autovit.ro

VW Passat sau Audi A4? Cam grea decizia, nu?…

Chiar daca sunt fabricate pe o platforma tehnica comuna si impart aceleasi motorizari, in acceptiunea utilizatorilor intre VW Passat (2005 – 2010) si Audi A4 (2004 – 2008) diferentele sunt destul de mari. Iar fiecare tabara are argumentele sale, pro si contra. Voi de care parte a baricadei va situati?

Astazi vreau sa discutam despre doua autoturisme deosebit de apreciate de catre clientii romani, VW Passat si Audi A4. Iar pentru ca impreuna sa oferim o serie de ponturi pentru cei care doresc sa achizitioneze un astfel de model la mana a doua, am ales sa analizam generatiile fabricate intre anii 2005 – 2009.

In primul rand, daca analizam prin prisma anunturilor de vanzare postate pe Autovit.ro pentru exemplare din aceasta perioada, observam ca VW Passat conduce detasat la acest capitol cu 526 anunturi din 1.344 disponibile, asta in timp ce pentru un Audi A4 din perioada 2005 – 2009 sunt active 383 anunturi din totalul de 926. Si cred ca este corect ca si acest criteriu sa fie luat in calcul pentru departajare…

Audi-A4

Apoi nu trebuie sa omitem faptul ca, desi relativ identice, la ambele berline de clasa medie au fost identificate o serie de avantaje proprii. Astfel daca la Audi A4 putem vorbi despre finisaje si dotari superioare, VW Passat se remarca prin spatiul interior generos. Mai mult, printre punctele forte caracteristice ambelor modele se situeaza configurarea postului de conducere si comportamentul rutier. Din cate stiu, si sper sa nu ma insel, un aspect deosebit de important la ambele masini sunt componentele suspensiei, foarte eficiente si adecvate pentru drumurile din tara noastra. Insa cand vine vorba despre inlocuirea vreunui reper al sistemului de suspensie, costurile alocate pieselor de schimb sunt cam mari. Iar in privinta rezistentei la uzura atat a tapiteriei, cat si a ornamentelor din habitaclu, un mic plus ar trebui trecut, firesc, in contul lui Audi A4.

Volkswagen-Passat

O problema reclamata atat la Audi A4 cat si la VW Passat ar fi propulsorul 2.0 TDI de 140 CP, marea majoritate a defectelor sesizate in timp fiind legate de injectoare si doar in unele cazuri au fost semnalate defectiuni ale turbinei de supraalimentare. De asemenea, la ambele modele au fost sesizate o serie de neregularitati in functionarea sistemului electric, precum defectarea sistemului de actionare al geamurilor electrice si aprinderea nemotivata a unor martori luminosi in plansa de bord.

 

Insa sunt constient ca mai sunt si alte puncte forte/ slabe caracteristice fiecarui model. Asa ca va invit sa mai adaugati si alte comentarii despre cele doua berline teutone, pentru ca la final sa putem desemna castigatorul acestui comparativ…

102 Comentarii

  1. Razvan

    Intr-adevar. La A4 nu ai acelasi spatiu ca la Passat, dar la capitolul antifonare, calitatea interiorului si comfort… e peste.

    Ati putea sa comparati A4 cu Seat Exeo…

    • petre

      prietene…..
      Actualul Exeo este vechiul A4!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Lucian

        Pai despre vechiul A4 este vorba si in articol. Nu de ala nou..Iar Exeo este fix vechiul A4, nu prea ai ce sa compari, decat modificari ale farurilor/stopurilor, partea superioara a plansei de bord preluata de la A4 cabrio…si pretul, mult mai mic la Exeo nou fata de cat a costat A4 la vremea lui. Insa, nici Exeo nu se mai fabrica.

      • Auto fan

        A4 din poza este fix aceeași masina cu Seat Exeo.

      • ovidiu

        A4 ce este? Lasă mașinile spaniole.

