autovit.ro

Peste 86% din masinile fabricate in Romania au fost exportate

Cu toate ca in ultimele doua luni am asistat la un timid reviriment al vanzarilor de autovehicule noi, piata auto inca nu reuseste sa recupereze pierderile din prima jumatate a anului. Iar capitolele care ne mentin pe linia de plutire sunt in continuare productia si exportul de autoturisme…

Dupa ce in luna iulie ne-a cam luat prin surprindere revenirea pe plus, iata ca si in luna august a fost inregistrata o apreciere fata de luna similara a lui 2012, ceea ce reprezinta o crestere medie de 3,5% fata de iulie-august 2012. Insa conform statisticii intocmite de catre APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile), per totalul celor opt luni din anul 2013 avem o scadere generala a pietei de 13,2%.

In continuare, vanzarile pe piata din Romania sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (74% din totalul celor 8 luni). In ceea ce priveste situatia din luna august, raportul este si de aceasta data favorabil achizitiilor realizate de catre persoanele juridice care reprezinta 65% din total (in crestere fata de luna iulie cand ponderea acestora a fost de numai 53%). Oricum, pe fondul demararii Programului “Rabla” situatia s-a mai echilibrat fata de primele luni ale anului, atunci cand acest raport era net in favoarea persoanelor juridice (peste 80%!).

APIA_sept_2

In primele opt luni ale anului, in Romania au fost fabricate 275.313 autovehicule, o valoare care se traduce printr-o crestere de 36% fata de perioada similara a anului trecut. Volumele cele mai mari le-au inregistrat Dacia Sandero (76.734 unitati, volum aproape dublu fata de 2012), urmata de Dacia Duster (76.384 unitati), Dacia Logan (65.418 unitati) si Ford B-Max (53.945 unitati).

Din statistica APIA mai reiese ca in primele 8 luni si la capitolul exporturi a fost inregistrata o crestere semnificativa de 20,1%, prin comparatie cu aceeasi perioada din anul trecut. Cel mai exportat model in cele 8 luni ale anului a fost Dacia Duster (77.384 unitati), urmat de Sandero (77.952 unitati) si Ford B-Max (53.812 unitati). Prin urmare, peste 86% din productia nationala a fost exportata, astfel ca industria auto ajunge sa contribuie in mod semnificativ la reducerea deficitului comercial al tarii, dupa cum a fost mentionat si in statisticile oficiale (INS).

Ce parere aveti despre rezultatele raportului lunar APIA?

3 Comentarii

  1. legionarul

    APIA saboteaza programul Rabla,in special cei dela Dacia care sunt deocamdata avantajati de exporturi,dar in 2 ani va trece criza si sa vedem cand vor avea banii strainii,vor cumpara Dacia sau Skoda,wolkswagen,opel etc. APIA nu a facut nici un lobii pentru prelungirea valabilitatii tichetelor Rabla la persoane fizice, mai sunt 7000 de tichete la populatie pe piata. Din partea Dacia cel ce face un lobii negativ este directorul Stroie Ion. Presa de ce tace si nu intreba de ce nu se prelungeste valabilitatea tichetelor la persoane fizice ca la juridice la prelungit de 2 ori. Peste 2-3 ani Renault va strange cartile si va pleca in alta tara gen Maroc,China ,India, pentru ca vor scadea vanzarile,in 3 ani mai cresc salariile si nu o sa le mai convina,vor disparea si unele facilitati etc

    • legionarul

      O sa faca ca cei de la nokia,cand au sacii in caruta vor spala putina, ca aici este vorba de bani nu de patriotism.

      • eclipse

        Cu siguranta asa vor face, tara asta e mai mult sclava celorlalte tari.. nimic mai mult.. si la francezi poti sa te astepti in proportie de 98%

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)