autovit.ro

Ce ati alege intre Focus Wagon si Astra Caravan?

Doua break-uri care au prins foarte bine la romani, Ford Focus Wagon si Opel Astra Caravan au demonstrat in timp o serie de calitati, dar si de defecte. Si pentru ca departajarea este destul de grea, va invit sa le analizam impreuna…

De la bun inceput trebuie spus ca ambele break-uri compacte impresioneaza prin aspectul practic, calitatea fabricatiei si propulsoarele turbodiesel fiabile si economice chiar si la varsta a doua, dar sunt depunctate la nivel estetic. Insa acesta nu este un factor determinant care sa poata influenta decizia de cumparare a unui autoturism din acest segment.

Ford Focus Wagon

Ford Focus Wagon II

Break-ul generatiei anterioare a compactei Focus puncteaza mai ales prin fiabilitatea exemplara, echiparea consistenta, dar si prin propulsoarele turbodiesel performante si economice. La acest capitol se impune propulsorul 1.8 TDCi, un motor care isi merita banii. Detinatorii unui Focus Wagon II au mai apreciat spatiul interior generos, finisarile de calitate si tinuta de drum exemplara. Mai mult, acestia s-au declarat multumiti de rezistenta la uzura a finisarilor interioare.

Si tocmai pentru ca fiabilitatea per ansamblu este un punct forte al acestei generatii, piesele de schimb sunt destul de scumpe. Printre neplaceri se mai numara lipsa mai multor spatii de depozitare pentru obiectele de mici dimensiuni. Insa per total, detinatorii unui exemplar din aceasta generatie se declara multumiti de achizitia facuta.

Opel Astra Caravan

Opel Astra Caravan

Foarte apreciata in randul potentialilor clienti de autoturisme de familie la mana a doua, Astra Caravan se impune mai ales prin atractivul raport pret de achizitie – costuri de exploatare. Break-ul compact mai pluseaza prin volumul mare de incarcare, compartimentarea inspirata a habitaclului, precum si prin prisma costurilor de intretinere care nu dau mari batai de cap la varsta a doua. In plus habitaclul se mai remarca prin ergonomia dispunerii instrumentarului de bord. Totusi, in timp s-a observat ca anumite ornamente se pot slabi si chiar deteriora, iar materialele textile se pot deprecia dupa utilizari mai indelungate.

Cele mai apreciate motorizari sunt si in acest caz cele turbodiesel, deosebit de performante si economice. Insa trebuie tinut cont ca mare parte a unitatilor disponibile pe piata second hand au rulaje apreciabile, fapt care implicit genereaza o investitie initiala mai mica la achizitie, dar poate mari considerabil costurile alocate mentenantei.

Cam acestea sunt remarcile mele vis-a-vis de cele doua break-uri compacte. Voi ce mai puteti adauga? Si daca ar fi sa alegeti, catre care dintre aceste doua modele v-ati indrepta, si de ce?

19 Comentarii

  1. Theo

    eu merg pe mana nemtilor ….

  2. GABRIEL

    Va salut eu din toata inima as alege focus deoarece tatal meu are un exemplar din 2005 breck 1,6tdci 109cp si pot spune ca este o masina exemplara.Tinuta de drum absolut ireprosabila,frane super eficace si consumul mic sunt atuurile prin care m-a cucerit.Ford focus 2 breck este masina!

  3. denilsson

    Ford are 5 stele si sta mult mai bine pe drum. asadar FOCUS !

  4. Robb

    Opel Astra H-motorizare 1,7 cdti,provenienta Isuzu,pompa de inalta si injectoare Denso cu mici/mari probleme(pe unele modele).1,7 cdti a fost si cu injectie Bosch mult mai fiabila.Piesele de motor sunt catastrofal de scumpe in cazul unui defect.Doar sunt japoneze!Electronica slaba,(ca la toata gama Opel)mai ales ECU.Unele piese mult mai scumpe decat la Ford(ex.rulment fata focus FAG aprox.300 ron,Astra 700 ron),per ansamblu Ford Focus mi se pare o masina mult mai fiabila cu un design interior mai prietenos,o caroserie mult mai rezistenta la coroziune vis a vis de Opel Astra.
    Suspenisa spate foarte bine gandita in cazul FF,ajuta masina foarte mult .
    Motorul 1,8 tdci 115 cp,ce echipeaza FF II,motor de origine Ford,cu injectie siemens/continental,dezvoltat din vechiul motor 1,8 tddi,un motor ce nu are nevoie de laude,facandu-si treaba cu succes fara prea multa bataie de cap pe gama Ford.