    • go electric

      Foarte slab articolul.
      1. Din cate stiu, aceste generatii de masini nu mai impart aceeasi platforma cum se intampla cu generatiile mai vechi.
      2. Suspensia audi a4 este tip multilink (double wishbone) pe fata vs McPherson la passat.
      3. Motor longitudinal vs transversal

      Chiar de sunt facute de acelasi concern, aceste masini sunt f diferite si se adreseaza diferitelor categorii de clienti.
      Inca odata: foarte slab articolul

      • max

        de acord cu tine go electric.
        cele 2 nu impart aceeasi platforma, intradevar generatiile din 98 si 2000 aveau aceeasi platforma.
        a4 are platforma vechiului a4 cel din 2002, este de altfel doar un simplu facelift al modelului din 2002.
        Passat-ul are in schimb platforma noua facuta pentru el in 2005, a4-le din 2008 are platforma passat-ului din 2005 chiar daca pare greu de crezut.

        • melee

          prietene, pare greu de crezut pentru ca nu este adevarat. passatul (2005-prezent)se bazeaza pe platforma usor modificata(alungita)a anticului golf 5 peste care s-au asternut deja alte doua noi generatii pe cand a4(modelul curent)se bazeaza pe platforma premium a concernului dezvoltata chiar de audi ce poarta denumirea MLB si folosita DOAR de modelele premium actuale: audi A4, A5, A6(ultimul model), A7, A8(ultimul model), Q5 si Porsche Macan, platforma care nu prea are nimic in comun cu platforma passatului

    • cristi

      Passat stiam ca e de fapt A6!!!!
      VW e marca lor de „buget” din gama VAG fabricate prin Germania…Audi zice-se ca e „mai de luxe”,cu cheltuieli mai mari si intretinere pe masura.
      La ambele umbla turci sau marocanii la ceasurile de bord si le aranjeaza km asa ca niciodata nu sti daca are 98000 km cat arata pe bord sau 298000.e firesc sa nu se cunoasca decat pe volan si pedale..dar cand rumanu vrea sa cumpere masina ca a lu’ vecinu,da Germanica bre…nu se mai uita la detaliile astea nesemnificative…si baga pe urma…brate,discuri,rulmenti,turbinute si…mult ulei la 2.0 tdi…ca de,daca la 3000 de km reali se aprind becurile ce sa mai zici la 130000km?si daca mai cade si un injector-pui 2 ca nu merge altfel,plus depanarea ca te-a lasat cine stie pe unde…in ce camp sau varf de munte.
      Dar fraticule cine mai are ca tine VW sau AUDI?
      Mergi la militie sa vezi,daca e la tab majur pana la comisar nu are Audi sau Bora nu ii stau gradele bine pe umeri..si neaparat cu folii,cat mai neger pe toate geamurile si,bineinteles,ei nu au nevoie de omologare

      • cristi

        presupun ca esti doar adeptul masinilor noi musai autohtone pe cei care isi permit o masina corect echipata esti invidios-tu cumparati autohtona in continuare si roagate la dumnezeu sa o nimeresti buna- ca de garantie in ro nu s-a mai auzit -am cumparat un passat 2009 sportline 170 de cai(12500 de euro) la 210 000 de km azi are 350 000 si nu am schimbat decat consumabile. Cred ca se mai strica si ele din cand in cand dar fac ce trebuie sa faca si anume sunt net superioare multor marci noi.AM avut avensis dar nu ma simteam la fel de bine in ea ca in passat iar audi a4 nu m-a atras spatiul interior .Toate cele bune!!!

        • adi

          Perfect adevarat! Eu am Passat 2007 cumparata al 50.000 km in 2009. Acum am 140.000 si nu am avut absolut nici o problema pana acum. Doar ceva minor la un senzor de parcare acum un an. In rest totul perfect. Despre tinute de drum ce sa spun? Sunt curios cum se simte un sofer de Logan dupa 1500 km condusi cu pauze scurte?

          • radu

            Am avut logan , si ma mir ca mai stau drept la ce „comod” era..

          • Tractorul

            se simte ca o piesa de tetris prost pusa….asa se simte, am facut un drum la cluj de la constanta dus intors cu un logan 2014. mhm…in afara faptului ca caldura nu facea fata frigului ( in decembrie) si muream de frig cu caldura la maxim. am ajuns acasa cu dosul patrat. si corpul inlemnit. ca din razboi.

    • Kosa iosif

      daca vrei a4 iati seat exeo ca e aceasi masina doar sigla difera. cred ca a murit designer-ul de la seat si au imprumutat masina de la audi ca cielo de la opel in rest e ok.passatu e mai mare dar calitativ nu e ca a4.

