autovit.ro

Analiză: Opel Corsa C (2000-2006)

Unul dintre cele mai bine vândute modele de clasă mică, cu un preţ extrem de atractiv pe piaţa de second-hand din România este cea de-a treia generaţie a lui Opel Corsa. Acesta a fost produsă între anii 2000-2006, fiind fabricată n Europa în fabricile de la Eisenach (Germania) şi Zaragoza (Spania).

În anul 2000, Corsa a fost lansată cu patru motorizări pe benzină: 1.0i (58 CP, trei cilindri), 1.2i (74 CP), 1.4 (90 CP) şi 1.8 (125 CP). Pentru cei care doresc un diesel au existat două opţiuni: 1.7 DI (65 CP) şi 1.7 DTI (75 CP). În anul 2003 gama de motorizări a fost actualizată cu propulsoare noi sau revizuite. Astfel, motoarele 1.0, 1.2 şi 1.4 au primit tehnologia Twinport, care a adus un consum şi emisii mai mici şi primele două au avut un spor de putere de 2 CP, respectiv 5 CP. În gama motoarelor diesel au apărut ca noutate 1.3 CDTI (70 CP) şi 1.7 CDTI (100 CP), ambele cu common-rail, care au înlocuit cele două dieseluri de generaţie veche.

Corsa este o alegerea foarte bună pentru un automobil de oraş, care se conduce uşor, are dimensiuni mici şi este foarte agil prin trafic. Vizibilitatea este bună, parcările sunt uşoare, iar designul maşinii, raportat la momentul în care a fost construită, este foarte plăcut. Toate motoarele pe benzină sunt rafinate pentru vremea lor şi aici îl includem chiar şi pe cel de 1 litru cu trei cilindri. Un motor echilibrat pe benzină este cel de 1,2 litri, cu o putere corectă pentru masa maşinii. Dieselurile din prima generaţie sunt destul de gălăgioase, iar recomandarea merge spre mai noul 1.3 CDTI, care are un consum extrem de bun şi taxe mici. În interior, Corsa nu este foarte mare, însă este bine construită, cu materiale solide, care rezistă în timp.

Opel Corsa spateÎntreţinerea este extrem de ieftină, Opel-urile fiind în general accesibile din punct de vedere al preţurilor la piesele aftermarket. Consumul este bun pentru toate motorizările (exceptând 1.8 benzină), iat trenul de rulare este destul de confortabil în oraş. La drum lung, zgomotul la rulare este ridicat, însă escapadele scurte nu sunt o problemă. Ca puncte mai puţin bune amintim bancheta spate care nu se rabatează perfect plan cu suprafaţa de încărcare din portbagaj şi direcţia prea asistată pentru drumurile extraurbane, dar şi ruliul care apare în viraje la viteze ridicate. Fiabilitatea este recunoscută ca fiind bună, în timp fiind semnalate probleme care au apărut mai des doar cu caseta de direcţie.

Pe site-ul Autovit.ro există extrem de multe oferte pentru Corsa C, cu preţuri care pleacă de la aproximativ 1.500 de euro pentru versiunea 1.0 cu trei portiere.

 

Opel Corsa spateOpel corsa lateral

27 Comentarii

  1. elev

    poza de la interior este a modelului Astra G.

    • criss

      poza cu interiorul nu este a unui astra G,nu stiu cum ai ajuns tu la concluzia asta,mai documenteaza-te inainte sa faci afirmatii stupide,ti-o spune un posesor de astra G.

    • marian

      poza la interior este de la cea mai dotata corsa c twinport sau cdti adica ce are special fata de celelalte, are climatronic si navigatie mare in rest e acelas interior

  2. Ali

    Poza cu interiorul nu este de Corsa. Acela este un interior de Opel Astra si nu stiu unde ati gasit acea poza, nu am vazut niciun Astra care sa fie atat de „full”.

