autovit.ro

Analiză: Volkswagen Touareg (2002-2010)

Unul dintre cele mai capabile şi apreciate SUV-uri aflate la vânzare pe piaţa din România este VW Touareg. Prima generaţie a acestuia a fost lansată în anul 2002 şi a fost fabricată în întregime în fabrica Volkswagen din Bratislava, Slovacia. Touareg are la bază o platformă pe care grupul VW a dezvoltat-o pentru a fi utilizată şi pentru Audi Q7 şi Porsche Cayenne. Deşi cele trei modele sunt similare la bază, ele au setări personalizate, au caroserii complet diferite şi echipamente distincte. Touareg a fost produs numai în configuraţia cu cinci locuri şi a fost cel mai accesibil model din cele trei.

În echiparea standard, orice Touareg vine cu un sistem de tracţiune integrală, cu un diferenţial central ce poate varia inteligent cuplul între punţi, cu posibilitatea de a fi blocat manual, dar şi cu funcţie de reductor. Opţional a fost disponibilă suspensia pneumatică, ce putea varia garda la sol între 160 mm şi 300 mm. Astfel, Touareg are un potenţial ridicat în teren accidentat, fiind foarte capabil chiar şi pe drumuri cu grad ridicat de dificultate în cazul în care este echipat cu anvelope corespunzătoare.

Touareg water

Pentru piaţa din România cele mai importante motorizări apărute în momentul lansării au fost cele diesel: 2.5 TDI (cinci cilindri, 174 CP) şi 3.0 TDI (lansat în 2004, şase cilindri, 225 CP). Alături de acestea au fost vândute şi câteva unităţi cu propulsorul V6 de 3,2 litri pe benzină, care dezvolta 220 CP sau cu cel V8 de 4,2 litri (310 CP). Foarte rar întâlnim şi dieselul V10 TDI, cu o cilindree de 5 litri şi 313 CP.

În anul 2007 a existat un facelift care a schimbat aproape toate motorizările şi a adus echipamente noi, în special cele destinate pentru siguranţa activă (ABS Plus, radar frontal, asistent pentru schimbarea benzii de rulare, etc.). Dieselul V6 a primit un plus de putere, ajungând la 240 CP, iar cel V10 a primit o versiune denumită R50, cu 350 CP şi 850 Nm. Toate dieselurile au fost oferite standard cu filtru de particule. În cele mai multe dintre cazuri, Touareg a fost echipat cu o cutie automată cu 6 trepte, deşi dieselurile de 174 CP şi 240 CP au fost oferite standard cu o cutie manuală cu 6 trepte. Dintre aceste motorizări, pentru compromisul ideal între consum, preţ de achiziţie şi confort la drum lung recomandăm versiunea echipată cu dieselul V6, de 225 CP sau de 240 CP, echipat cu o cutie automată cu 6 trepte. Fiind o maşină grea, Touareg are nevoie de un motor potent, dar cei care caută un consum redus nu îl vor găsi aici deoarece în oraş, valorile pot trece fără probleme peste media de 15 l/100 km.

Touareg interior

Touareg rulează foarte confortabil, în special dacă este echipat cu suspensia pneumatică, este extrem de capabil în teren accidentat şi se conduce plăcut la drum lung, fiind totodată spaţios la interior (poate acomoda confortabil trei pasageri adulţi în spate) şi cu un portbagaj generos. Întreţinerea poate aduce costuri ridicate, consumul fiind mare, iar anumite piese de schimb destul de scumpe. Au existat mai multe rechemări în service, cea mai importantă fiind legată de o problemă apărută la frâna de mână. Din punct de vedere al fiabilităţii au fost semnalate cazuri rare cu probleme la turbina de la diesel sau cu ambreiajul şi volanta.

Pe piaţa second-hand din România există extrem de multe oferte pentru Touareg din prima generaţie, cu preţuri ce pleacă, suprizător, chiar şi de la circa 8.000 de euro pentru un model cu motorul V6 de 3,2 litri pe benzină. Pe site-ul Autovit.ro există peste 100 de oferte.

 

 

13 Comentarii

  1. bubu

    pacat ca nu imi permit inca una, dar detin un alt vw si sunt sigur ca Touaregul este o masina perfecta pentru Romania si mai ales pentru drumurile din Romania !!!

  2. Johhny

    Da este o masina buna – scump de intretinut .
    faceti un calcul cat consuma numai pretul motorinei si benzinei sa ne gandim la 14-16% cat ii ia unui amic in Bucuresti 3.0 tdi,costa asigurarea rca – poate si casco,
    impozitul care la noi la motoare mari e cat e;revizia ceva mai scumpa decat la un autorusm normal; anvelopele – un set anvelope noi marca premium ajunge la 1000 euro.
    si un plus un defect ce il au majoritatea Tuareg-urilor cade
    rulmentul cardan,flansa cardan iar originale decat cardanul complet il gasesti – dar se carpeste la noi si acesta .
    Asa ca in concluzie pret relativ mic SH-versus cost mare de intretinere .

  3. Pio

    Sal la toata lumea intradevar asa este dar pe unii in contrazic ca si consum la modelul meu cu motorizare 2500 cm cu 174 cp in oras mai mult de 12 litri nu imi consuma asigurarea casco e in jur de 8 milioane iar costurile pe mn nu m-au ajuns asa mult cum a precizat altii.Intradevar e din 2008 si nu am nici multi km doar 12 mii de km pana acum in prezent.Am mers cu ea peste tot in tara si pe bune si rele drumuri si nu ma dezamagit, in rest e o masina perfecata pt tara noastra si aici ma refer la drumurile noastre si mai ales iarna. Va doresc la toti sa va cumparati una 🙂

  4. Asan

    Tuareg,este o mașină foarte stabilă,confortabilă,echilibrată și un interiorul care conferă un lux de în invidiat. Tuareg echipat cu un propulsor dizel de 5 liti conferă masinii o forță pe măsura caroseriei. Consumul este ridicat cât și întreținerea.dacă aveți posibilități,probati și nu o să va pară rau eu am unul și sunt mulțumit de el.

    • Adrian

      Sunt perfect de acord cu tine.E o super masina,eu detin un R5 2.5 si sunt foarte multumit de ea,rulez cu ea la drum lung fara sa simt oboseala,atat vara cat si iarna.O recomand cu toata increderea oricui vrea un 4×4.

  5. Hutan Rivelino

    Ce piesa la touareg este presa de ulei? Cine âmi poate spune? Mi sa aprins in bord!

    • mik

      Verifica in cartea tehnica. E normal sa o ai. In torpedou este o mica trapa, acolo trebuie sa stea cartea tehnica a masinii.

  6. Eugen

    Salutări tuturor , am cumpărat de curând un Touareg 6 cilindri benzina 220 cp.,am sonda lampada aprinsă ,ce trebuie sa controlez sa-mi pot da seama de unde vine defectul ,diagnoza a aratat o temperatura un pic mai scăzută a apei cite- o data și tot așa ,nu mereu o nealimentare cu benzina ,ce poate fi? Vă mulțumesc,de menționat masina funcționează normal

  7. Asan

    Am un Touareg 3,2 benzina sonda lampada îmi să aprinsă permanent,ce poate fi? Motorul funcționează normal.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)