autovit.ro

Cum se comporta Skoda Octavia Combi la varsta a doua?

In general cand vine vorba despre un break, prima imagine este o masina de familie, spatioasa si confortabila. Insa daca in enuntul problemei se mai adauga si un rulaj de 180.000 km, atunci ecuatia devine brusc si mai interesanta pentru ca mai apar o serie de alte aspecte demne de luat in calcul. Iar daca stam bine sa ne gandim, solutia la aceasta ecuatie nu a fost gasita chiar de toti constructorii auto…

Ipoteza de lucru: sa cautam o masina care sa satisfaca eficient necesitatile unei familii formate din doi adulti si doi copii. Si aici ne referim atat la nevoile cotidiene (mers la gradinita, supermarket, mall, etc), cat si la cele tipice unei excursii de week-end ori chiar pentru o vacanta prelungita la munte. De la aceste premise am pornit sa cautam o masina care sa raspunda, daca nu la toate, macar la cat mai multe dintre aceste cerinte. Iar prima oprire pentru documentare am facut-o la partenerul nostru Brady Trade care ne-a oferit spre testare un exemplar Skoda Octavia Combi 4×4, fabricat in anul 2009…

SAM_5170Si chiar daca la inceput eram cam sceptic, mai ales cand am remarcat ca in plansa de bord era afisat un rulaj de aproximativ 180.000 km, prejudecatile le-am depasit cand am iesit pe strada. Sincer am mai condus masini cu rulaje impresionante si tocmai din acest motiv am apasat mai puternic pedala de acceleratie, fiind convins ca la un asemenea rulaj este posibila o decompresie a motorului si implicit pierderea catorva cai putere. Insa m-am inselat pentru ca motorul turbodiesel 1.9 TDI 105 CP s-a dovedit viguros si foarte prompt in raspuns, iar demarajul a fost in tromba. Deh, vorbim despre un propulsor emblematic pentru istoria grupului VW…

Totusi motorul de conceptie mai veche si antifonarea relativ modesta (tipica oricarui break compact) sunt principalii factori de zgomot din habitaclu. Insa asa am putut remarca ca motorul merge liniar, fara variatii de turatie la relanti ori vibratii, probleme caracteristice masinilor cu rulaje mari. Totusi trebuie sa tinem cont ca vorbim despre o masina a unui dealer care a avut grija sa efectueze periodic reviziile si sa inlocuiasca la timp piesele uzate. Astfel, durata de viata a masinii a fost prelungita foarte mult, iar din punct de vedere tehnic chiar nu am avut ce sa ii reprosez: fara vibratii in coloana de directie ori zgomote caracteristice unor probleme la suspensie ori ale altor sa le zicem “consumabile”. Dar pentru a nu ma acuza de favoritisme, mai pot adauga ca nici nu stiu cam cate interventii a suferit de-a lungul celor 4 ani de exploatare…

SAM_5186

Dar sa trecem si la partea estetica… Si nu ma refer aici la cat de “frumoasa” este Skoda Octavia Combi pentru ca asta este o chestiune de gust. Ma refer la rezistenta in timp a asamblarilor originale care realmente m-a lasat fara cuvinte. Oricat de atent m-am uitat, nu am sesizat deteriorari ale materialelor textile folosite pentru capitonarea scaunelor (mai popular “nu apar scame”) si nici o uzura prea evidenta a suprafetelor din plastic. Mai mult, nu am observat nici o degradare pronuntata a suprafetelor expuse din zona de deschidere pe interior a portierelor sau pe pedalier, semnalmente caracteristice unui rulaj foarte mare, in cazul nostru de circa 45.000 km/ an.

La testul de condus am obtinut urmatoarele rezultate: dupa ce am alimentat de 80 lei, am reusit sa parcugem aproximativ 240 km in regim extraurban, mers legal. Ceea ce inseamna o medie de 5,8 litri la 100 km parcursi in afara orasului, o valoare chiar foarte buna pentru o masina, hai sa-i zicem matura…

Cam acestea sunt impresiile legate de testul cu Skoda Octavia Combi 4×4. Si chiar daca nu este perfecta, Octavia Combi m-a surprins intr-un mod placut pentru ca se aproprie mult de asteptarile pe care le poti avea de la o masina de familie.

