autovit.ro

Un nou record negativ pentru piata auto

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) a dat publicitatii raportul evolutiei pietei autovehiculelor noi in primele cinci luni ale anului. Iar cum era de asteptat, situatia nu s-a indreptat deloc in aceste prime luni ale lui 2013, ci chiar devine din ce in ce mai alarmanta…

Pe ansamblul pietei, livrarile totale de autovehicule noi (autoturisme + vehicule comerciale) au inregistrat in primele cinci luni ale lui 2013 o scadere de 18,6% comparativ cu aceeasi perioada din anul trecut. In interiorul acestei scaderi, se remarca segmentul autoturisme, care au un declin al vanzărilor de 19,8%, cea mai mare depreciere din ultimii trei ani. Totusi situatia de la noi nu este singulara, pe plan european fiind observate scaderi importante pe principalele piete auto europene: Franta -11,9%, Italia -11,2% si Germania -8,8%.

Revenind la piata auto din Romania, nu putem sa nu semnalam ca vanzarile de autovehicule noi sunt sustinute in continuare de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (85% din total in luna mai). O problema ar fi si intarzierea pornirii programului guvernamental de innoire a parcului auto national, numit popular RABLA, care in luna mai 2012 functiona din plin.

Raport_iunie_2

APIA mai mentioneaza ca continua sa se manifeste impactul negativ al importurilor masive de autovehicule rulate, care sunt in crestere cu 42% (autoturisme) si 10% (vehicule comerciale) prin comparatie cu primele cinci luni ale anului trecut. Din aceste cifre rezulta ca in luna mai, la fiecare autovehicul nou vandut in Romania, au fost aduse in tara alte 3,7 exemplare rulate, o valoare totusi in scadere fata de luna anterioara cand acest raport era de 4:1.

Din aceeasi statistica intocmita de catre APIA mai reiese ca dupa 5 luni ale anului 2013, doar in segmentul monovolumelor este sesizata o crestere a vanzarilor, toate celelalte clase fiind pe minus, cu scaderi cuprinse intre 15% si 38%!

Analistii APIA mai afirma ca impactul programului RABLA asupra pietei autovehiculelor noi se va resimti de abia de acum, cand tichetele valorice au ajuns in posesia cetatenilor. Astfel o eventuala revizuire a estimarii facute la inceputul anului poate fi avuta in vedere doar dupa analiza volumelor inregistrate in lunile iulie si august.

Voi cum comentati aceste rezultate obtinute de catre APIA?

28 Comentarii

  1. cetateanul

    DACA POPORUL NOSTRU AR FI DOAR SMECHERI – HOTI, POATE AS AVEA UN GRAM DE IMPANARE, BA MACAR STIM SA FURAM UNDE SI CAND SE POATE SI NIMENI (POPORUL) NU OBSERVA NIMIC, IAR DACA OBSERVA SUNT PREA GANDACEI NEAJUTORATI SI INHIBATI SA FACA CEVA, DAR PROBLEMA ESTE CA ACESTI SMECHERI – HOTI SUNT CAT SE POATE DE PROSTI. SINGURUL PENTRU CARE AM RESPECT ESTE HOTUL CEL MAI MARE CARE V-A PROSTIT PE TOTI MANDATE DUPA MANDATE. CA SA PROSTESTI SI CUMPERI UN POPOR INTREG CU UMBRELE PORTOCALII, NU AI CUM SA FI UN PROST. TOTI SI ABSOLUT TOTI CARE CITITI ACEST MESAJ V-A MERITATI SOARTA. SUNTETI NISTE TERMINATI CARE NU SUNTETI IN STARE DECAT SA CITITI ACESTE FORUMURI DIN VAGAUNIILE VOASTRE DE APARTAMENTE. NU SUNTETI IN STARE SA SCHIMBATI NIMIC SI V-A MERITATI 100% SOARTA. SUNTETI ATAT DE IMUNI SI DISTRUSI INCAT SI DACA S-AR PUNE TIMBRU DE MEDIU PE PANTOFI, V-ATI DUCE LA GHISEURI SA ACHITATI SI SA SPUNETI MULTUMESC LA PRIMIREA CHITANTEI. ESTI ROMAN, ESTI PROST. SI DACA REUSESI SA PLECI DE AICI ESTE LA FEL DE PROST, BA NU, ESTI SI LAS.

    • cetateanca

      @cetateanul:
      Vad ca te crezi mai inteligent decat media, dar ai cam multe greseli de limba romana (v-a meritati se scrie va meritati, ca sa-ti dau doar un exemplu de greseala pe care ai facut-o de doar doua ori). In plus, vezi ca ai in partea stanga a tastaturii un buton pe care scrie „Caps Lock” – mai apasa o data pe el; in cazul in care nu stiai, mesajele nu se scriu cu majuscule decat daca esti foarte prost si disperat. Daca ai timp sa pui mana si pe o carte (nu, nu de joc)ar fi grozav – poate-ti dai seama ca formulari de genul „SUNTETI NISTE TERMINATI CARE NU SUNTETI IN STARE” dovedesc faptul ca profa ta de romana a fost vreo cumnata de-a lui Vanghelie.

