autovit.ro

Util sau nu? Filtrul de particule la diesel

Filtrele de particule sunt deja echipare standard la aproape toate maşinile diesel noi care se vând, dar de foarte multe ori ele devin o problemă foarte mare şi pot aduce costuri extrem de ridicate pentru înlocuire în caz de probleme. Sunt oare acestea utile pentru şoferul de rând sau sunt mai mult o problemă de care trebuie mereu avut grijă?

Filtrele de particule au început să apară la motoarele diesel cam acum 10 ani şi, la fel ca şi catalizatoarele de la motoarele pe benzină, ele sunt plasate pe traseul evacuării pentru a reţine particule daunătoare sănătăţii. Sună foarte bine, dar nu pentru mult timp.

Probleme apar atunci când maşina circulă pentru prea mult timp în traficul urban şi filtrul ajunge să se colmateze. Sistemul este construit pentru ca o astfel de problemă să fie evitată, injecţia având un mod de funcţionare special prin care creşte foarte mult temperatura gazelor evacuate, încât filtrul este curăţat şi procesul se tot repetă. Însă regenerarea filtrului de particule nu se întâmplă mereu cum trebuie şi atunci se aprinde un martor în bord, special pentru această problemă. În acele moment, manualul maşinii spune să mergi cu viteză constantă, cu circa 60 km/h pentru mai mulţi kilometri, până regenerarea are succes şi martorul din bord se stinge. Asta este foarte uşor de zis, dar mult mai greu de făcut, în special dacă locuieşti în oraş. Nu toată lumea are timp să iasă pe autostradă la fiecare câteva zile pentru a regenera filtrul de particule.

100_0845

Din păcate, dacă nu aveţi grijă de acest aspect, filtrul se poate colmata definitiv, fiind necesară înlocuirea lui, iar preţul este extrem de ridicat, putând ajunge fără probleme la peste 1.500 de euro, în funcţie de modelul maşinii. Altă soluţie este ca el să fie scos complet, în România existând firme care se ocupă de aşa ceva. Filtrul trebuie demontat fizic de pe maşină, iar apoi calculatorul maşinii trebuie rescris pentru ca maşina să ignore lipsa acestuia din sistem.

Maşinile foarte noi au început să aibe din ce în ce mai puţine probleme cu acest filtru de particule, însă la modelele mai vechi există reale probleme şi foarte multă lume care se plânge de funcţionare incorectă. Experienţa ta cu acest sistem poate fi extrem de utilă pentru ceilalţi, aşa că dacă ai avut probleme cu filtrul de particule spune şi celorlaţi ce soluţii ai găsit.

 

 

810 Comentarii

  1. CATALIN

    Nu recomand Gordius Impex srl…in primul rand pe site-ul lor nici nu e scris corect in limba romana..
    foarte multe greseli gramaticale de iti vine sa razi:))
    sunt niste tepari ordinari

    • filtreparticule.ro

      Buna dl. Catalin!
      Nu recomandati firma noastra Gordius Impex pentru ca sunt greseli gramaticale pe site?
      Acum imi vine mie sa rad!
      Ce legatura are calitatea cu gramatica?
      Noi am fost prima firma in tara care a inceput curatarea filtrelor de particule in 2007 si putem sa spunem ca in momentul de fata lucram cu sute de serviceuri si reprezentante din toata tara!
      Oferim calitate, experienta si preturi reale!!!
      Nu mintim niciodata clientii, nu promitem imposibilul, lucruri ce nu putem sa facem!
      Daca observam ca filtru de particule prezinta urme de uzuri, nu incepem procedura de curatare cum fac altii, sau chiar dvs., ca ma gandesc ca sunteti una dintre acele persoane care spala filtrele si promiteti totul ca sa obtineti un bani de la client, fara garantie si cu minciuni ulterioare!!!
      Poate ca sunt greseli gramaticale pe site, nu zic ca nu! Imi cer scuze, dar limba romana nu este limba mea materna! Am invatat si sunt mandru ca am reusit sa invat destul de bine!
      Eu incerc sa scriu cat mai clar ca sa inteleaga oamenii de rand, daca gresesc asta este!!!
      Eu ma simt bine, pentru ca avem mii de clienti si in ziua de azi, oferim o calitate de nota 10, tinem cont de garantie si la noi nu totul depinde de bani!!!
      Intentia noastra este ca clientii sa rezolve problema la DPF cat mai ieftin posibil, in multe cazuri explicam ce au de facut inainte de demontarea filtrului de particule, pentru ca in multe cazuri nu DPF-ul este de vina!
      Imi pare foarte rau ca dvs. doar greselile gramaticale ati observat nu si intentiile bune ce avem fata de clienti nostrii!
      Cu stima Pal

      • laurentiu

        Sunteti de joasa speta si lipsiti de profesionalism ,nu va recomand in veci. De ce?….( Ps: mi-ati stricat turbina ,nu mai zic si de filtru……….desi prin multiplele solicitari telefonice, in urma carora v-am informat de problemele aduse,nu ati avut bunul simt de a-mi mai raspunde nici pana in prezent, in vederea solutionarii acestora.)