    • ovidiu

      Eu am un Passat din 2005 ultimul model de Passat apoi tot din 2005 incepe alt model dar care se numeste Passat CC, sotia mea are un Audi A4 din 2004 iar din punctul meu de vedere Passatul este cu siguranta mai silentios, se aseaza mai bine la drum si simti denivelarile mai putin ca la A4 eu nu vad nimic in plus ce ar putea sa aiba un Audi fata de un Passat la oricare model,in plus dupa cate stiu eu aceste 2 marci sunt ‘surori’ si Volkswagen a dat viata modelului Audi A4 nu stiati? Este cineva aici care zice ca Audi A4 are antifonarea, calitatea interiorului si comfort e peste Passat pai eu zic wtf? compara pe youtube ori unde vrei tu model cu model si mai gandeste-te…:)

      • Mihai

        Frate,A4-ul din ziua de azi,e fostul Audi 80,cum A6 e fostul 100 si A8 e fostul 200.Si calitativ,ia si compara un Audi 80 B3 si un B4,ce au tabla galvanizata,majoritatea au vopseaua originala pe ele,si compară-le cu Passat B3 ,respectiv B4,si vezi ce masini făcea Audi atunci in comparatie cu Volkswagenurile de atunci (stiu ,am deviat de la subiect,dar am vrut sa iti arat ca nu VW a dat viata A4-ului).

      • ovidiu

        Audi 80 a dat viață modelului a4.

    • ion

      Cand spui „comfort superior” la a4 la ce te referi? Suspensie cumva?!?

    • Bogdan

      Voi încerca să fiu obiectiv
      Dețin un Passat B6 dn 2007, motor de 2.0 D, 16 valve, full option
      opinia:
      1. spațiu mare : atât pentru șofer cât și pentru pasagerii din spate(din politețe întrebam dacă să dau scaunul în față și mereu îmi răsuneau „stai liniștit”
      2. stabilitate (eu spun că stă bine pe drum, dar sunt subiectiv aici)
      3. întreținere (consumabile plus compresor de climă după 8 ani ani)
      4.consum (mixt 7…și nu spuneți că 7,1 sau 7,2 înseamnă ceva că este nesemnificativ, depinde mult de stilul de condus)
      5. după 210.000 km încă merge cu 160(pe autostrada) la ora în fix 3000 de turații, deci nu-i motor rău, „nereușit”

      Am condus pentru câteva sute de km un audi a4 (2006) (mixt) care era aproape full.
      1. cotiera mica (spațiu de depozitare mai mic, pentru un portofel, niste chei, niste acte)
      2. calitatea materialelor nu mi s-a parut net superioara (tot acolo ..diferente mici sau insesizabile)
      3. confortul în timpul mersului (stă la fel de bine pe drum, însă când mergeam pe drumuri plombate sau cu gropi parcă simțeam mai tare, poate are o suspensie mai rigidă)
      4. consola centrală (e ușor de folosit ca la passat, însă parcă e mai veche, mai demodată, însă orcum ambele sunt vechi comparativ cu modele din 2012..)
      5. consum mixt am scos 6.7 (consum mai bun pe audi, desi pe autostrada am mers cu 160 la 3200 de turatii..!?..)
      6. Spațiu (pentru pasagerii din față e ok însă pt cei din sppate am observat că e mai mic)

      Concluzie:
      1. La consum , audi ar câstiga ccu 0.5 l (depinde de stilul de sofat)
      2. la spațiu passat ar câștiga (mai mult pt pasagerii spate și pentru depozitat chestii)
      3. Confort (sunt la fel, nu poți spune că unul e mai bun sau mai rău, sau dacă sunt diferențe, eu nu le-am observat decât la suspensia de pe audi care pare mai rigidă, însă în ambele cazuri nu vorbesc de mașini noi, doar mașini ok, întreținute mediu-bine)
      4. Antifonarea e la fel pe autostradă la 160 km\h (sau diferențe atât de mcii încât nu merită spuse…nu e diferență dacia logan-s klasse)
      5. Personal cred că interiorul audi e mai …old-fashioned, demodat…dar este ceva subiectiv.

