autovit.ro

Piata auto in agonie

Noul timbru de mediu impreuna cu programul rabla, si situatia precara a economiei din care deriva puterea scazuta de cumparare a romanilor, au dus intreaga piata auto aproape de moarte clinica.

Mai jos am realizat o analiza ale ultimelor 9 luni, atat pentru piata masinilor noi cat si cea a masinilor second hand in totalitate ( masini din import si  reinmatriculari) . Concluziile fiind, asa cum veti vedea, dezarmante.

Piata masinilor noi

Masini noi 2013

Intr-un an in care au fost si luni cu sub 4.000 de masini noi inmatriculate nu este de mirare ca piata abia a depasit nivelul de 41.000 de unitati dupa trei trimestre, record negativ care dovedeste ca situatia este grava. Ca explicatii ar fi puterea scazuta de cumparare, un program Rabla care a inceput tarziu si nu a mai putut ajuta piata, dar mai ales faptul ca peste 70% dintre masini au fost achizitionate de institutii si companii, persoanele fizice fiind ca si inexistente.

Fata de noua luni din 2012 scaderea a fost de 16% fiindca si 2012 a fost un extrem de slab.

Masini second-hand tranzactionate in tara 

La reinmatriculari (tranzactii cu masini deja inmatriculate in Romania) se vad cel mai bine efectele negative ale timbrului de mediu introdus la 15 martie fiindca, daca in 2012 nu a fost nicio luna cu mai putin de 20.000 de tranzactii cu masini SH pe plan intern, in anul curent doar o luna a trecut de acest prag. Mai mult, daca anul trecut maximul a fost reprezentat de cinci luni in care s-au depasit 30.000 de unitati, anul acesta media lunara este de 17.000 de unitati.

Dinamica pietei a avut mult de suferit, oamenii au preferat sa-si pastreze masinile fiindca ar pierde foarte mult la vanzare datorita timbrului de mediu. Timbrul de mediu se aplica pentru masinile cumparate inainte de 2007 dar si pentru masinile care au fost scutie de plata taxei de mediu in perioada 2008-2010.

Practic, de la peste 250.000 de reinmatriculari in noua luni din 2012 s-a ajuns la sub 153.000 intre ianuarie si septembrie 2013, ceea ce inseamna o scadere de 40%, existand si luni cu injumatatire,un exemplu fiind luna mai unde scaderea a fost de la 31.000, la sub 16.000 de masini.

reinmatriculari 2013

Masini second-hand din import

Acest capitol a fost pe crestere, datele DRPCIV indicand un 37%, la peste 166.000 unitati. In toate lunile din acest an cifrele au fost peste 2012, iar in iulie diferenta a fost chiar de 70%.

Dupa noua luni, piata second-hand este in criza fiindca, desi numarul de masini aduse din strainatate a urcat cu 45.000 de unitati, situatia de pe plan intern a fost cu totul diferita, scaderea fiind de 100.000 de unitati.

Situatie masini import 2013

La aceste valori nu este exagerat daca afirmam ca piata interna a masinilor second-hand este in agonie, oamenii sperand ca in 2014 sa vina o taxa auto care sa le fie mai favorabila. Eternul sentiment de asteptare care a afectat atat de mult piata in ultimii ani, mai ales din cauza deselor schimbari ale taxei, inhiba din nou tranzactiile, iar autoritatile au lasat de inteles ca taxa va fi in continuare schimbata.

Ce ne poate aduce ultimul trimestru

Piata masinilor noi nu are cum sa inceapa sa creasca deodata spectaculos, mai ales ca decembrie este in general o luna slaba, astfel ca 2013 va fi incheiat cu un record negativ de sub 60.000 de unitati.

La masinile second-hand din import nu sunt motive ca trendul de 15-20.000 unitati/luna sa fie intrerupt, astfel ca avansul va fi de macar 30% la final.

In final cele mai afectate sunt tranzactiile de masini second-hand pe plan intern fiindca timbrul de mediu continua sa-i determine pe multi sa-si tina masinile mai mult decat ar fi vrut.

