autovit.ro

Cum procedam daca motorul se supraincalzeste?

Daca indicatorul de temperatura din plasa de bord a ajuns in zona rosie ori daca este sesizata o scadere a puterii furnizate de motor sau daca auziti zgomote puternice provenite din compartimentul motor, atunci este posibil ca propulsorul sa se fi supraincalzit. Ce este de facut in aceasta situatie?

In primul rand trageti pe dreapta si opriti intr-un loc sigur, fara a incurca ceilalti soferi. Apoi trebuie sa va asigurati ca masina a fost scoasa din viteza, adica treceti schimbatorul in pozitia neutra la cutia de viteze manuala sau in pozitia “P” in cazul transmisiei automate. Mai mult, autoturismul trebuie asigurat si cu frana de mana, iar toti consumatorii auxiliari trebuie neaparat opriti (aerul conditionat, instalatia audio, farurile, etc).

supraincalzire_2

In pasul urmator va trebui sa verificati daca sub masina se observa scurgeri de lichid sau daca iese abur de sub capota (pe margini). Daca nu observati astfel de anomalii, lasati motorul sa mearga si asigurati-va ca ventilatorul de racire functioneaza. Daca acesta nu functioneaza, imediat trebuie oprit motorul. Mare atentie pentru ca nu se recomanda sa ridicati capota pana ce nu se mai observa scurgeri de lichid si abur deoarece va puteti rani grav. Mai mult, daca ridicati capota cu motorul pornit, tineti mainile si imbracamintea departe de piesele in miscare, de exemplu ventilatorul sau curelele de transmisie.

Verificati cureaua pompei de apa, iar daca aceasta nu lipseste, va trebui sa inspectati daca este tensionata. Daca cureaua de transmisie este in stare buna, verificati ca scurgerile de lichid sa nu provina de la radiator, de la furtunuri sau de sub masina. Mai mult, trebuie sa tineti cont ca daca instalatia de aer conditionat a fost pornita atunci este normal ca in stationare sa se scurga pe carosabil o mica cantitate de apa. In schimb, daca cureaua pompei de apa este rupta sau daca curge lichid de racire, opriti imediat motorul si neaparat solicitati ajutorul unui service specializat.

supraincalzire_3

Insa daca nu puteti depista cauza supraincalzirii, asteptati cateva minute pentru ca motorul sa se raceasca complet si apoi inspectati vasul de expansiune. Mare atentie sa nu deschideti capacul acestui vas atunci cand motorul este pornit pentru ca va puteti rani grav. Daca in urma inspectiei observati ca s-a pierdut lichid de racire, atunci completati cu antigel pana la jumatatea vasului de expansiune (exista un semn). Insa tineti cont ca pierderile importante de lichid de racire indica o scurgere in sistem care trebuie depistata urgent de catre un specialist, iar apoi defectiunea trebuie remediata intr-un service.

In concluzie, daca motorul s-a supraincalzit iar problema depistata ar fi pierderea lichidului de racire, atunci puteti completa vasul cu antigel (sau cu apa pe timp de vara) si sa va continuati deplasarea spre casa sau mai bine catre un service. Insa pe drum, trebuie sa fiti atenti ca lichidul de racire sa nu scada sub semnul de minimum marcat pe peretele vasului de expansiune.

Voi ce alte sfaturi mai aveti in aceasta privinta?

131 Comentarii

  1. Fane

    Cel mai bun sfat… Cand s-a aprins becul care indica temperatura apei, trageti pe dreapta opriti motorul, faruri, cd-player… Asteptati 10-15 minute, puneti contactul si vedeti pana unde urca acul de la apa, daca este sub jumatate, luati o sticla de apa, faceti completarea si plecati inspre un service auto. Nu deschideti capota si nici nu desfaceti busonul vasului de expansiune… Eu am deschis capota, eram incepator… Si a sarit busonul fara sa’l ating… Apa clocotita de 120 de grade… M’a oparit bine pe maini si pe piept… Nu am patit nimic dar cateva zile am stat cu crema de galbenele in buzunar… Nu e de joaca !!!

    • Cristian Omat

      Ai mare dreptate. Din acest motiv am si mentionat de cateva ori in material sa nu se deschida capacul de la vasul de expansiune decat dupa racirea motorului timp de mai multe minute. E foarte periculos…

      • Florin

        Si eu am patit in vara la un 320 s-a supraincalzit motorul, am tras pe dreapta, am deschis capota si am si desfacut busonul de la vasul de expasiune. A sarit apa din el ca dintr-o fantana arteziana, mare noroc am avut ca nu am patit nimic… eu, masina da: chiuloasa fisurata 🙁 aia distractie!

      • andrei

        Dar din ce cauza fierbe motoru daca eu i-lam schimbat

      • andy

        Foarte bun materialul, multumim.

