autovit.ro

Cum procedam daca motorul se supraincalzeste?

Daca indicatorul de temperatura din plasa de bord a ajuns in zona rosie ori daca este sesizata o scadere a puterii furnizate de motor sau daca auziti zgomote puternice provenite din compartimentul motor, atunci este posibil ca propulsorul sa se fi supraincalzit. Ce este de facut in aceasta situatie?

In primul rand trageti pe dreapta si opriti intr-un loc sigur, fara a incurca ceilalti soferi. Apoi trebuie sa va asigurati ca masina a fost scoasa din viteza, adica treceti schimbatorul in pozitia neutra la cutia de viteze manuala sau in pozitia “P” in cazul transmisiei automate. Mai mult, autoturismul trebuie asigurat si cu frana de mana, iar toti consumatorii auxiliari trebuie neaparat opriti (aerul conditionat, instalatia audio, farurile, etc).

supraincalzire_2

In pasul urmator va trebui sa verificati daca sub masina se observa scurgeri de lichid sau daca iese abur de sub capota (pe margini). Daca nu observati astfel de anomalii, lasati motorul sa mearga si asigurati-va ca ventilatorul de racire functioneaza. Daca acesta nu functioneaza, imediat trebuie oprit motorul. Mare atentie pentru ca nu se recomanda sa ridicati capota pana ce nu se mai observa scurgeri de lichid si abur deoarece va puteti rani grav. Mai mult, daca ridicati capota cu motorul pornit, tineti mainile si imbracamintea departe de piesele in miscare, de exemplu ventilatorul sau curelele de transmisie.

Verificati cureaua pompei de apa, iar daca aceasta nu lipseste, va trebui sa inspectati daca este tensionata. Daca cureaua de transmisie este in stare buna, verificati ca scurgerile de lichid sa nu provina de la radiator, de la furtunuri sau de sub masina. Mai mult, trebuie sa tineti cont ca daca instalatia de aer conditionat a fost pornita atunci este normal ca in stationare sa se scurga pe carosabil o mica cantitate de apa. In schimb, daca cureaua pompei de apa este rupta sau daca curge lichid de racire, opriti imediat motorul si neaparat solicitati ajutorul unui service specializat.

supraincalzire_3

Insa daca nu puteti depista cauza supraincalzirii, asteptati cateva minute pentru ca motorul sa se raceasca complet si apoi inspectati vasul de expansiune. Mare atentie sa nu deschideti capacul acestui vas atunci cand motorul este pornit pentru ca va puteti rani grav. Daca in urma inspectiei observati ca s-a pierdut lichid de racire, atunci completati cu antigel pana la jumatatea vasului de expansiune (exista un semn). Insa tineti cont ca pierderile importante de lichid de racire indica o scurgere in sistem care trebuie depistata urgent de catre un specialist, iar apoi defectiunea trebuie remediata intr-un service.

In concluzie, daca motorul s-a supraincalzit iar problema depistata ar fi pierderea lichidului de racire, atunci puteti completa vasul cu antigel (sau cu apa pe timp de vara) si sa va continuati deplasarea spre casa sau mai bine catre un service. Insa pe drum, trebuie sa fiti atenti ca lichidul de racire sa nu scada sub semnul de minimum marcat pe peretele vasului de expansiune.

Voi ce alte sfaturi mai aveti in aceasta privinta?

130 Comentarii

  1. anonim

    cand s-a supraincalzit motorul trebuie sa opriti consumatorii, motorul neaparat se lasa pornit sa isi faca circuitul si cu sticla cu apa udati puternic doar radiatorul. Se poate uda si motorul dar usurel, cand faceti acest lucru sa nu opriti motorul ca poate crapa blocul motor. Cu atv-ul sau suvul cand am 95-100 grade ma bag intr-o balta mai mare si imediat scade apa la 70-80 de grade si nu se intampla nimic daca totul functioneaza si nu am oprit motorul! Important este sa nu udati bujiile ca se opreste motorul!