      P.S. am condus audia a6 modelul din 2002 și passat-ul este umpic sub el (daca ipotetic audi a6 ar fi nou cu 0km la bord) iar audi dacă ar fi să-l compar l-aș compara cu un golf 5 cu porbagaj (pt că este mai mic și nu ai atâta spațiu )

  2. io

    Eu cred că Audi A4 ar fi trebuit comparat cu un VW Golf, cel puțin din punct de vedere a mărimii vehiculului (chiar dacă este construit pe aceeași platformă cu VW Passat). Consider că nu sunt din aceeași clasă. Passat-ul este din aceeași clasă cu Mercedes E-class, Ford Mondeo și respectiv Audi A6. Iar despre Audi A4 consider că este în aceeași clasă cu VW Golf, Mercedes C-class și Ford Focus. Având aceste repere în minte, consider că comparația din acest articol este irelevantă.

    • Alin

      mai degraba ar trebui comparat cu jetta, nicidecum cu golf !

    • Marius

      Cu Golf in nici un caz. Golf-ul este hatchback, iar Passatul este sedan. Sunt 2 mancaruri diferite. Subscriu cu Jetta.

    • paul

      Exact, nu e chiar buna comparatia, dar nu trebuie sa aruncam cu pietre, astazi se delimiteaza tot mai greu clasa medie. Vorbind totusi la anii respectivi 2005-2009, modelele comparate aici sunt putin gresite si n-ar merge comparat totusi cu Golf, ci mai mult Jetta… Eh! Data viitoare poate se axeaza mai bine pe clasa:) -compacta sau medie compacta-

    • Gabi

      vorbesti prostii.
      a4 si pasat sunt berline. golf si focus sunt hatchback-uri.

      o clasare corecta pentru modelele marcilor amintite de tine ar fi:
      hatch-uri mici: a2, polo, fiesta, a-class
      hatch-uri:a3, golf, focus, b-class
      berline mici: a4, passat, mondeo, c-class
      berline medii: a6, phaeton, – , e-class
      berline de lux: a8, – , – , s-class

      • Bogdan

        Prietene, Phaeton ii la fel cu a8, nu stiu cum ai ajuns tu cu el la clasa medie. Poate passat cc il compari cu a6. A8 si Phaeton sunt pe aceeasi platforma

    • bebe

      ba frate tu te auzi ce zici?
      cand mama dracului se compara audi A4 cu golf? A3 pt ce mai e?
      si de cand passat e in clasa cu E class si A6?
      nu mai bagati passat in aceasi oala cu marcile premium de clasa mare…
      pt intelesu tau cam asa sta treaba:
      clasa medie:
      passat mondeo vectra/insgnia
      golf focus astra
      marci premium:
      a4/c class/seria3
      a6/ e claas/ seria 5
      a3/a class/ seria 1
      nu le mai comparati intre ele cu da cu virgula.

  3. Gigi

    Hmm..in foarte multe cazuri au fost semnalate defectiuni ale turbinei nu doar in cateva shi in pt. injectoare de asemenea care si ele cad pe capete insa problema cu turbina este ceva politic axul pompei de ulei la acest motor de 2,0 tdi este facut dintr-un material banal sa se rotunjeasca la un anumit nr. de km cand masina ramane fara presiune de ulei si imediat se duce pe cursa turbina si uite asha vw AG mai incaseaza ceva banutzi…..

  4. parc auto rulate (cumparari/vanzari)

    mai frumos, mai usor de condus si mai fiabil A4.

  5. auto rulate

    cumparam A4 si passat 2008 – 2010, inmatriculate Ro, stare buna, istoric service. 0723.67.11.12

  6. liviu

    Audi a4, intradevar putin mai mic ca si passatul,dar la celelalte puncte este peste passat la toate…..calitat….durabilitate,mult mai rezistent si mult mai fiabil.din partea mea audi a4 castiga lupta.

  7. Anonim...

    Mie unul nu mai imi place deloc designul passatului chiar daca in 2007 am fost la un pas de al achizitiona ,renuntand in fata Skodei Octavia, de care pot spyne ca sunt foarte multumit.
    Eu as vota pt a4 deoarece calitatea materialelor este net superioara iar spatiul interior nu este mult mai mic decat la Passat.

    • max

      te inseli amarnic.
      spatiul in passat e imens pe langa cel din a4, am avut passat si acuma am a4 amebele limuzina deci stiu ce vorbesc. pot zice ca in golf 5 in spate stai mai bine decat in a4 in spate.
      passatu-l intradevar e calitativ mai slab decat a4 dar se asaza mult mai bine la drumuri lungi si e mai relaxant daca circuli mult pe autostrazi(eu fac multe drumuri in strainatate). a4 comunica mai bine si e mai dinamic, mai interactiv cu soferul si arata mai bine, e alta clasa, mai tineresc, passat-ul pare obosit insa diferenta nu e mare intre ele. a4 e o idee mai aspru si mai rapid decat passat. (ambele 2.0 tdi 140).