      • Alexandru

        Domnule Omat, la mine problema e ca un mister lichidul de racier nu trece (temperature) de 1/2 pe indicatorul plansei bord,catalizatorul l-am anulat ventilatorul electric e suntat pe treapta 2 si totusi se incalzeste puternic sub capota motor. Aveti vreo idee?//

    • miky

      daca se icnalzeste nu prea e indicat sa opresti motorul,ci prima dataincearca sa opresti totul in afara de motoru lumin muzica etc ,sa pornesti caldura la terapta maxima si ic ateva minute ar trebui sa coboare puti acul ca sa opresti amsian in siguranta daca nu functioneaza partea asta poti opri motorul si sa asteptisa te uiti la ea sau sa vina cineva

    • gogu

      mai gogule… mai handi… cica …citez… sa completezi cu apa… dar fara sa ridic capota si sa desfac busonul de la vasul de expansiune…. pai cum dracu pui apa si unde>>??? pe teava de la esapament|>??? GAGA…

    • Alexx

      Buna am și io o problema cu un Audi a 4 îmi trăgea apa din borcan toate și nu am caldura în masina

      • Buzincu.mihai

        GARNITURA DE CHIULASA…depinde unde e fisurata…ori spare ulei in vasulbde expansiune ori toata apabse duce in pison sibaruncata(evaporata) pe esapament- cazul tau…fara discutie(in cazul I care nu are scurgeri pe la furtunase sau radiatorul de incalzire a habitaclului Este fisurat caz in care arbtrebuii sa vina un miros cidat de antigel sau abureste parbrizul) ….. Probabil e deja prea târziu răspunsul dar?!?!?!?!

        • laur

          pierd antgel,apa.nu se vad urme pe jos sau caroserie.cand deschide ventilatoru se intampla ceva activitate in borcan,mi se pare ca fierbe sau aer sau..am observat abur alb ca iese pe la joja.putin dar iese

        • remud

          salut! cam asa ceva patesc si eu cu un suzuki 06 pe benzina. mi-a fost schimbat sonda apoi si catalizatorul. acum se incalzeste f tare in zona catalizatorului. am pus v power d ela shell si acum se aude ca si cum ar picura ceva lichid pe ceva fierbine..si dupa ce opresc masina se aude un ticait..ca atunci cand se raceste ceva..as vrea sa plec la drum lung si nu stiu cesa fac..ms anticipat

      • Gen

        Verifica sub preșul de la pedalier,este ud?
        .daca da ai caloriferul d e căldură spart sau o conductă

    • Prisacaru

      Sal am si eu o intrebare ,detin un BMW seria 5 am probleme cu termostatul principal daca il scot si merg fara el pot avea probleme cu motorul?

      • Buzincu.mihai

        Doar ii maresti gradul de uzura si orice motor funcfioneaza cel mai bine la temperatura inalta când deschide termostatul ,altfel le făceau din fabrică sa deschida mai repede termostatul….in primul rând creste consumul de combustibil dar indicat estebsa nu mergi prea mult cu el fără termostat…Concluzia( nu se întâmplă nimic grav-e aceasi treaba ca sibcum o pornesti dimineata „rece”) apare uzură prematură in timp daca nu e renediat

      • Teodor Guta

        Depinde . ar fi bina ca termostatul savramana pe deschis .. Si il poti scoate din functiune … Astfel lichidul de racire v-a trece si prin radiator .. Daca e pe inchis. Lichidul nu v-a trece prin radiator deci mai mult ca sigur vei gripa ” bloca sau chiar rupe ceva in motorasul ala .. .
        Nu stiu sigur daca il scoti daca iti arata in bord temperatura .. Dar cel mai bine du-o intr-un service autorizat . nu face de capul tau ce crezi ca nu te pricepi . pentru ca e pacat .. Banuiesc ca ai dat ceva banuti pe masinuta

    • George

      la drum intins fara opriri temperatur apa nu trebui sa depaseasca 75 de grade diesel ,85-grade benzinar indiferent de temperatura exteroara ,in oras poate ajunge lejer la 90 ,dar eu cind circul pe oras tin GMV pornit printro alimentare separata comandata de trepta 1,2,3,in momentul cind am trecut i treapta 4,5,6,aceasta alimentare se suspenda viindca este destul curent aieral ce trece prin fante radiator

  2. laurentiu

    salut am un golf 4 diesel 101cp din 2002 si dimineata cand il pornesc pana se incalzeste tremura un pic motorul si se simte si inauntru stiti care e cauza? va multumesc

  3. ccp

    primul lucru ..pui mina si-l injuri pe samsarul care ti-a vindut o masina de 500000 km cu 80-150000 pe bord…al doilea lucru consata in a realiza cit esti de dobitoc si ca ai pus botu…al treilea lucru te uiti lunggggg in fundul buzunarului…a , si al 4-lea sa nu uit,nu trebuie sa-ti mai faci griji de lipsa cele de-a doua chei…cind va veni samsarul sa ti-o fure va constata ca nu mai merita si-ti va lasa pe capota a 2-a cheie