    • Nicu

      Care era povestea cu gramul de”impanare”?Se referea la suncile de pe tine sau…..?

    • robbie

      Adevarul este ca ne meritam soarta!!! In momentul in care i-am ales pe aceeasi comunisti , din nou, suntem niste retardati.Normal ca taxa este mai mult de cat aberanta,normal ca cei de la guvern impreuna cu Ponta(care se lauda ca scoate taxa nu ca o mareste),sunt niste incapabili si nci prin cap nu le-o trecut ca v-or bloca piata de autoturisme in momentul in care ,omul cu cea veche nu are ce ce face decat sa o vanda la un pret ridicol ,si ar trebui sa puna cam toata suma pentru o masina, indiferent daca e noua sau veche!…ca de ,suntem un popor care castiga mii de euro pe luna!!!

    • Fostul cetatean

      Am inceput sa scriu ceva…sa iti raspund…dar ma abtin. Nu merita. Pot sa-ti spun doar atat: Ca era „hotul” asta , ca era alt „hot” tara merge in aceeasi directie. Daca nu era Basescu, era altul care fura tara asta frumoasa si din pacate , locuita. Atentie la cratime ( nu, nu e CRATIMI ) . Le folosesti cand nu trebuie si nu le folosesti cand trebuie. Sper sa nu te fi naucit prea tare cu exprimarea. Hai noroc.

    • Revolutie

      O fi el incult sau nervos de are greseli pentru care ii tot sariti in cap, dar partea grava este faptul ca ARE DREPTATE

  2. cristirica

    Banditii astia de la APIA au fost batuti cu propriile arme. Marirea abuziva a taxei auto in ultima sa forma pentru masinile cu EURO 3 si EURO 4 si micsorarea acesteia pentru masinile cu EURO 5 (care sunt masinile noi comercializate de APIA) nu a avut rezultatul scontat. Oamenii nu s-au bulucit sa-si cumpere o masina noua EURO 5 cu o valoare mare dar cu o taxa auto infima…ci au preferat in continuare sa cumpere o masina din import EURO 4 de o valoare mult mai mica decat cea noua si cu o taxa auto rezonabila…sau mai mult, au cautat sa cumpere masini SH gata inmatriculate, cu taxa auto deja platita.

  3. Costi

    Cu o taxa de mediu atat de elaborata ca cea de acum nici nu este de mirare,buyback-ul a fost eradicat,cei cu vehicule mai vechi de 2007 au taxe aberant de mari de plata retroactiv,asadar vor ramane cu ele,vor investi si nu le vor mai schimba.
    Pe de alta parte cei cu venituri mai modeste si nu numai jubileaza,cu 500 euro achizitionezi un Opel Vectra din 94-95 si mai tragi de el in Romania 10-15 ani,dar nu asa reiese din calculele Rovanei,daca masina e mai veche va polua mai putin timp,nu si in Romania rurala,poate ar trebui sa iasa din fotoliile din minister si sa mearga pe la tara sa vada ce vehicule umbla pe strazile neasfaltate.
    Noua taxa de mediu este de departe cea mai aberanta de pana acum,cei ce au achizitionat masini noi pana in 2007 sau euro 3-4 au de suferit (adica cei ce ar achizitiona poate un vehicul nou) iar cei ce oricum nu aveau fonduri suficiente pentru o masina noua,vor da Dacia pe un Renault Clio la fel de vechi sau mai vechi.
    Bravo guvernanti!

  4. ovi

    CITISEM ZILELE TRECUTE CA DE LA INCEPUTUL ANULUI PANA ACUM S-AU INMATRICULAT 16 MASINI IN JUDETUL MEHEDINTI…FELICITARI ROWANEI PLUMB!A REUSIT CU TIMBRUL DE MEDIU SA DISTRUGA TOT CE MAI RAMASESE DIN PIATA AUTO!LA BICICLETE SI TROTINETE PE CAND SE VA BAGA TAXA DE TIMBRU?

  5. doru

    cu salariile din romania ce masina noua sa iti iei sa fim seriosi.

  6. lucian

    Cei care doreau sa vanda masinile care le au, nu pot din cauza taxei aberante, doar pentru ca masina e inmatriculata inainte de 2007, si cazul meu (desi am platit accize-2200 Euro).
    As vrea sa cumpar alta, dar nimeni nu o i-a la buy-back pentru ca trebuie platita taxa.
    Deci o sa raman cu ea, taxa nu va fi platita, dar poluarea se va face in continuare.
    De fapt nu poluarea e cheia aici, ci incompetenta unor guvernanti in a gasi mijloace normale, corect juridice, nu sa jefuiasca omul.