Iar pentru ca in urma testului este posibil sa fi omis anumite aspecte legate de functionarea unei Octavia Combi la varsta a doua, va astept mai jos comentariile voastre pentru a completa acest review. De asemenea vreau sa imi dati o sugestie in privinta alegerii urmatorului test cu un break second hand…

9 Comentarii

  1. Gabriel M.

    E obligatoriu ca sugestia sa fie pentru un break? Eu unul as prefera un Golf 4 hatchback, daca se poate?

  2. andrei

    „Sincer am mai condus masini cu rulaje impresionante” – nu stiu cat castigi tu pt ce scrii sau de unde scrii. Dar aici in Romania 90% din masini au rulaje din astea…impresionante 😉

  3. Bogdan

    Salut. Am 2 intrebari:

    1. Cam care credeti ca ar fi consumul urban al masiniii
    2. Daca din lipsa de bani flosim cauciucuri de iarna vara, afecteaza consumul masinii? Cu cat?
    3. Aerul conditionat afecteaza consumul masinii? Cu cat?
    4. Eu am o skoda octavia tour, 2007. Difera consumul intre octavia tour si octavia break?

  4. Bogdan

    Salut. Am 4 intrebari:

    1. Cam care credeti ca ar fi consumul urban al masiniii
    2. Daca din lipsa de bani flosim cauciucuri de iarna vara, afecteaza consumul masinii? Cu cat?
    3. Aerul conditionat afecteaza consumul masinii? Cu cat?
    4. Eu am o skoda octavia tour, 2007. Difera consumul intre octavia tour si octavia break?

  5. sorin

    Buna ziua, acelasi test ar fi bine daca a-ti face si cu un opel vectra c facelift din 2006 si va va impresiona la fel sau poate si mai mult…

  6. azura

    Salutam, eu am o Vectra C (full, face lift, Combi) din 2006, si are 248.000km, ei bine pot spune ca sunt inpresionat in adevaratul sens al cuvantului de cat de fiabila, durabila si rezistenta este aceasta masina de clasa mare, mai ales in Romania (aprox. 70.000in oras)pentru ca eu am facut cu ea in total 120.000 de km si nu am schimat nimic si nici nu bate nimic la ea. Nu stiu de ce lumea subevalueaza aceste masini sau nu au o pareree mai buna despre ele pentru ca sunt chiar ieftin de intretinut si repet ffff durabile.

  7. AlexP

    Vreau sa va incurajez in astfel de initiative legate de „DRIVE TEST” cu masini rulate si km peste 150k. Astea chiar le citesc cu interes.Ma intereseaza fiabilitatea dupa ce au rulat in RO destul de mult.

  8. cristi

    Am o octavia break 4×4, motor 2000 cm diesel 140 cp, comonrail. o am de 2 ani si am facut 70000 km. Masina e beton, rupe soseaua, stabil[, ce mai …tot ce vrei. Un defect are….TAPITERIA INTERIOARA E VARZA. Am modelul busines, si dupa primul an s-au scamosat toate fetele de usa si scaunele din fata. Am fost la dealer, ptr ca masina era in garantie, au facut poze si au trimis la Porsche Romania, care stiti ce mi-au spus….Folosire defectuasa!!! Ce sa mai zic …umblu ca fraierul cu huse pe masina de 25000 euro. sunt posesor de Skoda din 2003, fiind la a treia masina noua. Ma jur ca nu mai iau Skoda. Cel putin Octavia 3, da un aspect de ieftin la interior, si culmea, masinile au punte semiindependenta, la fel ca la Logan sau ca la vechea Octavia tur. Macar a mea are punte independenta pe spate, ceea ce o face f stabila in viraje stranse si pe denivelari. Rusine Skoda

  9. Andi

    Acum depinde si cam ce vrei si ce cauta fiecare dintre noi, poti avea si eleganta si putere si stabilitate chiar si pe soselele noastre si in traficul romanesc, ceea ce consider ca este un avantaj mai ales ca piesele pentru skoda octavia 2 sunt de gasit foarte usor acum, astfel ca e o investitie in timp.
    Depinde de fiecare daca trebuie sa fie o masina noua, insa cu siguranta ca raportul fiabilitate/cost este unul avantajos, chiar daca se mai scamoseaza tapiseria…

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)