autovit.ro

SUV-ul, SUV-ul Premium, off-road-ul si pick-up-ul anului

Weekend-ul trecut a avut loc cea de-a XIII-a editie a competitiei “Cel mai 4×4”, un eveniment care a aliniat la start atat cele mai noi autovehicule 4×4, cat si cateva modele consacrate. Iar ca si anul trecut, Autovit.ro a facut parte din juriul singurei competitii nationale de profil care isi propune sa ofere consumatorului o parere avizata despre cele mai rentabile oferte din segmentele: SUV, SUV Premium, Off-road si Pick-up…

Ca in fiecare an, in competitie au intrat modele aflate la vanzare in Romania pana in primul semestru al anului, iar toate autovehiculele testate de juriul de specialitate au avut exclusiv echiparea pe care fabricantul a omologat-o pentru utilizarea rutiera obisnuita. Asa ca nu au fost permise niciun fel de imbunatatiri ale motorului, transmisiei, trenului de rulare sau a caroseriei, iar anvelopele au fost cele prevazute ca echipament original al autoturismului. Asta pentru a nu favoriza niciun competitor…

Probele on-road s-au desfasurat sambata 8 iunie pe sectorul dintre Mausoleul Mateias si combinatul Holcim, un traseu virajat pe DN 73A, in apropierea localitatii Campulung-Muscel. In cea de-a doua zi, probele off-road au avut loc pe doua trasee montane amenajate in jurul comunei Leresti, unul mai “usor” pentru SUV-uri si altul mai dificil pentru Off-road-ere si Pick-up-uri.

4x4_2

In urma celor doua sesiuni de testare cu toate modelele din concurs, Mitsubishi Outlander s-a impus la categoria SUV, in fata concurentilor Dacia Duster, Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento si Nissan X-Trail. Membrii juriului au apreciat mixul dintre calitatile rutiere ale SUV-ului japonez si abilitatile sale in teren accidentat. Mai mult, Audi Q3 a fost desemnat “Cel mai 4×4 SUV Premium” din Romania, devansand Audi Q5 si Land Rover Freelander 2.

Noua generatie Range Rover a castigat trofeul „Cel mai 4×4 off-road”, membrii juriului apreciind calitatile modelului britanic atat pe asfalt, cat si in teren accidentat. Departajarea fata de ceilalti competitori (VW Touareg si Suzuki Jimny) s-a facut mai ales prin confortul oferit pasagerilor si prin prisma capacitatii de trecere peste obstacole.

4x4_3

In fine, „Cel mai 4×4 pick-up” din Romania este in acest an Ford Ranger care a reusit sa se impuna in fata a trei modele cu experienta  in acest segment: Isuzu D-MAX,  Mitsubishi L200 si Nissan Navara. Ford Ranger a impresionat juriul prin calitatile sale in teren accidentat, confortul oferit in habitaclu, tinuta de drum sigura, dar si prin consumul bun de carburant.

Acestea sunt cele patru castigatoare ale editiei din acest an a competitiei “Cel mai 4×4” din Romania. Voi cum comentati aceste rezultate?

11 Comentarii

  1. fla

    Q5-ul este concurentul Q3-ului?

    • Cristian Omat

      Pai nu ambele modele sunt SUV-uri Premium? Evident ca unul este mai mare si altul mai mic, insa aici departajarea nu s-a facut in functie de dimensiunile caroseriei…

  2. marius

    Bai copii , eu nu inteleg , ati vrut sa vedeti care este cel mai bun pe off-road , on-road , etc. , dar voi nici macar nu ati inclus toate masinile , ati ales creca jumatate din cele disponibile pe piata . De ce nu apare G-class , M-class , Porsche , Volvo , Pajero , Pathfinder , Land Cruiser si lista poate continua …., toate astea doar la una din caterogii , „cel mai 4×4 off-road ” , ca si la celelalte mai sunt modele care nu au fost testate . Nu sunt corect acordate premiile .

    • Cristian Omat

      Toate autovehiculele disponibile pe piata din Romania au fost invitate sa participe la aceasta sesiune de testare, insa din varii motive unele marci nu au raspuns invitatiei. Nu poti introduce un concurent intr-o competitie cu forta…

  3. vlad

    Compari un range rover cu suzuki jimny? Logic, da…

  4. marius

    Nici nu ma mira faptul ca multi importatori nu au vrut sa participe la „superinteligentul” drive-test….A pune in aceeasi categorie vehicule cu o diferenta de pret ca in cea din cazul Range Rover(115.000 euro)si Suzuki JimY( 13.000 euro)iar voi spuneti ca puteti da, citez”o parere avizata despre cele mai rentabile modele”din diferite cagorii…si la sfarsit tot cel de noua ori mai scump sa fie „alegerea rentabila”…sunt absolut impresionat prin lipsa de profesionalism.Citesc presa auto de peste 15 ani, iar cea internationala de vreo 8 ani, dar un asemenea test nu am mai vazut niciunde.Autoturisme de teren am condus si chiar ce costa peste 300.000 euro(blidate militare din Europa)si nu neaparat ceea ce-i mai scump e mai bun.Banuesc ca tu ai fost doar cel ce a publicat articolul,in schimb organizatorii ar trebuii sa-si puna un mare semn de intrebare facand astfel de teste foarte confuze.Raspunsurile cititorilor vorbesc de la sine..merci

  5. Dan

    Suzuki Jimny este o masina formidabila la un pret formidabil, iar Range Rover este o masina formidabila la un pret indezirabil.

  6. Mugur

    Range vs Jimny…..sunteti nebuni?

    Range…ca sa fii trendy…..dar uita de offroad……

    Jimny bate oricand Range-ul la offroad….- aici vorbesc de un traseu adevarat de offroad….nu 3 obstacole…

Lasă un răspuns la Dan Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)