autovit.ro

Util sau nu? Filtrul de particule la diesel

Filtrele de particule sunt deja echipare standard la aproape toate maşinile diesel noi care se vând, dar de foarte multe ori ele devin o problemă foarte mare şi pot aduce costuri extrem de ridicate pentru înlocuire în caz de probleme. Sunt oare acestea utile pentru şoferul de rând sau sunt mai mult o problemă de care trebuie mereu avut grijă?

Filtrele de particule au început să apară la motoarele diesel cam acum 10 ani şi, la fel ca şi catalizatoarele de la motoarele pe benzină, ele sunt plasate pe traseul evacuării pentru a reţine particule daunătoare sănătăţii. Sună foarte bine, dar nu pentru mult timp.

Probleme apar atunci când maşina circulă pentru prea mult timp în traficul urban şi filtrul ajunge să se colmateze. Sistemul este construit pentru ca o astfel de problemă să fie evitată, injecţia având un mod de funcţionare special prin care creşte foarte mult temperatura gazelor evacuate, încât filtrul este curăţat şi procesul se tot repetă. Însă regenerarea filtrului de particule nu se întâmplă mereu cum trebuie şi atunci se aprinde un martor în bord, special pentru această problemă. În acele moment, manualul maşinii spune să mergi cu viteză constantă, cu circa 60 km/h pentru mai mulţi kilometri, până regenerarea are succes şi martorul din bord se stinge. Asta este foarte uşor de zis, dar mult mai greu de făcut, în special dacă locuieşti în oraş. Nu toată lumea are timp să iasă pe autostradă la fiecare câteva zile pentru a regenera filtrul de particule.

100_0845

Din păcate, dacă nu aveţi grijă de acest aspect, filtrul se poate colmata definitiv, fiind necesară înlocuirea lui, iar preţul este extrem de ridicat, putând ajunge fără probleme la peste 1.500 de euro, în funcţie de modelul maşinii. Altă soluţie este ca el să fie scos complet, în România existând firme care se ocupă de aşa ceva. Filtrul trebuie demontat fizic de pe maşină, iar apoi calculatorul maşinii trebuie rescris pentru ca maşina să ignore lipsa acestuia din sistem.

Maşinile foarte noi au început să aibe din ce în ce mai puţine probleme cu acest filtru de particule, însă la modelele mai vechi există reale probleme şi foarte multă lume care se plânge de funcţionare incorectă. Experienţa ta cu acest sistem poate fi extrem de utilă pentru ceilalţi, aşa că dacă ai avut probleme cu filtrul de particule spune şi celorlaţi ce soluţii ai găsit.

 

 

825 Comentarii

  1. CATALIN

    Nu recomand Gordius Impex srl…in primul rand pe site-ul lor nici nu e scris corect in limba romana..
    foarte multe greseli gramaticale de iti vine sa razi:))
    sunt niste tepari ordinari

    • filtreparticule.ro

      Buna dl. Catalin!
      Nu recomandati firma noastra Gordius Impex pentru ca sunt greseli gramaticale pe site?
      Acum imi vine mie sa rad!
      Ce legatura are calitatea cu gramatica?
      Noi am fost prima firma in tara care a inceput curatarea filtrelor de particule in 2007 si putem sa spunem ca in momentul de fata lucram cu sute de serviceuri si reprezentante din toata tara!
      Oferim calitate, experienta si preturi reale!!!
      Nu mintim niciodata clientii, nu promitem imposibilul, lucruri ce nu putem sa facem!
      Daca observam ca filtru de particule prezinta urme de uzuri, nu incepem procedura de curatare cum fac altii, sau chiar dvs., ca ma gandesc ca sunteti una dintre acele persoane care spala filtrele si promiteti totul ca sa obtineti un bani de la client, fara garantie si cu minciuni ulterioare!!!
      Poate ca sunt greseli gramaticale pe site, nu zic ca nu! Imi cer scuze, dar limba romana nu este limba mea materna! Am invatat si sunt mandru ca am reusit sa invat destul de bine!
      Eu incerc sa scriu cat mai clar ca sa inteleaga oamenii de rand, daca gresesc asta este!!!
      Eu ma simt bine, pentru ca avem mii de clienti si in ziua de azi, oferim o calitate de nota 10, tinem cont de garantie si la noi nu totul depinde de bani!!!
      Intentia noastra este ca clientii sa rezolve problema la DPF cat mai ieftin posibil, in multe cazuri explicam ce au de facut inainte de demontarea filtrului de particule, pentru ca in multe cazuri nu DPF-ul este de vina!
      Imi pare foarte rau ca dvs. doar greselile gramaticale ati observat nu si intentiile bune ce avem fata de clienti nostrii!
      Cu stima Pal