  5. Razvan

    eu as alege ford focus ca este o masina f buna din toate punctele de vedere…atat consumul este foarte bun cat si fiabilitatea masinii

  6. George

    Am vandut bmw-ul in august anul trecut si la cateva zile mi-am luat un ford focus 2.Am cautat mult despre modelul asta si in final m-am hotarat la motorul de 1560cm ,dar cel cu 90cp,TDCI.Nu sunt disperat dupa viteza sau „forta” si un lucru important la motorul asta de care am tinut seama e ca nu are filtru de particule,iar la ford filtrul de particule e o foarte mare problema!Mai era si cel de 1.8l tot diesel si tot fara filtru da era mai scump.Deci am luat masina la inceputul lui septembrie si am tinut-o pana pe la jumatea lui noiembrie.Masina am luat-o de la o firma,avea vreo 115.000km,si mai aveam garantie pana in 05-2012.Am specificat asta cu garantia ca sa nu intelegi ca am avea ceva masina,ca daca avea direct la garantie eram cu ea.Am vandut-o pe la 120.000km.Masina era fabricata in 12-2007 si inscrisa prima data in circulatie in 05-2008.A fost luata de noua din romania!
    Acum legat de masina in sine ce pot sa zic….
    – e foarte stabila!Am mers cu ea in afara bucurestiului si pe curbe parca eram pe drum drept.Dupa parerea mea cred ca era chiar mai stabila ca bmw-ul.
    – foarte economica! Pe autostrada pusa pe pilot automat la 120km/h aveam consum instant 2.9-3.3%.Eram singur si masina goala.Stiu ca e greu de crezut dar asa arata BC-ul.Nu am apucat sa-i fac consumul dupa metoda plin-plin ca bagam motorina dupa ureche.Era si cat de cat mai cald si conteaza.
    – motorul silentios…Spun asta comparat cu astra h care o am acum si cu un kia ceed cu care am mers,ambele diesel.
    – dotari aveam destul de multe(clima dubla,comenzi volan,pilot,parbriz incalzit…etc)

    Acum motivele pentru care am vandut-o!
    -scartaia din toate incheieturile!Scaunul sofer scartaia,cel din dreapta la fel,placajul de la porbagaj la fel….Peste tot numai scartaieli!
    – contraripile (cred ca asa se numesc) care vin pe interiorul rotii si care la orice masina sunt de plastic,la ford sunt din mocheta!O sa razi da asa e!Cand ploua si se udau tare ieseau de pe prinderi si atarnau ca dracu!Cand se uscau le prindeam la loc….Cat am tinut eu masina am prins si sezonul de toamna cu cateva ploi…
    -scaunele si bancheta foarte incomfortabile mai ales la drum mai lung te cocosau.Initial am zis ca sunt eu prea exigent avand in vedere ca trecusem de pe bmw unde parca stateai in fotoliu,dar dupa ce am stat intr-un astra pana la sibiu m-am convins ca nu e asa.
    -intra apa inauntru.La picioare spate dreapata si fata dreapta mereu gaseam ud.Apoi cand ridicai haionul dupa ploaie te uda fleasca si toata apa de pe el curgea in portbagaj.Cred ca era o gresala de proiectare ca toti ziceau ca patesc la fel la hatchback.Apa ramanea cumva pe canalele de scurgere de la haion….
    -si cel mai mult ma enervat interiorul si materialele din care era facut!Deci un interior mai ordinar eu nu am vazut la nici o masina in viata mea.Fetele de usi din plastic,bordul,tunelul cu schimbatorul…..TOT!La astra bordul e din plastic cu ceva spuma care-l face mai moale si placut la atingere,fetele de usi la fel cu textil sau piele si plastic mai „moale” la astra ,scaunele si bancheta mult mai comode, pe cand la focus tot era plastic!Da ti-am zis,un plastic din ala rigid si tare.
    Nu mai zic de faptul cum se deschide capota,doar cu cheia masinii.Eu personal nu am avut probleme,dar pe forumul de la ford multi se plangeau ca iarna ingheta si de multe ori cand fortau se rupea nu stiu ce piesa si nu mai puteau deschide capota.Alt minus ar fii consumabilele care sunt foarte scumpe.Numai filtru de motorina e de la 160 lei in sus!E drept ca e cu incalzire si epurator de apa,dar totusi…
    Am zis sa-i fac si eu un upgrade la focus cand il luasem si sa-i iau fete de usi cu textil sa nu fie atata plastic si doar la modelel de top,gen ghia si titanium,era asa ceva.Am cautat la anunturi si am gasit niste fete de usi de titanium,dar cand am vazut pozele sa mor!Materialul ala textil era cam cat o palma de mare…! Asa ca am lasat-o balta..
    Poate am eu asteptari prea mari,dar sa dai 6500e cat am dat eu pe o asemnea masina,parca nu prea iti vine….De-aia am zis ca nu mai vreau sa aud de ford!

