autovit.ro

Cat consuma un Renault Megane GT Line 1.6 diesel?

Desi nu mai este demult un model nou pe piata, se pare ca Renault Megane inca mai are argumente prin care sa ne surprinda. Iar de aceasta data prin propulsorul 1.6 dCi de 130 CP, un motor performant care se remarca mai ales la capitolul autonomie, adica distanta care poate fi parcursa cu un singur plin de rezervor.

O compacta populara in randul clientilor romani, Renault Megane s-a impus mai ales prin raportul avantajos dintre performantele dinamice, echipare si pretul de achizitie. La care mai putem adauga consumul redus al legendarului 1.5 dCi… Insa in acest test nu vorbim despre un Megane oarecare, ci despre un GT Line, o serie dezvoltata de departamentul Renault Sport si care beneficiaza de multe elemente de sasiu preluate in mare parte de la generatia anterioara Megane RS. Suna bine, nu? Iar in plus, testul l-am efectuat cu propulsorul 1.6 dCi de 130 CP, un motor mai mult decat interesant in materie de consum.

Vizual, aceasta serie GT Line se remarca prin spoilerele redesenate si vopsite in culoarea caroseriei. Iar un ochi mai avizat poate observa ca si garda la sol este usor mai coborata, mai exact cu 12 mm.

Megane_GT_2

La interior ies in evidenta o multime de detalii sporty, cum ar fi afisajul analogic al instrumentelor de bord, pedalierul din aluminiu ori scaunele configurate sport. Pana si volanul provine de la Megane RS, in timp ce habitaclul este bine finisat, cu materiale moi la atingere si asamblari atent realizate. Locurile din spate nu mi s-au parut foarte spatioase, insa portbagajul de 368 litri cu suprafata de incarcare plata dupa rabatarea banchetei primeste pe merit o bila alba.  Insa o bila neagra trebuie acordata sistemului de navigatie, foarte greu de setat in timpul mersului…

Fiind vorba despre o serie cu influente clare de la vechiul Megane RS, tinuta de drum este net imbunatatita prin comparatie cu un Renault Megane obisnuit. Iar daca putem la socoteala si suspensia mai ferma decat la o versiune obisnuita, rezultatul este un comportament dinamic superior. Mi-a mai placut si feed-back-ul la volan cu un grad ridicat de acuratete, avantaj pus in valoare mai ales pe traseele virajate. Imbunatatiri am sesizat si la timoneria cutiei de viteze manuale cu sase trepte, dar si la servoasistarea directiei, devenita mai ferma prin comparatie cu un Megane obisnuit.

Megane_GT_3

Dar sa trecem la motorizare, subiectul principal al testului. In primul rand turbodieselul de 1,6 litri este deosebit de silentios in sarcina si prezinta valori foarte bune, nu numai pentru putere, ci mai ales pentru curba de cuplu. Mai exact, propulsorul ofera nu mai putin de 320 Nm disponibili inca de la 1.750 rpm, ceea ce este fara indoiala o performanta. Ce inseamna asta? Pai in practica se traduce printr-un raspuns foarte prompt, dublat de capacitatea de reaccelerare la turatii reduse, asta fara a fi nevoie de retrogradare. Insa “cireasa de pe tort” este consumul de carburant… Astfel media acestui test de 400 km a fost de 5,3 litri/100 km, in conditiile in care rularea a fost efectuata pe autostrada la o viteza setata pe cruise control la 130 km/h. Ceea ce inseamna o autonomie de 1.132 km cu un singur plin de rezervor, in regim de autostrada. Dar pentru a-mi face o parere de ansamblu in privinta consumului extraurban, am mai parcurs inca aproximativ 100 km pe drumuri nationale cu viteza legala, iar la final am obtinut un consum de 4,9 litri/ 100 km, adica o autonomie de peste 1.200 km…

Voi ce parere aveti despre aceasta serie speciala Renault Megane GT Line? Cum vi se pare combinatia dintre temperamentul sporty si economia de carburant? Va astept comentariile mai jos…

