autovit.ro

GM retrage marca Chevrolet de pe piața din Europa la finalul anului 2015

În cadrul unei conferințe de presă ce a avut loc astăzi (5 decembrie), vice-președintele GM Steve Girsky a anunțat că marca Chevrolet va fi retrasă din Europa pâna la finalul anului 2015. Anunțul este total neașteptat în condițiile în care Chevrolet era într-o continuă expansiune pe piața europeană, cu o gamă de modele din ce în ce mai bine optimizată.

Această mutare survine în urma eforturile celor de la GM de a deveni profitabili pe piața din Europa, iar de acum focusul principal va fi pe marca Opel. Girsky a declarat că: “Noi credem că va fi o situație în care toate mărcile noastre vor avea de câștigat, iar GM va beneficia de un profit și o cotă de piața mai bune a celor de la Opel/Vauxhall.”

În cadrul aceleași conferințe, oficialii GM au afirmat că modelele iconice ale mărcii, precum Corvette, se vor vinde în continuare printr-o rețea restrânsă, iar marca Cadillac va deveni mai prezentă în viitorii trei ani. Chevrolet va rămâne la fel de activ pe uriașa piața din Rusia, unde este în acest moment pe locul al cincelea în topul vânzărilor, după Lada, Renaul, Kia și Hyundai.

Contextul în care survine aceată mutarea strategică a celor de la GM este nivelul de vânzări sub așteptări, în ciuda unei game de modele destul de largă. Din momentul relansării mărcii din anul 2005, Chevrolet a vândut în jurul valorii de 200.000 de unități pe an, iar studiile au arătat că mulți clienți au venit chiar de la Opel, atrași de prețurile mai mici. Concurența internă care a survenit între mărcile Opel și Chevrolet a fost astfel un factor important al acestei decizii.

Chevrolet traxRețeaua de dealeri, care totalizează un număr de 1.900 de locații în Europa va fi restructurată, în condițiii speciale pentru fiecare unitate în parte, în special datorită faptului că există dealeri comuni pentru Opel și Chevrolet (mai mult de jumătate). Deși oficial nu s-a menționat nimic, probabilitatea ca acești dealeri să dispară complet este foarte ridicată. România va fi afectată direct de această decizie, Chevrolet existând pe piața noastră ca importator oficial (cu birourile la București), iar rețeaua de dealeri fiind foarte vastă.

Girsky a mai afirmat că retragera mărcii Chevrolet de pe piața din Europa va aduce costuri suplimentare estimate între 700 de milioane și 1 miliard de euro pentru GM, dar și faptul că decizia nu are nicio legătură cu recenta colaborare dintre GM și grupul francez PSA (Peugeot/Citroen). GM își face speranțe că proprietarii de Chevrolet vor migra în viitor către Opel, însă există posibilitatea ca ei să meargă spre mărci precum Kia, Hyundai sau chiar și Dacia.

Până în acest moment nu există un comunicat oficial din partea importatorului oficial din România în care să fie oferite mai multe detalii despre cum vor decurge operațiunile mărcii în următorii doi ani și ce se va întâmpla cu exactitate după aceea cu rețeaua de dealeri.

Totuși, proprietarii sau viitorii cumpărători de Chevrolet trebuie să știe că garanția și distribuția de piese de schimb vor fi asigurate și după finalul anului 2015, deci nu trebuie să fie îngrijorați din astfel de motive.

 

Chevrolet AveoChevrolet dealerChevrolet trax

23 Comentarii

  1. mărin

    Bine ca dispar cazanele asta jegoase..nici tuica nu fac, nici porcu nu pot sa-l bag in ele..

    adio si succesuri pa calea vietii !!

  2. radu

    Oricum ,era o masina proasta din toate punctele de vedere si mai avea si eticheta u.s.a. pe ea ,adica cadavru irecuperabil,numai bun de dus la topit…

  3. Alex

    Cazanele despre care va grabiti sa scoateti prostii pe gura sunt chiar fiabile din experienta mea, au un pret corect/mic si satisfac nevoia multor consumatori. Strategia de marketing, daca se poate numi asa, a fost una lenesa / timida si de aici deznodamantul. Pentru piata romaneasca, implicit Dacia, este o veste care bucura si clar se vor trage beneficii.

    • Andrei

      Tie ti se pare o masina care la 60.000 de km scartie din toate incheieturile si la care la 75 de mii mi s-a rupt tapiseria spate de s-a facut franjuri, in conditiile in care pe bancheta din spate se statea ce mult 2 ore pe saptamana, fiabila..

      • tom

        Nasol daca s-a rupt tapiseria. Trebuie sa fii foarte excentric sa pui o tapiserie in masina. Pina si cei mai bogati care au masini de mare lux au tapiterie…. tapiseria fiind ceva artistic.

  4. dicu

    macar sa ne lase Matizul nostru cel de toate zilele.

