autovit.ro

Util sau nu? Filtrul de particule la diesel

Filtrele de particule sunt deja echipare standard la aproape toate maşinile diesel noi care se vând, dar de foarte multe ori ele devin o problemă foarte mare şi pot aduce costuri extrem de ridicate pentru înlocuire în caz de probleme. Sunt oare acestea utile pentru şoferul de rând sau sunt mai mult o problemă de care trebuie mereu avut grijă?

Filtrele de particule au început să apară la motoarele diesel cam acum 10 ani şi, la fel ca şi catalizatoarele de la motoarele pe benzină, ele sunt plasate pe traseul evacuării pentru a reţine particule daunătoare sănătăţii. Sună foarte bine, dar nu pentru mult timp.

Probleme apar atunci când maşina circulă pentru prea mult timp în traficul urban şi filtrul ajunge să se colmateze. Sistemul este construit pentru ca o astfel de problemă să fie evitată, injecţia având un mod de funcţionare special prin care creşte foarte mult temperatura gazelor evacuate, încât filtrul este curăţat şi procesul se tot repetă. Însă regenerarea filtrului de particule nu se întâmplă mereu cum trebuie şi atunci se aprinde un martor în bord, special pentru această problemă. În acele moment, manualul maşinii spune să mergi cu viteză constantă, cu circa 60 km/h pentru mai mulţi kilometri, până regenerarea are succes şi martorul din bord se stinge. Asta este foarte uşor de zis, dar mult mai greu de făcut, în special dacă locuieşti în oraş. Nu toată lumea are timp să iasă pe autostradă la fiecare câteva zile pentru a regenera filtrul de particule.

100_0845

Din păcate, dacă nu aveţi grijă de acest aspect, filtrul se poate colmata definitiv, fiind necesară înlocuirea lui, iar preţul este extrem de ridicat, putând ajunge fără probleme la peste 1.500 de euro, în funcţie de modelul maşinii. Altă soluţie este ca el să fie scos complet, în România existând firme care se ocupă de aşa ceva. Filtrul trebuie demontat fizic de pe maşină, iar apoi calculatorul maşinii trebuie rescris pentru ca maşina să ignore lipsa acestuia din sistem.

Maşinile foarte noi au început să aibe din ce în ce mai puţine probleme cu acest filtru de particule, însă la modelele mai vechi există reale probleme şi foarte multă lume care se plânge de funcţionare incorectă. Experienţa ta cu acest sistem poate fi extrem de utilă pentru ceilalţi, aşa că dacă ai avut probleme cu filtrul de particule spune şi celorlaţi ce soluţii ai găsit.

 

 

894 Comentarii

  1. Daniel Valentin

    Buna ziua. As avea si eu o intrebare la dumneavoastra daca ma puteti ajuta. Masina mea este audi a4, an 2009, motor 2,7 si cu o lună în urmă mi-a apărut în bord martorul filtrului. Am observat ca nu mai trage motorul cum trebuie si ulterior a apărut si martorul motorului in bord. Din motive personale nu am putut face nimic pe moment decat sa pun o soluție în filtru de particule pentru curățarea acestuia dar fara nici-un rezultat. Acum o saptamana am dus masina in service, mi-a schimbat senzorul filtrului si alte cateva amanunte, apoi domnul de acolo a zis sa merg pe autostrada sa fac regenerarea filtrului. Am incercat asta de două ori în zile diferita însă nici-un rezultat. Nu stiu ce as putea sa fac acum! Daca ma puteti ajuta cu idei va rog!

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)