autovit.ro

Cinci răspunsuri la intrebari legate de anvelopele de iarnă

În cele ce urmează încercăm să răspundem la câteva întrebări despre cum să alegeţi anvelopele potrivite, ce spune legislaţia şi cum privesc problema companiile de asigurări. Nu aţi montat încă anvelopele de iarnă pe maşina dumneavostră? Primele zăpezi seriose se apropie astfel încât noi recomadăm să faceţi asta cât mai repede. În caz că veţi fi surprinşi de polei sau zăpadă, călătoria nu este numai periculoasă, dar poate deveni şi foarte scumpă, datorită amenzilor care sunt în vigoare. În continuare vom perezenta implicaţiile legale şi tehnice ale rulării fără anvelope de iarnă în sezonul rece.

 

Cum recunoaştem care sunt anvelope de iarnă şi care nu?

Toate anvelopele de iarnă sunt marcate cu simboluri ca fulgul de nea sau creasta unui munte. Marcajul „M&S“ (mud&snow) este, de asemenea, valabil. Aceste marcaje sunt necesare, dar nu spun nimic despre comportamentul anvelopelor. Mult mai sigur recunoaştem o anvelopă de iarnă după lamelele acesteia.

Care este adâncimea minimă admisă a profilului anvelopei?

Potrivit legislaţiei în vigoare, adâncimea porfilului anvelopei nu trebuie să fie mai mică de 1,6 mm. Pentru a rula în condiţii ridicate de siguranţă este recomandată o adâncime a profilului de cel puţin 4 mm. Aceasta este necesară pentru a putea exploata la maximum avantajele anvelopelor de iarnă.

stack-tiresSe poate merge iarna cu anvelope de vară?

În principiu, da, dar nu este deloc recomandat. Legislaţia românească nu prevede obligativitatea anvelopelor de iarnă decât în condiţii de gheaţă, zăpadă sau polei. Dacă acestea nu există amenda nu poate fi aplicată. Trebuie precizat însă că anvelopele de vară îşi pierd mult din aderenţă la temperaturi scăzute (sub 7 grade Celsius), iar condiţiile meteo de iarnă sunt, în general, imprevizibile. Dacă un automobilist este depistat de poliţie circulând cu anvelope necorespunzătoare în condiţii de gheaţă, zăpadă sau chiar polei, riscă o amendă între 720 şi 1600 de lei, precum şi reţinerea certificatului de înmatriculare. În cazul în care contravenientul blochează drumul sau distruge infrastructura, va trebui să plătească serviciile de degajare a drumului, respectiv stricăciunile provocate. Aşadar, poate fi foarte costitor să mergi fără anvelope de iarnă. Asta fără să includem riscul ridicat la care vă supuneţi pe dvs., dar şi pe ceilalţi participanţi la trafic.

Nu vreau să schimb anvelopele de două ori pe an. Ce alternative există?

Legislaţia permite folosirea anvelopelor de tip all-season marcate corespunzător (M&S). Acestea oferă însă un compromis, fiind superioare iarna anvelopelor de vară, respectiv vara anvelopelor de iarnă. În schimb sunt net inferioare iarna anvelopelor de iarnă şi vara, anvelopelor de vară.

Cum este afectată asigurarea dacă nu foloseşti anvelope de iarnă?

Obligativitatea echipării autovehiculelor cu anvelope de iarna a determinat mai multe companii de asigurari să impună acest aspect drept condiţie necesară pentru acordarea de despagubiri. În cazul în care o maşină este implicată într-un accident, dar maşina nu a fost echipată cu anvelope de iarnă la momentul producerii evenimentului, atunci compania poate refuza plata despăgubirilor. În ceea ce priveşte asigurările facultative (CASCO), mai mulţi asiguratori şi-au anunţat deja intenţia de a condiţiona plata daunelor de echiparea corespunzătoare cu anvelope de iarnă în sezonul rece.

2 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)