  2. petrica b.

    posesor de vreo 9 luni al unui audi a3 1.6din2000 cu motor avu am mari probleme cu sistemul de racire: prima data sa spart conducta de plastic paralela cu motorul exact sub bobina de inductie. am ilocuito .constatat ca termostatul nu deschide cind antigelul a ajuns la 105 grade si nici mai tirziu .am inlocuit doar termostatul care a deschis,bun hai la drum din SV la B pe drum verific antigelul dupa200km antigel lipsa completez aprox.1,5l la service in Buc.mi se spune catre,sa schimbcorpul termostat care efixat pe chiuloasa in3suruburi.zis si facut.cumparat corp cu termostat inclussi sonda temperatura motor dar surpriza trmostatul nu deschide.mentionez nu bolboroseste in vas de expansiune nu am urme de ulei in vas sinici uleiul din baie nucreste nivel sau sa faca spume .cu toate astea mecanicii sustin ca garnitura de chiuloasa ar fi itepata motiv petru care si pornirea la rece se face din mai multe chei nu-si mentine relantiul .intreb cunoscatorii ce sa fie??ps.dupace incepesi se incalzeste motorunu mai am probleme cu pornirea doar cu termostatul ca nu deschidesi tot pierde antigel.fiind nou printre cei cu experienta sper sa trag concluzii pozitive , Va multumesc ca a-ti avut rabdare sa cititi spovedania mea .un sfat sa dau sau sa nu dau la rectificat chiuloasa??? Petrica B.

    • Hriscu ionel

      Și eu am aceiași problema dar am depistat că nu e garnitura sau senzori ci turul de la pompa elimina pe eșapament

  3. Ionut

    Salut cine ma poate ajuta am un bmw 316 1,9benxina totul mergea perfect pana intr-o zi cand brusc nu mai dadea caldura si se ridicase apa la rosu.nu am stiut ce se intampla asa k am oprit pe dreapta si am oprit motorul.un mecanic mi-a spus k vasul de expansiune(borcanul cu apa)ar fi fisurat si intra aer.l-am schimbat si tot aceiasi problema o am merg cu ea maxim2min.si se ridica din nou.Ce o fi??????

  4. Alex

    Am avut problema aceasta, dar daca pornesc aerul conditionat se raceste foarte repede motorul pentru ca porneste termocupla.

  5. raducu b

    sunt proprietarul unui ford focus 1.6, 16v si de ceva timp ma confrunt cu urmatoarea problema. schimbat pompa de apa,temostat si senzor de temperatura al apei.problema este ca cum am pus termostatul ,acul in plansa de bord sa dus la critic in nici 3 minute ,electroventilatoarele au pornit dar acul in bord sa dea inapoi ioc.mentionez ca antigel la nivel, ulei la nivel,nu spuma pe capac.acum am scos termostatul si functioneaza normal/temp 90/termosta verificat metoda clasica in cana cu apa ce problema poate fi.multumesc frumos si astept rasp. urgente

  6. vic

    Problema mea e mai ciudata. La ford focus 1,6 16v 2003, cum depasesc 100km/h ajunge apa la rosu, reduc viteza si revine temperatura, sau in mers opresc motorul apoi il pornesc si revine temperatura la normal.
    Ce se poate intampla?
    ventilatiile functioneaza normal.

  7. Bica Ion

    am un ford focus 1,6 16 valve din 2001 masina adusa din germania am mers cu ea 2 luni dupa care decid sa ii pun gaz am mers la un service autorizat am pus o instalatie de gaz tomaseto am plecat cu masina erea foarte frig afara eu stau undeva la 20 km de service in urmatoarele 2 zile am mers de ici colea dupa care la 3-4 zile de la montaj am un drum la 50 km distanta de casa pe la vreo 30 km vad ca imi sare acul de la temperatura de se duce aproape pe rosu ,trag pe dreapta o las le relanti revine acul si ma uit in fata la motor nimic in afara ca motorul erea putin incalzit ,pun capota mai merg 2 km la fel se ridica apa ajung la un service si indrumat de mecanicul meu vb cu cei de acolo sa imi dea jos termostatul zis si facut ma duc imi fac treaba apa erea sub 90 cred ca nu avea nici 5o grade dupa care ma duc schimb in trei zile 3 termostate si degeaba cum puneam pe masina termostat nu se deschidea decat foarte rar findca da cateodata deschidea si mecanicul imi spune ca problema este de la cei care au pus instalatia de gaz dupa care plec la service unde au pus instalatia de gaz si spun sa imi scoata alimentarea cu apa a plamanullui pe care ei au facut-o si sa merg cu masina pe benzina o zi sa vad cum e pana la service mentionez ca apa a crescut de 2 ori peste limita imi scot circuitul care l-au pus si plec SURPRIZA merg cu masina 20 km nu a ridicat apa 1 mm acul masina mergea impecabil si ma intorc la ei sa le spun si constat ca mecanicul in loc sa imi spuna ca ceva a fost pus gresit imi spune ca e garnitura de chiuloasa intepata si ca deasta face pe gaz asa ca apriderea pe gaz e mai bla bla bla in fine cert e ca i-am spus ca o sa circul cu ea asa 2 zile si daca nu imi ridica apa sigur ceva au facut gresit nu se explica deaceea va spun aveti grija pe unde puneti instalatiile de gaz ca ei intotdeauana dau vina pe altii nici dupa ce vi cu probe nu recunosc ca de fapt problema de la ei pleaca , a avut curajul sa imi spuna ca o sa vad eu ca o sa imi faca asa si pe benzina intr-un timp relativ mic findca de la garnitura de chiuloasa e problema foarte mult tupeu dupa ce platesc 25 mil pe o instalatie noua ,in doua zile am sa ma duc sa vad ce o sa imi faca sa nu mai faca asa pe gaz dupa ce am investit intr-o saptamana 4 mil in antigel ,termostate 3 buc si manopera de dat jos si pus 3 buc nr meu pentru cei care au patit la fel 0735158615.