 

 

29 Comentarii

  1. ioan

    cred ca daca ar disparea timbrul mediu apliciandu-se in carburanti sau alta metoda ca sa nu se mai plateasca anticipat pe o perioada oarecare in conditiile in care nu sunt bani pentru oricare individ avand in vedere puterea de castig si cumparare,,,, cine sa vanda/cumpere este greu de conceput ca taxa timbru aduce bani la buget atentie guvernanti ce faceti acolo dati drumul la piata sa poata trai tot omul dse rand

  2. mick

    Romanul inghite tot inclusive aberatia de lege care sa aplicat masinilor inmatriculate inainte de 2007,eu mi-am cumparat acum 2 ani o masina cu 14000 si acum datorita legii mai bine ies daca o vind la piese cu toate ca la data inmatricularii sa respectat legile in vigoare si sa platit taxele prevazute de lege si acum daca vreau sa o vind potentialu client prefer sa cumpere o masina mai noua decat sa plateasca 6000 eu taxa de fraier pe care noi am inghitito si automat eu sunt privat de dreptul de a-mi vinde masina pt ca pierd prea multi bani in favoarea statului,am vrut sa-mi cumpar o masina mai noua dar legea nu-mi permite pt ca nu e sufficient ca masimile se devalorizeaza in timp dar mai trebuie sa pierdem si datorita taxei aberante,retro si abuziva.Inghitim Inghitim si Romani noi ne numim.

  3. dan

    ce sa mai spui,daca suntem condusi de niste fosti pionieri si fosti sportivi,care-si forteza acum creerii cum sa mai aducu un ban la buget…Cand vom scapa de prostii astea,atunci vom trai mai bine…Deci,NICI O DATA!

  4. tesia

    astia sunt guvernantii pe care i-ati votat. Au 70% din popor in spate. VA PLACE?????

  5. Giovanny

    Jos cu Timbru de mediu !!!!
    Hotiii

  6. Radu

    Cred ca acest rezultat era de asteptat si nu cred ca luat pe nimeni prin surprindere, cu atat mai putin guvernul care a aprobat marirea excesiva a taxei…Astfel de decizii de pansare pe termen scurt a economiei sunt pasibile de un om care ia al treilea credit Provident si se bucura ca are banii de tigarii si salam si luna asta.

  7. ovi

    O GANDIRE TAMPITA A ROWANEI PLUMB SI A UNUI GUVERN LA FEL DE CRETIN CA SUSNUMITA A DUS LA EXTERMINAREA PIETEI AUTO,ASTA E REALITATEA.MERG DES PRIN PIATA DE MASINI SI SUNT IN MAJORITATE CAM ACELEASI MASINI EP CARE LE-AM VAZUT DE LUNI DE ZILE.IDIOTENIA CU TIMBRUL DE MEDIU PT. MASINILE INMATRICULATE IN TARA INAINTE DE 2006 A PUS CAPAC.

  8. RoMania

    …..cred ca blestemul lui Ceausescu a fost : „dupa mine potopul”… si cred ca a avut DREPTATE !!!

  9. octav

    asa ne trebiue daca nu iesim in strada! E aberant dar adevarat! Daca ar fi sa urmam rationamentulstapanilor nostri cretini ar trebui sa ni se dea inapoi taxa vamala platita ptr masinile intrate in tara inainte de 2007!

  10. Costy

    Taxa precum bulgarii-rezulta bani multi la buget- toti romanii isi vor inmatricula masinile in Romania. A doua varianta: taxa esalonata pe un nr. de ani functie de valoare. Dar cea mai buna solutie este prima. Dar tot pe prosti sa tragem.

  11. oli

    Oare conditia de baza pentru a fi ales in functii de conducere este sa fii idioto-cretino-dobitoc? Doar un asfel de om poate sa incerce sa creasca incasarile la buget din niste taxe pe care nu le vor incasa niciodata… Doar un astfel de om isi poate inchipui ca cineva ar plati taxe echivalente in unele cazuri cu valoarea de piata a unei masini, sau ca cel care nu poate plati taxa isi va cumpara o masina noua… Doar un asfel de om nu isi da seama ca piata auto este o piata dinamica, pusa in miscare chiar de ideea de a cumpara o masina tot mai buna, procentul celor care cumpara o masina noua din prima fiind nesemnificativ si daca tai mecanismul de la jumatate, respectiv la cele mai des intalnite masini, Euro 3 si Euro 4, nu te poti astepta la alte rezultate.

