autovit.ro

Analiză: Mercedes Clasa A (1998-2004)

Prima generație a lui Mercedes Clasa A a fost o adevărată surpriză adusă de productorul din Stuttgart. Pentru un Mercedes era total neobișnuit ca tracțiunea să fie pe roțile față, iar caroseria înaltă era de asemenea o noutate. In spatele formei de monovolum se ascundea o inovativă structură denumită „sandwich” la care, în momentul unui impact frontal foarte puternic, motorul și transmisia culisau sub mașină, fără să afecteze habitaclul mașinii. Astfel, Mercedes Clasa A a adus o inovație foarte importantă în materie de siguranță pasivă.

Una dintre cele mai interesante aspecte din viața acestui model este faptul că imediat după lansare s-a răsturnat în timpul unui efectuării unui test denumit „testul eleanului”, iar asta a dus la o rechemare integrală pentru toate automobilele vândute până atunci pentru a se monta un sistem ESP și a se reproiecta componente ale trenului de rulare. Această operațiune a costat producătorul german nu mai puțin de 300 de milioane de mărci germane.

În anul 2001, Mercedes Clasa A a primit un facelift minor, care a adus elemente de caroserie redesenate și materiale noi pentru interior. Gama de motoare din momentul lansării a fost restrânsă la doar patru motorizări: A160 CDI (1,7 litri, 60 CP), A170 CDI (1,7 litri, 90 CP), A140 (82 CP), A160 (102 CP). La doar un an după lansare, în 1999, Clasa A a primit un nou motor de 1,9 litri pe benzină: A190 (125 CP). Dup faceliftul din 2001, motoarele au fost revizuite. A160 CDI a avut 75 CP, iar A170 CDI 95 CP. A140 a fost disponibilă cu o cutie automată, dar cu un alt motor sub capotă (1.6, tot de 82 CP), iar în anul 2002 a apărut versiunea cea mai puternică, denumită A210 Evolution, care avea un motor de 2,1 litri și 140 CP.

Mercedes CLasa A spateMercedes Clasa A utilizează foarte inteligent spațiul interior, fiind foarte spațios pentru o lungime de numai 3,60 metri, însă materiale de la interior au o calitate nu foarte apreciată pentru un Mercedes. Vizibilitatea și manevrabilitatea în oraș sunt la cote bune, dar trenul de rulare rigid, atipic pentru Mercedes, poate fi uneori neplăcut.

Din punct de vedere al fiabilității, Clasa A are cele mai mari probleme la trenul de rulare. De aici apar mai mult de jumătate din intrările în service semnalate de proprietari. De asemenea, au fost semnalate multe probleme cu ambreiajele și cutiile de viteză, iar întreținerea este mai scumpă decât la alte modele de clasă mică sau chiar decât la compacte. Versiunea A160 este cea mai echilibrată, motorizările diesel fiind destul de zgomotoase.

Oferta de pe piața de second-hand din România este extrem de bogată, cu peste 200 de oferte pe site-ul Autovit.ro.

 

mercedes-benz-a-classMercedes Clasa A interior

22 Comentarii

  1. constantin

    Am un MErcedes A160 sii de ceva tinp ,cutia find automata,la. Schinbarea de viteza. ,de la 40km sspre 50 km la ora trepiteaza usor iar dupa 50 ,merge totul normal .ce paate fi?

  2. Migu

    Salut, imi poate spune cineva cum se demonteaza ceasurile de bord de la A 140?

  3. Marian

    Imi porneste greu oare ce ar putea avea si mi se opreste in mers stie careva ceba

  4. Marian

    Tin sa precizez ca am a clase 170 111cai

  5. Costel

    Salut ,am un a class 1.4 60kw din 2000 pornește greu dimineața și nu se accelerează asta până se încălzește după merge perfect …ce ar putea avea ?mă puteți ajuta? mulțumesc…

    • Daniel

      Salut, ma poti ajuta cu o informatie? Ai reparat a cls-ul, am aceiasbproblema, si nu stiu ce sa i fac multumesc anticipat, ma poti contatct la nr 0762502332 macar sms, mrs

