autovit.ro

Analiză: Mazda3 (2004-2008)

Compacta niponilor de la Mazda a intrat pe piaţa din Europa ca înlocuitoare pentru vechiul model 323 şi a fost apreciată pentru modul agil şi sportiv cum se conduce. Mazda3 împarte aceeaşi platformă cu Ford Focus şi Volvo V40 din perioada similară.

Gama de motorizări a cuprins motoare aspirate pe benzină, de 1.4 (84 CP), 1.6i (105 CP) şi 2.0i (150 CP), dar versiune de top, denumită MPS, a fost comercializată într-o echipare cu tentă sportivă şi cu performanţe dinamice ridicate şi a utilizat un motor turbo cu o cilindree de 2,3 litri cu o putere de 260 CP. Pentru amatorii motorizărilor diesel au fost oferite două versiuni: 1.6 MZR-CD (115 CP) şi 2.0 MZR-CD (150 CP). Cea mai echilibrată alegere din gama de motorizări este dieselul de 1,6 litri, care oferă valori bune de cuplu, este facil de exploatat în traficul urban, vivace la drum lung şi foarte economic.

Mazda3 este recunoscută pentru modul agil şi dinamic în care se conduce, fiind foarte sportivă şi rapidă pe drumurile cu viraje. Totuşi, aceste beneficii aduc şi minusuri. Trenul de rulare este destul de rigid, denivelările scurte din oraş, precum liniile de tramvai, fiind resimţite la interior destul de dur. Direcţia este greu de manevrat, pedala de ambreiaj necesită o acţionare viguroasă, iar cutia de viteze, deşi are o cursă foarte scurtă, necesită destulă forţă. Aşadar, utilizarea preponderent urbană poate fi dificilă, însă pentru cine nu consideră aspectele de mai sus un minus, atunci Mazda3 vă poate oferi multă plăcere în utilizare. Interiorul este spaţios, însă materialele sunt destul de dure, iar ambianţa sobră. Portbagajul oferă un volum pentru bagaje generos, iar bancheta fracţionabilă 40/60 crează o suprafaţă plană cu portbagajul la rabatare.

Mazda3 spate

Pentru modelul anului 2007, Mazda3 a primit un facelift semnificativ, care a inclus o serie de modificări de design, dar şi ajustări mecanice. Trenul de rulare a fost setat diferit pentru o dinamică şi mai bună, direcţia a devenit mai incisivă, caroseria a fost ranforsată suplimentar şi gama de jante a fost redesenată.

Din punct de vedere al fiabilităţii nu au fost semnalate probleme grave, cele mai importante fiind atribuite defecţiunilor la turbină pentru modelele produse imediat după lansare (în număr redus). În rest, doar defecţiuni minore, Mazda3 fiind recunsocută pentru fiabilitatea sa foarte bună. Întreţinerea nu este scumpă, dar anumite piese sunt disponibile doar de la producător şi pot avea un preţ ridicat. Pe site-ul Autovit.ro există oferte cu preţuri ce pornesc de la circa 3.500 de euro pentru versiunea echipată cu motorul 1.6 pe benzină.

 

Mazda3 spateMazda3 lateralMazda3 interiorMazda 3 fata

Un comentariu

  1. petre

    Din cate se vede un interes destul de redus pentru acest model.Acum nu stiu cat de mult realizatorul acestui articol a condus acest model ca sa zica ca are o directie greu de maevrat si ca ar trebui o actionare viguroasa a pedalei de ambreiaj.Eu am condus acest model timp de 3 ani si 45000 de km si nu pot zice aceste lucruri.Dintre minusuri la acest model ar fi spatiul interior relativ mic, farurile care se murdaresc si ofera o vizibilitate redusa si antifonarea caroseriei, in rest numai cuvinte de lauda din toate punctele de vedere.O masina de recomandat la mana a doua.pe viitor dorim articole mai interesante si realizatorilor o mai buna documentare.multumesc

Lasă un răspuns la petre Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)