  8. Catalin

    Salut. Un Opel Astra H din 2011 1.6 benzina. Martorul de la lichidul de racire s-a aprins in timpul mersului. Nu am oprit instant, dar dupa 1 km am tras pe dreapta. La repornire aceeasi problema, iar masina deja tragea mai greu. Am ajuns acasa dupa inca 1 km si am lasat-o o ora. Afara temperatura cu minus. Am repornit-o si s-a inecat motorul, scotea un zgomot destul de neplacut, tragea sa moara. Antigelul este la nivelul optim. Care ar putea fi motivele. Nu stiu daca reusesc sa ajung cu ea in service.

  9. George

    salut,am un peugeot 206 , faptul este ca am avut ceva probleme la ea cu apa,pana sa ma apuc sa schimb radiatorul din fata si cel din inauntru , imi pierdea tot antigelul/apa , dar mergeam cu ea asa apa peste 90 grade , cand am schimbat radiatorul din fata si cel din inauntru pt ca erau sparte + termostatul ,am crezut ca sa rezolvat problema cu apa , dar faptul este ca,din cate am inteles eu la masinile peugeot 206 ea fiind setata sa se deschida termostatul intre 95-100 grade, vreau sa spun ca merg zilnic cu ea si fac pe saptamana lejer 1000 mile, si uite ca nu are nimic , apa nu o pierd este tot acolo,caldura am , nu mi se aprinde nici martorul in bord pt apa sau de oprire, cand o turez mai tare apa ajunge la 100,daca o las in frana de motor apa scade la 90 sau chiar sub 90,daca merg normal cu ea sau daca stau pe loc apa sta la 95 ,sincer sa va spun cei care au aceasi problema sau spusa problema , nu aveti… este normal , daca vreti sa vedeti un specialist sau cine sti ce mecanic , ala o sa spuna da aveti prob asta ,numai ca sa va scuture de bani sau poate sa spuna chiloasa,nici eu nu sunt mecanic dar uite ca merge de foarte mult timp cu ea asa si nu vad sa fie o problema.

    • Razvan

      Salut George si eu am un 206 da problema la mn e atunci cand urca peste 95 imi da apa afara din vas… ce zici???

    • soso

      faceti aerisirea la thermostat

    • Cristian

      Salut, am un Peugeto 307(2003) , am o simpla intrebare)))) cind masina sta pe loc, se ridica temperatura pina la97-99 grade, apoi se aprinde ventilatorul si scade temperatura pina la 95-92 grade, cind accelerez si in deosebi la rampa medie, temperatura se ridica pina la 110-120 grade ,dar cind nu accelerez shi masina se deplaseaza in panta, temperatura poate scadea sub 90grade. Intrebarea mea : daca voi merge cu asha temperaturi ridicate, nu o sa afectez in scurt timp motorul sau in deosebi?

