autovit.ro

9 sfaturi pentru un consum de combustibil mai mic

Indiferent de motorul pe care îl aveţi sub capotă, o economie de combustibil este mereu binevenită. Iată câteva sfaturi simple pentru a obţine un consum de combustibil cât mai mic.

  1. Un motor de generaţie nouă nu are nevoie să fie încălzit pe loc. După ce aţi pornit motorul, aşteptaţi doar câteva secunde şi apoi puteţi pleca la drum. În primii kilometri rulaţi pe cât posibil într-un regim de turaţie redusă pentru a permite motorului să crească gradat în temperatură.
  2. Acceleraţi progresiv şi folosiţi un regim de turaţii cât mai corect. În oraş un regim de turaţie în jurul valorii de 1800 rpm este recomandat pentru a obţine un consum cât mai mic. Pentru a ajunge într-o treaptă superioara de la această turaţie, acceleraţi progresiv şi nu depăşiţi 2700 rpm. Nu apăsaţi pedala de acceleraţie mai mult decât este nevoie.
  3. Folosiţi frâna de motor pe cât posibil. Maşinile care au motoare cu injecţie au consum zero în frâna de motor. Astfel, când folosiţi frâna de motor se poate spune că rulaţi pe gratis. Dacă turaţiile la care se aplică procedeul picnu sunt prea ridicate motorul nu are de suferit pe termen lung.
  4. Folosiţi-vă corect de spaţiile din trafic. Folosiţi inteligent spaţiile din faţă şi încercaţi să anticipaţi traficul. Astfel puteţi aplica mai des procedeul de la punctul trei.
  5. Verificaţi presiunea din anvelope. O anvelopă care nu este umflată la presiunea corectă poate afecta consumul într-o procentaj destul de important.
  6. Schimbaţi filtrele la timp. Un filtru de aer sau de polen îmbâcsite şi pline de praf vor face consumul să crească. În lipsa aerului, motorul va injecta mai mult carburant pentru a-l suplini. Filtrul de polen poate face ca ventilaţia climatizării să sufle mai puternic, ceea ce determină creşteri de consum.
  7. Scăpaţi de greutatea suplimentară. Aveţi obiecte grele pe care le ţineţi zilnic în maşină? Cu cât maşina este mai grea cu atât consumul va creşte.
  8. Nu exageraţi cu viteza. În treptele superioare, consumul creşte direct proporţional cu viteza de deplasare. Limitele legale de viteză vă pot oferi un bun indiciu pentru a obţine un consum mic.
  9. Orice sistem electric măreşte consumul. Aerul condiţionat sau scaunele încălzite sunt printre cei mai mari consumatori de carburant la un automobil. Folosiţi-le economic dacă vreţi să aveţi un consum mic.

Luate separat, aceste elemente par nesemnificative, însă dacă se respectă, pe cât posibil, pe termen lung, economiile pot să devină importante.

56 Comentarii

  1. Lori

    Ce are scaunul de incalzire cu consumul?

  2. Radu

    Maşinile care au motoare cu injecţie au consum zero în frâna de motor. Astfel,când folosiţi frâna de motor se poate spune că rulaţi pe gratis.
    GRESIT…este consumul de ralanti,pana acum nu am vazut vreo masina care atunci cand ridici piciorul de pe acceleratie sa se opreasca motorul (injectia de carburant).Evident,consumul de carburant in regim de ralanti este mult redus in comparatie cu regimul de sarcina.

    • bogdan

      NU este gresit. IN frana de motor consumul este zero si nu cel de relanti. Masina merge din inertie iar turele cresc datorita vitezei cu care se invart rotile. Calc opreste injectia de benzina.

      • Radu

        Incearca sa calci ambreiajul in frana de motor.Daca este asa cum zici motorul ar trebui sa se opreasca, ceea ce nu se va intampla.

        • Dragos V

          Injectia are nevoie de milisecunde pentru a fi reluata. Cand calci ambreiajul, pana ajunge turatia in zona de ralanti, trec mult mai mult de atat.

          • MALAKA !

            DECI,DUPA MINTEA VOASTRA CREATA,PUTETI COBORI UN MUNTE FARA SA CONSUMI NIMIK….POATE CHIAR SE SI INMULTESTE IN REZERVOR….WTF?