      • laurentiu

        Sunteti de joasa speta si lipsiti de profesionalism ,nu va recomand in veci. De ce?….( Ps: mi-ati stricat turbina ,nu mai zic si de filtru……….desi prin multiplele solicitari telefonice, in urma carora v-am informat de problemele aduse,nu ati avut bunul simt de a-mi mai raspunde nici pana in prezent, in vederea solutionarii acestora.)

      • Cristian

        Salut baieti, nu sunt in Romania si am o problema aici in UK la DPF PASSAT 2006 2.0 TDI. Vreau sa stiu daca se mai poate curata la aparatul acela cu jet lichid curatare sub presiune si uscare in cazul in care este infundat peste 220% soot. Multumesc anticipat pentru raspuns. Sanatate maxima si spor la bani!

  2. filtreparticule.ro

    Daca apar probleme la filtru de particule DPF/FAP, primul pas si cel mai important este efectuarea unui test motor cu un tester compatibil cu masina dvs.
    Trebuie verificati valorile reale la senzorii de temperatura si presiune, valva EGR, injectoarele.
    Verificati furtunele de intercooler si turbo.
    Uleiul motor trebuie sa fie special pentru filtru particule.
    Daca rezolvati problema imediat dupa ce apare martorul pe bord atunci cheltuielile nu sar de 200-300 lei!
    Orice probleme apar la DPF si aveti nevoie de sfaturi utile nu ezitati sa ne contactati prin tel. 0754928850 sau prin email particulefiltre@gmail.com
    Nu exista problema la sistemul filtru particule ce noi nu putem sa rezolvam.

  3. Catalin

    Dacă filtrul de particule este anulat se poate trece ITP-ul ?

  4. cristian

    Salut. Am un Fiat Sedici 2008, 1.9 multijet, e4, filtru particule . Nu circul deloc in oras, doar afara (extrem de rar autostrada). Face regenerare foarte des, fapt pentru care creste consumul. Banuiesc ca regenerarea este setata la nr, de kilometri si nu la infundarea acestuia. Mentin pe cat posibil o turatie de cuplu maxim si tot degeaba, Situatia este asa de cand a fost cumparata (de noua). Multumesc.

  5. Eugen .G

    Salutare.Am un volvo v50 2.0 SE D Estate din 2005. De 2 zile nu se mai tureaza mai mult de 2800 ture ,viteza maxima in treapta 6 este de 120 km/ora. Acum o zi pentru 3-4 minute totul revenise la normal se tura ,accelera asa cum o stiam eu ,dar doar pentru 3-4 minute dupa care totul a revenit la simptomele de mai sus specificate. mentionez ca motorul merge si se aude impecabil. O parere , care credeti ca ar putea fi cauza. va multumesc anticipat

    • filtreparticule.ro

      Buna
      Trebuie facut o diagnoza motor.
      Cand aveti rezultatul testului atunci sa luati legatura cu noi.
      Ca sa va ajut cu sfaturi utile am nevoie de coduri de eroare care apar pe tester.
      Cu szima
      Pal

  6. Vali

    Buna ziua,
    Daca va trimit filtrul de particule pentru curatare, va rog sa imi enumerati conditiile care trebuie sa le indeplinesc pentru a beneficia de garantia de 14 luni a operatiei efectuata de dumneavoastra.
    Va multumesc!

