autovit.ro

Analiză: Renault Clio 3 (2005-2012)

Cea de-a treia generaţie a lui Clio a fost prezentată în anul 2005 la Salonul Auto de la Frankfurt şi a avut la bază o platformă dezvoltată de Renault împreună cu partenerii de Alianţă de la Nissan. Printre modelele cu care Renault Clio a împărţit această platformă se numără Renault Modus, Nissan Micra sau Nissan Note.

Spre deosebire de vechea generaţie, Clio 3 a crescut în dimensiuni, ajungând la aproape 4 metri lungime, dimensiune care l-a plasat direct în clasa mică, iar greutatea a crescut şi ea cu până la 130 kg în funcţie de versiune. Vânzările au început în luna octombrie a anului 2005, iar în anul 2006, Clio 3 a fost desemnată Maşina anului în Europa, trofeu pe care l-a câştigat în faţa lui Volkswagen Passat. În anul 2007 a fost oferită şi o versiune combi, iar un an mai târziu, Clio 3 a primit un facelift care a adus mici modificări de design, dar şi un interior cu materiale de o calitate mai bună. Tot atunci a fost lansată versiune GT, cu o optică a elementelor de caroserie bazată pe sportivitate, dar şi un tren de rulare mai rigid pentru o dinamică mai bună.

Gama de motorizări a cuprins mai multe propulsore pe benzină şi bine-cunoscutul diesel 1.5 dCi în diferite versiuni de putere. Cele mai bine vândute motorizări pe benzină în România sunt 1.2i (75 CP), 1.4 (75 CP şi 98 CP) şi mai rar 1.6i (110 CP). Cea mai sportivă versiune, denumită RS (Renault Sport) a avut sub capotă un motor aspirat pe benzină, de 2 litri, care dezvolta 197 CP şi era setată complet diferit faţă de versiunile normale. Clio RS este unul dintre cele mai apreciate hot-hatch-uri de pe piaţă. Amatorii de diesel au avut la dispoziţie un singur motor, oferit cu în mai multe trepte de putere. Astfel, 1.5 dCi a fost comercializat cu 68 CP, 85 CP şi 105 CP.

Clio III spateUn motor foarte potrivit şi corect pentru clasa din care face parte Clio 3 este micul 1.2 de 75 CP. Acesta este economic, iar pentru oraş este perfect. În plus, impozitul şi asigurarea sunt foarte mici. În cazul dieselurior recomandăm varianta de mijloc, cu 85 CP, foarte echilibrată, cu o valoare de cuplu bună şi un consum incredibil de mic, indiferent de condiţiile în care se rulează. Este important de ştiu că Clio 3 a obţinut 5 stele la punctajul Euro NCAP pentru siguranţa în caz de impact.

Clio 3 este un model axat mai mult spre confort, cu un tren de rulare elastic, o direcţie destul de fadă, un interior spaţios ce poate acomoda 4 pasageri în condiţii foarte bune şi materiale plăcute la atingere, cel puţin pentru versiunile de echipare superioare. Din punct de vedere al fiabilităţii au fost semnalate probleme cu elementele trenului de rulare, cu uzura sistemului de frânare, dar şi cu injectoarele de la diesel. Totuşi, întreţinerea şi piesele de schimb nu au costuri ridicate.

Pe site-ul Autovit.ro există numeroase oferte pentru Clio 3, cu preţuri ce pornesc de la circa 3.000 de euro. Nu uitaţi de faptul că puteţi lăsa o opinie personală despre această maşină pe opinii.autovit.ro.

 

0 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)