    • ionut

      exact in aceasta situatie sunt si eu,am cumparat un megan 1;5 diesel in 2005 si m-am dus la automarcus sa o dau buy back pt una noua si din cauza taxei i-mi dadea pe ea 1600eur:)))mentionez ca masina are 120000 km perfecta stare,doar ca vroiam una noua cu mai multe optiuni,asa ca i-mi tin eu masina mea buna,banii in buzunar pt concedii si sa-i vedem pe surogatii de guvernantii ce or sa faca cu minunata lor taxa,si sunt ft multi in cazul meu,numai colegi de serviciu cati cunosc in acest caz

  7. ionut

    Bun venit in Romania o tara condusa numai de idioti Prgramul rabla oameni asezati la cozii cu noapte in cap miar tichetele date numai la smecherii din conduceriii statului ,Taxa bagata pe masina DEJA INMATRICULATA Strigator la CER cum sa vanda omul masina veche daca taxa este mai mare decat pretul eii Iar la masinile din afara cu cat este mai veche cu atat este mai ieftina masinaaa .

  8. byrev

    Dar nu inteleg de ce trebuie sa cumparam and de an, an de an … alte si alte masini doar ptr ca vezi D’nle , s-a inventat NORMA EURO X , o hotie a corporatiilor de automobile in cardasie cu guvernele care-si obliga poporul sa traiasca dator o viata doar ptr ca trebuie sa cumpere masini din ce in ce mai noi. Daca „viata” unei norme EURO rezonabile si a unei masini este de 10 ani, intr-o viata de om cumperi minim 5, si cum aproape toti le cumpara in rate, practic apare o spirala a datoriilor poporului in corelare cu castigul corporatiilor si bancilor.

    MAFIE in numele legii … nu mai suntem atat de naivi, mai mergem si cu bicicleta, ca nu suntem nascuti pe 4 roti 🙂

    • Denilssoane

      ABERATIE !!- numai shmenarii din apropierea guvernantilor mai cumpara masini noi, noi restu lumii o sa le carpacim pe astea de le avem si uite asa tzeaaapa pt Rovanaaa, ca nu o sa mai stranga din taxa lu peste decat de ceva ruj si fard pt ocazii speciale. Cum chilu meu sa se mai cumpere masini noi frate cand toti jegosii astia de la reprezentante le-au scumpit de-ti sare basca din cap. Pai un Quashqai era maxim 16 mii, acum este minim 16 mii , un ASX la fel era sub 15 mii, acu daca ai noroc gaseti coaja la minim 16 miisi tot asa

  9. alex

    Salut
    Oare guvernantii astia pe care eu nu i-am votat, citesc ce scrie aici? Cred ca nu, si oricum cred cu tarie ca-i doare la patina, ai doare in cur de tara asta si de oamenii ce o locuiesc.
    Trebuie sa iesim in strada, JOS USL-ul !!!!!!

  10. guvernanti incompetenti

    ..acesti guvernanti incompetenti de la minsterul mediului nu au facut nici un studiu de impact, populatia folosete auto poluante, statul romanpierde bani, statul bulgar incaseaza bani d la romanai RUSINE guvernantilor

    ….o masina care nu circula nu polueaza poate sa fie euro 1 sau euro 5

    taxa de mediu tb inclusa in combustibil si in impozitul anul auto …ar fi suportabil, oamanii nu ar mai fi stresati si banii nu s-ar mai duce in bugaria…

  11. DAN GAVRILA

    Taxele reprezinta instrumentul financiar cel mai la indemana pentru orice guvern care conduce o tara semisalbatica precum este Romania. De taxe nu scapam decat atunci cand devenim rentabili …dar deocamdata nici nu poate fi vorba de asa ceva de vreme ce la un salariat activ sunt circa 2-3 inactivi ( someri ,copii,pensionari ..etc) Lipsa de rentabilitate se traduce aproape instantaneu in SALARII MICI( exceptand hotiile tipic romanesti …din tot felul de regii autonome ) Tot omul si-ar cumpara masina noua ,mai ales ca noi romanii suntem afectati profund de acest capitol deoarece am ridicat masina la rang de intaietate mai ceva decat o casa sau un apartament ..ceea ce nu este normal deloc .In afara masina este privita ca un articol de stricta necesitate pe cand la noi este o …psihoza..fie ca ne trebuie sau nu ..trebuie sa ne luam ..MARSINA..ca sa vada cei din jurul nostru …ce tari suntem …ce avuti suntem …cand de fapt marea majoritate dintre noi suntem vai de steaua noastra. In termeni tehnici aceasta psihoza este rezultatul straduintei neroade de a etala un nivel al consumului mai mare decat este in realitate …motiv pentru care trei sferturi din populatia activa a Romaniei este inglodata in datorii la banci ..pana in gat .Toate acestea sunt si rezultatul unei lipse acute de educatie ce se manifesta pregnant dupa anii 90.Asa ca oameni buni va cumparati masina daca va trebuie neaparat ..nu trebuie sa va luati cate 2-3 masini la familie …deoarece nu este loc pe bietele strazi proiectate pentru traficul din anii 60 .Mai mergeti si pe jos sau cu bicicleta ca nu este nici o rusine, ….rusine este atunci cand de atata mers cu masina …faci funduletul cat ..bordul masinii .
    Una peste alta treaba este foarte serioasa …hai sa tratam masina ca un obiect de stricta necesitate si sa ne comportam ca atare …si nu mai imbogatiti bancile …cel mai bun imprumut este cel pe care ..nu-l faci..asa ca nu mai faceti imprumuturi pentru niste …fiare …sau plastice .