18 Comentarii

  1. marius.c

    Misto, detin o laguna 3 cu motor 2.0 dci tot de 130 cp dar consumul mediu este in jur de 7 litri mixt.Binenteles ca meganul este un pic mai usor si mai mult motorul este un motor nou.in schimb are distributia pe lant ca cel de 2 litri pe care-l inlocueste,ca nu ati specificat asta?La Renault dieselul de 2.2 litri a fost o catastrofa,cel de 1.9 la fel,cel de 1.5 putin peste medie la fiabilitate(imbunatatit cu timpul iar mai nou sub capota noilor mercedesuri), iar cel de 2 litri unul dintre cele mai bune dieseluri de aceeasi cilindree de pe piata impreuna cu Honda de 2.2.Codas la fiabilitate este cel de 2 litri TDI fara rampa comuna din grupul VAG(audi,skoda,seat,etc)cel ce romanii l-au cumparat la greu…ca tot era vorba de motoare…

    • Gigel

      Cumetre de unde ai tras concluzia ca 1.9dci si 1.5dci nu sunt fiabile?nu cumva alimentezi de la nea costel sofer de ratb?intradevar cel de 2.2dci era cam costisitor,de aceea a fost inlocuit cu 2.0dci la aceeasi putere…of of mie lehamite de posesorii TractorDieselInjection…

      • marius c

        Gigele,dieselul de 1.9 de pe laguna 2 nu a avut probleme??si inca nenumarate…mai intereseaza-te daca nu stii.combustibil stai linistit ca imi permit sa bag de la peco ca altfel nu as avea 4 masini,iar tdi nu am,mai bine citeste inainte sa iti bati gura!

        • andrei

          Nu ca m.as baga prea mult in discutie dar eu am 1.5diesel 2010si am consum de 4.8 si merg si ceva mai agresiv.are 300mii km doar cu revizii,sunt ff multumit,l.as da doar pt diferenta pt gt line

  2. Moro

    Si ce vi se pare voua asa la extraordinar sa consume 5.3 l/100 km. la mers legal cu 130 pe autostrada. Eu am Focus cu motor de 2000 cc si 136 de cai si Bucuresti Viena cu 4 persoane, plin de bagaje si clima tot timpul mi-a consumat 5.2. Si din totalul de km, Bucuresti-Arad si retur nu i-am facut pe autostrada si in Romania chiar nu am mers legal ci cu cat a permis drumul.
    A mea, daca merg doar pe autostrada cu 130 pe CC consuma mai putin de 5.3. Deci o cam laudati degeaba la capitolul asta.

  3. alex bulanu

    Renault face masini „ieftine” si cu multe defecte de proiectare…apoi stai si schimbi la piese de mai platesti inca jumatate de masina…politica care pare sa mearga destul de bine. Cat despre consum…nu stiu ce teste faceti voi acolo la 130km/h pe autostrada??? Total irelevant !

    Dar ca sa va faceti o idee – un Opel Insignia 2.8 V6 turbo benzina 280 cai la 130km/h constant pe autostrada consuma 6.2 l/100km si nu se compara cu un amarat de Megane…

    Oricum Renault la fiabilitate e praf!

    • andrei

      si reno si opel ..masini de 2 lei. si app si eu detin un opel asa ca sa nu zici ca am ceva cu tn. JAPAN is the power : mazda , toyota honda daca vrei fiabilitate

  4. Dan

    Nu inteleg ce atata disperare dupa consum consum consum cat mai mic…dupa ce dai 15.000 Eur pe o masina crezi ca mai conteaza 0,3 l in plus sau minus /100km ??? Este tipic romanesc…
    In plus – am prieteni care lucreaza la Renault Franta la partea de calculatoare de bord, softuri etc si mi-au spus deja de ani buni ca ce indica calculatorul de bord sunt „gogosi” si ca special arata consum mai mic cu cel putin 10-20% decat cel real…cum altfel sa vinzi mai bine masina, nu?
    Renault este o masina foarte frumoasa si ergonomica care insa la fiabilitate este praf (in multe reviste de specialitate din afara a fost numita „o masina jumatate”….ca mai bagi bani in piese apoi inca cat jumatate de masina).

