autovit.ro

Analiză: Alfa Romeo 156 (1997-2005)

Limuzina premium de clasă medie a italienilor de la Alfa Romeo a fost lansată în anul 1997 şi a înlocuit vechiul Alfa Romeo 155. Datorită superbei caroserii semnată de designerul Walter de’Silva, Alfa Romeo 156 este apreciată ca una dintre cele mai frumoase maşini care s-au produs vreodată. În plus, dacă punem în ecuaţie expresia că nu te poţi considera niciodată un împătimit al maşinilor dacă nu ai deţinut o Alfa Romeo, dar şi preţurile foarte mici cu care această maşină se vinde pe piaţa de second-hand, putem spune că 156 este un model ce merită toată atenţia.

În momentul în care s-a lansat, Alfa Romeo 156 a fost disponibilă cu şase motorizări: patru pe benzină şi două diesel. Motorizările pe benzină dispuneau de distribuţie variabilă şi TwinSpark (două bujii de dimensiuni diferite pe cilindru), având cilindreea de 1.6 (120 CP), 1.8 (144 CP) şi 2.0 (155 CP). Versiunea de top era un V6 de 2,5 litri cu 24 de valve şi 190 CP. Cele două dieseluri au fost 1.9 JTD (8 valve, 105 CP) şi 2.4 JTD (5 cilindri, 10 valve, 136 CP). În anul 2001, toate motorizările pe benzină au trecut la normele de poluare Euro 3, puterea fiind ajustată la toate propulsoarele în plus sau în minus cu câţiva CP.

În anul 2002, Alfa Romeo 156 a primit primul său facelift care a adus modificări foarte importante. În primul rând sistemul de climatizare a fost preluat de la Alfa Romeo 147, cu reglaj individual pentru două zone, a fost ofeirt un sistem de iluminare cu xenon, noi sisteme multimedia şi de navigaţie, comenzi pe volan şi un sistem de sunet de înaltă fidelitate Bose. De asemenea, sistemele de control al stabilităţii şi al tracţiunii (VDC şi ASR) au devenit standard. Motorul 2.0 TwinSpark a fost înlocuit de o nouă unitate, 2.0 JTS, cu injecţie directă, care dezvolta 165 CP.  Dieselurile JTD au fost şi ele optimizate.

După doar un an, în 2003, Alfa Romeo 156 a primit un nou facelift care a vizat în mod principal gama de motorizări, dar şi mici modificări ale grilei faţă, desenată acum de Giugiaro. Dieselurile au primit un sistem common-rail de a doua generaţie şi 16 valve, propulsorul 1.9 M-Jet fiind oferit cu 140 CP şi 150 CP, iar cel 2.4 M-Jet cu 175 CP. Consumul de carburant şi emisiile au scăzut şi ele. Toate motorizările de la Alfa 156 sunt foarte plăcute, au o tentă sportivă (mai ales cele pe benzină) şi se aud foarte sportiv. Dieseluriele de 140/150 CP au fost fiabile, economice şi pline de caracter şi par alegerea cea mai bună pentru Alfa 156.

Alfa Romeo 156 spateAlfa Romeo 156 este un model care se conduce foarte sportiv, cu un tren de rulare setat mai rigid, însă cu un nivel foarte bun de insonorizare. Direcţia este destul de puţin asistată, foarte directă şi precisă. Deşi este o limuzină de clasă medie, interiorul este mic, iar spaţiile pentru depoziatre lipsesc cu desăvârşire. Chiar şi portbagajul este mic aşa că nu faceţi planuri pentru o Alfa 156 dacă aveţi o familie cu nevoi mari de spaţiu. Totuşi, stilul în care planşa de bord este desenată este spectaculos chiar şi pentru ziua de azi.

Fiabilitatea nu este punctul forte al modelelor Alfa Romeo, iar despre 156 au fost semnalate numeroase probleme de-a lungul anilor. Cele mai multe probleme sunt atribuite zgomotelor de la trenul de rulare, casetei de direcţie, sistemelor electronice cu senzori defecţi, dar şi plasticelor din bord care produc zgomote frecvent. De-a lungul anilor au existat numeroase rechemări în service cu privire la sistemul de frânare sau cablaje electrice ce aduc pericol de incendiu.

Alfa Romeo 156 are un preţ extrem de scăzut pe piaţa de second-hand, însă exemplarele în stare foarte bună sunt destul de rare. Totuşi, această maşină are o personalitate aparte. Dacă ai deţinut un astfel de model lasă-ne impresia ta despre el pe opinii.autovit.ro.

 

Alfa Romeo 156 interiorAlfa Romeo 156 fata1Alfa Romeo 156 fataAlfa Romeo 156 spate

7 Comentarii

  1. aa

    Frumoasa masina!!!

  2. ionut

    Tocmai ce am achizitionat o alfa romeo giugiaro 1.9 si mi a lasat o impresie foarte buna e o masina care nu ma asteptam sa mearga asa de bine si mi place .

  3. Gabriel DDR

    Detin o 156, motor 1,8 T.Spark. I-am pus gpl de la Lovato si extra multumit. Foarte fiabila si precisa. M a cucerit in totalitate. Am avut ceva probleme la instalatia electrica dar dupa remediere e impecabila. Am botezat o ,,La Furia”. Daca ai grija de ea chiar e o prietena de nadejde. Recomand .

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)