autovit.ro

Pe ce mizeaza noul Peugeot 301?

Investitia intr-o masina este o etapa fireasca, dar si importanta din viata fiecaruia. Insa nu toata lumea stie ce i se potriveste, asa ca multi suntem pusi in fata unei mari dileme: sa imi cumpar o masina rulata, dar bine dotata, ori una noua, un pic mai modesta, dar cu garantie? Pentru a putea raspunde la aceasta intrebare, m-am decis sa imi conturez o parere vis-a-vis de una dintre cele mai noi provocari din segmentul autoturismelor de buget, si anume Peugeot 301 Allure 1.6 HDi 92 CP.

Probabil va amintiti ca in anul 2006, Peugeot a mai avut o incercare in segmentul autoturismelor de buget. Atunci, pe platforma tehnica a modelului de clasa mica 206, constructorul francez a lansat o versiune in trei volume, un rival in acele vremuri mai ales pentru Dacia Logan si Fiat Albea. Totusi 206 Sedan nu dispunea de prea multe argumente solide in fata contracandidatilor si astfel nu a reusit sa convinga clientela. Asa ca Peugeot a renuntat treptat la proiectul unui autoturism de buget si s-a concentrat in celelalte directii, in care performa. Insa nimeni nu avea cum sa prevada ca piata auto va trece printr-o criza economica atat de severa si care va modifica drastic comportamentul clientilor. Si iata ca, dupa multi ani si mai multe ezitari, francezii au reintrodus in gama un model de buget. Insa de aceasta data si-au invatat bine lectia si s-au reintors cu un model complet nou, mai performant si mult mai practic.

De la bun inceput Peugeot 301, ca despre el este vorba, trebuie judecat ca un autoturism de buget, adica prin prisma sintagmei “value of money”. Mai trebuie mentionat ca noul Peugeot 301 a fost dezvoltat impreuna cu Citroen C- Elysee, iar pe alocuri asemanarile sunt destul de evidente.

Peugeot 301_2

In privinta aspectului exterior, designerii Peugeot au pus accentul pe simplitate si eficienta. Si cu toate ca o parere legata de look-ul exterior poate fi catalogata ca subiectiva, personal chiar mi se pare destul de reusit design-ul lui 301. Fara subtilitati inutile sau artificii fortate, doar un design “curat” si eficient… Iar aceeasi senzatie am avut-o si atunci cand am intrat in habitaclu: un ambient simplu, dar cu o serie de detalii care mascheaza senzatia de economie. Astfel, chiar daca plasticul folosit la invelirea plansei de bord este destul de rigid, la atingere senzatia este relativ placuta, iar materialele textile folosite pentru scaune sunt mai mult decat decente. Pe parcursul testului de aproximativ 500 km, scaunul soferului mi s-a parut confortabil, iar pozitia optima de condus am reusit sa mi-o configurez cu destula usurinta. As mai puncta latura practica a acestui autoturism: portbagajul enorm de 640 litri si multitudinea de spatii de depozitare pentru obiectele de mici dimensiuni. Per total, organizarea interiorului, echiparea si confortul mi s-au parut chiar adecvate pentru un autoturism care costa 13.708 EUR cu TVA (exemplarul de test). Iar la acesti bani sunt incluse echipamente de siguranta precum ESP ori airbaguri frontale si laterale. Insa la capitolul minusuri trebuie trecuta antifonarea modesta a habitaclului (deh, masina de buget), dar trebuie tinut cont ca si propulsorul 1.6 HDi este destul de zgomotos la viteze mari pe autostrada.

Peugeot 301_3

Cum spuneam si mai devreme, testul a fost efectuat pe o distanta de aproximativ 500 km cu un exemplar Peugeot 301 1.6 HDi 92 CP in echiparea Allure. Iar daca despre acest propulsor am mai discutat in articolele anterioare, haideti sa trecem direct la concluzia materialului, adica la consumul de carburant. Prin urmare, rularea a fost realizata preponderent in regim de autostrada la o viteza medie de aproximativ 120 – 130 km/h, astfel la final am obtinut un consum de 5,1 litri/ 100 km, o valoare as spune chiar decenta. Iar pentru relevanta testului de consum, am mai parcurs o sectiune de drumuri nationale de aproximativ 100 km, evident cu limitarile de rigoare. Iar la finalul acestei probe am obtinut un consum de 4,7 litri, o cifra destul de apropiata de valoarea comunicata de catre constructor.