  2. filtreparticule.ro

    Daca apar probleme la filtru de particule DPF/FAP, primul pas si cel mai important este efectuarea unui test motor cu un tester compatibil cu masina dvs.
    Trebuie verificati valorile reale la senzorii de temperatura si presiune, valva EGR, injectoarele.
    Verificati furtunele de intercooler si turbo.
    Uleiul motor trebuie sa fie special pentru filtru particule.
    Daca rezolvati problema imediat dupa ce apare martorul pe bord atunci cheltuielile nu sar de 200-300 lei!
    Orice probleme apar la DPF si aveti nevoie de sfaturi utile nu ezitati sa ne contactati prin tel. 0754928850 sau prin email particulefiltre@gmail.com
    Nu exista problema la sistemul filtru particule ce noi nu putem sa rezolvam.

  3. Catalin

    Dacă filtrul de particule este anulat se poate trece ITP-ul ?

  4. cristian

    Salut. Am un Fiat Sedici 2008, 1.9 multijet, e4, filtru particule . Nu circul deloc in oras, doar afara (extrem de rar autostrada). Face regenerare foarte des, fapt pentru care creste consumul. Banuiesc ca regenerarea este setata la nr, de kilometri si nu la infundarea acestuia. Mentin pe cat posibil o turatie de cuplu maxim si tot degeaba, Situatia este asa de cand a fost cumparata (de noua). Multumesc.

  5. Eugen .G

    Salutare.Am un volvo v50 2.0 SE D Estate din 2005. De 2 zile nu se mai tureaza mai mult de 2800 ture ,viteza maxima in treapta 6 este de 120 km/ora. Acum o zi pentru 3-4 minute totul revenise la normal se tura ,accelera asa cum o stiam eu ,dar doar pentru 3-4 minute dupa care totul a revenit la simptomele de mai sus specificate. mentionez ca motorul merge si se aude impecabil. O parere , care credeti ca ar putea fi cauza. va multumesc anticipat

    • filtreparticule.ro

      Buna
      Trebuie facut o diagnoza motor.
      Cand aveti rezultatul testului atunci sa luati legatura cu noi.
      Ca sa va ajut cu sfaturi utile am nevoie de coduri de eroare care apar pe tester.
      Cu szima
      Pal

  6. Vali

    Buna ziua,
    Daca va trimit filtrul de particule pentru curatare, va rog sa imi enumerati conditiile care trebuie sa le indeplinesc pentru a beneficia de garantia de 14 luni a operatiei efectuata de dumneavoastra.
    Va multumesc!

    • filtreparticule.ro

      Buna ziua
      Ca sa benefiaciati de 14 luni garantie fara limita de km, mecanicul la montare trebuie sa respecta absolut tot ce scrie pe certificatul de garantie cu rosu si cu litere mari!
      Pentru acesta are nevoie in primul rand un tester compatibil cu masina dvs. si un specialist care poate sa foloseasca cum trebuie!
      Dupa constatare daca primiti un raspuns pozitiv de la noi, referitor la starea filtrului de particule, atunci garantam ca dupa curatare primiti DPF-ul inapoi aproape ca si nou!
      Dupa ce terminam constatarea si observam ca ceva este suspect sau filtru de particule prezinta urme mici de uzuri, nu incepem procedura de curatare pentru ca nu are nici un rost!
      Am auzit ca altii promit si fac curatare la filtre de particule in orice stare sa fie acesta!!! Nu exista minuni si nu merita sa cheltuiti bani si timp! Daca observati ca din filtru de particule lipsesc bucati, este topit sau la iesire arata ca mucegaiul atunci filtru DPF este nefolosibil si dupa orice tip de curatare tot nefolosibil ramane!!!
      Starea filtrelor de particule si rezultatul final in toate cazurile a doua zi putem sa va spunem! Dupa prima constatare putem sa va spunem ce vedem si ce valori primim cand punem DPF-ul sub presiune, dar rezultatul final doar dupa prima faza de curatare aflam si noi.
      Daca rezultatul final nu este conform asteptarilor noastre atunci repetam procedura de curatare.
      Daca nu iese nici la a doua incercare, atunci trimitem inapoi la client.
      In aceste cazuri clienti nu platesc nimic.
      Constatarea filtrelor de particule, curatarea catalizatoarelor care sunt trimise impreuna cu DPF la noi este gratis!
      Cu stima Pal

  7. Mihai

    Am senzorul dpf in bord dar regenerarea nu porneste. La scanare cu tester original vcds nu apare eroare. In turatie de peste 3000 intra in limp, dispare filtrul apare spirala . Opresc motorul reapare filtrul. Pareri si solutii va rog. Cu stima.

    • filtreparticule.ro

      Buna ziua
      Faceti un test la reprezentanta auto!
      Eu cred ca valva EGR face figuri, dar rezultatul final o sa primiti dupa un test motor cu tester original.
      Dupa ce aveti rezultatul va rog sa luati legatura cu noi!

  8. Vali B

    Buna ziua!