  4. MYKE

    1. Vasul de expansiune nu este la toate masinile parte a zonei presurizate, deci treaba cu desfacut sau nu a capacului este dependenta de constructia sistemului de racire
    2. Daca nu ridici capota ca sa nu te arzi sau oparesti, cum mai faci verificarile sugerate?
    3. Parerea mea e ca atunci cand acul indicatorului urca spre rosu, trebuie trecuta comanda instalatiei de climatizare pe caldura si pornita aeroterma pe treapta maxima fara a opri motorul, pentru a ajuta sistemul de racire (radiatorul de caldura va functiona ca cel de racire din compartimentul motor)
    4. Daca acul incepe sa revina spre pozitia normala se poate opri motorul cand este aproape de aceasta pozitie si se lasa sa se raceasca si se fac verificarile vizuale (daca va pricepeti macar un pic, daca nu puneti mana pe telefon)

    Avand in vedere ca nu mai suntem in „epoca de aur”, putini mai poarta scule in portbagaj, deci cam slabe sperante sa rezolve multe, exemplu: termostat blocat inchis care nu te mai lasa sa mergi daca nu il scoti, deci cam in majoritatea situatiilor va rugati la „Sfantul Portofel” sa va ajute cand vine factura de la service.

  5. dragos

    Aceeasi problema o am si eu la un Polo 1.4 tdi din 2008.Se pare ca ar fi una din erorile frecvente la VW.Masina am luat-o de la repr. VW din Ro. de noua, evitand „samsarii ” ,daca ar fi sa ne luam dupa comentariul lui ccp . Mentionez ca masina este foarte bine intretinuta dar, are aceasta problema ca si cea a lui Laurentiu.

    • ccp

      scuze ,mai exista un aspect…pur si simplu trebuie sa ai noroc si la achizitia unui auto nou…eu am avut logan nou(vindut la 150000km)fara abolut nici o problema majora,desi multi le injurau,acum am peugeot 308 si 75000km la bord fara absolut nici o problema cit de mica(intre noi fie vb de la faimosul passat de 2litri al nemtilor mi-am pierdut total increderea in masina nemteasca…si se pare ca n-am gresit,dupa spusele multora…mentionez ca nu sint un individ care are o exraordinara grija de masina…si totusi se pare ca am si un dram de noroc

  6. Andrei

    Aveti mare grija si la faptul ca daca nu se vad scurgeri de antigel atunci cand motorul sa supra incalzit si borcanul cu lichid de racire este gol,este o posibilitate ca si garnitura de chiuloasa sa se fi fisurat si lichidul de racire(antigelu) sa se combine cu uleiul din motor.Asa ca ar fi bine sa sunati un specialist care ar putea pe baza unor intrebari sa va dea cel mai bun sfat pe moment.

  7. miky

    interesant

    Verificati cureaua pompei de apa, iar daca aceasta nu lipseste, va trebui sa inspectati daca este tensionata. Daca cureaua de transmisie este in stare buna, verificati ca scurgerile de lichid sa nu provina de la radiator, de la furtunuri sau de sub masina. ”

    cum poate face un amator o astfel de verificare?cum poti verifica cureaua la pompa de apa fara sa dai jos capacul de la distributie?cum dai capacul de la transmisie jos cu motorul incins?vorbiti din carti si spuneti numai aiureli,invatati oamenii sa se raneasca f usor ca asa le spuenti voi…invatati sa va documentati inainte sa faceti un articol nu doar de dragul de a scrie un biolog despre mecanica auto sau un doctor despre agricultura,nu e acelasi lucru,cereti ajutor daca nu stiti dar nu mai invatat tampenii oamenii de rand care nu prea stiu nimic despre mecanica,articolul se vrea a veni in ajutorulc elor care nu stiu nimic despre mecanica si se trezesc cu motorul fiert,ceic are deja stiu sa umble la curele transmisie si alte chestii eaj nu mai au envoie de un ce spuenti voic a ei sti mult mai bien decat voic e este de facut

    • miky

      bine ca nu ii pusarati sa vada daca e garnitura de chiulasa ciupita

    • Costel

      Salut am o problema si eu: imi fierbe apa dar in bord acul arata 90de grade , nu imi porneste ventilatorul ce poate fi.?

      • Lady Gaga

        Exact aceeasi problema o am si eu.Am schimbat senzorul de temperatura si tot asa.Raman mereu fara apa,da afara pe la capac si ventilatorul nu-mi porneste decat pe clima.De cateva luni umblu cu ea prin serviceuri si degeaba,nimeni nu stie ce are.Pe 1 merg la Peugeot reprezentanta poate ma lamuresc aia ce are ca m-a terminat nervos masina asta.

        • SVM

          La motoarele PSA exista 1 modul cu rezistente pe ventilatorul radiatorului pt treapta 1 si treapta 2 de viteza. ai modul cu rezistenta 1 arsa.

  8. Costi

    Daca se supraincalzeste motorul mai aveti o sansa sa ajungeti pana la service. Dati drumul la incalzire pe maxim, chiar daca este vara si o sa preluati din caldura motorului. Eu asa am patit cu o Bora 1.9 TDI si a mers.

    • MYKE

      Fix asta ziceam si eu mai sus, nu au trecut doua saptamani de cand am aplicat solutia asta, dar eu fiind pasionat am avut si un minim de scule si am scos termostatul si am putut ajunge acasa.

