autovit.ro

Analiză: Suzuki Splash / Opel Agila (2008-prezent)

Niponii de la Suzuki au fost mereu foarte inventivi şi apreciaţi când a venit vorba despre maşinile lor de clasă mică sau mini. Splash este un model ce măsoară doar 3,72 metri lungime, dimensiune care îl încadrează mai aproape de clasa mini decât cea mică. Vânzările au debutat în anul 2008, modelele pentru piaţa din Europa fiind produse în fabrica Suzuki din Ungaria. Este important de ştiut că Splash înlocuieşte în gamă Wagon R+ şi utilizează aceeaşi platformă ca şi modelul Swift (2004-2010), dar şi faptul că are un frate geamăn, comercializat de Opel sub deumirea de Agila (2008-prezent). De accea, acest text poate fi util în egală măsură şi pentru cei care caută modelul cu logo-ul Opel.

Sub capota micului citadin au existat trei motorizări: 1.0 (benzină, trei cilindri, 65 CP), 1.2 (benzină, patru cilindri, 85 CP) şi 1.3 DDiS (turbo-diesel, patru cilindri, 75 CP). Pe piaţa din România motoarele pe benzină au fost cele mai bine vândute, în primul rând pentru preţul de achiziţie mai mic, dar şi pentru că reuşeau un compromis bun între performanţele oferite şi consum. Propulsorul cu o cilindree de 1,0 litru este mai zgomotos, având doar trei cilindri şi vibraţii specifice unui astfel de motor, care pot fi deranjante pentru unii în oraş. Motorul mai mare, de 1,2 litri, funcţionează mult mai rafinat, este mai plăcut şi nu consumă sensibil mai mult în oraş. Dieselul este cel mai economic, însă destul de gălăgios şi se găseşte greu pe piaţa de second-hand datorită unui preţ iniţial de achiziţie mai mare. Majoritatea versiunilor comercializate în România au o cutie manuală cu cinci trepte, dar există şi versiuni care au o cutie automată, însă sunt foarte rare. Recomandarea noastră este cutia manuală, care funcţionează precis şi este etajată corect pentru oraş.

Suzuki Splash BackendLa interior, Suzuki Splash arată faptul că a fost produsă pentru a fi un model cu un preţ de achiziţie mic, materialele fiind din plastic dur, dar solid, care se păstrează bine în timp. Poziţia de conducere este una înaltă, care asigură vizibilitate bună în oraş. |n ciuda dimensiunilor exterioare mici, Splash impresionează la capitolul spaţiu interior, pasagerii spate dispunând de un nivel de spaţiu generos. Bancheta spate se rabatează facil, crează o suprafaţă plană cu portbagajul, dar nu culisează deloc (opţiune oferită de alte modele concurente). Portbagajul are un volum util de 178 de litri şi poate ajunge până la 537 de litri după rabatarea banchetei. Sub podeaua portbagajului există un spaţiu pentru depozitare adânc şi destul de spaţios. Marginea de încărcare a portbagajului este uşor înaltă, ceea ce face dificilă încărcarea bagajelor grele.

Splash este foarte agil la conducere în oraş, uşor de parcat datorită dimensiunilor mici şi vizibilităţii foarte bune şi poate fi condusă economic cu orice motorizare. Pe drumuri naţionale, consumul poate fi destul de mare datorită etajării scurte a cutiei pentru traficul din oraş. De asemenea, zgomotul provenit de la vânt şi de la trenul de rulare este semnificativ.

Splash este o achiziţie inteligentă dacă circuli majoritar în oraş, iar motorul de 1,2 litri pe benzină pare, în viziunea noastră, alegerea mai bună. Nu trebuie uitat nici faptul că echiparea este destul de bogată pentru această clasă şi că fiabilitatea este bună, fără a fi fost semnalate probleme majore de-a lungul timpului. Pe site-ul Autovit.ro există câteva oferte foarte interesante, cu preţuri ce variază între 3.900 şi 9.500 de euro.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)