  6. Ilie Bogdan

    Salutare.Am si eu o problema la un A 140 benzina si daca ma poate ajuta cineva va rog.Dimineata sau dupa ce sta nepornit un nr mai mare de ore(peste 4),porneste ff greu,iar dupa ce porneste zici ca merge inecata,in 3,si nu se accelereaza,vine in nas.Am bagat-o pe tester si mi-a dat ca ar fi din cauza la sonda lambda 2 de dupa catalizator.Credeti ca s-ar remedia problema daca o schimb sau ar putea fi si altceva?Multumesc

  7. Iulian

    Am un a 170 si vreau un mecanic bun electronist sa imi zica ce are masina asta ,imi apare martorul de motor dupa care bas esp si masina intra in avarie nu mai schimba vitezele am fost cu ea la la un service cuti automate mau secat de bani ,mi au zis ca este calculatorul de cutie am dat 400 € si masina este la fel cum am aduso ,am fost sa le zic ca nu au facut nimic la masina nu mai vor sa recunoasca ma ia cu alte probleme zic ca ei au facut calculatorul dar nu prea cred deci escroci nu mai vreau sa dau bani si sa plec cu masina la fel.

  8. Marian

    Dice porneste greu nu se acilereaza si merge an bot si la drum nu pot sa depăsesc ca nu se acilereaza ar putea sa ne ajute cineva

  9. Dani

    Cine ar putea sa ma ajute cineva la un mercedes a klass A 140 an 1099 benzina de Ce dimineata nu sta la relantiu si la drum nu se acilereaza .Ar pute cineva sa ma ajute

  10. catalina

    mercedes a clas 170 cdi anul 2000 cati cai putere are

  11. Grigore

    Buna . Am cumpărat un Mercedes a 170 cdi și avea la bord martorii abs și bas esp. Și nu reușesc să i sting pe tester îmi zice senzor unghi volan am încercat și cu unu din ăla dar nu am rezolvat nimic.
    Ma poate ajuta cineva care a mai întâlnit aceasta problema?

  12. Costin Dan

    Cine imi poate spune de ce nu porneste un A 170 cdi .
    Totul merge perfect martori in bord se aprind electomotor cupleaza da sa porneasca 1 secunda si iar invarte electromotoru de nebun dejeaba.
    Pusa pe tester da la fiecare incercare de pornire eroarea p0207 -injector 1(2,3,4)
    va rog care a intimpinat aceste problebe. Am schimbat senzor axa came aceiasi problema.?

  13. Codrut

    Salutare. Am un A 160 benzina din 2001. De vreo 3 luni are o problema mai ciudata. Cateodata , la prima pornire, nu vrea sa porneasca in sensul ca electromotorul nu invarte, doar da sa se cupleze si apoi se blocheaza. Trebuie sa o las 1, 2 sau 3 minute si isi revine. Cateodata incerc si de 10 ori si face acelasi lucru. Alteori porneste la a doua incercare. Dupa ce porneste si merg cativa km pot sa o pornesc de 100 de ori si nu mai face probleme. Curios este ca in timpul iernii cand erau temperaturi cu minus nu facea niciodata probleme la prima pornire ci doar la a doua dupa ce mergeam vreo 2 km. Daca are cineva idee ce ar putea fi astept un raspuns. Multumesc!

  14. Alex

    Salut am un clase a 170 an fabr.2001 automatic ..merge decat in marsarier nu ruleaza in fata..se tureaza ..ca si cum ar patina ambreaju la o masina cu cutie manuala ….ce sa aibe?!Multumesc

  15. Maryann

    Stie cineva se poate da pompa de apa jos fără să dau motorul jos la un ă class140 din 98?

  16. Voica Daniel

    Vă salut pe toți, dacă a rezolvat careva problema cu pornirea dimineața la A 140 dați-mi și mie o idee. Mulțumesc.

  17. mihaela

    Buna ziua
    Am achizitionat de curand un mercedea A 140. In loc de antigel are apa si apa se evapora cam repede din recipient. Imi poatr spune cineva ce tip de antigel sa folosesc?? Merge sa mai circul doar cu apa ink 400 km. Am de fc un drum lung. Multumesc

  18. Gabriel

    Salut, am si eu un mercedes a 140 benzina din 2001. Si am o problema cu el dimineata cand o pornesc, nu porneste, decat dupa 2, 3 incercar. Si trebuie accelerata cateva secunde, ca sa nu se opreasca. Stie cineva ce problema ar putea avea? Multumesc!

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)