  5. Alex

    Eu am o parere: orice masina noua de pe piata se aseamana cu celelalte! Renault, masina rea? gresit, soferul este mai prost decat majoritatea, nu si-a ales masina potrivita! Cu exploatare decenta este perfecta si te duce mult mai mult decat pe cei care se plang!!!!!!!!!!! Adevarat este ca masinile nemtesti sunt mai bune pentru ca sunt mai rezistente, insa nu sunt mai bune decat japonezele de exemplu, care din punctul meu de vedere stau mai prost la capitolul caroserie. Hai sa povestim si de franceze, peugeot 308 este o masina foarte reusita , la fel si 407 de aceea la targuri nu prea le vezi scoase la vanzare modelele intre 3 si 6, chiar 7 ani vechime. Consumul de bord de la renault fenteaza, nu cu 500g ci cu vreo 300g, asa este softul care nu-ti indica nimic cand stai pe loc, la vw de exemplu am verificat consumul indicat de bord si in loc de 5,9l/100km, mi-a dat un consum de 5,8l/100km, deci a fost foarte corect computerul.
    Prin urmare, trebuie sa intelegi ce doresti de la o masina si modul cum vrei s-o exploatezi?, o masina cu consum mic pentru deplasari scurte, cu exploatare maxima, poti opta pentru germane de preferat bmw, audi, vw, mercedes sau pentru franceze, peugeot sau citroen si apoi renault, daca vrei sa intri intr-o clasa aparte la clasa mica poti merge pe un Mini, Fiat 500(abarth) sau clasa DS de la Citroen sau variantele (toate pe benzina) de la Honda si Toyota -toate aceste variante sunt masini usoare si foarte usoare si prin urmare cu grad mic de deteriorare in timp. Daca stii sa exploatezi o masina normala, atunci poti opta pentru orice masina de pe piata, Renault, Hyundai, Mazda,Alfa, Lancia sau celelalte amintite mai sus. Daca doresti o masina foarte rezistenta, atunci optezi pentru jeepuri, sunt masini grele si rezistente in timp si la o exploatare mai dura. Daca nu doresti o masina asa de mare, atunci poti incerca o germana sau ceva mai special, un Volvo, Saab etc. .
    Deci ce anume doriti?, daca nu doriti asa ceva, va dau o motocicleta…..!

    • florin sndrei

      mai oamenilor eu sunt posesor de renault si nu ma plang de consum! ia 10-11% in oras si 6,5 benzina in afara. renault are motoare altfel fata de restul masinilor. eu o calc pe a mea si schimb in 5000 de ture si nici nu se simte pt ca este motor de turatie 1,6 16v si am cuplu la 3000 de ture. incercati cu altele sa vedeti cam ce se intampla in timp. la megane ai posibilitatea sa dai self test la cb si vezi cat consuma pe ora. apropo vestitel vw passat din 2005 pana in 2008 sunt niste epave de bagat bani in ele. va ti uitat ce pret are o masina din acea categorie la mana a doua? am prieteni cu passat din aceaa perioada si au avut o gramade de probleme mai ales cu volanta cu masa dubla care la acea vreme costa decat 1000 de euro. trageti concluzii

  6. radu

    Zici mata ca „…toate aceste variante sunt masini usoare si foarte usoare si prin urmare cu grad mic de deteriorare in timp.”
    Ma roade o curiozitate : care este legatura dintre greutatea masinii si „gradul de deteriorare in timp” ?
    PS
    Consumul indicat la bord are un caracter pur informativ, asa ca nu merita prea multe discutii.
    Consumul real este cel masurat intre doua „plinuri” (raportat la km parcursi, evident).

