autovit.ro

Citroen C-Elysee, o abordare pragmatica

O masina confortabila pentru cinci persoane, cu un portbagaj incapator, echipata satisfacator si care sa consume putin. Iar toate acestea la un pret cat mai accesibil… Pare un tel cam greu de atins, nu? Tocmai din acest motiv am programat un test cu noul Citroen C-Elysee 1.6 HDi 92 CP pentru a verifica solutia francezilor…

De la bun inceput trebuie specificat ca Citroen C-Elysee trebuie privit ca un model de sine statator, asta pentru ca deriva din compacta C4. Mai exact este vorba despre o compacta sedan de buget, adica o masina adresabila unei plaje cat mai largi de clienti, in special cei familisti. Si da, este o abordare noua, atipica pentru constructorul francez, dar care pare mult mai potrivita acum, in vremuri de criza…

Interesant este ca platforma tehnica deriva din cea a fratelui mai mic Citroen C3 si nu din cea a compactei C4, o solutie tehnica care se reflecta in costurile de productie. Si cu toate acestea, ampatamentul berlinei C-Elysee este de 2,65 metri, o valoare mai mare prin comparatie cu C4.

C-Elysee_2

Prin urmare, confortul in habitaclu consider ca ar fi principalul atu al lui C-Elysee… Si chiar recunosc ca am fost uimit de distanta considerabila oferita pentru picioarele pasagerilor care calatoresc pe locurile din spate. Practic, cred ca este imposibil ca un pasager sa loveasca cu genunchii spatarul scaunului din fata… Mai mult, trei adulti pot calatori confortabil pe locurile din spate. Iar un alt avantaj important pe care l-am descoperit la C-Elysee ar fi portbagajul de 506 litri, o valoare impresionanta chiar si pentru acest segment.

C-Elysee_3

In urma testului am constatat ca forma scaunului cu sezut lung si lat nu avantajeaza deplasarile pe distante lungi. Iar configurarea pozitiei optime de condus este destul de anevoioasa din pricina lipsei reglajului in profunzime pentru volan. De asemenea plasticele folosite in habitaclu sunt cam „tari”, dar partea buna este ca par destul de rezistente in timp. Mai mult, finisarile din material plastic lucios schimba total imaginea plansei de bord, mascand subtil ca vorbim totusi despre o berlina accesibila.

Am mai remarcat plasarea butoanelor pentru actionarea geamurilor electrice in fata schimbatorului de viteze, nu pe portiera soferului cum ar fi fost de asteptat. Unde am mai intalnit aceasta solutie? Raspunsul este evident: la Dacia Logan… De asemenea, boxele sunt integrate in partea superioara a plansei de bord, chiar la baza parbrizului. Solutii economice, dar eficiente cand vine vorba despre costurile de productie care, evident se reflecta in pretul de vanzare al masinii.

C-Elysee_4

Cum spuneam si mai devreme, testul de condus l-am efectuat cu motorizarea 1.6 HDi care dezvolta 92 CP, un propulsor turbodiesel produs deja in peste 6 milioane de exemplare si care imbina perfect cuplul mare la turatii joase cu consumul redus de carburant. Asa ca era de asteptat ca C-Elysee dotat cu acest motor sa se dovedeasca chiar o masina care tine cu bugetul familiei. Astfel, dupa aproximativ 600 km rulati in regim extraurban cu viteza legala, consumul obtinut a fost de 4,6 litri/ 100 km… In conditiile in care pe autostrada (240 km) testul a fost efectuat la o viteza de 130 km/h… La rulare, am mai observat ca suspensia este setata clar pentru confort, iar in combinatie cu acest propulsor imprima un sofat relaxat, fara pretentii sportive inutile. Si ca sa va faceti o idee despre gradul de accesibilitate al noului C-Elysee mai trebuie mentionat ca pretul versiunii testate este de 14.203 EUR cu TVA inclus, dar la care se aplica un discount de 1.426 EUR cu TVA, valabil pana la finele lunii septembrie.

Si cu toate ca este un model atipic pentru constructorul francez, noul Citroen C-Elysee se pare ca poseda o serie de argumente esentiale pentru clientela familista. Voi ce parere aveti?

8 Comentarii

  1. Alex Culanu

    Citroen este praf la fiabilitate. Motor de 92 cai pe ditamai masina? Astia glumesc. consum 4.6 % ati obtinut cu masina goala nu (si fara sofer)?!

    • leo

      Citroen este o marca ce reprezinta avangarda in design, confort si eleganta de mai bine de 50 de ani,defineste rafinamentul si sarmul frantuzesc, iar in competitiile sportive tip WRC a aratat ce inseamna fiabilitate, manevrabilitate si nu in ultimul spectacol …”punct”

    • Gyuri

      Dace te documentai mai bine vedeai ca e mai usoara decat un logan cam cu vre-o 100 de kg .dar probabil nici nu ai permis si nici nu stie ce e cu motorul 1.6hdi ,probabil tu conduci doar in nfs

    • Gyuri

      Dace te documentai mai bine vedeai ca e mai usoara decat un logan cam cu vre-o 100 de kg .dar probabil nici nu ai permis si nici nu sti ce e cu motorul 1.6hdi ,probabil tu conduci doar in nfs

    • Gyorgy

      Prietene, mai informeaza-te. Desi de 20 ani de cand am permis, am avut mai mult sportive, tin sa te anunt ca am avut pe o perioada de 6 luni si un C-Elysee care m-a socat prin consumul redus si cuplul excelent. Pe nationale cu 90-110km/h consumul era de 4.1-4.2. Intr-adevar, fiind obisnuit cu un condus agresiv, intotdeauna aveam impresia ca ma rastorn in curbe, adica stabilitatea lasa de dorit. Nu mi-as lua personal aceasta masina, insa cu toate astea m-a impresionat.

  2. @Alex

    Alex, de unde stii tu ca Citroen este „praf” la fiabilitate? Ai detinut tu unul si ai avut probleme cu el ?
    Sau asa ai citit „pe net” ?

  3. Banu Maracineanu

    Posed un c-elys

  4. Banu Maracineanu

    Posed un c-elysee pe benzina de 115 CP cu care am 1100 km parcursi. Pana acum am remarcat consumul mixt de 5,3 de la craiova la alexandria, cu max 100/ora. In oras 8,9, mers ponderat. insonorizarea se putea mai buna.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)