In concluzie, Peugeot 301 este o masina de buget care mascheaza eficient o serie de economii facute pentru obtinerea unui pret competitiv. Puncteaza prin aspectul practic, dotarile suficiente si prin economicul propulsor turbodiesel. Iar daca din pretul de achizitie mai scadem o serie de bonusuri, cum ar fi tichetul Rabla ori discount-urile oferite de dealeri, Peugeot 301 chiar pare o alternativa de luat in calcul. Voi ce parere aveti? Va astept comentariile mai jos…

28 Comentarii

  1. Mircea

    O masina draguta cu un portbagaj deosebit de incapator. Ma intreb insa daca face fata motorul de 90 cai (si suspensiile moi) cu masina plina… In rest pare OK si ca pret.
    Ca si sfaturi pentru cei ce fac review de la Autovit:

    (a)amintiti doar pe scurt si despre celelalte versiuni disponibile (motorizari/pret); despre ergonomie/plasare comenzi…functionalitate clima etc.

    (b) nu mai dati informatii mai mult decat este nevoie despre consum (care oricum nu este cel indicat de computerul de bord ci cu 10-30% mai mare)….am mai comentat si la alte articole – asteptati sa se aprinda becul de carburant apoi bagati combustibil si luati distanta parcursa pana se aprinde iar becul….acesta este consumul real!
    Este suficient sa-l mentionati pentru cine e interesat si atat…fara comentarii de genul „consuma 5.11235(52) l/100km” – comentarii care nu isi au rostul in conditiile in care nu se explica cat de incarcata era masina ; daca a mers pe drum drept/la vale…cu/fara autopilot; cu/fara AC etc etc etc. Oricum de cativa ani buni incoace toate propulsoarele de 1.6L TD montate pe masini medii ca si greutate consuma (pe computer…) intre 5-6 l /100km la mers frumos…deci este deja ilogic sa mai mentionam (si minunam) de fiecare data consum (decat daca acesta este de 3l/100km sau 10l/100km).
    Si oricum dupa ce platesti 14.000 EURO pe ea nu mai conteaza daca consuma 5.1 sau 5.4 l /100km decat daca suntem cu adevarat ipocriti !

  2. radu

    Uitati-va si la Citroen C Elysee
    E aceeasi masina, are un design exterior mai atragator si s-ar putea sa o gasiti mai ieftina

  3. Alex t

    Din pacate e value for money nu value of money .

  4. Matei Mircea

    Peugeot 301, e o masina f. frumoasa ca design, moderna, cu performante decente, dar oricum raportul pret/performante e de top. cu siguranta cu 14.000 euro nu poti lua ceva mai bun si mai aspectuos asta e clar.

  5. didi

    motorul ala e senzational, am un citroen c4 cu 1.6 hdi de 92 de cai. interesant e ca masina mea e euro 4, iar la peugeot 301 e euro 5… probabil de la filtrul de particule. consumul meu mediu pe autostrada la viteze de 110-120 combinat cu drumuri nationale la viteze similare (cu franare si rulare la viteze de 70-80 in localitati) pe o distanta de aprox 600 de kilometri este de 4,5 litri motorina, ceea ce mi se pare excelent.
    motorul asta de la psa e cel mai bun motor diesel de pe piata la ora actuala (si ma refer aici la mixul performante//consum//pret)

  6. pui

    Nu sunt un fan al msinilor frantuzesti , desi am avut masini frantuzesiti . Singura nemultumire la msinile fantuzesti sunt costurile de intretinere , in rest sunt OK .
    A si inca ceva pe masura ce inaiteaza in virstra scade foarte tare pretu .

  7. pavel

    STIM cu totii , Citroen si pegeuo , sau mai bine spun masini frantuzesti sunt cele mai proaste masini , la bani astea ma duc si iau un bmw seria 5 sau un audi sau vw , stiu ca o sa reziste nu un gunoi de masina care dupa 3 ani incepe sa pica tot plasticul dupa ea si sa scartie tot masina

    • Dan

      Du-te sana tos. Aici era vorba de Peugeot 301 si nu despre cum doresti tu sa-ti cheltui banii.