  9. alex

    am patito vara asta la urcare pe transfagarasanu ,la jumatatea drumului mia fiert apa la un vw saran,am oprit douazeci de minute,am deschis busonu de la apa si l am pus inapoi fara sa completez apa,am dat drumu la caldura la 29 grade si am urcat pa na in varf si nu am mai avut probleme vreo 500 km dupa care sa repetat,o sa consult un specialist

  10. mircea

    cea mai buna solutie e sa aveti la voi vara un bidon de apa rece scos de la congelator.. turnati apa rece si se rezolva cu fierbinteala garantat! eu asa am facut la vw meu cu motorul pornit si am tot completat cu apa rece in vasul de expansiune.

  11. vw

    @mircea: „turnati apa rece si se rezolva cu fierbinteala garantat” Sa nu se intelega gresit si sa toarne careva apa rece direct pe motor :))

    Dupa comentarii, se pare ca la vw e o problema frecventa supraincalzirea motorului… Grija la ce alegeti si nu tineti cont doar de trendul national de vw-izare al romanilor (sau tdi-zare mai bine zis). No offence to anyone.

  12. bogdan

    ajutatima va rog … mi sa fisurat plasticu ala de la termostat si a curs toata apa masina a scos fum negru si acum nu mai porneste ce sa stricat???

  13. Petre

    Salut.
    Am un Ford Galaxy, motor 1,9 AUY, 85kw, si am niste probleme la ea, cum ar fi…
    -temp la motor trece de 90°C la 130-140km/h,
    -in vasul de expansiune se creaza prea multa presiune si nu circula apa in motor,
    -furtunul care intra in radiator e cald iar cel care intra la termostat e rece si tare.
    Am schimbat termostatul, am crezut ca ramane inchis, dar acelasi rezultat..
    -caldura nu merge,
    -daca deschid dopul de la vasul de expansiune presiunea iasa pe dop si furtunul ce intra in termostat se moaie, iar atunci porneste si caldura in masina,
    -nivelul la antigel scade fara sa se vada.
    -am spalat radiatorul crezand ca e infundat.
    Multi mecanici au spus ca e arsa chiuloasa, dar nu are nici una din sintomele care ar trebui sa le aiba…antigelul nu merge in baia de ulei, nu iasa nici pe teava de esapament, nu face nici bulbuci in borcan, si nici uleiul nu merge in borcan.
    Am modificat termostatul sa ramane pe deschis dar face la fel…presiune pe furtun si scade apa in borcan. Singurul lucru care il gasesc in borcan e praf de turafal (praful pt astuparea crapaturilor).
    Am facut un drum de IT-RO si a trebuit sa complectez cu aprox 500L apa. Am dus-o in RO la service, au facut testul de presiune si scapa aer pe la dop. A bagat o garnitura in plus si nu mai pierdea aer. La intoarcere in IT, dupa aprox 500km, apa n-o mai pierdea dar facea prea multa presiune in vasul de expansiune. Furtunul de la termostat avea prea multa presiune si nu mai dadea caldura in masina, iar temperatura la motor crestea. Dupa 1000km, de mers constant cu 95-100km/h, a inceput sa manance uleiul dar nu stiu unde mergea. Spune-mi te rog parerea ta.

    • Bogdan

      Petre ai gasit problema?

    • Nicu

      Salut același lucru pățesc si eu la o Skoda superb 1,9 TDI cind o opresc dispare apa ,antigelul din vasul de expansiune desfac bușonul la vas si antigelul revine temperatura nu depaseste 90 grade ce se întâmpla știe cineva??????? Si mai scapă antigel pe la bidon

  14. rognean calin

    Ford galaxy aceasi problema ca bogdan

    • Petre

      Ciao Caline nu mai am problema cu pierderea doar ca se formeaza multa presiune pe tubul ce intra la termostat si nu mai da voie apei sa circule…am pus termostatul pe direct lam modificat sa ramana toot timpul deschis dar presiunea esta inca cand merg multi km peste 80 la ora…

      • Andrei

        Ai mai rezolvat ceva cu presiunea de pe furtun petrece.așa îmi face și mie ,și daca masina e la relanti îmi crește apă până la 100 grade sunt atunci credca face presiune și încearcă să dea apă afară
        Ms

  15. adi

    Am si eu o intrebare cand fortez putin motorul adica in panta sau in oras mi se ridica apa prea mult si imi arunca pe la capac ce este de vina?

  16. vlad

    salut am un polo din 94 cand pornesc la drum nu apuc sa fac 50 de metri si masina nu se mai alimenteaza practic se chinuie motorul si nu o mai pot misca din loc pe langa asta se incalzeste foarte tare motorul intr-un timp extrem de scurt de la pornire.mentionez ca am schimbat recent pompa de benzina…ce poate fi?