  5. floris

    vorbiti din lipsa de cunostinta…eu am un chevrolet si sunt multumit de el si daca ar fi sa-mi cumpar o alta masina as alege tot marca CHEVROLET

  6. sibi

    am avut aveo, o mare pacoste de masina…nu stiu ce a fost in capul meu cand am luat-o

  7. geo

    chevrolet cu motoare pe benzina aspirata au fost si sunt inca fiabile , daca sunt exploatate corect … singura buba ar fi consumul , dar ii pui gaz si ai rezolvat problema … cazanele si dulapurile sunt in aceeasi categorie si se numesc „daca ai cap ia-ti alta” … eu zic ca nu pleaca din romania prea curand …

  8. bb

    cei de la gm au facut de rusine marca chevrolet prin ultimele modele, asa ca e mai bine sa le scoata!
    vechile chevrolet nu erau asa penibile

  9. George

    Salut!
    Vand Chevrolet Spark inmatriculat RO pe 03/2006 functioneaza ff bine la doar 1550 euro!
    Anunt la: http://mercador.ro/oferta/oferta-vand-chevrolet-spark-din-03-2006-la-doar-1550-euro-ID19WVF.html

    Mersi.

  10. marius

    lasand la o parte matiz/spark , toti cei care vorbiti de cazane … a-ti condus alta varianta de chevrolet ? chiar si micul aveo ? , ca sa nu mentionez de cruze……

  11. sorin

    Decat frantuzesti sau italienesti prefer oricand un chevrolet,datorita fiabilitatii simplitatii si costurilor mici de intretinere. Am un fiat de cateva luni si imi blestem zilele, asta e cazan fratilor

  12. rica

    Consuma mult benzina, dara daca ii pui gaz, esti realizat, consuma maxim 8 litri de gaz/100km, deci 29,5 lei la 100 de km. Eu pun benzina de 50 de lei pe luna si gaz de 200 lei/luna si merg de ma satur cu masina, nu cobor din ea.
    comparatia cu masinile nemtesti merge daca o faci cu opel sau VW. Nu poti sa faci comparatie cu BMW, audi sau Benz.

  13. radu

    Da , asa este . Am avut Fiat Doblo si pot sa afirm ca este imparatul cazanelor…..

  14. marius

    ati încercat si marci germane? chiar si wartburg-ul era peste toata gama de chevrolete. cei care cumpara italienesti, nu va ganditi la ferari, masserati cand va luati fiat.

    • Johhny

      O da si marca Ferrari are nemumarate probleme Ferrari FF 2012 – masina unui client si deja au picat amortizoarele la foarte puntini km – desigur drum de Romania

  15. David

    Dragi experti auto care umpleti randurile cu ganduri desarte, nu stiu cine sunteti si de unde atata experienta in ceea ce priveste marca Chevrolet, dar cred ca majoritatea vorbiti sa nu va plictisiti.
    Masinile Chevrolet nu sunt nici pe departe unele pe care merita sa le defaimati in fel si chip, cel putin de la Aveo incoace, calitatea lor a crescut de la o generatie la alta, astfel incat ultimile lansate, precum Orlando, Captiva sau noul Trax se pot bate de la egal la egal cu produsele concurentei, dar la preturi mai accesibile. Va pot spune ca motivele retragerii tin in special de preturile mari de productie, preturi induse chiar de aportul masiv de tehnologie inglobat de noile modele. Pe de alta parte, chiar daca s-a incercat mentinerea foarte scazuta a preturilor, datorita dotarilor bogate, tot nu a fost posibil la un nivel care sa scada semnificativ sub concurenta.

    • Morgoth

      Amice, ori esti iesit din comun de retardat, ori lucrezi la vreun dealer Chevrolet.
      Ca mecanic auto pot afirma ca toata gama Chevrolet este, de departe, atat de proasta, incat cred ca proiectantii s-au straduit foarte mult si au lucrat excesiv la calitatea inferioara pana si unei biciclete chinezesti! Sau, poate tie ti se pare normal ca materialul de frictiune sa se dezlipeasca de pe saboti (la cele cu tamburi spate), ori sa se deformeze parghiile etrierelor la frana de mana (la cele cu discuri spate). Tabla extrem de moale, vopsea prea subtire – se cojeste cu unghia daca insisti), motoare mici cu consum imens, flanse de amortizor rupte, bascule deformate, casete de directie care curg la nici 20.000 km.

  16. mărin

    mosule, am avut aveo, ca tot lauzi cazanu cu 15% consum..
    ce zici la 4000km , schimbat supape (16V),
    la 7000 schimbat senzori ABS,
    la 12000 sigurante arse…
    dea stiu, fusei eu cu ghinion, am carat porcu cu dinsa ..
    mai mult stateam la garantie..la 4 luni aveam drum.

    ca sa nu mai zic da c….u de vopsea , o zgarii cu unghia, la interior se cojea vopseaua da pa butoane..

    noroc ca am maritat-o.. sa fie cu pomenire, ia vere jevrolet..trei la zecemii !!

  17. george

    decat logan mai bine chevrolet

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)