    • Anonim

      Bingo…..asa este de la plin la plin…calculatorul de bord are caracter informativ eu detin un renault symbol 2007 benzina lam trecut le gaz si in afara consuma 7.5…..si in oras in jur de 11la suta……mers normal nu foarte tare….si facut plin la plin de mai mukte ori…masina e fiabila nu am bagat bani in ia si sunt muktumit acum parerile sunt impartite…..singurul defect este ca nu are cuplu si zvacul de care ai nevoie e puturoasa dar iti faci treaba cu ea

  7. Fideliu

    Ia un opel agila si ai sa vezi ca masina germana desi nu este eleganta te scoate la punctaj.

  8. marius c

    Pentru toti ce zic ca Renault nu e fiabil, cati dintre voi stiti ca o gramada de modele Mercedes au motoare Renault,si chiar si platforma tehnica…de Renault si de dacia.Mai interesativa si voi inainte de a vorbii.

  9. nume

    Cati din cei care vorbesc aiurea despre fiabilitatea renault au avut renault? Nu mai speriati oameni degeaba! Cei care spun ca nu sunt fiabile isi iau masini cu 100 de mii de km si normal ca se mai strica cate ceva. Daca v ati lua una noua 4 ani de zile nu ai nici o treaba pt ca se schimba pe garantie. Asa sunt romanii le place sa vorbeasca numai din auzite, mai cititi si forumurile masinilor germane sa vedeti ca au probleme cu duiumul.
    cine nu a avut un reno sa nu mai comenteze, sunt posesor de megane si in 120 de mii km in 4 ani maina a mers brici, dar nu am mers pe principiu las ca merge si asa. Masinile la noi se strica pentru ca oamenii dupa ce isi iau masini noi se zgarcesc sa le mai faca revizia unde trebuie si cand trebuie. Daca ati vedea o fisa de service la nemti ati observa ca ei se duc si pentru un bec la service, pe cand romanul las ca vede el un tutorial si repara masina ca de pe toti i-au facut mamele lor destepti.
    Lorice masina e facuta sa se strice, depinde cum ai grija de ea, cum mergi cu ea si mai ales unde si cu ce o repari. Dac o repari cu pise after market normal ca se strica si altele pe langa. Banuiesc ca cei care au comentat mai sus sunt posesori de masini inmatriculate pe bulgaria ca de isi ia omul masina da de ce sa nu plateasca cu 100 de euro mai pitin sa faca o economie, asa face si cand e vorba de service si de aceea apar probleme.
    in ceea ce priveste consumul aceea care s au laudat cu fordul si cu opelul ca au consumul respectiv probapil ca au avut numai vale pe autostrada si vant din spate.

  10. Pejaules

    Salutare!
    Multi evita ”frantuzoaicele” ca nu ar fi fiabile.
    Eu va spun din experienta, Peugeot 207, 1.4 hdi, actual 200.000 km.
    Kilometri efectuati in Romania majoritatea in rural pe foarte multe drumuri neasfaltate.
    ”Amarata” a avut trai greu cu mine, sofer cu ”talpa grea si nemilos”!
    Pe autostrada 150-170 fara sa o iert, pe DN 130-150 minim.
    Consum cel mai mic avut 4,9 litri la 100 km inregistrat de mine si 4,7 litri la 100 km inregistrat de un prieten cu ”talpa usoara”.
    Uzual inregistrez intre 5, 5,5 si 6 litri la 100 km.
    La fiabilitate va las pe voi sa decideti in functie de ce am schimbat major la ea:
    1. Ventilator la 180.000 km
    2. Fulie alternator la 185.000 km banuiesc ca la montajul ventilatorului ”prietenii” de la Eurial Otopeni au ”fastacit” ceva gresit, ca prea a dat cu virgula.
    3. Etrier dreapta pistonas blocat si distrus disc cu placute de 2 ori pana desteptii de mecanici s-au prins, abia unul destept mi-a spus ca se curata si se greseaza cu vasilina ceramica sau siliconica la schimb de placute = kiturile de etrier schimbate
    4. Sabotii spate schimbati ca se tocisera maxim
    5. Frana de mana ”desteptul” de mecanic a stricat kitul cand a instalat sabotii
    6. Sistemul de alimentare cu motorina ”tevile” de plastic fisurate de la vibratii pe la 50.000 km
    7. Discuri si placute de frana
    8. Capete de bara la 170.000 km iar dupa un an am schimbat altele de bune ce au fost cele recomandate de mecanic.
    9. Revizii la fiecare 15.000 cu schimb ulei Total, Castrol Edge, Motul (5W40) cu filtru de motorina schimbat la fiecare 30.000 km.
    Am mai avut situatii neplacute cu ”anti pollution fault” din cauza unei alimentari la Gazprom.
    Am observat ca se tureaza ciudat la schimbarea vitezelor a III-a, a IV- a si a V-a in sensul ca imediat dupa schimbarea in viteza superioara si apasarea mai rapida a acceleratiei la maxim turatiile scadeau brusc si se pierdea din putere.
    Daca acceleram incet, treptat fenomenul nu aparea.
    Presupun ca din cauza motorinei proaste pentru ca acum nu mai are aceste simptome.