  17. ionut

    buna cine ma poate ajuta cu un sfat am un opel astra 1.7 tdti si cand merg un pik cu ea ami da apa toata afara si clocoteste an bidonas pana mio da toata afara am schimbat termostatul si tot la fel multumesc anticipat

  18. cristi

    Am un pasat 20v 1.8 benzinar .mii se incalzeste motorul scoate un zgomot si in schimb apa e foarte rece ..ce ar putea fii? Eu ma gandeam la senzorul care da drumu la apa sa raceasca motorul

    • Ionut

      Daca nu se incalzeste radiatorul inseamna ca termostatul este blocat pe inchis, iar se poate sa deschida prea tarziu si apa se raceste foarte greu in asa fel incat nu face fata sa reduca temperatura si din potriva sa o ridice

  19. costy

    Salut!Am un vw jetta , 1,9tdi ,105cp,din 2007si am urmatoarea problema:-dimineata cand am pornit motorul dupa 30 de sec. de la pornire mi s-a aprins martorul de bord de la apa(acel „termometru”)si mi-a aparut pe ecrean” Stop!”
    -am oprit motorul,am verificat nivelul la antigel si era ok(la maxim)
    -am repornit motorul si nu mi s-a mai aprins nimic,am mers 2-3km,iar temperatura s-a ridicat la 90grede fara sa depasasca,iar ventilatorul de racire(termocupla) nu era pornit.
    ce credeti ca s-a intamplat? multumesc mult

    • nicoleta

      Salut, in legatura cu eroarea din bord ai rezolvat ceva?Asa am patit si eu la golful meu si am mers cu ea la mecanic.Mi.a zis ca e problema la aerul conditionat nu o sa bage aer rece la vara.Mi.a zis ca pot sa umblu cu ea asa,dar pe mine ma streseaza ca de fiecare data cand pornesc trebuie sa opresc iar.

  20. Costea Petrica

    Va salut.
    Am un peugeot 308 din 2008. si atunci cand pornesc aerul conditionat totul este ok dar cand opresc masina ventilatorul de racire radiator motor ramane in functiune ,si merge pana consuma bateria,bine scot borna de la baterie dar nu este o solutie. AM observat ca se intampla treaba asta doar atunci cand pornesc aerul conditionat.
    Va multumesc anticipat.

  21. dragos

    salut, am un peugeot 407 1.8 benzina.
    azi am intampinat urmatoarea problema, pe bord a aratat ca masina s-a supraincalzit(aparea temp. apei pe rosu) am oprit si am verific nivelul apei care era normal(am putut desface capacul dupa 2 min)
    am lasat masina oprita in jur de 2 ore dar cum am pus contactu, indicatorul s-a dus pe rosu, masina nu mai trage de loc ( nu se tureaza nici la relanti)
    si acum dupa 7-8 ore cand am verificat-o, arata temperatura apei pe rosu
    ce credeti?s-o fi dus ceva senzor? sau e ceva mai grav?
    multumesc anticipat!

  22. Andrei

    Sfat: nu va mai cumparati masini nemtesti! :))

    • Berzo

      Raspuns gresit !! Stai jos.

    • Berzo

      Raspuns eronat !! Stai jos.

    • Berzo

      Detin un Passat tdi 1.9 131 cp.de cateva luni se aude un horcait in caloriferul de caldura din bord.la plecare de pe loc si in curbe stranse,a 2 problema imi picura si antigel sub masina ,si trebuie sa completez la cateva zile,,,temperatura imi sta pe 90 grade C,caldura in masina am,uleiul este curat,si antigelul la fel,ce poate fi?este posibil sa am un puf de aer in radatorul de caldura care nu se elimina?Vreau pareri?

  23. mihai

    salut. am si eu aceeasi problema cu supraincalzitul la un fiat punto 1.2 16 v. ideea este ca apa din vasul de expansiune nu se duce . acul se ridica ( nu pana la rosu ) dupa care pleaca ventilatorul mai greu , dar pleaca cateodata fortat de mine . cateodata merg de la munca pana acasa si ventilatorul saracu invarte isi face treaba. care ar fi cauza ?

    • Nicu

      Salut, am si eu un 1.2 16V si am reparat deja chiulasa o data, cu schimbat garnitura, planat, tot tacamul.

      Daca ti se incalzeste aiurea dar apa nu dispare este posibil ca ai garnitura de chiulasa perforata si iti ies gaze din motor in lichidul de racire. Nu mult, putin, iar daca se face o bula din asta intr-un loc de unde nu mai pleaca, iti creste temperatura, apoi bula poate se duce.

      In legatura cu ventilatorul care nu porneste, am avut si problema asta, si anume este o termorezistenta de 200 Ron in carcasa ventilatorului, ce face contact cu radiatorul, si cand corodeaza nu isi mai face treaba si nu mai porneste ventilatia in treapta 1 decat daca pui pe direct, atunci porneste pe treapta 2 direct, comandat de computerul de bord.

      Neaparat sa duci masina la inspectie in service serios pentru ca eu am ramas cu ea pe marginea drumului iar reparatia garniturii a costat 450 de euro.

