autovit.ro

Util sau nu? Senzorii de parcare

Ceea ce în urmă cu, să zicem 10 ani, părera mai mult un moft decât o necesitate, a ajuns ca astăzi să fie unul dintre echipamentele opţionale pe care cumpărătorul le caută în mod special atunci când achiziţionează o maşină, indiferent că este una nouă sau second-hand. Întrebarea dacă un asemenea sistem este util ridică anumite aspecte care trebuie analizate.

Primul subiect care trebuie discutat este cel al preţului. În mometul în care cumperi o maşină second-hand problema este simplă. Dacă deja are senzori de parcare preţul lor va fi inclus în cel final, care poate va fi doar uşor mai mare datorită acestei opţiuni suplimentare. Problema deciziei apare atunci când vrei să cumperi o maşină nouă sau atunci când ai în vedere o maşină la mâna a doua, care are sau nu senzori de parcare din fabrică. Cred că foarte multă lume se întreabă de ce un asemenea sistem costă din fabrică în jur de 300 de euro (de exemplu la un Opel Astra senzorii spate costă 315 euro), iar unul aftermarket are preţuri ce pornesc de la 60 de lei. Cea mai importantă diferenţă dintre asemenea sisteme este legată de performanţă. Sistemele oferite de fabrică sunt net superioare din acest punct de vedere, mult mai rapide ca răspuns (foarte important), mai precise, iar asta se datorează faptului că fiecare senzor transmite şi recepţionează semnalul propriu, spre deosebire de cele aftermarket (gama ieftină) care recepţionează un singur semnal cu patru senzori. Mai mult, la modelele aftermarket centrala electronică care procesează semnalul venit de la senzori este lentă, ceea ce duce la semnale acustice false, iar asta poate însemna lovirea altor maşini. În plus, integrarea vizuală de la exterior, cât şi de la interior este foarte bună la sistemele de fabrică. Senzorii sunt vopsiţi în culoarea caroseriei cu vopsea specială, sistemul acustic de la interior este poziţionat ergonomic, iar integrarea cu ecranul sistemului multimedia funcţionează foarte bine.

Senzori de parcareLa sistemele aftermarket, lucrurile nu stau atât de bine, răspunsul lent şi semnale acustice iregulare aduc dificultăţi atunci când trebuie interpretată distanţa până la obstacole. Aşadar, diferenţa de preţ este mare, însă, ca o părere personală, mai bine un sistem premium, care funcţionează fără greşeală, decât unul care mai mult te poate încurca. Totuşi, piaţa aftermarket oferă şi soluţii performante care pot fi luate în considerare, evident la preţuri mai mari.

Probabil că mulţi spun că nu au nevoie de un astfel de sistem şi probabil aşa şi este. Un şofer experimentat trebuie să poate parca maşină fără astfel de ajutoare. Însă, ultimii ani au promovat idei de design foarte futuriste la maşinile noi, iar asta a dus la scăderea vizibilităţii în spate. Există modele la care luneta este extrem de îngustă, locul unde se termină maşina fiind destul de greu de aproximat. Cum locurile de parcare sunt greu de găsit şi atunci înguste, problema vizibilităţii spre spate poate fi rezvolvată de senzorii de parcare.

Dacă circulaţi des în oraş,  senzorii de parcare vă pot scuti de neplăceri, recomandarea noastră fiind de a încerca, în limitele bugetului, să aveţi în vedere acest sistem, mai ales dacă aveţi posibilitatea de a alege o maşină echipată cu senzori de parcare din fabrică. Suntem convinşi că experienţa proprie este foarte importantă şi cât mai multe păreri despre acest subiect nu pot decât să ajute, aşadar vă invităm la o dezbatere pe acest subiect în care să împărtăşiţi părerile dvs., dar şi interacţiunea cu sistemele de parcare de fabrică şi aftermarket.

2 Comentarii

  1. Kovacs Ibolya

    Mulțumesc pentru sfaturi

  2. Mirela

    Am senzori exact ca acestia 🙂 I-am luat de pe site-ul supermisto. Sunt foarte utili!

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)