    Stima

  12. Condamnati

    Condamnati la pastrare asa ne numim noi cei cu autovehicule ce au de platit taxa Rovana ,sau taxa Usl retroactiv.

    Am crezut ca cei ce au infiintato si anume PDL sunt prosti dar ia uitei pe astia care nu mai stiu cu sa faca rost de bani la buget pt a fi cifrele comvingatoare si a primi din nou bani de la uniune…….NE JEGMANESC.

    Si acum am sa va dau un ex
    Intr-o tara sud Americana pretul carburantilor a crescut cu un cent,ce sa intimplat a doua zi?
    Mai mult de jumatate din populatia tari au iesit in strada, si ex pot continua.

    Ce facem noi?

    Suntem europeni si mai avem putin si ne dam chiloti jos pt a fi din nou regulati de data asta de noi alesi.

  13. vv

    Cel care a scris primul mesaj din pacate are mare dreptate,suntem o tara de hoti si lasi,trebuia sa iesim de mult in strada,bravo grecilor si turcilor in special,avem de invatat de la ei ce inseamna sa fi unit,oare chiar nu mai avem pic de mandrie in noi,ne lasam calcati in picioare tot timpul…???

  14. ovidiu

    Rusine guvernului Ponta !! APIA ar trebuii sa se gandeasca putin la adevaratele motive de scadere a vanzarilor auto noi

    1.Pentru autoturismele noi achizitionate de catre o firma ,indiferent de metoda de achizitie leasing sau cash ,deductibilitatea este de 50% deci jumatate ,daca se achizitioneaza din alta tara membra UE atunci firma nu trebuie sa achite tva in tara respectiva,deci mai rentabil.
    2.cheltuielile cu autoturismele pt. firme nu sunt deductibile decat in proportie de 50%
    3.multi dealeri auto au abuzat de setea de auto noi a romanilor in perioada de buum economic ,cand cu cateva acte si un avans miim plecai acasa cu auto nou ,multi naivi nu s-au gandit cat costa o servisare auto ca sa beneficieze de garantie ,garantie care de multe ori era egala cu zero,multi s-au resemnat.
    4.decat sa cuperi un autoturism nou din clasa low cost cu dotari minime la 10000E ,mai bine cumperi cu acesti bani un audi sau vw de 2-3 ani euro5 si iesi mult mai bine.
    5.In Romania nu mai exista viitor si nici speranta!
    sunt pra multi oameni nepotriviti la locuri potrivite. Majoritatea romanilor nu au siguranta zilei de maine.
    Scuzatima pentru aceste pareri ale mele dar am trecut prin toate acestea ,sunt reale !

  15. ionut

    Toti intrati pe aici si lasati tot felul de mesaje despre cum suntem noi romanii si ce ar trebui sa facem! Nu am vazut niciodata unu’ care sa faca un forum sau sa lase o adresa de email pe care sa ne strangem cat mai multi si sa iesim in strada. Cand s-a introdus noul timbru de mediu am urmarit cu interes toate site-urile auto sa vad daca sa organizeaza ceva ca sa ma alatur si eu. Sunt multe persoane din alte parti decat capitala care ar vrea sa ia parte la asa ceva dar nu stiu unde si cand trebuie sa vina. In ziua aceea ( cand s-a introdus timbru) erau cativa samsari de masini care s-au revoltat in rest nimic…

  16. viotrel

    un fleac………………

  17. laur

    in strada se face dreptatea la romani indiferent despre ce este vorba.toti sunt niste hoti si mincinosi.

  18. teparu

    pai cum sa mai vinda daca faci credit o gramada de comisioane ,si dobinda foarte mare .da comisioane 0 dobinda 5% la euro asa da pina atunci osa rugineasca in parcurile auto

  19. gherasem

    si cine iubeste media si mass media sug si ei pl la minciunilor lor

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)