  11. Marius

    Bună ziua ! Sunt posesorul unui renault megan 2 din 2003 1.9 dci 120 cp și am fost foarte multumit de el , l-am cumparat la 140000km și acum am 345 000 km, nu am avut probleme majore turbina am schimbat-o pe la 201000 si caseta de directie in rest intretinere normala (ulei filtre placute discuri distributie un set de capete bara si 2 brate )
    Intrebarea mea este urmatoarea , vreau sa schim meganul 2 pe un megan 3 brek și nu stiu inca ce motor sa optez cel de 1.5 110 cp sau 1.6 dci de 130 cp Multumesc !

  12. pif666

    vreau sa fie extrem de clar si precis :
    1-motorul 1.5 dci este la clasa lui cel mai bun motor din lume. il monteaa acum mercedes pe a,b si CLA . aia de costa 45.000euroi full option
    acum ca au facut cel 1.6 dci distributie lant si consum mai redus este alta poveste.
    2-este extrem de fiabil,iar cei care ne povestesc ca se strica,uita sa specifice ca au luat masina adusa de afara de samsari si intinerita cu cateva sute de mi de km.
    arata pe bord dupa 4 ani-98.000km ,dar in realitate are peste 300.000km .
    si mai ales,avand in vedere ca nu isi permit o masina de noua,nu isi permit imlicit si reviziile periodice la reprezentanta.
    o fac cand deja este prea tarziu,si o repara la nea nicolae intre blocuri.
    dupa 300.000km este normal ca se mai si strica ceva la ea.
    aici discutia se poarta de noua. si daca esti un sofer bun-si nu un kamikaze care isi cumpara diesel deoarece consuma redus ,dar vrea performante de benzinar si ai rupe gura ,ce poti sa ceri de la masina ?
    consumul real pe clio este de maxim 5.5 in oras . in afara la 90 km legali consuma 2.9l
    meganul cu tempomatul pus pe autostrada 3.3 la 100km/h
    de laguna nu stiu ,ca nu am si nici nu am probat.
    de stricat ,in afara de consumabile si evident bucsi etc -tot ce tine de drumurile dezastruoasa evident ca au necesitat inlocuit.
    dar pe partea motor nimic. e oricum schim uleiul semisintetic la maxim 10.000km .In consecinta,nu mai asculati tampeniile debitate de cei care cumpara masini second-tavalite de alti-si apoi se plang ca se strica.
    cumpara si second ,dar nu te uita la cele mai ieftine-sigur ascund lucruri grave.
    daca in germania pe site cost un megan 2013 -9000€ ,cum sa il cumperi adus in romania cu 7000€?
    ai sanse mari sa fi fost lovit,stricat si reparat sau cu 400.000km la bord.
    atentie mare -in vest media la masina este de cca 45.000 km la an si oate ajunge si la 90.000km an

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)