    • filtreparticule.ro

      Buna ziua
      Ca sa benefiaciati de 14 luni garantie fara limita de km, mecanicul la montare trebuie sa respecta absolut tot ce scrie pe certificatul de garantie cu rosu si cu litere mari!
      Pentru acesta are nevoie in primul rand un tester compatibil cu masina dvs. si un specialist care poate sa foloseasca cum trebuie!
      Dupa constatare daca primiti un raspuns pozitiv de la noi, referitor la starea filtrului de particule, atunci garantam ca dupa curatare primiti DPF-ul inapoi aproape ca si nou!
      Dupa ce terminam constatarea si observam ca ceva este suspect sau filtru de particule prezinta urme mici de uzuri, nu incepem procedura de curatare pentru ca nu are nici un rost!
      Am auzit ca altii promit si fac curatare la filtre de particule in orice stare sa fie acesta!!! Nu exista minuni si nu merita sa cheltuiti bani si timp! Daca observati ca din filtru de particule lipsesc bucati, este topit sau la iesire arata ca mucegaiul atunci filtru DPF este nefolosibil si dupa orice tip de curatare tot nefolosibil ramane!!!
      Starea filtrelor de particule si rezultatul final in toate cazurile a doua zi putem sa va spunem! Dupa prima constatare putem sa va spunem ce vedem si ce valori primim cand punem DPF-ul sub presiune, dar rezultatul final doar dupa prima faza de curatare aflam si noi.
      Daca rezultatul final nu este conform asteptarilor noastre atunci repetam procedura de curatare.
      Daca nu iese nici la a doua incercare, atunci trimitem inapoi la client.
      In aceste cazuri clienti nu platesc nimic.
      Constatarea filtrelor de particule, curatarea catalizatoarelor care sunt trimise impreuna cu DPF la noi este gratis!
      Cu stima Pal

  7. Mihai

    Am senzorul dpf in bord dar regenerarea nu porneste. La scanare cu tester original vcds nu apare eroare. In turatie de peste 3000 intra in limp, dispare filtrul apare spirala . Opresc motorul reapare filtrul. Pareri si solutii va rog. Cu stima.

    • filtreparticule.ro

      Buna ziua
      Faceti un test la reprezentanta auto!
      Eu cred ca valva EGR face figuri, dar rezultatul final o sa primiti dupa un test motor cu tester original.
      Dupa ce aveti rezultatul va rog sa luati legatura cu noi!

  8. Vali B

    Buna ziua!

    Am Ford Mondeo MK 4. An 2009, 103 kw, cod motor QXBA. Am anulat filtrul de particule, s-a rescris softul dar dupa circa 800 de km incepea sa faca regenerari. Am mers la cei cu softul pt problema si dupa resetare eroare iar mergea bine / normal inca 800 km. Iar incepea regenerare… asa am mers cu masina aproape 8-9 luni, mereu trebuia sa scoata eroarea. Am fost la alt softist care a a pus un alt soft. Acum masina are alte simptome! Nu mai face regenerare dupa 800 km, ci dupa circa 600 km are momente cand in relanti merge normal, consum 0.4 – 0.5 l/h fara AC, respectiv 0.7 – 0.8 cu AC, dar si anormal cu 1.1 – 1.2 l/h fara AC si 1.3-1.4 cu AC! Ce am observat: fluctuatiile de consum in relanti difera, cand pornesc motorul sun normale, dar la prima oprire, de ex. la semafor, sunt crescute anormal, la urmatorul semafor, dupa 100 – 150 m, revin la normal. Totodata la mersul in relanti fluctueaza si turatia motorului, se ambaleaza singur timp de o secunda pana la 1000 – 1100 rot. In mers, la drum intins, cu motorul in sarcina are momente cand merge bine , dar si momente cand simt ca creste sau scade puterea. Nu este ceva ritmic, regulat ca timp sau km, ci cand si cand vrea masina ! La accelerare mai apasata, pt o depasire, da in spate un puf de fum negru, la fel doar 1 secunda. Am mai observat cand merge in relanti cu consumul mare si motorul rece, abia pornit , pleaca si ventilatorul de racire, chiar daca AC este oprit. Imi apare, la fel neregulat in bord „engine mail fuction ” , daca nu scot eroarea cu contact frana+ accel, apare apoi si ” service oil” . Am scos erorile, iar merg ce merg, cca 100 km si iar apar.
    La un program de diagnoza a aparut P0087 – valva control presiune combustibil, si U 0405 – engine oil deteriorated ( uleiul era schimbat de cca 200 km – Motul specif. Ford ) . La alt program de diagnoza aparea ca valva control presiune merge in parametrii dar la fel, cu uleiul, deteriorat, asa cum imi mai da si in bord.
    Cum aflu care este „buba” si cum o pot rezolva.

    Multumesc!

