai in voga la masini ‘tari’ , desi nivelul de trai ii mai scazut…(OT, TL, CS)

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)