autovit.ro

Analiză: Volvo S60 (2000-2009)

Marca suedeză a produs de-a lungul timpului o serie de modele deosebite, ce au născut multe pasiuni printre fani. În anul 2000, ei au lansat un rival premium pentru Mercedes Clasa C şi BMW Seria 3 a acelor timpuri şi l-a menţinut în producţie pentru 9 ani, lucru mai puţin obişnuit pentru industria auto modernă. Totuşi, în anul 2005, S60 a primit un facelift ce a vizat mai mult exteriorul, cu ornamente cromate noi, faruri şi stopuri redesenate. Interiorul a primit scaune noi, dar şi o consolă centrală uşor schimbată. Deşi după un prim facelift, modelele actuale au parte de o versiune complat nouă, Volvo a decis în anul 2008 să realizeze un nou facelift pentru S60. Acesta a adus modificări de design subtile, a oferit sisteme audio noi, iar motoarele au fost actualizate.

Pe piaţa din România motorizările care predomină sunt cele diesel , în special cele cu cilindreea de 2,4 litri. Între anii 2001 şi 2005 aceasta a fost oferită în versiunea de putere de 131 CP şi 163 CP (D5), iar din anul 2006 până la final de producţie puterea a crescut la 163 CP, respectiv 185 CP (D5, supraalimentare cu două turbine). Pentru caroseria şi dimensiunile lui S60, propulsorul de 2,4 litri oferă o valoare de cuplu maxim foarte bună, versiunea D5 având reprize cu adevărat sportive. În anul 2006 a fost introdusă o motorizare diesel nouă, de 2 litri, cu o putere de 126 CP, foarte economică. Curios, pe piaţa de second-hand această versiune nu există deloc la vânzare pe site-ul Autovit.ro.

s60 backPentru amatorii de motorizări pe benzină există numeroase versiuni de putere pentru motoarele cu cilindree de 2.0 Turbo (180 CP), 2.4 Turbo (197 CP, 2001-2004), 2.5 Turbo (211 CP, 2004-2009), dar şi versiunile T5, de 250 CP (2001-2004) şi 260 CP (2005-2009). În plus, există versiunea de top, denumită S60 R care dezvoltă 305 CP. Pentru că toate aceste motorizări sunt destul de puternice, alegerea raţională este propulsorul 2.0 Turbo, care are un consum de combustibil mai mic şi intră în categoria de impozitare de sub doi litri.

Volco S60 are un tren de rulare care aduce mult confort, fiind elastic, este foarte sigur, iar motoarele sale sunt apreciate pentru modul în care se comportă din punct de vedere dinamic. Interiorul este finisat bine, iar calitatea materialelor este premium, dar totuşi raportată la momentul lansării maşinii. Nu au fost raportate probleme de fiabilitate grave de-a lungul timpului, dar aveţi grijă la uzura excesivă a pneurilor faţă, detaliu care apare la toate versiunile de S60. De asemenea, la diesel aveţi grijă ca motorul să funcţioneze rotund la ralanti, injectoarele fiind uneori vizate cu defecte, iar la benzină verificaţi ca debitmetrul de aer să funcţioneze în parametri.

Pe site-ul Autovit.ro există, în acest moment, peste 30 de oferte de vânzare pentru Volvo S60, majoritatea fiind echipate cu propulsorul diesel de 2,4 litri.

 

 

10 Comentarii

  1. Ionut

    Salutare.am și eu un volvo s 60 2003 motor 2.0 bezna. As vrea sa știu care sunt problemele la acest model,cu servi direcția, deoarece după 5 minute de la pornirea motorului merge foarte greu,ăsta pe loc,cu frână călcată, la manevre de parcare.menționez ca este automata…..aștept un răspuns.

  2. Adrian

    Salut a-și vrea sa cumpăr un s60 cu 2,4 131 de cai automat ce părere aveți sau dacă au probleme

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)