    • filtreparticule.ro

      Buna ziua.
      In ultimele 3 ani foarte multe filtre de particule DPF/FAP noi am vandut pentru masini la care a fost anulat filtru particule!
      Multe complicatii si probleme apar dupa anulare.
      La majoritatea clientilor problema cea mai mare este fumul si mirosul insuportabil. Foarte des apar probleme la motor, care nu se pot diagnostica pentru ca softul in ECU nu este cel original si senzorii nu mai arata parametrii dupa care se pot identifica problema reala.
      La modelul dvs. un filtru de particule nou costa 270 Euro cu TVA inclus si garantie 14 luni.
      Dupa montarea filtrului imediat trebuie pus softul original inapoi si facut un test amanuntit.
      Cu stima PAl

  9. filtreparticule.ro

    Daca aveti nevoie de informatii utile sau aveti o problema la filtru particule DPF si nu gasiti problema puteti sa ma sunati pe nr. meu privat 0751501858 si va stau la dispozitie cu sfaturi utile.
    Noi am fost prima firma din tara care a inceput curatarea filtrelor de particule in 2007.
    In 10 ani am invatat absolut tot despre filtre particule DPF/FAP, cauzele infundarii acestora la toate modele auto!
    Daca aveti la indemana un rezultat al unui test/diagnoza motor,atunci 99% ca putem sa identificam problema din ce cauza nu functioneaza DPF-ul cum trebuie.
    Cu stima Pal

  10. Cristi

    Bună ziua. Nu stiu daca mai răspundeți pe site.dar am si eu o problema. Am un 520d 2007 si dupa 2-3 minute de mers masina imi scoate un fum alb si un miros .dar numai cat e motorul rece. Ce poate sa fie?

    • filtreparticule.ro

      Buna.
      Va rog sa faceti o diagnoza motor. Cand aveti rezultatul va rog sa ma sunati pe 0751501858. Asa este mult mai usor sa identificam cauza.

  11. arbureanu grigore

    va salut.as avea si eu o intrebare,masinile cu filtru de particule normal,cu ce turatie se merge. am un opel astra h 1.9 tdi.va multumesc.

    • filtreparticule.ro

      Buna ziua
      In mod normal nu este dat o anumita turatie cum trebuie folosit masina cu DPF.
      Cel mai important este sa aveti grija la regenerari automate.
      In mod normal dupa 200-300 km de folosinta in oras motoarele cu DPF cer regenerare automata. In timpul regenerarii se schimba comportamentul motorului, ventilatoarele pornesc, turatia ajunge la 1000 rot./min.!
      Daca acest lucru sa nu opriti motorul. Regenerarea dureaza in medie 15-20 min.! Cel mai simplu este sa iesiti din oras si sa tineti turatia motorului intre 2000-2300 rot./min. si atunci termina autocuratarea mult mai repede!
      Aveti grija la calitatea si tipul uleiului! Folositi uleiuri special pentru filtru particule!

  12. Catalin

    Salut.am și eu o mare dilema .vreau să cumpăr o masina sh . E vorba de un Renault Captura 1.5 dci cu 40.000 de km la bord .Am citit cam tot ce se putea citi despre Dfp și problemele legate de acesta . Întrebarea mea este daca și când ar trebui să-mi fac griji .menționez că cel puțin odată pe luna fac și drumuri lungi in afara localității . Și cam ce preț are un filtru nou pentru modelului meu ?

    • filtreparticule.ro

      Buna ziua
      Puteti sa cumparati linistit.
      Motoarele 1.5 DCi Euro5 sunt motoare bune, fiabile! Masina sa nu aiba mai mult de 200000 km!
      La acest model probleme la DPF apar dupa 250.000 km.
      Lucram cu multe companii de taxi care folosesc masini cu acest motor.
      Nu sunt probleme.
      Cu stima Pal

      • george

        buna ziua , am nevoie de un sfat de la dumneavoastra , veau sa cumpar un saab 9-3 cabrio motor 1,9 (sh), iar proprietarul mi-a spus ca masina are filtrul de particule defect (am conversat prin mesaje , el e din cluj eu bucuresti), imi puteti spune ce variante as avea in cazul in care as lua masina (curatare , inlocuire- pret , manopera) ? va multumesc

  13. filtreparticule.ro

    Buna ziua
    Dupa cum am auzit la radio si pe internet in curand apare o noua taxa de mediu.
    RAR-ul o sa primeasca noile aparate mobile care masoara noxele la autoturisme si autoutilitare. Aceste aparate sunt aparate,care masoara inclusiv cenusa, sunt mult mai performante decat aparatele vechi ce sunt folosite la inspectia technica.
    Cu toate astea o sa para si foarte multe probleme cu masinile la care DPF a fost anulat!!! Proprietarul masini risca suspendarea tanlonului si o sa fie nevoit sa puna masina in starea originala ce implica cheltuieli mari!