    Am Ford Mondeo MK 4. An 2009, 103 kw, cod motor QXBA. Am anulat filtrul de particule, s-a rescris softul dar dupa circa 800 de km incepea sa faca regenerari. Am mers la cei cu softul pt problema si dupa resetare eroare iar mergea bine / normal inca 800 km. Iar incepea regenerare… asa am mers cu masina aproape 8-9 luni, mereu trebuia sa scoata eroarea. Am fost la alt softist care a a pus un alt soft. Acum masina are alte simptome! Nu mai face regenerare dupa 800 km, ci dupa circa 600 km are momente cand in relanti merge normal, consum 0.4 – 0.5 l/h fara AC, respectiv 0.7 – 0.8 cu AC, dar si anormal cu 1.1 – 1.2 l/h fara AC si 1.3-1.4 cu AC! Ce am observat: fluctuatiile de consum in relanti difera, cand pornesc motorul sun normale, dar la prima oprire, de ex. la semafor, sunt crescute anormal, la urmatorul semafor, dupa 100 – 150 m, revin la normal. Totodata la mersul in relanti fluctueaza si turatia motorului, se ambaleaza singur timp de o secunda pana la 1000 – 1100 rot. In mers, la drum intins, cu motorul in sarcina are momente cand merge bine , dar si momente cand simt ca creste sau scade puterea. Nu este ceva ritmic, regulat ca timp sau km, ci cand si cand vrea masina ! La accelerare mai apasata, pt o depasire, da in spate un puf de fum negru, la fel doar 1 secunda. Am mai observat cand merge in relanti cu consumul mare si motorul rece, abia pornit , pleaca si ventilatorul de racire, chiar daca AC este oprit. Imi apare, la fel neregulat in bord „engine mail fuction ” , daca nu scot eroarea cu contact frana+ accel, apare apoi si ” service oil” . Am scos erorile, iar merg ce merg, cca 100 km si iar apar.
    La un program de diagnoza a aparut P0087 – valva control presiune combustibil, si U 0405 – engine oil deteriorated ( uleiul era schimbat de cca 200 km – Motul specif. Ford ) . La alt program de diagnoza aparea ca valva control presiune merge in parametrii dar la fel, cu uleiul, deteriorat, asa cum imi mai da si in bord.
    Cum aflu care este „buba” si cum o pot rezolva.

    Multumesc!

    • filtreparticule.ro

      Buna ziua.
      In ultimele 3 ani foarte multe filtre de particule DPF/FAP noi am vandut pentru masini la care a fost anulat filtru particule!
      Multe complicatii si probleme apar dupa anulare.
      La majoritatea clientilor problema cea mai mare este fumul si mirosul insuportabil. Foarte des apar probleme la motor, care nu se pot diagnostica pentru ca softul in ECU nu este cel original si senzorii nu mai arata parametrii dupa care se pot identifica problema reala.
      La modelul dvs. un filtru de particule nou costa 270 Euro cu TVA inclus si garantie 14 luni.
      Dupa montarea filtrului imediat trebuie pus softul original inapoi si facut un test amanuntit.
      Cu stima PAl

  9. filtreparticule.ro

    Daca aveti nevoie de informatii utile sau aveti o problema la filtru particule DPF si nu gasiti problema puteti sa ma sunati pe nr. meu privat 0751501858 si va stau la dispozitie cu sfaturi utile.
    Noi am fost prima firma din tara care a inceput curatarea filtrelor de particule in 2007.
    In 10 ani am invatat absolut tot despre filtre particule DPF/FAP, cauzele infundarii acestora la toate modele auto!
    Daca aveti la indemana un rezultat al unui test/diagnoza motor,atunci 99% ca putem sa identificam problema din ce cauza nu functioneaza DPF-ul cum trebuie.
    Cu stima Pal

  10. Cristi

    Bună ziua. Nu stiu daca mai răspundeți pe site.dar am si eu o problema. Am un 520d 2007 si dupa 2-3 minute de mers masina imi scoate un fum alb si un miros .dar numai cat e motorul rece. Ce poate sa fie?

    • filtreparticule.ro

      Buna.
      Va rog sa faceti o diagnoza motor. Cand aveti rezultatul va rog sa ma sunati pe 0751501858. Asa este mult mai usor sa identificam cauza.

  11. arbureanu grigore

    va salut.as avea si eu o intrebare,masinile cu filtru de particule normal,cu ce turatie se merge. am un opel astra h 1.9 tdi.va multumesc.

    • filtreparticule.ro

      Buna ziua
      In mod normal nu este dat o anumita turatie cum trebuie folosit masina cu DPF.
      Cel mai important este sa aveti grija la regenerari automate.
      In mod normal dupa 200-300 km de folosinta in oras motoarele cu DPF cer regenerare automata. In timpul regenerarii se schimba comportamentul motorului, ventilatoarele pornesc, turatia ajunge la 1000 rot./min.!
      Daca acest lucru sa nu opriti motorul. Regenerarea dureaza in medie 15-20 min.! Cel mai simplu este sa iesiti din oras si sa tineti turatia motorului intre 2000-2300 rot./min. si atunci termina autocuratarea mult mai repede!
      Aveti grija la calitatea si tipul uleiului! Folositi uleiuri special pentru filtru particule!

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)