  24. Boby

    Salut….am și eu o Alfa Romei 156 brek ,și mi se încălzește foarte tare motorul și la un moment făt mi se oprește brusc,menționez faptul k nici acul de la apă nu urca mai mult de 50 de g :((( am schimbat termostatul de apă crezând ca este și cauza acestuia dar are aceleași simptome:((.Îmi poate da cineva vrun sfat din ce motiv ar putea fi??? Vreau să va mai spun ca mi se aprinde ai un martor pe bord atunci când se încălzește foarte tare și nu mai pornește iar după ce o laș cam vreo 30 de min pornește iar.Aștept un răspuns dacă mă puteți ajuta va mulțumesc mult

  25. Boby

    Scuzati greșelile de ortografie dar răstiră telefonului este de vină. Multumesc

  26. Haidu Bobi

    Buna! Am aceeasi problema cu temperatura apei.Astazi am observat ca acul din bord a trecut de 85 de grade.Desi apa din vasul de expansiune trece peste semnul maxim.Mentionez ca am un Ford Kuga diesel din 2008. Ce solutie ar fi la aceasta problema? Multumesc

  27. expert

    Pt a determina daca e dusa garnitura de chiulasa sepune tester special pe gura vasului de expansiune in timpul mersului motorului si se acelereaza daca se detecteaza prezenta CO (MONOXID) in gazele ce se elimina prin lichid garnitura e dusa si tb inlocuita.PT alte pierderi minore daca nu e de la garnitura se foloseste numai aditiv eliminare pori sau scurgeri minore de la WYNNS in cutie de tabla cu scris albastru pe eticheta professional (stop leak). TERMOSTATUL e bine de schimbat preventiv la 150000km deoarece se uzeaza SI POATE CEDA IN MERS. PT a elimina definitiv presiunea in sistemul de racire se poate folosi antigel fara apa EVANS dar e ff scump si e doar pt cine isi permite (se gaseste la RACINGNICK)

  28. Iustin

    Buna am si eu o problema asemanatoare cu un vw passat 2002 (1’9 tdi 131 cp) a inceput sa scada apa din vasu de expansiune si sa creasca nivelul de ulei as vrea o parere un raspuns ce ar putea fi stricat..?

    • Expert

      Posibil in proportie de 80% garnitura chiulasa sau chiulasa sau ..vechi..cu km multi tare…in realitate, nu cei de pe bord..

  29. Bogdan B

    Am avut si eu aceeasi problema cu incalzirea lichidului de racire (VW Bora 1.9 TDI 110 CP). Mi-am petrecut concediul la mare in mijlocul lunii iulie. Evident, canicula si toatea alea. Drum lung spre Oradea plus cateva opriri pe la predeal, sinaia etc, cum era planuit, am hotarat sa plec pe timp de noapte. Seara precedenta plecarii nu avea sa prezica peripetiile ce urmau. La ora 3 dimineata am invartit cheia in contact. Nimic. Bateria era moarta. Culmea, in ziua precedenta pornise la prima cheie. Nu uitasem nimic aprins. Nu imi explic. Am primit curent de la un taximetrist cam grabit si cred ca a fost o greseala mare, deoarece nu am experienta in mecanica. Acum stiti voi, fiecare om in parte se peicepe la ceva. La un lucru mai mult, la altul mai putin. Toate bune si frumoase la 8 km de sighisoara creste temperatura apei. Am oprit urgent si am asteptat sa se raceasca apa. Cam o ora. Apoi am mai completat cu apa distilata. Cand sa pornesc, aceeasi faza de dimineata. Nimic de la baterie. Am avut noroc ca mai sunt oameni buni in tara asta si am fost ajutat de un tip cu un bmw seria 3 din 93-95, pornindu-mi masina cu bateria lui. Apoi la 80 de km dupa brasov am patit iarasi ambele faze. Am pornit masina dand cu spatele la vale :)) am mai patit de vreo 2 ori faza cu incalzirea apei. Dar nu am mai oprit motorul si am dat drumul la clima da mearga ambele ventilatoare sa raceasca mai bine motorul. Combinatia acestor doua probleme a fost dificila si o experienta nu prea placuta, dar din care inveti. E culmea ca doar in munti in urcari aveam probleme cu incalzirea apei. Multe masini am vazut oprite pe margine din cauza caniculei si problemei cu incalzirea apei. Am ajuns cu bine in Oradea in cele din urma. E o experienta ce nu vreau sa o mai repet.

  30. angelescu marius

    Va rog frumos sa ma ajutati si pe mine intr-o problema . Am un ford focus 2 din 2009 motor 1.8 tdci. nu imi porneste electroventilatorul la masina nici cand apa se ridica la 100 grade , acesta porneste doar cand dau drumul la aerul conditionat astfel nu vrea . va multumesc

    • Sorin Diaconu

      Salut!
      Ai reusit sa rezolvi problema? La fel patesc si eu tot cu un Focus 2 1.8 tdci. Imi ajunge temperatura la 120 de grade doar vara cand o fortez, sta acolo putin si apoi scade la normal. Am schimbat deja senzorul si termostatul, la fel face. Lichid nu pierde deloc, nici nu clocoteste in borcan, nu are nici urme de ulei in el.
      Ai gasit tu cumva o solutie?
      Multumesc!