  14. filtreparticule.ro

    Foarte multe apeluri primim zilnic de la clienti care au probleme cu catalizatoare de pe motoare pe benzina.
    Nu merita cheltuit bani pentru curatarea acestor catalizatoare..
    Aceste catalizatoare se uzeaza si nu mai au eficienta. Aproape in toate cazurile apare pe tester ca cod de eroare ineficienta catalizator!
    Trebuie schimbat cu un catalizator aftermarket de calitate buna care este facut pe model!

  15. Ionut

    Salutare am si eu un bmw e91 si mi sa infundat filtru de particule.Multi mecanici mi-au zis sa-l scot ca e mai bine fara el si tot felu de comentarii…dar eu am o retinere legata de faptul ca nu o sa pot trece itp-ul.In plus mai e si faza cu noua taxa si cu aparatele ce urmeaza sa le primeasca cei de la RAR.Intrebarea e sa scot sau nu filtru de particule?Daca ar fi sa il inlocuiesc, la ce pret lati avea?Precizez ca e bmw e 91 din 2005 de 163cp.Va salu cu stima.

    • filtreparticule.ro

      Buna ziua
      Noi nu recomandam anularea filtrului de particule. Toate masinile cu filtru de particule anulat scot fum cu un miros intepator si 100% ca n-o sa treaca niciunul testul de noxe in viitor!!!
      Un filtru de particule nou aftermarket de calitate premium pentru BMW 320 2005 costa 395 euro cu TVA inclus, garantie 14 luni.

  16. Dorin

    Buna seara
    Am un renault megane 2, 2008, 1,5 disel. Absenta filtrului de particule poate cauza probleme la motor? Cat costa un filtru pt.acest model

  17. Iulian

    Buna seara.
    Detin un ford focus mk2 2007 1,6 te co 90cp cumparat de curand. Are filtru de particule scos de fostul proprietar, cand o pun pe tester apare eroare supapă egr si cand o turez mai tare scoate un fum negru. Care este problema de scoate acel fum ? Dacă aș pune inapoi filtrul de particule ar mai scoate acel fum? Și cat ar costa investitia. Astept un raspuns, Multumesc.

  18. Iulian

    Buna seara.
    Detin un ford focus mk2 2007 1,6 te co 90cp cumparat de curand. Are filtru de particule scos de fostul proprietar, cand o pun pe tester apare eroare supapă egr si cand o turez mai tare scoate un fum negru. Care este problema de scoate acel fum ? Dacă aș pune inapoi filtrul de particule ar mai scoate acel fum? Și cat ar costa investitia. Astept un raspuns, Multumesc.

    • filtreparticule.ro

      Buna
      Ford Focus 1.6 TDCi de 90 cp nu are filtru particule, are doar catalizator.
      Cel 109 cp are filtru particule FAP
      Incercati sa cautati in dezmembrari un catalizator.
      Fum poate sa scoata din cauza turbosuflantei, Egr defect sau furtun intercooler spart!
      Cu stima Pal

  19. mile

    Am u wv b6 din 2010 si am probleme cu DPF se infunda foarte des cam la 200 km cere regenerarea automata am facut test nu chir original si nu a iesit ceva din comun Daca stie cineva cat costa un filtru nou sau ce sa fac prima data inainte de cumpararea unui DPF nou . Multumesc

    • filtreparticule.ro

      Buna
      Daca porneste regenerare automata des, atunci poate sa fie filtru de particule infundat, poate ca nu lucreaza EGR cum trebuie, una dintre senzori este defect sau termostatul nu functioneaza cum trebuie.
      In prima faza trebuie facut un test amanuntit si verificati toti senzorii, dupa care verificati furtunele turbo si intercooler.
      Cu testerul puteti verifica starea filtrului de particule si cenusa acumulata.
      Daca masina are peste 200 mii de km atunci este posibil sa fie filtru de particule infundat.
      Dupa ce aveti rezultatul testului va rog sa luati legatura cu noi prin tel. sau email si va stam la dispozitie cu sfaturi utile.
      Cu stima Pal

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)