autovit.ro

Analiză: Mercedes Clasa C (2000-2007, W203)

Cea de-a doua generaţie a lui Mercedes Clasa C a fost prezentată în luna martie a anului 2000. Limuzina de clasă medie a concurat în segmentul premium de pe piaţa din Europa alături de Audi A4 şi BMW Seria 3. În momentul lansării, Clasa C a fost oferită cu o multitudine de motorizări diesel şi benzină cu patru şi cu şase cilindri. Spre deosebire de vechea generaţie, dieselurile au beneficiat pentru prima dată de common-rail şi turbine cu geometrie variabilă, cutia de viteză manuală cu şase trepte a fost standard pentru toate motorizările (cu excepţia lui C 320), iar cifrele din denumire nu au mai fost direct legate cu cilindreea motorului de la versiunea respectivă (de exemplu C 200 aveau un motor de 1,8 litri sau C 200 CDI unul de 2,2 litri).

Gama de motorizări a fost una extrem de bogată, dar pe piaţa din România predomină în special propulsoarele diesel sau cele pe benzină cu patru cilindri. Astfel, pe benzină notăm versiunile C 180 (2 litri, 129 CP), C 180 Kompressor (1,8 litri, compresor mecanic, 143 CP), C 200 Kompressor (163 CP, compresor mecanic, 2 litri până în 2004, 1,8 litri după 2004) care acoperă majoritatea ofertelor de pe piaţa de second-hand. Acestea sunt destul de rafinate pentru vremea lor, însă nu rulează prea economic, în special dacă sunt echipate cu o cutie automată. Nici din punct de vedere dinamic nu impresionează, iar cei care vor mai mult pot opta pentru motoarele V6, care însă cresc preţul impozitului şi al asigurărilor, datorită cilindreei mai mari. Totuşi, recomandarea noastră merge spre C 180 Kompressor. Dieselurile sunt mult mai prietenoase în materie de costuri zilnice, fiind mult mai economice. Clasa C a fost oferită cu motoare diesel în versiunile C 200 CDI (2,2 litri cu 102 CP, 115 CP şi 122 CP), C 220 CDI (2,2 litri cu 143 CP sau 150 CP), C 270 CDI (cinci cilindri, 2,7 litri şi 170 CP) şi C 320 CDI (3 litri, V6, 224 CP). Dintre acestea versiunea C 220 CDI este cea mai echilibrată, cu un consum de combustibil foarte bun, dar şi cu prestaţii dinamice corecte pentru o limuzină premium de clasă medie.

Mercedes Clasa C interiorÎn anul 2004 a existat un facelift important, care a optimizat aproape toată gama de motorizări (cele după acest an sunt mai eficiente sau mai puternice), au fost revizuite detalii de design atât la interior, cât şi la exterior, conectivitatea multimedia a fost îmbunătăţită, iar majoritatea motorizărilor au fost disponibile opţional cu noua cutie automată cu 7 trepte, denumită 7G-Tronic.

Mercedes Clasa C este recunsocută pentru confortul pe care îl oferă, pentru izolarea fonică foarte bună şi pentru atenţia cu care este lucrat interiorul. Nu excelează din punct de vedere dinamic, însă este foarte plăcută de condus la drum lung. Fiabilitatea a fost în general bună, însă sunt menţiuni despre problemele cu sistemele electronice (martori aprinşi), cutiile automate nu foarte fiabile (verificaţi atent dacă funcţionează corect la orice fel de solicitări) sau anumite zgomote de la trenul de rulare (mai rar). Întreţinerea este relativ scumpă, multe piese având un preţ ridicat, iar majoritatea motorizărilor au cilindreea peste 2 litri, astfel încât asigurările şi impozitele sunt mari. În plus, consumul nu este prea mic.

Pe site-ul Autovit.ro preţurile pe piaţa de second-hand pentru Mercedes Clasa C sunt suprinzătoare, cu valori ce pleacă din jurul sumei de 2.000 de euro.

 

 

Mercedes Clasa C spateMercedes Clasa C lateralMercedes Clasa C interiorMercedes Clasa C fata

24 Comentarii

  1. Robb

    Din postura posesorului de C180 Kompressor(w204) pot spune ca articolul are multe elemente eronate.Incepem cu intretinerea,prestatiile dinamice etc,etc.
    Intretinerea periodica este cu 50 % mai redusa decat la un Ford Mondeo/VW Passat(masini detinute anterior).Spre exemplu placutele frana incep de la 50 ron ,un rulment (fata/spate) de la 80 ron.
    Cuplul motorului pe benzina se apropie destul de mult de cel a diesel-ului de 2,2 litri,insa poti exploata turatiile de peste 5000rpm foarte bine.Masina cu cei 163 cp si cei 240 Nm are prestatii decente pentru o astfel de motorizare.
    Sitemul de sonorizare cu transmisii prin fibra optica,este la o calitate peste premium,woofere in fiecare usa,etc.
    Urmatoarea masina va fi tot Mercedes,niciodata nu voi mai lua altceva !Cu toate plususrile si minusurile marcii……

  2. mercedes

    placute de frana de la 50 de lei?
    bati campii prietene la „figurat” si la propriu daca nu-ti permiti un Mercedes cu piese de origine.
    Vai si amar… va cumparati Mercedes si nu sunteti in stare sa cumparati un set de placute de origine – 200 lei.