    • Dan

      De unde sii tu chestia asta? Eu am masina proiectata in Franta si fabricate in Romania. Nu consider ca e geu sau costisitor de intretinut. O am de noua ani, am mers aproape peste tot cu ea (in tara si strainatate) si merge perfect si in ziua de azi.

    • Daniel

      S-o crezi tu ca sunt masini proaste…cred ca te-ai uitat prea mult la desene animate :))

    • Stefan Marian

      Esti prost…rau de tot. Cu ce bani cumperi un BMW nou? Confunzi capra cu varza (capra este Peugeot-ul si varza esti tu). Mai gandeste odata…aici se vorbeste de Peugeot nu de Renault. Un incult ca tine isi spune opinia public, iar daca te asculta unul care nu cunoaste in domeniul, te crede si asa o sa spuna si el mai departe. Am avut multe modele de Peugeot si contrar acelei traditii sa stii ca am pus pe masina piese de oririgine si culmea mai ieftine decat costa piesele de Golf. Nu te mai baga daca nu cunosti. Mai intereseaza-te si vezi ce fuziune a fost intr-e Peugeot si BMW-ul ala al tau. Am avut Peugeot 406, 607, 407 cu motor de 1600 hdi si altul cu motor de 2000. La nici o masina nu am bagat bani in ele in afara de intretinerea normala si periodica (Ulei, filtre, distributie si placute) si peste tot unde aveam drum (autostrada) nu iertam pedala de acceleratie. Ca si concept de constructie nu are nici o treaba Peugeot-ul cu Renault-ul, cu toate ca amandoua sunt frantuzesti…inclusiv cu felul cum se lucreaza la ele

  8. Robb

    Evident sunt multi oameni de mana a doua.Aici se vorbeste despre o masina noua,nu depre deseuri cu milioane de km rulati pline de jegul europenilor.
    Oricat de proasta ar fi masina este NOUA si are garantie.Dupa cativa ani de exploateare maxima ,rulata 200-300.000 km se vinde unuia ce se bucura de pretul mic.

  9. Me

    @Pavel
    …Domnu…vii si te plimbi o tura cu 308-ul meu din 2009 si apoi mergi si-ti iei ce vrei tu,VW sau Skoda ca tot romanu,ca sa fie germana ce naiba,vai de voi astia cu ”din auzite”:)))

    • florin

      De cec sa dau 14 000 euro pe o coaja de masina cu un motor mic doar ca e noua cand cu banii astia imi cumpar o super masina cu 3-4 ani mai veche care a avut pret de catalog 30 000 e sau mai mult.

      unii imi vor da dreptate

      • Dan

        Nu stiu de ce. Mie unul imi place masina asta. Cat despre ce vrei sa faci tu nu prea ma intereseaza. Dar totusi am sa-ti spun si de ce. In Romania nu prea ai ce face cu o masina foarte puternica pentru ca soselele sunt inguste, drumurile sunt proaste si trec prin localitati iar legea impune niste valori maxime ale vitezei de deplasare iar daca nu vrei sa o respecti este treaba ta. Tu poti sa mergi cum doresti dar fi convins ca raspunzi personal pentru ce faci iar daca doamne fereste omori pe cineva a carui familie are posibilitati financiare si se tine de capul tau, nu te vad bine. In al doilea rand intretinerea corecta unei astfel de masini este pe masura pretului initial si nu cred ca ti-o poti permite daca iti cumperi masina la mana a doua. In al treilea rand eu ii cunosc destul de bine pe nemti pentru ca am lucrat acolo cativa ani buni. Stiu ca nu prea vand masini de 20-30 de mii de euro cu trei patru mii decat daca masinile alea sunt varza si au devenit prea costisitor de intretinut. In al patrulea rand consider ca in cazul in care nu prea ai bani e de preferat sa-ti cumperi o masina noua. Cat despre viteza maxima admisa stiu ca exceptand Germania unde se poate circula si cu viteze mai mari in restul Europei viteza este limitata pe autostrada la 130 km/h iar depasirea ei se sanctioneaza dur iar politia nu prea sta sa discute cu tine daca incalci legea. La vitezele astea te descurci foarte bine si cu o Dacie Logan (iti spun din proprie experienta pentru ca am fost mai peste tot cu ea). Restul sunt doar mofturi amestecate cu fanfaronade si prostie.