          • Costi

            Cine nu a avut inca o masina cu computer de bord, sa nu isi mai dea cu parerea. DA, poti cobori un munte cu consum zero in frana de motor…sistemul electronic taie injectia pt ca turatia este mentinuta de trenul de rulare. Masina nu se opreste cand calci ambreiajul pentru ca in frana de motor ai turatie dubla / tripla fata de relanti – motorul isi revine instant pana coboara turatia spre ralanti!!!

          • Bogdan

            este o confuzie! computerul de bord arata zero, dar motorul nu se opreste, merge ca si la relanti cu foarte putina benzina. Si daca nu ma insel computerul citeste debitul de are care intra in functie de pozitia clapetei de accelearatie. si nu in ultimul rand computerul nu este un dispozitiv de foarte mare precizie. motorul daca nu are o turatie minima nu porneste ca de aia ne trebuie demaror, iar cat este pornit merge cu benzina nu cu aer, chiar daca ar taia benzina ce s-ar intampla cu aprinderea? ar da scanteiile in aer? probabil ca la diesel se poate pe principiul decompresorului.

    • Fred

      Este adevarat ce s-a zis despre frana de motor. Am avut o mazda si pe „consum instant” in frana de motor, imi arata zero absolut.
      La relanti inseamna scoasa din viteza sau cu ambreajul apasat, iar acolo consumul instant era de 0.8l.

    • dan bacau

      relanti consuma 0.6-0.9 litri/ora

    • Razvan

      Radu esti genial inainte sa spuneti tampenii mai bine cautati si va informati!!! ce e drept si aici doar ne informam reciproc dar nu e bine sa insisti cu o parere foarte gresita doar pentru ca este a ta citeste alte comentarii sau chiar pe google iti explica si cum sa ajungi la orgasm pe google sigur gasesti si ceva legat de consum.

  3. bogdan

    Explicatia de la punctul 6 este gresita
    Daca filtru de aer este uzat, nu se foloseste mai multa benzina pentru ca arderea nu poate avea loc fara oxigen, iar daca ar folosi mai multa benzina s-ar ineca.
    In cazul unul filtru de aer uzat, masina nu mai are putere si din acest motiv, soferul tureaza mai mult motorul.
    Din acest motiv creste consumul

  4. bidu

    Gresit radu,cand masina este in frana de motor consumul este 0

  5. f

    Asa cum un profesor care scoate elevul la tabla trebuie sa afle si sa evalueze ce stie acel elev, nu doar ce nu stie, si noi trebuie sa apreciem ce anume aduc bun astfel de articole.
    Eu am observat cu stupoare ca la o frana de motor in coborarea unui drum inclinat, computerul de bord afiseaza (aparent aberant) un consum apropiat de zero.
    Da, motoarele pot functiona cu mult sub parametrii constructivi, se stie din anii’70, cand au fost facute carburatoare performante si masini fara rezervor, se umple doar camera carburatorului si masina parcurge zeci de km.

  6. sorin

    radu…esti gramada

  7. Liviu

    Numai hibridele au consum zero ”la vale” in rest, cred eu, o masina cu injectie consuma, ca adevaru-i ca nici eu n-am auzit motoru’ sa se opreasca in mers…numai atunci cand e oprit are consum zero…dar cine stie, poate ma-nsel eu…

  8. Dragos V

    Orice masina cu injectie are consum 0 in frana de motor, atata timp cat turatia este peste 1300-1400 rpm, in functie de masina (turatie la care injectia este reactivata). In frana de motor rotile sunt cele care invart motorul, injectia neavand practic sens. De ce sa existe o explozie in cilindri pentru a invarti rotile care oricum sunt in miscare datorita inertiei care impinge masina spre inainte. Mai jos o explicatie simpla.

    „When the throttle is abruptly closed the engine generates more vacuum than under normal conditions (such as idle and light cruising). This condition is known as overrun. During overrun the ECU performs a fuel cut by switching off all injectors. This helps minimise the possibility of backfires occurring and reduces fuel consumption and emissions.
    In Link ECUs, the fuel cut is only triggered if the engine RPM exceeds that specified by the user for the current engine temperature in the ‘Fuel Cut Activation RPM Table’.

    The activation RPM must be set above the engine’s idle speed so that fuel is not cut when the engine is sitting at idle with the throttle closed. In practise the activation RPM should be set around 500rpm above idle so that as the engine speed falls during overrun the fuel is turned back on early enough to stop the engine from stalling. A typical Activation RPM for a fully warm engine (80-100 degrees C) is 1500 RPM.