    • Val

      Adica nu iti place designul Passatului si detii o Octavia?
      E clar ca pt tine spatiul interior nu are nici o valoare important e doar sa umplii portbagajul la tara.

  8. Marius

    Normal ca A4 e superior,si pretul de achiziție e mai mare,in schimb eu am tot auzit ca sunt probleme cu motoarele 2.0 TDI,eu personal am avut Passat nou nout cu acest motor,nu am avut nici o problema,l-am vândut la 105000 km,Skoda la fel si noua si second,nu am avut nici o problema(200000km),in prezent am Audi 2007,are 378000 km,merge perfect.
    Ce probleme au cu injectoarele?

    • fgtwtrsh

      au !
      la octavia mea de 140 de cai luata de noua a picat injectorul 2 la 120.000
      acum mi am luat 1,8 tsi, consuma de rupe daca nu mergi incet, dar macar am scapat de zgomotul ala de tractor al motorului !!!!!!

    • Val

      Marius, daca nu ai avut probleme cu passat-ul luat de nou, de ce l-ai vindut? si apoi sa cumperi o masina tot de prin 2007?
      Vrei sa pari naiv si sa vinzi A4-ul,toata lumea a auzit de problemele cu injectoarele la 2.0 tdi ( a fost recunoscut si oficial) de asta e si pretul mai mic la sh cu motorul asta.

  9. Marius

    Exact Exeo e A4 vechi

  10. marian

    passatul este mai ieftin cu 2-3 mii euro fata de a4 vorbind da masini acelasi an aceiasi motorizare
    mai ieftin si la servis diferenta mica
    Volkswagen de la inceputul lui 2009 a introdus motoare comnrail mai putin zgomotoase mai economice si fara problemele din urma consum de ulei si injectoare arse

  11. Gabi

    petre….prietene…….Militariu a declarat ca :
    „Principalele modele concurente vor fi Ford Mondeo, Peugeot 407, Toyota Avensis, Mazda 6 si chiar Volkswagen Passat”, nicideum a4!
    Asa ca lasa vrajeala.

  12. Gabi

    Militaru, am tastat gresit!

  13. remus_190E

    @autovit – voi, profesionisti cum sunteti, stiti ca Audi A4 si Passat-ul din 2005-2009 NU sunt pe aceeasi platforma, nu? Pana atunci au fost, dar din 2005 nu mai sunt. Passat-ul este pe platforma cu Golful, cu motoare transversale iar A4 este in continuare cu motoare longitudinale. Asta le fac diferite si la sistemele de 4×4. Unul este de tip Quattro adica Torsen si unul este de tip 4motion adica Haldex.

    Practic, chiar sunt masini diferite.

    Asa ca voi comparati merele si perele.
    Articolul nu isi are rostul.

    Sunteti la inceput si imi pare rau sa vad lipsa de profesionalism.
    La fel cum am vazut si in articolul cu noul cod rutier la care aveti un titlu care ne facem sa credem ca voi nu vreti imbunatatirea lui.
    Probabil si voi treceti pe rosu cu Passat-ul ca sunteti jmecheri, nu?

  14. alin 273

    la passat ar mai fi de adaugat ca se defecteaza butonul de frana de mana

  15. Robert

    Am avut ambele modele cu același motor vestit 2.0 TDI si vreau sa precizez ca, cu Audi am făcut 270.000 km fără a avea probleme cu Turbina sau cum injectoarele dar la Passat la 90.000 km mi au cazut 2 injectoare si la încă 10.000 si celalalte. Si sa nu mai vb de finisajele de interior si calitatea materialelor folosite la interior care la Audi sunt de nota 10 fata de VW.

