autovit.ro

Analiză: BMW Seria 1 (2004-2013)

În anul 2004, BMW a lansat un înlocuitor pentru Seria 3 Compact (a cărei producție a încetat în același an), cu scopul de a concura în clasa compactă premium alături de Audi A3. BMW Seria 1 a devenit cel mai accesibil BMW din gamă și a avut la bază o platformă comună cu Seria 3 (E90), cu care a împărțit chiar și motorizările, anumite componente ale trenului de rulare, dar și elemente de electronică. Până la finalul producției, Seria 1 a avut trei caroserii distincte: hatchback cu trei portiere (E81, 2007), hatchback cu cinci portiere (E87, 2004), coupe (E82, 2007) și cabriolet (E88, 2007).

Primul facelift a avut loc în anul 2007 și a adus (alături de cele trei versiuni de caroserie noi) motorizări mai puternice și mai eficiente, dar și mici optimizări ale elementelor de caroserie și ale panourilor din interior. În anul 2011, caroseriile coupe și cabriolet au primit și ele un facelift, iar toată gama de motorizări a devenit mai eficientă.

Gama de motorizări disponibilă de-a lungul timpului a fost extrem de variată. Astfel, motoarele pe benzină oferite au fost: 116i (1,6 litri, 116 CP între 2004-2007, 122 CP din 2007), 118i (2 litri, 129 CP între 2004-2007, 143 CP din 2007), 120i (2 litri, 150 CP între 2004-2007, 177 CP din 2007), 125i (3 litri, 218 CP, 2008-2011), 128i (3 litri, 231 CP, 2008-2011), 130i (3 litri, 265 CP din 2006-2009, 258 CP din 2009) și 135i (306 CP). Pentru amatorii de motorizări diesel Seria 1 a existat în versiunile: 116d (116 CP), 118d (122 CP între 2004-2007, 143 CP din 2007), 120d (163 CP între 2004-2007, 177 CP din 2007) și 123d (2 litri, 204 CP, 2007-2013).

BMW Seria 1 spateCu tracțiune spate, Seria 1 a fost una dintre cele mai dinamice compacte de pe piață, foarte agilă și extrem de plăcut de cundus. Toate motorizările sunt rafinate, vivace și oferă performanțe foarte bune raportate la puterea pe care o dezvoltă. Versiunea 120d (sau chiar și 118d) este una dintre cele mai bune alegeri, cu prestații sportive, dar cu valori de consum foarte bune. Pe benzină, 118i sau 120i sunt alegeri echilibrate, suficent de puternice, în timp ce motorizările cu șase cilindri în linie sunt mai mult pentru cei pasionați. BMW Seria 1 este recunoscut pentru faptul că este destul de mică la interior comparată cu rivalii săi, în special în spate și are un tren de rulare destul de rigid ce nu oferă prea mult confort. În plus, datorită talonului rigid, nici pneurile RunFlat din echiparea standard nu ajută la capitolul confort.

Din punct de vedere al fiabilității, BMW Seria 1 se clasează foarte bine în toate clasamentele, problemele semnalate constant de-a lungul timpului fiind remediate rapid prin rechemări în service. Totuși, au fost semnalate pneurile față care se uzează repede, casete de direcție cu probleme, cutii de viteze care necesită multă forță la acționare (oricum toate Seria 1 se comportă similar din fabricație) sau diferiți martori aprinși în bord. Fiind un model premium, Seria 1 poate aduce cheltuieli ridicate în ceea ce privește întreținrea, în special la motoarele cu șase cilindri.

Pe piața de second-hand din România prețurile pornesc din jurul sumei de 5.500 de euro, pe site-ul Autovit.ro fiind aproape 100 de oferte pentru BMW Seria 1.

 

28 Comentarii

  1. Alin

    Prea scumpa cand a fost noua,prea scumpa acum second hand,se poate lua un seria 3 fara probleme cu bani de seria 1.

  2. ovidiu

    buna am un seria 120 d din 2011 de 177 de cv si mi se pare ca nu prea se vad calutii aia multi mi se pare ca e o masina de 100 de cv cine stie sa-mi dea o explicatie sau o parere va multumesc

  3. DINU

    AM PROBLEME CU ELECTROVENTILATORUL LA SERIA 1 2005 SI CINEVA MI A TRIMIS ELECTROVENTILATOR DE SERIA 3 E 90 EL ZICE CA MERGE SI LA SERIA 1… DVS CE ZICETI ESTE OK,? UN RASPUNS RAPID VA ROG. MULTUMESC

  4. Bogdan

    Stie cineva daca seria 118 122cai are probleme cu distributia

  5. Robert

    Cum pot afla codul motorului?