  31. Alina

    Eu am un opel corsa..de vreo 2 zile nu se mai ridica acul la apa..nu mai indica gradele

  32. ela

    am un mercedes sprinter 313 si am probleme cu caldura din bord.am schimbat termostatul,am schimbat termocupla ,am spalat radiatorul iar apa se ridica numai pana la 50.se incalzeste numai jumatate din radiator.ce poate sa aiba?multumesc anticipat.

    • esanu dorel

      salut am si eu o intrebare am u audi a3 19 tdi imi firbe apa in vasul de expansiune in bord imi sta la 90 de grade si cand depasesc 80 km pe ora imi urca la 120 grade apa ce poate fi?

  33. Claudiu

    Va rog sa ma ajutati cine se pricepe detin un opel astra H gtc sport motor 1.6 benzina nu am indicator de apa in bord dupa 5 km de mers motorul se incalzeste tare si am desfacut capacul de la antigel era f cald si ala plus nu mai trage motorul plus consuma de rupe in bord mi sa aprins becul ca exista o defectiune ce poate fi ?

    • Laurentiu

      Si eu am aceasta problema tot opel h 1,6 ce ai facut ai rezolvat ce aveas!!! mie imi perde din antigel si nu nmai trage motoru bine te rog sunama si pe mine si zimi de ai facut 0769864736 laurentiu multumesc

  34. salajian

    salut detin un ford transit din 2004 cu motor de 2l si am probleme cu supra incalzire mi se opreste in timpul mersului,am verificat apa ok ulei ok curea pompa apa ok poate cineva sa ma lamureasca cam ce problema are ???????

  35. pricop

    am un ford c max imi da apa afara la turatie mare,i-am schimbat garnitura de chiulasa termostatul dar tot imi da apa afara.

  36. Denis

    Salut..am un renault grand scenic 2007 ..motor 1.5 dci
    Am probleme cu sistemul de racire…temperatura la motor 90 grade..in salon sufla aer rece…pompa de apa a fost schimbata si la fel aceeasi problema..se ridica temperatura la motor..nu circula apa..care poate fi problema..multumesc anticipat

  37. GEORGE

    Buna seara ajutatima si pe mine va rog am un bmw 316 din 94 si ini curge apa din motor uleiul este ok apa la fel doar ca imi indica apa in bord ca e pe rosu ci nu normal la mijloc… si dc furtunul de la radiator catre termostat e rece si celalalt este cald vreau un sfat la pisicuta mea va rog eu mentionez ca am scos si termostatul

  38. Alexandru

    Buna, am un golf 4, 1.9 tdi . Am mers cu masina aproximativ 10 km , dupa o stationare de 9 ore cat am fost la lucru. Am ajuns acasa , am stat vreo 40 de minute si am dat sa plec, cand am bagat cheia sa pornesc mi-a aparut pe computer ca am o problema la lichidule de recire si temperatura a urcat direct la maxim . Am incercat sa aerisesc radiatorul , dar in-afara de cativa vapori nu iese nimic. Mentionez ca masina a stat 2 ani in garaj si ruleaza din nou de doar o saptamana ! Imi spune cineva de la ce ar putea fi?

  39. ionut

    Buna.am un opel corsa b cam veche cei drept ’95 si iam schimbat bobina cu una noua.am pornito a mers putin si apoi sa auzit o pocnitura si am observat ca mi sa stricat kilometrajul.mai tarziu dupa ce am mai baraito putin sa ridicat apa pana la rosu si nu stiu ce sa intamplat k a curs toata sa dus in bord inauntru in masina k iesea numai aburi de peste tot.nici nu stiu dak sa ma mai apuc de ea k stau si la tara si imi trebuie platforma plus cine stie ce a patit.nu face bani astia.daca stiti careva daca mai are vreo sansa va rog sa ma ajutati.o zi buna.

  40. Mihai

    Salut, am un golf 4 din 2001, 1.6 benzina am schimbat termostatul pentru ca nu se ridica apa iarna, statea undeva la un sfert, schimband termostarul la primele probe se ridica apa dar termostatul nu se deschide si intra in rosu peste 100 de grade ca si cum ar fi blocat pe inchis.
    Intrebarea mea este sa fie oare termostatul defect, mentionez ca e nou si mai e si original, sau poate sa fie de la vreo mufa, contact, calculatorul masinii care nu-i da comanda cand trebuie si el practic ramane blocat pe inchis si sta asa mult si bine.
    Mentionez ca nu consuma apa deloc.
    Va multumesc pentru rabdare.

  41. jitariu ilie

    salut sunt ilie din mangalia am un kia carnival vreau sa stiu de ce iese apa din bidonul de expasiune apa ruginita sifierbe apa, am pus termostat nou cum mi-sa spus de catre mecanic m-
    a trimes la un electrician sa vada daca declansaza ventilatorul daca ajunge la temperatura de 90 de grade e ok dar nu stiu de ce iese apa si e ruginita mecanicul mi-a spus ca e garnitura de chiuloasa dar nu cred ca este am fost la teste la motor si e totul ok ,a spus ca este pe sistemul de apa daca este cineva sa-mi spuna ce si care ste problema va rog .