  3. Mihai

    am corsa 1.3cdti din 2005 primul proprietar si pot spune ca in 8 ani am schimbat 2 turbine si un rand de injectoare….masina la inceput a fost ok…tragea destul de bine…dar dupa un an m.a lasat turbina originala fix intr.o depasire in a4-a la 3000 rpm si la opel mi.au spus ca s.a eupt axul din motive necunoscute…am dat 700 euro atunci pt turbina noua….si la o luna mi.au cazut injectorul 1 si 4…alti bani…au spus ca e din cauza motorinei de la lukoil….si sa nu mai continui ca deja m.au luat nervii….in principui masina e buna…de tinut in garaj….feriti.va de 1.3 cdti 70cp…foarte pretentioase motoarele

    • gigi kent

      am z13dth de 5 ani si n-am av probleme cu turbo sau injectoare ( motorina de la mol ) da` am schimbat volanta si ambreiajul…

    • fily

      si motorina e ft proasta eu recomand omv sau mol e cat de cat mai ok… oricum am fost in austia si am alimentat de la ei si iti spun din propie experienta, si la cum trage masina se simte dif din pacate…

    • Opel

      Am avut pana acum 3 luni o Corsa 1.3cdti din 2005 si vreau sa zic ca motor mai pretentios nu am vazut. Am avut probleme cu turbina, rulment presiune, pompa de inalta presiune, termostat,check engine mai mult aprins decat stins etc. Contrar aparentelor toate piesele de la aceasta motorizare sunt extrem de scumpe: ex. Filtrul de motorina undeva la 3 mil, termostat- aprox 3 mil, kit ambreiaj -30 mil..etc.. Majoritatea pieselor ba vin cu o carcasa suplimentara, ba cu nu stiu ce pe ea si automat le creste pretul. Am vandut masina si nu mai vreau sa am de aface cu OPEL never ever. Au trecut vremurile cand Opel facea masini fiabile si usor de intretinut.
      NU RECOMAND 1.3CDTI !

      • marian

        nu vorbi prosti, eu am 1.3cdti 2006 de un an si merge super ok! am schimbat doar EGR fiind cel original si dupa 10 ani e normal sa pice! in rest daca nu o subturezi ca taranul sa mergi sub 2000 ture cu ea nu pateste nimic, pai turbina pica doar din cauza subturari, normal sa pice daca tu esti invatat sa mergi in oras cu 50 la ora cu a 5-a viteza in 1200 ture, invata sa conduci si apoi da vina pe o masina , in cazul de fata esti denumit taran.

  4. Madalin

    Pentru inceput, poza cu interiorul e de la Opel Astra, iar legat de Opel Corsa, motor 1.0, am mers cu un prieten cu 150km/h si se tinea foarte bine pe asfalt. Deci masina e OK.

    • Alin

      Este interior de corsa,sunt posesor de asa ceva si am interiorul la fel mai putin cutie automata,care este disponibila pe corsa C.

    • marian

      e interior de corsa! asa arata toate doar ca asta e modelul din 2004-2006 cu climatronic si navigatie mare! nimic special :)) auzi de astra ce om :))

  5. victor

    ok articolul, poza cu bordul masinii nu este de la o Corsa ci de la un Astra G 🙂

  6. Vali

    Vedeti ca poza de interior este de la o astra g foarte dotata!

  7. Brown

    De pe poza a 3-lea este interiorul lui Astra G 🙂

  8. Dragos V

    Poza era intr-adevar de la un Astra G. Am remediat. Va multumesc!

  9. ioana

    foarte buna masina ,conduc si eu un opel corsa de 1-an si nu am avut probleme ptr oras este ideala.

  10. Gabi

    Corsa C 2005 unic propietar 135000 km in 6 ani…volanta si chitul de ambreiaj schimbate…in rest doar consumabile…volanta este o pb generala la dieselurile de 1,3…in rest nici vb de turbina..injectoare….daca i dai motorina si ulei de calitate

  11. valentin

    Este interior de corsa c

  12. alexx

    daca va uitati la oglinda, va veti da seama ca nu e vorba de astra

  13. Alin

    Pentru cei care zic ca e Astra eu zic sa va uitati la volan care nu o sa il gasiti pe Astra,doar pe pe Opel Corsa C,Combo C si Tigra B.
    Deasemenea la Opel Astra cadranele din bord(Turometru si kilometraj),nu sunt unite.
    La Opel Astra nu este asa rotunjit bordul.

    Am acelasi interior fara cutie automata pe Corsa C.

  14. Baciu vasile

    Bai „Corsarilor”si Vectroristrilor lasati poza,problema este am o Corsa 1.2 twinport si se pare ca am o fisura in chiuloasa(stiu garnitura am schimbat-o,e noua).
    Caut o chiuloasa completa second hand,please help me!!!CRIS

  15. andrei

    de unde ati venit cu ideea ca e interior de astra g …eu am corsa c 1.2 exact cu bordul acesta, are navigatie , si astra g are taicamiu care nici macar nu seamana . plus ca si fratimiu are astra g bertone …deci chiar nu stie nimeni ce bord are corsa c dar vorbiti …

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)