    When the engine is cold the idle speed control system will typically be setup to raise the idle speed. As a result, it is necessary to raise the activation RPM at lower engine temperatures. Even if the idle speed is not increased during cold running it is still advisable to use larger activation RPM numbers at lower engine temperatures. This is because cold engines generally do not tolerate the use of a fuel cut especially at low RPM.”

    • Alex

      Partial adevarat…insa nici un motor nu are consum zero….ci doar apropiat de zero,care nu este cuantificat de calculator…iar in cazul motorinarelor pe pompa de injectie mecanica,fabricate pana in 2001,consumul nu poate fi taiat,deoarece injectoarele tot mecanice,lucreaza pe presiune de 300 bari,insa acesta este aproape neglijabil,si ma refer la grupul VW,Audi unde la 1.9 TDI in relanti,adica,la 950 turatii consuma 1 litru pe ora…Recunosc sfatul anterior cu filtrele de aer si combustibil…dar sa retinem si calitatea materialelor folosite de producatori…adica daca dai 25 ron pe cel de aer,atunci trb schimbat an de an…insa o marca renumita tine si 5 ani…Bosch,Mann..dar fabricat de origine de mama lui!!

      • fily

        si daca e bosch e bn sa fie schimbat la un an, pt ca il poti curata dar tot mai raman impuritati care micsoreaza debitul aerului….

    • Madalin

      Nu am cunostiinte despre mecanica dar mi-e imposibil sa cred ca o orice masina de fabrica fabricata pana in ziua de astazi poate consuma 0 cu motorul pornit. Stau o ora cu ea pornita fara sa misc un cm imi ia 0,8-0,9 L, atunci cum daca rotile ruleaza si motorul este in cuplu si o tine turata la 3-4000 rpm sa consume 0? E cea mai mare prostie care am auzit-o, chiar daca am o Insignia iar pe bord apare consum instant 0 cand sunt in frana de motor.
      Iar scaunele electrice nu cred ca influenteaza consumul de carburant asa cum nici farurile sau statia cu subwoofer sau orice alt consumator electric nu o face, doar A/C care trebuie sa porneasca compresorul pentru a baga rece. Am i right?!

      • florin

        Nu madalin , nu ai dreptate . Este tocmai invers . Orice consumator de curent iti va creste consumul . Curentul nu-l iei din aer il genereaza alternatorul care la randul lui este invartit de motor deci inevitabil creste consumul .Este valabil si pentru Ac cat si pentru orice alt consumator de curent . Iar consumul chiar este 0 cand este in frana de motor . Tine minte si incearca urmatorul test : cand esti la munte si ai o coborare foarte lunga de facut ai sa observi ca daca folosesti frana de motor nu numai ca pe bord arata 0 dar ai sa observi ca temperatura scade ( asta daca ai avut temperatura optima/maxima de functionare a motorului ) si tinde sa scada destul de repede si de jos ( mie sincer mi-au disparut toate 4 liniile de pe bord dupa coborarea din sinaia parca ) . De ce ? deoarece motorul se invarte din inertie ( scuzati exprimarea rudimentara , cine este interesat cauta si vede exact ce se intampla in frana de motor ) si pur si simplu numai consuma/functioneaza pe benzina . Din moment ce se raceste inseamna ca numai arde nimic nu ? Am i right ?

      • Dan

        Explicatia e simpla. Atunci cand rulezi pe drum drept, sau la deal, motorul este cel care propulseaza masina. Atunci cand cobori o panta si iei piciorul de pe acceleratie, se inverseaza rolurile; adica masina ruleaza datorita gravitatiei si inertiei. Practic, rotile invart motorul. Bineinteles, trecand forta de rotatie in sens invers: roti, planetare, arbore cardanic, cutie de viteze, motor. Nu e inginerie aerospatiala. Iar treaba cu consumul de curent, n-o mai explic. A explicat Florin foarte bine. Chestia e ca daca scrii in acelasi paragraf „nu am cunostinte despre mecanica” si „e cea mai mare prostie pe care am auzit-o”, fara sa te interesezi anticipat, devii usor penibil.

  9. nelu

    Bravo Dragos V.se cunoaste ca ai habar ce-i aia o masina,frana de motor reduce consumul la zerooooo la aproape toate tipurile de masini,iar in relanti consumul este intre 0,5-0,6 pana chiar si peste 1-1,2 cand motorul este rece,la fel si cu filtrul de aer cand este colmatat amestecul de carburat este bogat si logic creste si consumul.Drumuri bune!