    Acum am astra h fabricatie 2007 (fara facelift),motor 1.7CDTI,101cp (Z1.7DTH).Ce pot spune….???Masina ca tabla si interior ii da clasa cu mult fordului focus.Ca motor cred ca bate fordul.
    Piesele la astra sunt foarte ieftine,nu mai vorbesc de cele de la dezmembrari.Unele piese sunt mai ieftine ca la logan!O sa radeti,dar am avut un incident cu bara spate si decat sa cumpar alta bara noua (in jur de 300lei) + vopsit (inca vreo 350lei),am preferat sa iau de la dezmembrari o bara sh in culoarea caroseriei la 250lei.Bara sh era ca noua…..Am dat exemplul asta ca sa va faceti o idee!In schimb o sa va rupa manopera din serviceuri,mai ales reprezentantele!
    Motorul de 1.7cdti la astra e sub licenta isuzu,nu fabricat de isuzu cum cred unii.Blocul motor si inca cateva piese sunt de isuzu,dar majoritatea componentelor nu au treaba cu isuzu.
    Motoarele de 1.3 si 1.9 (vorbim de diesel) sunt de origine fiat,la fel cum unele de la ford provin de la grupul PSA.
    Motoarele de 1.3 si 1.9 au filtru de particule pe cand cele de 1.7 nu au toate,filtrul de particule avand doar cele facute in ultimii ani.
    La astra motorul e mai zgomotos ca la ford,nu cu mult,dar e!
    Ca defectiuni nu ma pot pronunta la ford,pentru ca l-am avut scurt timp,dar la astra cele mai dese probleme sunt legate de furtune si articulatie.Ca idee,bieletele antiruliu sunt de plastic (or fi si de metal dar eu nu am vazut) si va dati seama cat de repede se fac praf tinand cont de calitatea drumurilor de la noi.
    Daca vreti o comparatie a fiabilitatii motorului cautati pe siteurile nemtesti (ca aia fac km cu nemiluita) si vedeti media de km la opel si la ford!
    La consum,vorbim aici de focus 1.6 tdci (90cp) de la ford si de astra 1.7 cdti (101cp),cred ca bate fordul.Media la opel e undeva pe la 5% extraurban si cam de 6.5-7.5% urban.Pe cand la ford nu am trecut de 6.5%urban si cam 4.5% etraurban.Mersul a fost normal,nu sportiv sau in viteza!
    Per total,eu as alege oricand astra fara ezitare!

    • florin

      detin o astra h 1.7 cdti de 4 ani si e o masina foarte foarte buna….intr.adevar…furtunele….plesnesc daca ii dai undeva pe la 4500rpm timp indelungat dar masina e ft ft buna

  7. Saragea

    Conduc Astra 1,9 cdti break, dar as recomanda Focus-ul! Nu e atat de practic pe cat spuneti in articol, locurile din spate sunt incomode, bordul e urat, lipseste pana si banalul indicator de apa, si dacia 1310 il are! Piesele sunt scumpe, pe drum nu foarte bun, zgomotul este extrem de pronuntat, zici ca se rupe, are ruliu foarte mare! Motorul e de Fiat, eu personal nu sunt incantat de acest motor, e zgomotos, trage binisor, dar se plafoneaza repede. Masina e verificata, in stare perfecta, dar eu nu reusesc sa cobor sub 6,5 litrii, asta la mers constant, la consum!