      • Stefan Marian

        Stiu ma ce-ti cumperi. Un BMW sau Volskwagen (ma rog sau Skoda, Seat)…Nu-i asa ca te-am ghicit?

    • Teodor

      Dupa ce te plimbi cu 308-ul tau din 2009 vii sa dai o tura cu audi al meu din 2008 ….sa vezi ca nu e ” din auzite „

  10. sorin

    Am un 301 diesel,achizitionat de cateva luni, am facut deja 6000km. Sunt multumit de confort, consum etc. Singura problema care ma deranjeaza este zgomotul cam mare si mai ales un zgomot care apare la relanti, se pare din cutia de vize. Si anume: la relanti are un anumit zgomot, iar daca calc pedala de ambreiaj zgomotul se reduce semnificativ. La mai multe service-uri Peugeot din tara mi-au spus ca este un zgomot tehnologic. Intr-adevar se aude si pe pe alte 301 si (parca mai slab) pe o varianta de Partener. Parerea mea este ca, totusi e vorba de o problema de fabricatie la cutia de viteze, cum spuneam, o problema de zgomot, in rest cutia functioneaza foarte bine, pana acum.

  11. florin

    De cec sa dau 14 000 euro pe o coaja de masina cu un motor mic doar ca e noua cand cu banii astia imi cumpar o super masina cu 3-4 ani mai veche care a avut pret de catalog 30 000 e sau mai mult.

    unii imi vor da dreptate

    • ADI

      sant romani pt care nu exista decat VW,AUDI,BMW,cele’aduse din Germania’.in Romania piata SH adevarata NU EXISTA!!adica masini verificate cu garantie.la noi,piata SH inseamna masini aduse de geambasi,din care 80% au fost de firma luate ieftin(mai ales VW Golf-Passat,Audi A4,Bmw serie 3-5 SW),care fac 100 mii/km pe an.le aduc,dau Kilometrajul inapoi,le inmatriculeaza RO(sa se piarda cartea-tehnica originala cu revizii).si cumperi masina nemteasca(arata f bine),crezi ca-i pretul bun,de 4-5 ani,120.000 km(ciudat,la toate e cam la fel..),si romanul crede ca e fericit,frate!! pana se schimba mentalitatile in Romania…tepele sant garantate!

  12. cristian

    cu parere de rau spun dar orice firma marca ar veni cu orice autoturism nu vor putea pune capat daciei cea care a injungheat globul pamantesc in materie de autoturisme.

  13. ADI

    301 si C-Elysee sant un low-cost,dar cu un stil aparte.daca esti o persoana mai stilata,atenta la detalii-moda,pui mare accent pe Look,nu doar pe latura pur mecanica tip nemtesc,atunci esti foarte incantat de ce ofera domnii de la PSA.sant oameni,care daca stau mai mult de 30 min intr-un Golf-Passat,i-i apuca depresia…masini nemtesti,perfecte mecanic-tehnologic,dar reci si impersonale,asta e problema nemtilor,sant un popor fara imaginatie….

  14. ADI

    Alternativa 301 si C-Elysee e foarte binevenita in Romania.eu am un C-Elysee 1,6 HDI de 6 luni,m-a impresionat cuplu motor,confortul in autostrada(aici aveam dubii).nici cutia nu e gandita rau,are a 5-cea lunga,la 130 pe autostrada are 2620 rotatii,neasteptat de bine.parca a 6-ea nici nu-i trebe…vechea dilema:am buget limitat,ce cumpar?un low-cost sau un SH de marca?sant romani pt care nu exista decat VW,AUDI,BMW,cele’aduse din Germania’.in Romania piata SH adevarata NU EXISTA!!adica masini verificate cu garantie.la noi,piata SH inseamna masini aduse de geambasi,din care 80% au fost de firma luate ieftin(mai ales VW Golf-Passat,Audi A4,Bmw serie 3-5 SW),care fac 100 mii/km pe an.le aduc,dau Kilometrajul inapoi,le inmatriculeaza RO(sa se piarda cartea-tehnica originala cu revizii).si cumperi masina nemteasca(arata f bine),crezi ca-i pretul bun,de 4-5 ani,120.000 km(ciudat,la toate e cam la fel..),si romanul crede ca e fericit,frate!! pana se schimba mentalitatile in Romania…tepele sant garantate!

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)