  10. marius

    am un bmw 318 din 1998 are probleme cu relantiu am schimbat debimetru buji filtru benzina am verificat fisele si motorasul pas cu pas dar lam luat sh si am aceiasi problema ma poate ajuta cineva cu o informatie .va multumesc

    • florin

      SALUT schimba clapeta de acceleratie si ai sa vezi ca o sa iti merga am avut si eu pe un a 4 si acceasi problema am schimbat totul pana mi o trecut prin cap sa i schimb si clapeta si nu mai am probleme apropo am un a4 1800 cmc clasic bafta

    • MALAKA !

      PROGRAMUL RABLA !

  11. marius

    are o oscilatie si de multe ori se opreste motorul in sarcina merge bine

  12. nicolae

    Astea sunt sfaturi pentru egr infundat si turbina distrusa.Te zgarcesti la 0.5 l de motorina si cheltui prin service.

  13. adrian

    felicitari , este pentru prima data cand filtrul de polen ( cel care se adreseaza exclusiv pentru habitaclu ) , are legatura cu consumul .

  14. Stefan

    Cate informatii eronate, dezamagitor pentru un asa nume, AUTOVIT!
    1. Consumul e null in frana de motor, motorul ramne in functiune din cauza rotilor care se invart.
    2. Injectia nu baga mai multa benzina daca filtrul de aer e infundat (cea mai mare prostie spusa), cand filtrul de aer este infundat motorul isi pierde din putere asta inseamna ca aceasi greutate trebuie dusa cu un motor mai slab = consum mare.
    3. Punctul 9 este cea mai mare prostie spusa, consuatorii electrici nu cresc consumul, doar AC-ul creste consumul deoarece atunci cand e il pornim, porneste compresorul care ingreuneaza sarcina motorului.

    Ma repet, sunt dezamagit complet de Autovit!!!

  15. Eduard Enculescu

    Dragilor, observ faptul ca exista printre noi soferi care n-au habar de principiul de functionare al unui motor. Cele relatate mai sus sunt corecte, ba mai mult decat atat sunt tehnici folosite de toti soferii profesionisti care ruleaza zilnic pe drumurile din intreaga lume. Sfatul meu este sa comentati abia atunci cand aveti argumentele necesare sustinerii parerilor.

  16. Dragos V.

    Stefan – Incearca sa citesti ce au scris colegii de discutie si eventual incearca si o informare din surse externe (exista asa ceva si putin mai sus). Cele afirmate in articol sunt cu siguranta adevarate. Eventual vino cu argumente care sa sprijine ceea ce afirmi.

    Faptul ca injectia este taiata complet la majoritatea masinilor in frana de motor este unul dintre cele mai valoroase informatii pentru a putea obtine valori de consum bune. Nu veniti doar cu o negatie, ci cautati materiale documentare in acest sens. Sunt mii de pagini de manuale tehnice sau site-uri tehnice unde se explica foarte clar cele de mai sus.

  17. Dragos V

    „While coasting with the engine running and the transmission in gear, most cars’ engine control unit with fuel injection will cut off fuel supply, and the engine will continue running, being driven by the wheels.” – http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy-maximizing_behaviors#Burn_and_coast

    Tot wikipedia, alta pagina: „It is widely believed that shifting into neutral when driving downhill will reduce fuel consumption. This is not true, as the engine consumes more fuel when idling (while in neutral and coasting) than it does when in gear with the thottle closed. Vehicles with fuel injection (or naturally aspirated with a fuel cut-off solenoid) take advantage of fuel cut-off when the vehicle is left in gear with the throttle closed.”

    „During overrun, when the driver releases the fuel throttle, no fuel is being injected into the cylinders, so there is very little more than the air that was initially ingested on the intake stroke to be expelled on the exhaust stroke.” – http://www.ecodrive.org/

    „Use air conditioning and electrical equipment wisely and switch it off if not needed. Electrical energy is converted from extra fuel burnt in a combustion engine, so electrical equipment doesn’t work “for free” – it always costs extra energy and money.” – http://www.ecodrive.org/

    http://www.youtube.com/watch?v=08hSzDkbFC0 – Test practic cu testerul de service montat pe o masina in frana de motor. Injectia este complet oprita.