  16. dani

    nu poti face departajarea pe nr de anunturi pt ca a4 este mai scump decat un passat asa ca la sh au fost aduse-vandute cumparate mai putine modele a4.
    cred ca te inseli si asupra platformei passatul e mai mare si ar merge in clasa medie cu a6 asa cum phaetonul merge cu a8 si golful se apropie de a4
    audi este considerata ca marca premium (inclusiv a2) a grupului vag
    asa ca incearca data viitoare sa faci comparatii intre categorii similare passat-vectra,insignia-laguna-mondeo-c5-407,8-s60 si cred ca s-au cam terminat
    la premium faci a3,4,6,8 cu bmw 1.3.5.7 si mercedes c.e.s si poti adauga 607.8-c6-lancia-renault,samsung si gata

    • Gabi

      nu compara o berlina ca a4 cu un hatch gen golf. diferenta de forma a masinii este suficienta pentru a nu putea spune ca sunt similare.

  17. Vasilica

    „Chiar daca sunt fabricate pe o platforma tehnica comuna si impart aceleasi motorizari, in acceptiunea utilizatorilor intre VW Passat (2005 – 2010) si Audi A4 (2004 – 2008) diferentele sunt destul de mari. Iar fiecare tabara are argumentele sale, pro si contra. Voi de care parte a baricadei va situati?”

    Stimate C.O. sunteti pe langa „rau de tot”! Ce treaba are B6-le Passat cu B7-le A4? Ca seamana „in general la forme, cu lumina stinsa”, patru roti si patru usi, etc.

  18. Robert

    A4 2005-2008 cu motor de 1.9 116 cod BRB absolut nici o problema, sta foarte frumos pe viraj. Nu-l putem compara cu passat care pe viraj e balena, si exceptand spatiu interior nu are nimic peste.

    Dupa 2009 commonrail – foarte bun dar sa nu ramai fara combustibil ca iti afecteaza commonrail-ul si nu e decat vreo 2500 euro unu -http://ro.wikipedia.org/wiki/Ramp%C4%83_comun%C4%83

  19. dollaru23

    Scuze ca nu sunt la subiect referitor la ani dar sunt posesorul unui a4 1.9 tdi an 2001 si am cu el facut 450 000 km si nu am prob nici ci inj nici cu turbina .merge si cu petrol Sing minus care l-am gasit este directia care e destul de costisitoare

  20. ram

    pe cand o comparatie passat vs. a4 anii 2009 – 2012, pentru ca dupa 2009 s-au remediat problemele cu 20 tdi, iar masinile au scazut in greutate. Piesele de directie au avut de suferit?

  21. virus

    detin un 320, deci voi comenta strict obiectiv.
    fara suparare cristi, dar articolul e mizerabil, deloc profesionist, puteai sa te documentezi inainte de a-ti arunca ideiile aici si sa subliniezi niste aspecte ca atare.
    ca simplu privitor (bineinteles gusturile nu se discuta), la prima vedere poti observa la un passat detalii mult avansate fata de un a4: stopuri cu led-uri, semnalizatoare laterale pe oglinda fata de cele pe aripa mult depasite din punctul meu de vedere, lupa la far indiferent de nivelul de echipare al masinii (la a4 apare doar la varianta bi-xenon), elemente cromate de calitate fata de cele de la a4 care devin mate etc. Cat despre calitatea materialelor si interior?? audi nu este decat ocontinuare fidela a modelului anterior si aduce modificari minore fata de acesta: bord oribil din punctul meu de vedere; dublu climatronik cu butoane primitive in loc de rotite elegante, cotiera zici ca e after-market atasata, frana de mana demodata si sunt absolut convins ca nu ai posibilitatea de a alege dintr-o variata serie de dotari, cum e in cazul passat-ului.
    e normal la noi sa ridicam in slavi masina pe care o avem. daca ar fi fost un articol dacia logan vs mercedes s500, posesorii de logan ar fi fost cu comentarii contra mercedes.
    cat despre aspectele tehnice si de mecanica tin sa nu comentez neavand pachetul de baza, dar tind sa cred ca diferenta nu ar fi la fel de semnificativa precum sustineti voi

  22. virus

    si pt ca e greu cu alzheimerul am uitat sa adaug un aspect, probabil cel mai important, si anume faptul ca audi a schimbat radical modelul (cel de care vb acum), atat exterior cat si interior si probabil insuccesului pe care l-a avut in comparatie cu passat-ul. poate asta va lamureste..

  23. vasy35

    am audi a4.este peste passat din toate punctele de vedere.din discutiile cu baietii din service-reprezentanta,sunt mari probleme la vw dupa 2006.

