autovit.ro

Pentru cine este o solutie inchirierea unei masini?

O practica frecventa in multe tari, inchirierea unei masini pe o perioada scurta de timp a devenit o optiune viabila si in Romania. Insa momentan, majoritatea clientilor sunt ori strainii care au afaceri pe plan local ori romanii veniti in vacanta in tara natala. Pentru a ne da seama despre ce inseamna o asemenea activitate, ne-am adresat companiei Sixt Rent a Car Romania, unul dintre cei mai importanti actori de pe piata de profil. Si sa vedeti ce am aflat…

Daca judecam “la rece” din punctul de vedere al unui om de afaceri strain, inchirierea unei masini pe o perioada scurta de timp pare mai rentabila decat deplasarea in mai multe zone cu un taxi. Pe langa un plus la capitolul imagine, clientul nu este conditionat de disponibilitatea unui taxi, se poate deplasa oricat si oriunde, iar masina o conduce singur. Fara stres si fara taxi-uri pirat cu costuri “ascunse”. Si unde mai pui ca isi poate inchiria masina pe care si-o doreste, poate chiar un exemplar similar cu cel pe care il conduce frecvent in tara sa de origine…

sixt_2

De asemenea, companiile care isi desfasoara activitatea in Romania si care au nevoie de inchiriere auto pentru proiecte definite ca perioada de timp (lansari de produse/ servicii, campanii de marketing, proiecte de training, etc) apeleaza la serviciile Sixt pentru a acoperi aceste perioade. Astfel, evita suplimentarea nejustificata a parcului auto propriu si reduc la maximum costurile alocate acelor proiecte.

Mai trebuie stiut ca aceasta activitate de inchiriere auto este un serviciu reglementat de catre institutiile statului si exista o serie de norme riguroase. Un exemplu elocvent ar fi acela ca Registrul Auto Roman (RAR) impune ca pentru masinile oferite spre inchiriere ITP-ul sa fie efectuat o data la 6 luni. Iar daca normele stabilite de catre organele abilitate ale statului roman sunt obligatorii pentru toate companiile de profil, diferentierea intre firmele de inchirieri este facuta de o serie de reglementari interne. Astfel in cazul Sixt, Mariana Gheorghe ne-a mentionat urmatoarele: “Sixt Rent a Car livreaza masinile cu rezervorul plin, iar clientul aduce masina cu plinul facut sau va fi facturat pentru lipsa de combustibil in cazul in care o returneaza cu mai putin. De asemenea oferim posibilitatea clientilor sa achizitioneze anticipat, la preluarea masinii un rezervor de combustibil, la pret de pompa, evitand astfel costuri suplimentare la returnarea masinii fara combustibil, e o posibilitate de a salva timp si bani.” Mai mult, nu este obligatorie intocmirea unei polite CASCO la inchirierea masinii, insa poate fi oferita optional la cererea clientului.

Si astfel vine intrebarea logica: ce se intampla in cazul unei daune? Tot Mariana Gheorghe ne-a dat o serie de lamuriri cu privire la acest aspect: “In Romania Sixt Rent  a Car are inclus in tarife, protectie contra accident  si furt standard cu o fransiza maxima in caz de daune sau furt pe care clientul o va plati daca are loc un eveniment rutier cu daune asupra masinii sau in caz de furt al masinii. Fransiza depinde de grupa de masina inchiriata. In cazul in care  valoarea daunei este mai mica decat fransiza, clientul va fi facturat cu valoarea de reparatie a daunei. In cazul in care valoarea daunei este mai mare decat fransiza (poate fi chiar dauna totala), clientul va plati fransiza maxima stabilita. Sixt Rent a Car ofera clientilor posibilitatea sa reduca valoarea fransizei la jumatate sau chiar la zero prin achizitionarea de protectii suplimentare in caz de daune/furt.

In situatia nefericita a unui eveniment rutier, clientul trebuie sa anunte Politia iar daca masina este nedeplasabila trebuie sa anunte Sixt la serviciul de asistenta 24h (tel: 021.9400) pentru trimiterea unei masini la schimb. In general, clientul care a suferit un accident trebuie sa completeze un proces-verbal de constatare amiabila, sa prezinte documentele soferului vinovat si sa completeze un formular intern Sixt pentru accident, o procedura standard despre care este informat la preluarea masinii.

Voi ce parere aveti despre inchirierea unei masini pe o perioada scurta de timp?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)