  12. traian

    Legi facute pe genunchi, de oameni limitati, taxa de inmatriculare a fost introdusa de guvernul tariceanu daca nu ma insel, si a fost perpetuata de guvernele care au urmat fiind din ce in ce mai excesiva, daca initial s-a dorit protejarea industriei auto romanesti s-a ajuns acum la blocarea pietei deoarece un om care are o masina mai veche si vrea s-o vanda sa-si ia una noua sa zicem un logan nou, nu va putea si va alege sa ramana cu masina veche, asadar statul roman mafiot va pierde odata din incasarea tva-ului pentru masina noua, asigurari, impozite pentru locurile de munca de la dealeri, fabrici, etc. Deci un intreg lant economic este afectat din cauza unor idioti care nu gandesc……

  13. manix

    La comentarii nu ne intrece nimeni.La vecinii nostri ,bulgari la greci lumea iese in strada si-si striga nemultumirea.Dar nu ies 100-200 de muste.Noua celor cu masini second,inmatriculate in RO.inainte de 2007,euro 3 sau 4 ni s-a luat dreptul la libera circulatie a marfurilor,pentru bunul plac al Joianei Plumb,cea mai influenta persoana din guvern.Deh…Ponta nu vrea sa-l supere pe taticul lui nasul doamnei,simbolul coruptiei din Romania A.Nastase.

  14. avy

    jos timbru de mediu.

  15. alin, C-ta

    Citit si de accord cu toti cei de mai inainte dar as mai adauga … Atentie la tot ce se petrece in Tara – taxa sau taxele sunt si o maniera de a time mintea ocupata, inclusiv anumite sisteme de pilda judiciar … Cum sa gandesti sau sa iesi in strada daca esti superconcentrat pe praful din Ochi aruncat de astia care starnesc adevarate furtuni. Intr-o Tara unde Inca sunt resurse de muls de CE sa nu apara vampiri bolnavi din moment ce noi uitam de „TEAPA” si preferam sa mancam euro in loc de usturoi…

  16. cata

    bai fratilor mai terminati cu vaicareala ca stam degeaba sa ne plangem si sa ne dam cu parerea ca niste babe. hai sa iesim naibi in strada ca altfel cu astia nu se mai poate.

  17. anonim

    Daca maine platesc taxa de mediu 1000 euro pentru o masina si poimaine dau cu ea de gard si nu mai pot sa circul cu ea inseamna ca am poluat de 1000 euro intr-o zi ?

  18. mircea

    daca nu iesim in drum o sa ia si pielea dupa noi guvernantii pentru ca trebuie sa-si mai faca si ei niste vile pe la sinaia ,sau poiana brasov,asa ca nu are rost sa mai comentam trebuie sa actionam

  19. legionarul

    Cum sa se vanda masini noi cu programul Rabla cand hotii au dat 11000 de vouchere valabile 45 de zile in plin sezon estival? Au ramas vre-o 7000 de tichete pe piata la oameni,de ce nu au prelungit valabilitatea lor? Cei care au fost la putere au prelungit valabilitatea lor in fiecare an.Presa este aservita USL, nu vezi un reporter sau mediator tv,sa-i intrebe pe hotii de la AFM cate tichete au ajuns la decont,cate sunt pe piata expirate si de ce nu se prelungeste valabilitatea lor daca tot este ultimul an cand se mai tine RABLA

  20. legionarul

    Taxa auto ar trebuii sa fie anuala,in functie de capacitate si norma de poluare ca in Germania,atunci ar fi bani de autostrazi si nu s-ar mai aduce rable. Asa un exp. la 1400cc,norma E5=20lei : E4=40lei: E3 =80lei, la 1400cc,norma E1 sau noneuro = 250lei si atunci cei care vor masini de afara vor aduce marci bune dupa 2004 si nu o sa mai fim groapa de gunoi a Europei

  21. legionarul

    Sa ieftineasca escrocii motorina si benzina,ca R.Moldova nu are resursele noastre si totusi are combustibilii cu mult mai ieftini ca la noi.S-ar mai ieftini produsele care sunt influentate de costul combustibililor,ar trai oamenii mai bine si ar creste consumul

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)