  24. klaudiu

    am avut şi am mers si cu a4 şi cu passat si pot spune cu certitudine ca a4 este superior la capitolele: calitatea interiorului, motor, confort rulare, zgomot in mers, comportament in curbe şi iarna. ca minus pt a4 in raport de passat am sesizat costurile mai mari de intretinere (piese). numai bine

  25. calin

    Imi pare rau dar acest articol este ca un fel de sarmale din peste de balta. Nu se potriveste nimic din cele mentionate in articol. Sunt proprietarul unui 3C5 (passat combi) de 1.9 cu 105 cp. Masina e stabila pe curbe nu e barca asa cum mentioneaza cate unu, are un consum bestial, personal am facut 100 km in 1 ora pe dj intre Mures si Cluj cu consum de 6,5 la extrem. Sistemul electric e de 2 lei, am schimbat contactul general la 160000 si butonul de frana de mana care e un mare rahat. E foarte spatioasa si foarte foarte utila la casa. E si masina de lux si pick up truck. Depinde ce vrei de la o masina. Audi e mai scump si mai rezistent insa VW nu e de neglijat, fiind o masina simpla cu piese de schimb relativ ieftine

    • Paeter

      prietene, te compatimesc. prin comparatie cu un audi sau bmw, care stau incredibil pe curbe, passat e clar barca. si da, le-am condus pe toate, ca sa iti pot spune tie.
      passat e chiar o masina de luat in calcul, dar nu da cu bata in balta, ca te stropesti.

  26. Mada...

    Audi VW bleeh, vreti masina in adevaratul sens al cuvantului, luati-va BMW…

  27. vwv

    Da tare intr-adevar nu va luati vw sau audi luati-va BMW ca vorba aia romanul prost si ignorant atata stie BMW RULEZZZ! Dar intrebarea mea e cati posesori de bmw au bani sa isi repare masinile la service si nu din dezmembrari? Eu personal nu cunosc niciunul! Am avut si passat si audi, audi net peste calitativ dar scump la intretinere iar vw la fel daca le repari in reprezentanta dar ambele stau foarte bine la tinuta de drum si confort! Mie ambele mi au placut dar inca odata Bmw rulezzz:) ca asa stie romanul si sa nu uit luati-va bmw ca iarna stati in parcare cu ele dar avem Bmw la scara nu?:))

  28. jhony

    toyota,mitsubishi oricum le taie !!!!!!!!!!

  29. v valiali

    am avut un pasat 2004, la 500000km abia am schinbat discul de ambreiaj in rest nimic cu exceptia consumabilelor si vreau sa va spun ca masina a fost forjata rau de tot.

  30. Paul

    Eu am avut Audi a4 kombi 2006. 2.0 tdi 140 cp este frumoasa la exterior…si interior….dar ca si motorizare si directie praf…directie cu o gramada de brate, motor cu ffffoarte multe probleme…..de la pompa de ulei la chiuloasa,turbina.volanta.injectoare, este zgomotoasa la 160km/h……Acuma am Passat 201o 2.0 tdi 140 cp foarte frumoasa …..fara probleme..motorizare buna //directie simpla interior frumos…super ok

  31. luci

    Oameni buni ia uitati-va ce pret are audi si ce pret are pasatul
    Audi e audi nu se compara nicodata cu passat

  32. Emil

    De ce nu AUDI A6 ALLROUD 3.0???Si uiti de toate!!! Ploaie,Curbe,Zăpadă !!!!

  33. aztec

    Ce nu vreți sa spuneți in comentariile pe care le-am citit sunt urmatoarele:
    1.toată prostimea își ia wv sau audi disel petru ca consumă mai putin si uită de pretul de întreține si costul pieselor de schimb la disel.
    2.sincer până acum nu am văzut nici un disel de la wv sau audi sa nu fie fumegator.
    3.la motoarele pe benzina tfsi in afara ca scot fum negru la accelerari mai topesc si spoilarul din spate din cauza ca incing foarte tare tobele de esapament.
    4.îmi pare rău că nu găsești la second hand un audi a4 sau un wv pe benzina cu motor de 2 litri,clasic adica aspirat

  34. Autovit.ro

    Dragi cititori,
    Acest articol nu a fost realizat ca unul foarte tehnic ci mai degraba unul care sa va implice si pe voi in discutie. Ne-am dorit sa aflam impreuna care este cea mai buna alegere dintre cele doua masini prezentate avand in vedere ca acestea se afla adesea, conform statisticilor noastre, pe listele celor care doresc sa-si cumpere o masina SH din clasa medie.
    Recunoastem si ne asumam eroarea strecurata la inceputul articolului privind platforma (care nu este comuna) si motorizarea (longitudinala la A4 si transversala la Passat) celor doua modele. Totodata, ne bucuram sa vedem ca avem cititori care sunt cu adevarat pasionati de lumea auto si ne pot fi parteneri in asemenea cazuri.

