autovit.ro

Raportul semestrial Autovit.ro

Pretul ramane principalul criteriu la cumpararea unei masini in ziua de astazi. In cazul anunturilor pe Internet, experienta de 12 ani a platformei Autovit.ro arata ca pretul, dar si negocierea, sunt esentiale. Un comportament firesc, mai ales pe timp de criza… Dar haideti sa analizam comportamentul consumatorului roman de masini la mana a doua, in prima jumatate a anului…

In primele sase luni ale acestui an, cele mai des intalnite paliere de pret pe Autovit.ro au fost 5-10.000 euro si sub 3.000 euro. Si categoria de masini de peste 10.000 euro are o pondere importanta, de aproximativ un sfert.

Analizand variatiile fata de 2012, o concluzie interesanta este cresterea cu 14% a numarului de anunturi pentru masini de sub 3.000 euro. Pentru intervalul 20-100.000 euro, avansul a fost de 21%. Trebuie luat in calcul si faptul ca intervalul 3-10.000 euro a inregistrat scaderi ale numarului de anunturi. Trendul descendent pe palierul de pret 3-10.000 Euro, in general masini Euro 3 si Euro 4, se datoreaza in principal timbrului de mediu care, datorita valorilor foarte mari, a incetinit sau chiar oprit anumite tranzactii.

anunturi_2

Foarte putini proprietari de masini Euro 3 si Euro 4 isi permit sa piarda acum un procent important din valoarea masinii scoase la vanzare asa ca prefera sa pastreze masinile pentru viitor, sperand in schimbarea sistemului de taxare, vor cauta solutii de evitare a timbrului de mediu sau, in cele din urma, vor reveni in piata pentru a evita amanarea momentului vanzarii pana cand masina mai are un pret bun.

Asa cum arata si datele DRPCIV legate de reinmatriculari, Volkswagen si Opel sunt marcile cel mai des implicate cand e vorba de tranzactii pe piata interna SH. Si datele Autovit.ro arata ca masinile acestor marci apar in cele mai multe anunturi. Volkswagen Golf si Passat, Opel Astra, Ford Focus si Audi A4 sunt in top cinci, iar printre modelele din top zece se numara Dacia Logan, Opel Corsa, BMW seria 3, Skoda Octavia si Audi A6.

anunturi_3

Mihai Cune, Business Manager al Autovit.ro, explica evolutia in functie de norma de poluare: “Scaderea pe segmentul Non Euro – Euro 2 se explica prin faptul ca masinile inmatricultate in Romania pur si simplu nu se mai tranzactioneaza. S-au tranzactionat cat de multe posibil in ianuarie – martie pana la introducerea noului sistem de taxare, apoi proprietarii fie au ramas cu ele fie au ales sa le caseze prin programul Rabla. Totusi, numarul de masini casate prin programul Rabla este destul de mic in comparatie cu numarul de masini de peste 14 ani vechime existente in parcul auto national. Scaderea de pe segmentul Euro 3 si Euro 4, cele mai tranzactionate masini second hand, este un efect important al timbrului de mediu, care a determinat proprietarii sa renunte momentan la vanzarea masinii si la ideea de a-si cumpara alta masina. Totusi, unii dintre ei, mai curajosi isi vor “vinde masina” fara transcrierea acesteia pe noul proprietar pentru a evita astfel plata timbrului de mediu. Acest fenomen este unul periculos pentru siguranta traficului, deoarece se vor inmulti accidentele cu masini fara RCA si/sau ITP, cumparatorii care nu figureaza si in actele masinii fiind de obicei mai neglijenti cand vine vorba de plata diferitelor obligatii (impozit, RCA, ITP, amenzi). Cresterea de pe segmentul Euro 5 este data de valoarea scazuta a timbrului de mediu dar si de faptul ca disponibilitatea lor in piata de second hand a crescut fata de anul trecut. Faptul ca oferta de masini Euro 5 a crescut este un efect benefic al timbrului de mediu, insa ponderea lor in piata totala din Romania ramane inca relativ mica pentru a face diferenta.”

Voi cum comentati aceste rezultate preluate din raportul semestrial realizat de Autovit.ro?

Un comentariu

  1. alex bulanu

    Interesante aceste statistici. Felicitari !

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)