    • dumitru

      da si eu am patit la fel cu un golf 4 . Am dus masina in 3 service-uri nu au putut spune de ce. Apa este ruginita , spun ei de pe conducte..dar am avut antigel in ea.. la garnitura de chiuloasa nu cred ca este problema deoarece spuma din vas nu este uleioasa dar cine stie. daca cineva are un raspuns sau o rezolvare sa lase un mesaj.

      • Marian

        Salut..Eu am un A3 .i,6 benzinadin 1997 ..se aprinde lampa martor de supraincalzire a motorului,apa nu scade din borcan.si temp nu trece de 90 grade.. se intampla de intrerupe cand accelerez dar pe urma i-si da drumul dupa ce plec de pe loc..(se aude pe toba cum da rateuri). va rog ajuta-ti cu un raspuns.. (mentionez ca masina am cumparat-o de 2 zile iar fostu propietar si-a inchis tel permanent 🙁 )

  42. Andrei

    Buna seara,
    de curand am constatat ceva interesat la masina pe care am achizitionat-o un Peugeot 308 benzina 1.6/120 cp produsctie 2007-2008 si anume ca dupa ce se incalzeste mototrul, lasata la relanti timp de 1-3 minute, la plecarea de pe loc sau accelerare pe esapament se elimina un fum albastrui dupa care dispare pana la urmatorul relanti. Am schimbat de curand garnitura de la colbutor si bujiile insa aceasta problema persista.
    Ma poate ajuta cineva in rezolvarea acestei probleme?

    Multumesc anticipat!

  43. Florin

    Salut am.si eu o probelma am vazut acum cand sa ajung acasa.. de la munca pe autovie,ca sa ridicat semnificativ acu de la temperatuta aproape de rosu.. am dat drumu la AC imedia.. dar urcase mai rau.. am tras pe dreapta am oprit motoru,dupa 5.10 min am deschis capota si m.am uitat la antigel,avea in borcan.. dar nu era cald de loc.. era rece.. si nu stiu de ce sa ridicat acu asa de mult in mod normal nu mi-sa m.ai intamplat…. am un hyundai accent 1998 1.3 benzina.. va rog puteti sa imi spuneti si mie care e cauza…

  44. Iulia

    Buna tuturor! Am un peugeot 307 cu cutir automata de viteze, la care am o mare problema. In oras (doar cand e aglomerat) apa atinge repede 100 ` C…. Ideea este ca atunci cand se incalzeste apa, mi se blocheaza si frana. Aveti idee unde este problema? Am fost cu ea in service insa nu au reusit sa ii dea de cap

  45. Iulia

    Buna tuturor! Am un peugeot 307 cu cutir automata de viteze, la care am o mare problema. In oras (doar cand e aglomerat) apa atinge repede 100 ` C…. Ideea este ca atunci cand se incalzeste apa, mi se blocheaza si frana. Daca deschid aerul conditionat la minim temperatura scade la 90. Aveti idee unde este problema? Am fost cu ea in service insa nu au reusit sa ii dea de cap

  46. Alex

    Buna ziua,am si eu un peugeot 407 din 2006 cu motor de 2,7 motorină bi.turbo. Am intampinat o problema azi…. in radiator intra 2 furtuna,acele furtune au niste capace din plastic. Vreau să zic că tot timpul scăpa pe acolo apa sau antigel. PS: in crește nivelul apei,rămân fara apa,fierbe ca fara de tare si mai nou crește si nivelul la ulei. Un ajutor va rog sa stiu daca incerc sa astup capacul acela definitiv sau poate fi si altceva. Mersi

  47. SaneA

    Azi eri am mers vrio 2 km pe strada shi am observat ca masina a pierdut din putere de ce ? Scurgeri nu are c m-am uitat atent, antifriz(antigel ) are mai mult oliak de jumate , carei cauza c asa brusc a pierdut din putere ( P.S cu vrio 2 zile in urma am lasato vrio 30 min – 1 ora in soare puternic , Ajutatima va rog !

  48. Nicolae iulian

    Salut , am tot asa si eu la un astra g 1.7 problema este ca i.am cumparat radiator nou termostat nou si nu-mi baga caldura si fierbe ala cam repede daca schimb numai la 250 turati pana la 140 k.m ajunge si la 100 de greade . Eu vreau sa stiu daca radiator de caldura este infundat , are legatura cu fierberea apei asa de repede. Pompa de apa functioneaza nu este problema acolo. Mulțumesc

  49. rayan

    salut am si eu o problema la seat ibiza 1,4tdi cat o data indicatorul de caldura pe pord depaseste 130 care este max dar cand deschid capoca apa e normala nu fierbe si dupa aia opresc motorul si l pornesc dupa 1 minut si scade la 50 nu inteleg dece…are cineva vreo idee??

    • Florin

      Salut am un bmw e36 1.6i din 1994 sa dus carnitura de chiulasa am schimbato + pompa de apa , termostat, senzori de temperatura, toate furtunele , radiator
      Pornesc motorul sta cam 10 minute după care trece de jumătate urcând spre roșu dar apa nu fierbe din cauza este ???

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)