  35. mircea

    fratilor mai bun ca a4 si passatul e loganul nostru romanesc! voi nu sunteti patrioti? ce cumparati lucruri produse in afara? dupa va plingeti ca nu merge economia si ca e greu la noi in tara! oare de ce neamtul isi vinde passatul sau a4 si cumpara logan nou? luati lucruri noi cu garantie nu ce arunca altii! eu pina acum am schimbat 3 loganuri si sunt multumit. topicul ar trebui sa fie logan versus sh

  36. Stefan

    Seat Exeo ii cea mai penala masina, ii bataie de joc la adresa Audi, marca aceea nu mai sa copieze stie gen: Inca, Arosa, Exeo, Alhambra…), intradevar le-o murit designerul, si tin sa zic ca A4 bate aproape tot pe Passat poate la spatiu, dar am stat in fiecare si nu mi se pare ca nu ar avea loc, si am A4 2004 si A4 2010, cel din 2004 (1,9 TDI 101 CAI face oricand Passat-ul 1,9 tdi 131 sau cat au din 2006, is mai nervoase si de pe loc sunt mai rapide si fiabile, altfel trage motorul daca mai pun si ala din 2010 2,0 TDI 143 cai) Poate sa se ascunda lejer Passat-ul 😉

  37. wld

    pai ce comparam aici, inca de la fabricatia lor se recomanda audi ca fiind clasa premium si vw clasa de masa. comparand acelasi segment, totul va iesi superior in favoarea audi, nu e nimic de comparat, iti iei vw daca nu iti permiti audi. nu cred ca e cineva care sa spuna, eu vreau vw desi am bani si de audi si aici nu vbim de vw 2010 vs audi 2001.

  38. Saragea

    Comentariile capsunarilor si martalogiilor din nou de prisos, nu stiu cum ati reusit sa strangeti bani de o masina, sau va duce capu sa scrieti la tastatura! Nimeni nu copiaza a4, seat este detintu de vag, le-au ramas un stoc imens de piese, solutia a fost sa lanseze exeo, e simplu. A4 e mai usor decat passat, deoarece face parte din alta clasa. Passat-ul trebuia comparat cu a6 2.0 tdi! Audi e o corcitura cu aceleasi piese, exceptand a8 si a6.

  39. Mihai

    Va certati degeaba, urasc discutiile contradictorii pe forum-uri, la naiba parca asta ar fi scopul unui forum, sa te exprimi vulgar si cu perdea … .
    Audi e marca premium a lui VW promovata intens pentru a se lupta de la egal la egal cu rivalii BMW si MERCEDES.

    VW are calitate dar nu premium.

  40. eu

    Ce va tot certati aici ca audi e peste vw sau invers?…ar trebui sa tineti cont de acel om care va spune pe cuvantul lui ca logan tre sa va luati:))…ce o fi ala audi sau vw?:))

  41. niku

    oameni buni in concluzie merita sa dai 5000 de euro pe un pasat de 1;9 disel din 2006 care are 200.000 km facuti? si ti cand o aduci acasa sa nai mari prb cu ea?

  42. Vic

    Sa va feriti toata viata de masini ca VW Passat. Fost posesor de passat an 2006. Scarba de masina ! pompa dusa, probleme cutie viteze, probleme senzori si multe altele.

  43. Ady

    Deci tot a4 2006 2007 ziceti ca e mai bun ??

    • mythos

      Comparand un vw 2007 cu un audi 2007 audi este net superior

      dar si costa mai mult, 2500-3000 de euro diferenta .

      Suntem in 2015 sa spunem ca dispuneti de 8000euro ce alegeti

      un audi din 2007 cu un motor de generatie veche sau un

      vw passat 2009 -2010 cu un motor de generatie noua Common Rail

      care este pus pe noul a4 si vw cc ?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)