    Asta este la o cautare de maximum 5 minute pe net. Cum am zis, exista mii de surse de documentare. Nu trebuie sa credeti ce scrie aici, puteti sa cautati informatii despre subiect si sa va documentati.

  18. 108

    partea cu functinarea in frana de motor este destul de complicata. in frana de motor acesta functioneaza dar cu un consum extrem de redus (niciodata 0) cad turatia scade si se apropie de relanti concumul creste progresiv pt a pastra o functionare optima. explicatia este simpla daca motorul are o sutsa externa de energie atunci logic consumul scade considerabil pana si auto mai vechi si cele cu pompa de injectie mecanica scad cansiderabil consumul. ex. demontati cureaua de transmisie si porniti motorul consumul la relanti va scadea inte 30 si 70 la suta in functie de cate accesorii sunt antrenate de aceasta curea. variante considerabile de scadere a consumul sunt mult mai complicate si nu se adreseaza unor novici care nu stiu de ex. ce sa faca cand ajung in giratoriu. toate cele bune .

  19. radu

    interesant articol…numai ca „al suplinii” se scrie de fapt „a-l suplini”…dar asta este dovada ca articolul e scris de cineva care chiar se pricepe la masini…:)

  20. MTK

    Fratilor lamuriti-ma si pe mine , ce are consumul electric cu consumul de carburant . OK , la A.C dar in rest , lumini , scaune incalzite etc nu sunt legate de alternator , adica ALTERNATORUL NU SE ROTESTE IN MOD CONTINUU ?

  21. Cable

    Pentru nelamuriti sau cei care se cred cunoscatori:

    1. Orice consumator consuma si benzina (curentul electric nu e gratis si nici nu vine factura de la enel pentru masina)-unele masini arata in comp de bord cosnumul de benzina pe AC sau scaune incalzite

    2. Masina pe injectie in frana de motor are consum 0. Daca nu ma credeti vindeti trabantul, cumparati o masina si coborati Transfagarasanul.

    3. Filtru infundat=ardere slaba=putere mica= picior mai greu pe pedala de acceleratie.

    Pentru orice nelamurire folositi google sau muscati-va limba. Logica gen: daca e cub intra in gaura patrata nu isi au locul la un motor complex de masina.

  22. vlad

    In legatura cu dilema consumului in frana de motor.Am facut un experiment. Cu nivelul motorinei aproape de rosu, am coborat o vale lunga (in frana de motor) si stupoate … se aprinsese becul, semn ca nivelul motorinei a scazut.

  23. SORINQQ2

    RC-S se numeste nano tehnlogia WS2 de ultima ora, poate fi gasit acum si in Romania, pui intre 2-7 % in baia de ulei si scade rapid consumul cu pana la 1l/100 km.Nu doar atat, mareste intervalul de schimb al uleiului si filtrului de 2 ori, cresc puterea si cuplul motorului, scade zgomotul produs de motor.
    NU exista la momentul actual pe piata un produs care sa aiba un coeficient de frecare atat de mic – 0,03 !

  24. costi

    Daca folosesti frina de motor atunci cind cobori o panta,si vrei consum zero,atunci ia contactul fara sa scoti cheia din contact.Daca rotile sint acelea care invirt motorul atunci cind cobori panta , iar consumul e zero ,adica lipsa alimentare de ce servodirectia si servofrina functioneaza? Coboara panta cu contactul luat si o sa vezi atunci lipsa de frine si lipsa directie ,dar cu siguranta ai consum zero. Din cauza asta nu am incredere in calculatorul din bord.

