autovit.ro

Sfaturi utile: pe ce punte montez cele mai bune anvelope?

Este adevărat că cele mai bune două anvelope trebuie montate pe puntea faţă? Vom încerca să eliminăm orice cunoştinţe incorecte despre acest aspect şi să arătăm unde trebuie montate cele mai bune anvelope.

Primul gând este că ar fi corect ca ele să fie monate pe puntea faţă. Ideea generală este că avem nevoie de tracţiune maximă pe roţile folosite pentru a vira maşina. Acest lucru este corect, dar stabilitatea este dată de axul spate. O punte spate foarte stabilă păstrează maşina pe direcţie. Acest lucru este mai important decât comportamentul direcţiei pe axul din faţă. Motivul este că roţile din faţă, care alunecă, sunt mult mai uşor de controlat de şofer decât puntea spate scăpată de sub control. Constructorii de maşini iau acest aspect în considerare prin faptul că majoritatea modelelor sunt setate pentru un caracter preponderent subvirator. Subvirarea se poate combate foarte uşor, prin ridicarea pedalei de acceleraţie sau acţionarea frânei, ambele fiind reacţii instinct pentru majoritatea şoferilor. Dacă se pierde aderenţa pe puntea spate, atunci apare fenomenul de supravirare, care se combate prin acceleraţie controlată şi contrabracare, dar acesta nu este un gest reflex pentru cei mai mulţi dintre şoferi.

driving on snow2Pericolul de acvaplanare este şi el un factor important, care cere ca profilul cauciucului să fie mai adânc pentru roţile axului spate. Cei minim 1,6 mm ceruţi de lege sunt uneori insuficienţi. Canalele prea puţin adânci nu reuşesc să arunce apa şi astfel se creează o pernă de apă pe care maşina pluteşte şi nu mai este controlabilă. Ar trebui ca cel mai adânc profil să fie în spate, dar cauciucurile în stare proastă nu au ce căuta în acest caz nici pe axul din faţă. O maşină oferă cele mai bune condiţii de deplasare numai atunci când pe ambele axe sunt cauciucuri cu adâncime de profil asemănătoare. Cine vrea să meargă în condiţii de siguranţă, trebuie să schimbe cauciucurile între axe la fiecare 10000 de km şi să pună unele noi atunci când au mai rămas doar 3 mm de profil.

Pentru ca maşina să nu intre în derapaj, ar trebui ca cele mai bune cauciucuri să fie pe axul din spate, însă nu trebuie folosite nişte cauciucuri prea uzate nici pentru puntea faţă. Cei 1,6 mm obligatorii prin lege sunt de multe ori insuficienţi. Atunci când se atinge această limită, performanţele dinamice şi distanţa de frânare se deteriorează dramatic. Anvelopele maşinii dvs. sunt prima măsură de siguranţă pe care trebuie să o ai în vedere. Verifică regulat profiulul şi schimbă anvelopa atunci când este îmbătrânită.

 

 

 

driving on snow2driving on snowstack-tiresdriving on snow1

3 Comentarii

  1. csv

    Teoretic asa e, dar practic cand iti fuge spatele sansele sa o redresezi avand tractiune pe fata sunt destul de mari, in timp ce atunci cand iti fuge fata si tu nu ai cauciucuri pe fata cu aderenta sansele sa o redresezi sunt mult mai scazute

    • @csv

      nu ai inteles nimic. dar absolut nimic…

    • ezperteala grea

      Cauciucurile noi se pun intodeauna numai pe puntea spate indiferent pe ce roti e tractiunea, cand se schimba numai 2 cauciucuri ,lucru spus pe pagina PIRELLI si MICHELIN .95% din prostii analfabeti tehnic sutin invers…

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)