autovit.ro

Analiză: Audi TT (1998-2006)

Un coupe cu valente sportive de la un producător premium pentru un preţ mai mic, în unele cazuri, de 4.000 de euro? Piaţa second-hand actuală ne arată că aşa ceva este posibil, iar modelul care a intrat în vizorul nostru este Audi TT, fabricat între anii 1998-2006.

Prima generaţie a coupeului cu patru locuri utilizează aceeaşi platformă ca şi Golf IV, Audi A3 sau Skoda Octavia din aceea generaţie. Totuşi, optimizările pentru a aduce un caracter sportiv au fost intense, iar gama de motorizări a cuprins numai unităţi cu puteri de peste 150 CP, cele de top fiind oferite cu un sistem de tracţiuune integrală.

În momentul lansării, Audi TT a fost oferită cu doar două motorizări, ambele cu aceeaşi cilindree: 1.8 Turbo (180 CP) şi 1.8 Turbo (225 CP). Versiunea din urmă era echipată cu tracţiune integrală standard, iar cea mai puţin puternică avea tracţiune faţă (quattro fiind opţional). În anul 2002 s-a lansat versiunea 1.8 Turbo de 150 CP, care a devenit de bază, disponibilă doar cu tracţiune faţă, iar în 2003, Audi a lansat modelul de top, care avea sub capotă un propulsor V6 de 3,2 litri, cu o putere de 250 CP, oferit standard cu tracţiune integrală. La final de carieră, în anul 2005, TT a primit propulsoare optimizate, 1.8 Turbo fiind dispobinil cu 163 CP (tracţiune faţă), 190 CP (tracţiune faţă) şi 240 CP (tracţiune integrală), ultima fiind o ediţie limitată ce a purtat denumirea de TT quattro Sport. Din anul 2003, anumite versiuni au fost oferite cu o cutie cu dublu ambreiaj şi 6 trepte, iar trenul de rulare a primit mici optimizări pentru o dinamică mai bună.

Audi TT side1În ceea ce priveşte motorizările, recomandarea noastră pentru cei care caută cea mai ridicată cotă de sportivitate merge spre motorul 1.8 Turbo de 225 CP. Acesta este foarte vivace, are prestaţii cu adevărat sportive, fiind mai brutal la acceleraţii chiar şi decât versiunea cu motor V6. Totuşi, nu aşteptaţi valori de consum prea bune. Deşi are o caroserie foarte plăcută şi o înlinaţie clară spre sportivitate, Audi TT nu a impresionant prin dinamica sa în viraje, în special datorită limitărilor impuse de platforma utilizată (aceeaşi pentru Golf/Leon/Octavia/A3).

Cea mai importantă rechemare în service a avut loc la finalul anului 1999 pentru a rezolva problemele de stabilitate avute la viteze foarte mari, după o serie de accidente grave. Atunci s-a recalibrat sistemul ESP, s-au făcut ajustări la trenul de rulare şi s-a montat un mic eleron pe hayon. Aveţi grijă la zgomotele provenite de la trenul de rulare, nu pierdeţi din vedere faptul că, la modelele echipate cu quattro, comportament este greu de controlat în viraje şi nu vă faceţi iluzii că în spate pot călătorii doi adulţi. Au fost semnalate probleme dese cu debitmetrul de aer, dar şi cu turbinele la motorul 1.8 Turbo.

Pe site-ul Autovit.ro ofertele încep de la la preţuri de sub 4.000 de euro, motorizarea 1.8 Turbo fiind cea predominantă.

 

 

Un comentariu

  1. Dan

    Prima serie la TT a lasat mult de dorit (motorizari, siguranta, stabilitate). Insa totul a fost remediat prin lansarea seriei 2 din 2006 (motorul de 2.0 T devenind legendar)!

    • Adrian

      Eu nu inteleg care este diferenta dintre Audi tt 180 cp si cel de 150 cp ambele tractiune fata, motoarele sunt aceleasi si doar softul difera?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)