  25. gogu

    In mare parte adevarate… referitor la consumatorii electrici,este adevarat. Intre 40-60% din puterea motorului este ” consumata ” de anexe. ( pompa de ulei, de apa, compresor, servo,distributie… etc).printre ele se numara si alternatorul… Un alternator in sarcina, „fura” din puterea motorului… de aceea exista releu de tensiune…. sa compenseze in functie de consum….. este ca si cum ” cuplezi ” dinamul la bicicleta…. asta pentru profani.. Experiment: lasa masina cu motorul pornit la relanti si porneste un consumator mare… faza lunga, dezaburitor, ventilator… ) o sa constati ca scade turatia la motor… filtru de aer…. consuma drc motorul nu mai are aceeasi putere,arderea fiind „mocnita” datiritalipsei alimentarii reduse cu oxigen…(care intretine arderea… ) si ca sa compensezi se foloseste o „turatie” mai mare(poti citi fortare ) ca sa compensezi…cat despre frana de motor zero… este abureala… spre zero…. este altceva….dar punand uzura cilidrilor,segmenti camasi,distributie…etc, n-o vad un castig… se tureaza motorul degeaba… si uleiul… deoarece trb sa bage si pompa de ulei… caci motorul trb lubrefiat nu ????frana de motor e buna cand nu ai aderenta buna la sol… gheata ,zapada,noroi ,apa ( acvaplanare ). A conduce in mod frecvent folosind frana de motor… este o prostie… cCe se trece cu vederea…. este stilul de condus… care poate sari de 1% in cazul unui stil sportiv-agresiv ! Nu se zice nimic de folosirea inertiei masinii… adica in concluzie… UNvSOFER ADEVARATpune frana doar cand opreste si-n situatii neprevazute.. :)))
    P.S.
    O masina cu geamuri electrice si servodirectie… consuma mai mult, raportat la una ” fara ” ( evident de aceeasi parametrii,recte, marca, capacitate, uzura,intretinere…. etc 😀

  26. kovacs

    buna am si ieu un hunday h1 2.5 tdi din 2004 da nus multumit deloc de consum mise pare ca cunsuma foarte mult si nu stiu cesa fac unde sama duc daca ma ajuta cine va si pe mine

    • Noghiu Vladimir

      Incearca sa schimbi stilul de condus. Accelereaza masina cu mai multa rabdare,verifica presiunea rotilor si altele succes.

  27. Dumitru

    Salut
    Am un Mondeo 2011. De ceva timp (aproximativ 3000 km) are o problema ciudată. La puțin timp după ce o pornesc, crește consumul instantaneu, apoi dispare din bord (rămân niște liniuțe). Când creste consumul, pleacă si electroventilatorul. Dacă o opresc și o las câteva minute, revine în parametri normali, după care (uneori în câțiva km, alteori și 20-30) iarăși îi creste consumul si îi dispare din bord. Când motorul se încălzește tare (după un drum lung) îmi apare și ”Service oil” în bord. Îl resetez, dar după un timp reapare.
    Am fost de două ori la cei de la Ford din Baneasa și o bâlbâie. Au schimbat și softul, dar, degeaba. Îmi spun că s-ar putea să fie calculatorul și că ar trebui să-l schimb. Mi se pare puțin probabil. Parcă este prea regulată problema. Mi-au mai spus unii că s-ar putea să intre în regenerare dar nu semnalizează nimic (nu știu dacă ar trebui!!) Am verificat la toba de eșapament gazele când apare problema și mi se pare că ies puțin forțat și mult mai fierbinți. Nu cred că este doar o părere. Poate cineva a mai pățit sau a auzit, să-mi poată da un sfat. Dacă sunt necesare și alte informații care, poate, mi-au scăpat, vă rog să mi le cereți.
    Vă rog să mă ajutați dacă aveți vreo informație sau un mecanic/electrician bun. M-a exasperat problema. Altfel, mașina merge excepțional.

  28. Cineva

    Toti au si dreptate si gresesc, in frana de motor aproape toate motoarele moderne folosesc cam 5% din combustibilul necesar pt relanti, deci aproximativ 10-50 ml/h, nesemnificativ, sau 0.00 pe computer bord, injectie 0 nu exista pe motor functional, e fff mic dar niciodata 0…mult mai putin fata de 0,5-2 l/h cat e relantiul, am facut masuratori reale pe mai multe motoare in facultate.

    • Alex

      Asa este. Aparent consumul in frana de motor este 0. Aproape de 0 cand turatia este peste cea normala de relanti, la motoarele cu injectie bineinteles. Asta am aflat-o si eu prin experimente, insa, cu dezamagire :))

  29. Iulian Stroe

    In legatura cu consumul de combustibil marit din cauza oricaror consumatori electrici din masina sunt de parere ca este adevarat. Spun asta deoarece am avut niste motorase electrice pe care vroiam sa le folosesc la o eoliana si cand am facut proba cu o sfoara infasurata pe ax si un bec legat la bornele motorului am observat ca in timp ce becul lumina imi era mult mai greu sa invart axul motorului electric. Astfel cred cu tarie ca odata ce in circuitul electric al masinii apar consumatori este necesara o putere mai mare a motorului termic pentru angrenarea alternatorului.

Lasă un răspuns la nelu Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)