  3. mercedes

    ii dai ma piese ca la Dacie de ASAM si CONEX? RUSINE!

  4. Adrian

    Buna,
    Posesor de c180 kompressor w203
    Da ,de acord in cea mai mare parte cu articolul ,intradevar consum urban destul de ridicat ~14 litri extraurba -7 .Cu toate ca are in consum relativ mare pt motorizarea sa ,cand conduci vezi de ce isi merita banii………ca sa poti spune ceva despre model trebuie sa conduci……..

  5. Filip

    Subscriu Adrian… putin ridicate costurile pentru combustibil . Al meu consuma urman 8.2-10 si extraurban 5.8-6.5 dar face toti banii. Am avut multe masini personale inainte gen, an dar odata ce ai Mercedes…mai poti sa inlocuiesti doar cu Audi, Bmw. Una peste alta, in opinia mea, masina face toti banii. C180 kompresor

  6. radu

    Posesor de Mercedes c180 w203 din 2001, cu capacitatea cilindrica de 2 litri benzina. Mi-am stricat sincronul din treapta a doua si ma intereseaza o cutie de viteze

  7. ionut

    Ce consum are un mercedes cclass180anvangarde cu motor de 2000

  8. Razvan

    Buna
    Propietar de c180 143 cp (w203)
    Am citit la un moment dat ceva legat de consum prin comentarii,mai exact ~14% urban. Consumul meu cel mai mare in oras (fiind si incepator) a fost de 15% in conditii de graba,trafic intens+climatizare data la maxim.. in rest,consumul urban rar sare de 11,5%.
    Cat despre intretinere,aceasta e destul de scumpa in relatie cu anul fabricatiei

  9. Octavian

    Am si eu o întrebare ….. Am un Mercedes C220 din 2001, mi-am schimbat ceasurile de km cu ceasurile de Facelift 2007 si imi merg km turometru si nu imi merge motorina cand se ridica la maxim cand la jumate cand e pe roșu știți pot sa le rescriu sau ceva de genu … Mulțumesc

  10. DANIEL

    classa c 180 compresor(w203) vi sa intamplat sa va cada turbina.as vrea sa_mi cumpa un c class dar ma sperie ideea de tirbina pt ca am avut probleme cu o alta masina cu turbina.astept parerea voastra.multam

  11. AdrianCoz

    Vreau o părere despre cutia automată la C class an 2002-2003? Bună, rezistentă sau aduce necazuri?

  12. Zake

    Salut,am un c class din 2001 motor benzina de 2000.Imi stau aprinse ABS.BAS.ESP. Am mers la diagnoza si îmi dadea intrerupatorul din pompa de frana.Am schimbat 3 intrerupatoare si …la fel.Am încercat si SAM (calculatorul din spate .portbagaj stanga) tot asa.Curios e faptul ca ABSsi ESP functioneaza.dar martorii din bord sunt aprinsi.Stie cineva unde naiba sa caut.?

  13. Marian

    Salut.Am un C 270 Advangarde CDI si ma terorizeaza cu pornirea din octombrie, de cand sa racit vremea.Cand e cald motorul porneste la sfert.In rest totul functioneaza perfect.Astept idei de la voi. Multumesc.

  14. Dani

    Salut,vreau sa cumpar un c200 din 2002 160 cai benzina.stiti ceva de consum si de probleme?multumesc!

  15. Adrian

    Salut. Am si eu un Mercedes C180 Kompressor w203 facelift si am o problema cu panoul care comanda scaunele incalzite, avaria, inchiderea centralizata, etc. Am fost sa imi pun alarma pe el si „meseriasii” au reusit sa mi-l rezolve. Am sperat sa fie o siguranta arsa, dar n-am avut noroc. Aveti vre-o sugestie sau idee cat ar costa panoul?

  16. Coman

    Am un mercedes ce 220 cod 2002
    Nu stiu ce sa ii mai fac schimb injectoarele din 2 in 2 luni un mecanic bun unde gasesc porneste greu 0722343205

    • Adrenalina

      daca porneste greu cauta releu de pornire

    • ovidiu

      povestea cu schimbatul injectoarelor am avut-o si eu la sprinter 211cdi 2001.am schimbat in perioada 2006-2007 12 injectoare si pana nu am inlocuit pompa nu s-a rezolvat problema

  17. Alex

    Posesor c220 an 2003. 136cp
    Intretinerea….nu este ieftina ( depinde de ce piesefolosesti) eu personal nu am folosit piese ieftine, dar nici scumpe. Astfel cu tot cu manopera am cheltuit 6000 lei : set frane (complet) set tren rulare ( amortizoare, arcuri, brate, bielete) masina ruleaza impecabil.
    Consumul este deosebit, exterior 4,2-5.5 ( pot dovedi cu poze) 4,2 condus normal 5.5 condus 130- 150 ( prea putin prin tara).
    Mai am u e300 2014, in oras….(nu e de utilizat 10-15) in afara ( autostrada) este un vis pe 4 roti. Consum 6+ (merita merita merita)

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)