  8. kalapacs

    ford focus 1.6 tdci sunt cele mai proaste masini pe lumea asta.daca nu ma credeti uitativa pe mobile.de sa va convingeti cate sunt cu turbo picat,sau cu motor picat,s-au cu filtru de particule belit.sunt cele mai proaste masini.opelul la capitolul asta nici nu se compara cu fordul!!!!!

    • Gamer

      Pai normal ca gasesti cazute. Astia cu forduri dau goana cu 180 km/h pai cate opele astra caravan vezi cu atat de prins e normal ca prinde si astra dar cati ai vazut ?

  9. Opel Astra

    eu as alege oricand OPEL ASTRA detin unul 1.7 CDTI 101 cp si sunt foarte multumit.

  10. Iulian

    ce sa zic… DECAT OPEL ASTRA H , sunt proietarul unei astfel de „besti” model 1.9 CDTI din noiembrie 2005 120 cp de serie, (160 soft)
    plusuri- consum mic, stabilitate, fiabiltate, garda inalta, cuplu mare, nu te lasa la greu, piese ieftine, incapator,
    minusuri- problema la acest model cu altenatorul te lasa cand lumea iti este mai draga , suportii de la radiatoare- de prosata calitate cea ce face in timp sa se rupa si dea aicea o problema mare – se sparg radiatoarele intre ele

    Concluzie: Masina fiabila, de familie, economica, fiabila.. intretinere pe placul romanului…

  11. Iulian

    revin cu o completare .. consumul ok Rm. Valeca – Milano 5 peroane luna februarie 5.5 Litri/100Km
    – cum a spus si Saragea mai sus, motor de fiat, cam zgomotos
    dar se compeseaza prin performante si nici vorba de
    „plafonare” , nu in cazul masini mele
    – schimbat catalizator sport + evacuare
    – filtru K&N
    – soft 30 cp(ABT)

  12. Daniel

    Detin un Opel astra H 2007 1.7 cdti(101cp) si sunt foarte multumit de el.

  13. deCkerul

    Tatal meu detine un Focus fabricatie din 2006 1.8 TDCi … Foarte ok la drum consum mic orice ti-ai dori 🙂
    Iar eu am un Focus din 2001 🙂
    Asta mi se pare mult mai ok …
    Raman la FORD !!!

  14. Marx

    Salutare! Eu am un Focus din 2003, 1.8 TDDI, 90 CP. Sunt multumit de el, avandu-l de prin 2006, insa intentionez sa-l schimb, pentru ca imi doresc de la noua masina:
    -climatronic;
    -deschiderea capotei din interior (la Focus daca nu ai la tine cheia de rezerva trebuie sa opresti motorul si sa deschizi cu cheia capota);
    -computer de bord;
    -tempomat;
    -minim 100 CP;
    -daca se poate un pic mai multa fiabilitate (am impresia ca piesele mecanice-suspensie- se uzezeza cam repejor)
    Nu stiu daca as opta pentru un Focus mai nou, dupa 2008 sau un VW Passat sau un Volvo S40
    Ma voi hotari, cel mai probabil in 2014.
    Pana atunci, toate cele bune, tuturor!

  15. elev

    Opel Astra H o masina foarte slaba.
    Motorul de 1.7 CDTI e foarte slab, probleme multe pe partea electrica cu alternatorul si electromotorul. este o masina de pensionari
    Ford Focus 1.6 TDCI, motor silentios, elastic performant.
    Turbo se duce la baietii destepti, baga ulei prost se infunda sita de la turbo si ramane fara ungere.N-am auzit de injectoare duse, se schimba saibele+simering si nu mai ai bataie de la injectoare sau umezeala in jurul lui(sunt aprox. 80 ron piesele)
    Suspensia la Ford Focus este foarte bine conceputa, multilink pe spate nu punte rigida ca la Opel, pe curbe simti c-ai o masina sport.
    si inca ceva, nu poti scoate ESP-u la astra h. de ce oare?

  16. mihai

    Am un ford focus 1.6 tdci 109 cp. Conduc zilnic la servici si un opel astra h 1.7 cdti 101 cp……acelasi an amandoua….echipare asemanatoare………nu as renunta la ford pentru astra niciodata. Focusul merge si trage impecabil…..

  17. sorin

    am un ford focus 2009 si am o problema la partea electrica care nu ii dau de cap

  18. sorin

    se tot aprind din cind in cind martorii de la frina de mina,abs si asr in acelasi timp

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)