  6. Florin

    Salut ce consum are un bmw 120 seria 1 145cp euro 4 din 2005

  7. Ciprian

    Salut. Doar ce am cumpărat un seria BMW 120i 2004 nu m-a pricep prea bine la descrierea acestuia..problema e următoarea !! După 10 minute de condus motoru intra in protecție nush cum si nu pot depăși 40 km la ora am sunat mai mulți “mecanici cizmari” dar nu am ajuns la nici o concluzie !!!poate cineva sa m-a ajute !!!?? Mulțumesc

  8. Ciprian

    Slut cine ma pote ajuta cu ontrebare am un bmw din 2008 130/177cp.. nu mai trage .uni spun cai filtru de particule uni spun cai Egr. Răcitor egr,

  9. Ciprian

    Am fost la reprezentanta bavariea simi zice :necesar înlocuire EGR, daca efectul se manifesta dupa înlocuirea posibil , posibil înlocuire si răcitor EGR necesar verificări Amanutite :Tija Actuator Turbo,

  10. Ciprian

    Bavariea nu merge la sigur cu diagnoza

  11. Ciprian

    Merg la un fan bmw bun omul cu tester bmw original spune filtru de particule : nu mai inteleg nimic cu oameni aste :: daca are cineva ontrebare profesionista :bmw 120d 130/177cp din 2008 Cupe

  12. Florin

    Salut,

    Se merita sa cumpar un BMW Seria 1 120 2.0 Disel cu 230 000 km din 2007 ?
    Spre ce probleme e predispusa pe viitor avand in vedere anul si numarul de km ?

    • dan

      eu am acuma un 120d ca si cel care il vrei tu 🙁 imi curge ulei peste tot, tot motorul e plin de ulei, a pierdut puterea de la 177 cai la 40cai abia urc panta. Nu mai intra turbo si tremura masina violent. Am programare la service luna asta. Am inteles ca poate fi de la debitmetru, calamina depusa, egr, carcasa motor rupta (garnitura chiuloasa), turbo geometrie variabila defecta, vacuum defect, injectoare defecte, etc. Scoate fum negru la peste 3k ture. Ce sa mai zic 🙁 are 126000 km ai e din 2007. Sper sa imi dea la tester putine probleme sa nu coste enorm ca mai bine iau alta masina.

    • Marius

      Buna!Poate sa ma ajute cineva si pe mine!Am un bmw seria 1 din 2005,in mers se aude un vâjâit de rulment!Mecanicul imi spune ca sunt rulmentii din grup nu cei de la roti!Este adevarat,ma poate ajuta cineva!Multumesc anticipat!

  13. Florin Tanasie

    Salut. Pot sa schimb un motor la seria 1 de la unul seria 3. ?Al meu este E 87 din 2005. Am gasit E 90. Se poate schimba sau trebuie acceasi serie?!

  14. Dorin Radu

    Salut,

    de la service mi-au spus ca trebuie sa inlocuiesc motorul (BMW 116i)pt ca s-au rupt fragmente din distributie, au scos cu pumnul din baia de ulei bucatelele de plastic si motorul e compromis. Asa sustin ei. A mai patit cineva asa?

  15. Octavian

    Salut.Am un BMW seria 1 an fabricației 2008 .
    Am o problema și nu găsesc defectul in timp ce merg și apăs pedala de frâna mi se aprind toți martorii in bord doar când franez .aveti idee ce poate sa fie?

    • Dan

      Mie mi s-a intamplat asa la un 206, nu mai verificasem uleiul de mult si aparent aveam o scurgere. A fost necesar sa schimb baia si sa pun ulei. Cost: 500lei.

  16. Octavian

    Precizez ca nu se aprinde la fiecare frânare iar când se aprinde îmi aprare in bord cu galben fără sa mai arate cât km mai am de făcut tot ce aparține de service (ulei Frâne inspecție ) oar după ce opresc motoru și intru in meniu îmi arată normal la câți km trebuie sa schimb toate . A mai pățit cineva așa ?

  17. Alina

    Buna,

    Am un BMW seria 1 118d, masina merge impecabil, fiind varianta din 2005, numarul calutilor era cam mic, asa ca am decis sa ii fac soft. Am ales sa ii trec si EGR-ul si DPF-ul pe off. In prezent ma surprinde pe zi ce trece, este micuta, puternica si foarte distractiva. In bord apar 215 000 km, nu stiu daca sunt reali sau nu, dar nu reprezinta un interes, nu in momentul in care masina de la un schimb la altul nu stiu daca ia 100ml de ulei, motorul este curat si de fiecare data cand o duc in service pentru modificari sau “tratamente periodice”, mecanicii sunt surprinsi ca un motor diesel atat de vechi poate fi atat de curat si de bine intretinut. Este o masina dementiala, perfecta pentru oras avand in vedere directia exacta pe care o are. Imi place sa ma dau la ea, deci consumul pe oras este 7.1/100km (in bord), dar curiozitatea m-a determinat sa il si calculez, este destul de precis calculat in bord, deci nu au fost mari diferente. La acest model de masina, geometria rotilor este esentiala, avand directia foarte precisa, este greu de controlat la viteza daca geometria rotilor nu este corecta. Ca orice masina, daca nu este ingrijita este normal sa faca probleme. Sfatul meu, schimbati uleiul si filtrele la timp, neaparat geometria rotilor, evitati canalele si niciodata nu va zgarciti cand vine vorba de pretul pieselor, stim cu totii sintagma “putin dai, putin face”. Aveti grija de masinile voastre si ele vor avea grija de voi.

    Cu respect,
    Alina

  18. Marius

    Este bun motorul după seria 1 an 2013 116 d ? Îmi poate zice careva detalii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)