autovit.ro

Analiză: Mini (2006-prezent)

Cu siguranță cea mai iconică mașină de clasă mini care există, Mini nu este doar un model destinat celor care caută imaginea șic, dar premium din clasa mini. Mini este o mașină plină de calități, iar numărul de unități disponibile pe piața second-hand din România ne arată că este un model extrem de apreciat.

Cea de-a doua generație de sub tutela lui BMW a fost prezentată la finalul anului 2006 și a avut parte de o platformă nouă și panouri de caroserie complet noi, deși designul era inconfundabil, foarte puțin schimbat față de generația anterioară. Lungimea a crescut cu 60 mm, dar cei 3,65 metri lungime poziționau modelul britanic fără dubiu în clasa mini. În primă fază, au fost lansate două versiuni pe benzină: Cooper (1.6 cu 120 CP) și Cooper S (1.6 Turbo cu 173 CP). Mai târziu, în anul 2007 a fost lansată versiunea de bază, denumită One, cu un motor pe benzină de 1.4 și 95 CP. În aprilie 2007, Mini a primit și prima motorizare diesel: Mini One D (1.4 litri, 88 CP). În anul 2009, aceasta a fost înlocuită cu un motor de 1,6 litri, tot de 90 CP, iar cu un an înainte debuta versiunea Cooper D, cu același motor de 1,6 litri, dar cu 110 CP. În anul 2010, versiunea de top, Cooper S a primit un plus de putere, motorul 1.6 Turbo ajungând la 184 CP. Din 2011 este disponibil și Cooper SD, cu un diesel de 2 litri și 143 CP sub capotă. Exceptând propulsorul de la această ultimă versiune, toate celelalte motorizări au fost dezvoltate împreună cu grupul PSA (Peugeot-Citroen).

Mini back1Pentru cei care au un Mini în vedere trebuie spus că este una dintre cele mai agile și plăcute mașini de condus de pe piață. Cu orice motorizare, Mini este rapid, dar și este foarte economic. Deși este o mașină de clasă mini, destinată preponderent utilizării în oraș, pe drumuri cu viraje, Mini este în elementul său. Direcția este perfectă și nivelul de tracțiune e foarte ridicat. Ca punte negative trebuie să aveți în vedere că trenul de rulare este destul de rigid, ceea ce face ca deplasarea din oraș să nu ofere prea mult confort. Versiunea de top, indiferent că vorbim de cea de 173 CP sau de 184 CP este un veritabil exemplu de ceea ce înseamnă sportivitate. Toate motoarele sunt perfomante, chiar și dieselul de 110 CP fiind plăcut din punct de vedere sportiv.  În versiunea de bază, cu motorul 1.4 de 95 CP, Mini este ideal pentru oraș, fiind economic, rafinat și vivace, fără un consum prea ridicat. Deși pe bancheta spate se poate călători în condiții bune, portbagajul este foarte mic, ceea ce face ca deplasările lungi să fie problematice pentru mai mult de două persoane.

Mini are cea mai bună valoare de revânzare în clasa mini sau mică, dar este scump de întreținut, deși rapoartele de fiabilitate nu arată deficiențe grave sau defecte care să apară repetat. Pe site-ul Autovit.ro există foarte multe oferte pentru modelul fabricat începând cu finalul anului 2006.

 

7 Comentarii

  1. ccp

    mda ,se cere pe un mini din 2001 inmatriculat peste 4000 euro(adus de dincolo cu rulaj cit china)…mersi frumos la banii astia iau un panda 4×4 diesel cu motor de 1.3 an 2007-2009 cu service demonstrabil in jur de 90-120000km…drept ii ca e urit cu spume dar sint sigur ca e o afacere mult mai buna…pe un mini 2009-2010 se cer intre 8-12000 euroi…pai la banii astia iti iei un auto din clasa medie traznet si nu trebuie sa-ti ti picioarele-n portbagaj ….si apropo consumul este mic la un mini numai daCA il imingi la vale fara sa-i dai cheie….deci ,nu,multam

  2. Dan

    O masina urata si inutila…fiabilitatea este minima (pentru toate seriile). Scumpa si intretinerea la fel. Degeaba sunt unele propulsoare BMW fiindca suspensia/transmisia/partea electrica etc sunt de toata jena.
    La fel ca si VW Broasca – se bazeaza pe imaginea din trecut pentru a vinde gogosi (si piese de schimb la fraieri la greu)!

  3. ionut

    Cea mai buna masina care am avuto 🙂

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)