  10. Diaconu tiberiu

    Salut cine ma poate ajuta am un audi 16 si fierbe apa i vasul de expansiune se ridica temperatura pana la 120 de grade daca merg ma tare cu ia peste 90 kh scade la 90 care ar putea fi cauza multumesc

  11. OLOIEZPERTEALA

    Daca garnitura de chiulasa e arsa sau strapunsa sau chiulasa defecta..testul e f simplu si la diesel si la benzina mai ales la cojile cu sute de mii de km aduse din Germania aruncate de nemti PE CATEVA SUTE DE EURO IN PARCURI.. si date inapoi la km in 9 cazuri din 10 de teparul autohton balcanic sau chiar in DE in 1 din 3 cazuri de neamtul cu „fata de turc…
    Se merge la o statie ITP oarecare cu tester de CO la sfarsit de program cu motorul incins la 80 grade….se scoate busonul la vasul de expansiune usor cu motorul oprit prin desfiletare incet si progresiv sa iasa presiunea ..apa va urca in vas cativa cm se porneste testerul se porneste masina la ralanti se baga testerul in vas doar varful 1cm in vas fara sa intre in antigel si se acopera gura cu o carpa daca procentul de CO creste cand accelerati tare peste 2000 ture garnitura e dusa sau chiulasa terminata…. in antigel intre gaze din motor … acest test se face si inainte de a se cumpara masini SH mai ales rulate sau f vechi….

    https://www.youtube.com/watch?v=TDd0B7dSsTk

    Pt toti ce vor sa-si cumpere masina SH si nu stau mai departe de 100-200km de PLOIESTI intrebati samsarul tepar dac acepta la coaja manarita din GERMANIA testul http://www.tacho-spion.ro/ PE CHELTUIALA LOR iar daca masina trece o cumparati si suportati dvs testul peste 95 % refuza sau o dau in SF uri ca in filme cu stifturile vandute manarite la kilometraj .

  12. Sebi

    Cand temperatura motorului este ridicata motorul trebuie lasat potnit fara niciun consumator, daca opriti motorul, acesta o sa se raceasca mult mai greu, el are cateva radiatoare de racire plus ventilatoarele, cand motorul este pornit el recircula apa, ventilatorul raceste apa iar prin acest fel se raceste si temperatura motorului si uleiul, are radiator de racire clgaze de recirculare, radiatorul frontal de racire a apei, radiatorul care raceste aerul absorbit de motor si mai are si un radiator de racite ulei, se recomanda pornirea ventilatiei la maxim cu caldura, in qcest fel se mai raceste si radiatorul din habitaclu.
    Cei carora va sare apa fara sa atingeti capacele de la vasul de expansiune, de aceea are si aceasta denumire vas de expansiune, verificati-va capacele, acolo exista un arc si o garnitura mai verificatile din cand in cand ca acestea sa fie in regula, au ca rol sa elimine presiunea prea mare din instalatie, eu pe al meu il deschid oricand si la orice ora fara sa sara apa pe mine, daca arcul si capacul este in regula apa clocotita este dirijata printr-un orificiu si eliminata fara ca apa clocotita sa va atinga.

  13. Radu

    Salut am un peugeot 307sw 2.0 hdi 2003 si am o problema foarte grava daca merg in oras cu a/c pornit apa imi sta la 80 90 daca merg in afara peste 100km ora apa imi ajunge pe rosu stie cineva care ar fi problema

    • Paul Robert

      iti recomand sa cureti tot circuitul de apa mai ales daca e veche masina sa nu fie apa cu bucatele se pot foma dopuri prin tot circuitul dupa ce cureti circuitul vat de cat ar trebuii si radiatorul dat jos si curatat cu presiune de apa

  14. Costi

    Salut! Am un ford focus 2001 si la viteza de peste 100km/h ii creste indicatorul temperaturii pana la rosu..120 grade- afara fiind 10 grade C. Mentionez ca am schimbat termostatul si senzorul de temp. si nimic. Care i.ar fi proplema??

    • Paul Robert

      incearca sa vezi daca apa din circuit e curata si nu are bucati sau radiatorul nu e infundat sau sa aibe elementii de pe radiator indoiti intr+o parte pe a locuri iti dau un sfat iei radiatoru jos si cu un cutit indrepti elementii de la rediator sa aibe aerul pe unde circula!

  15. Paul Robert

    foarte important! e radiatorul sa nu aibe penele alea subtiri de pe el indoite , nu are pe unde trece aerul si circuitul pe unde trece apa si antigelul sa fie fara dopuri , mazga , fara ulei , si daca toate sunt noi schimbate pe ea eu tind sa cred ca ceva tine apa sa nu raceasca si asta poate insemna ori , mazga ,dop sau radiatorul cu elementii indoiti in toate directiile numai drepti nu ca sa poata trece aerul 🙂 sper ca am fost de ajutor :-p

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)