autovit.ro

Analiză: Hyundai i30 (2007-2012)

Coreeni de la Hyundai au lansat în anul 2007 un model compact, adaptat mai atent cerinţelor pieţei europene. Prima generaţie a lui Hyundai i30 a fost disponibilă în versiunea de caroserie cu trei şi cinci portiere, dar şi break. Pentru piaţa din Europa, compacta coreeană a fost fabricată în Coreea de Sud la Ulsan şi în Cehia la Nosovice.

Gama de motorizări a propus şapte propulsoare, trei pe benzină şi patru turbo-diesel. Totuşi, în România piaţa second-hand este dominată aproape în întregime de motoarele mici pe benzină, respectiv 1.4i (109 CP) şi 1.6i (122 CP), dar şi de dieselul 1.6 CRDi. Acesta a fost disponibil în două versiuni de putere, de 90 CP şi de 116 CP. Despre motoarele pe benzină trebuie ştiu că funcţionează silenţios în gama joasă şi medie de turaţii şi sunt economice dacă sunt conduse într-un stil moderat. Ca punct negativ amintim faptul că nivelul de cuplu maxim este disponibil la turaţii ridicate (peste 4200 rpm), ceea ce face ca utilizarea în mediul urban să fie mai greoaie, practic lipsită de vivacitate la turaţii normale. Pe de altă parte, dieselul 1.6 CRDi este un motor extrem de bun, cu valori de cuplu generoase încă de la turaţii joase. În plus, este extrem de eficient. Chiar şi în traficul urban se pot obţine, fără probleme, valori de consum ce nu depăşesc 6,5 l/100 km. Mai mult, 1.6 CRDi este silenţios şi foarte plăcut la drum lung. În versiunea de putere de 116 CP, dieselul este un companion plăcut chiar şi în momentele când maşina este încărcată cu pasageri şi bagaje. În gamă au mai existat 2.0i (143 CP) şi un diesel 2.0 CRDi (140 CP), însă ele sunt foarte rare.

Hyundai i30 spateÎn ceea ce priveşte cutiile de viteze au existat trei oferte: manuală cu 5 trepte şi automată cu 4 trepte (pentru 1.6i, 2.0i şi 1.6 CRDide 116 CP). Dieselul 2.0 CRDi a fost oferit cu o cutie automată cu 6 trepte (extrem de rar pe piaţă). Recomandarea noastră merge spre cutia manuală, cea automată cu 4 trepte (disponibilă la modelele comune) fiind veche ca şi concepţie, lentă şi cu valori mari în ceea ce priveşte consumul de combustibil.

Hyundai i30 are un tren de rulare elastic, care oferă mult confort, însă nu este prea dinamică şi agilă. Direcţia este fadă şi nu oferă multe informaţii şoferului. În schimb, interiorul este spaţios, pasagerii spate având la dispoziţie un nivel de spaţiu foarte generos la genunchi. Ergonomia este bună, iar plasticele, deşi dure, sunt rezistente în timp.

Fiabilitatea este un lucru forte la Hyundai i30, puţine probleme fiind semnalate de-a lungul timpului (ralanti instabil la benzină, senzori de presiune în pneuri cu informaţii eronate). Pe site-ul Autovit.ro există numeroase oferte cu preţuri ce pornesc de la circa 5.000 de euro pentru versiunea 1.4 benzină.

 

 

hyundai i30 portbagajHyundai i30 spatehyundai i30 fatahyundai i30 1.6 crdiHyundai i30 locuri spatehyundai i30 interior

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)