autovit.ro

Analiză: BMW Seria 3 E46 (1998-2006)

Cea de-a patra generaţie a lui BMW Seria 3 a fost lansată în anul 1998 şi a devenit de-a lungul timpului unul dintre cele mai apreciate modele ale mărcii, atât prin prisma motorizărilor performante pe care le propunea în segment, cât şi prin designul sportiv şi dinamica de top. Modelele rivale cu care a concurat BMW Seria 3 E46 au fost Alfa Romeo 156, Audi A4, Mercedes Clasa C sau Volvo S40.

Faţă de generaţia pe care a precedat-o, Seria 3 E46 s-a diferenţiat în primul rând prin reducerea greutăţii şi o foarte bună rigidizare a caroserie, dar şi proporţia perfectă a maselor pe punţi. Aceste aspecte au adus un nivel de dinamică şi agilitate foarte ridicat, cu care nu se putea concura în segemnt la aceea vreme. Seria 3 era foarte manevrabil, se conducea într-o manieră sportivă cu uşurinţă, iar agilitatea de care dădea dovadă în viraje aducea multă plăcere pentru şofer. Practic, era modelul premium de clasă medie pe care îl cumpărai în primul rând din perspectiva celui aflat la volan. Toate versiunile de motorizare erau oferite cu transmisie spate, iar din anul 2001 anumite motorizări au fost oferite opţional cu un sistem de tracţiune integrală. Acesta funcţiona în raport fix 38/62 (faţă/spate), dar nu era foarte performant, aduce greutate în plus, performanţe mai slabe şi consum mai mare, însă permite utilizarea în siguranţă pe timp de iarnă şi în zonele unde aceste condiţii predomină mai multe luni pe an.

BMW Seria 3 E46 spateGama de motorizări a fost extrem de variată, în special pentru propulsoarele pe benzină. Acestea aveau cilindree de la 1,8 litri până la 3,0 litri (316, 318, 320, 323, 325, 330 în mai multe versiuni de putere) şi configuraţii cu patru şi şase cilindri în linie. BMW M3, care era modelul de top, avea un motor aspirat de 3,2 litri, cu şase cilindri în linie şi o putere de 343 CP (plus M3 CSL cu acelaşi motor şi 360 CP). Dieselurile au fost mai puţine, însă se găsesc în număr ridicat pe piaţa de maşini second-hand din România. Gama pleca de la 318d (116 CP) şi continua cu 320d (136 CP şi 150 CP), iar vârful de gamă era 330d (184 CP şi 204 CP).

Fiind un model premium, Seria 3 E46 a beneficiat de schimbări importante în gamă în fiecare an, uneori chiar la jumătatea anului fiind operate schimbări semnificative. Astfel, cu cât este mai nouă maşina, cu atât este mai bine dotată şi dispune de sisteme mai noi sau diferite echipamente care anterior nu existau.

Datorită faptului că a fost un model destul de complex, cu o gamă foarte variată de motorizări, Seria 3 E46 a avut parte de multe probleme de fiabilitate. Printre cele mai importante se numără cele cauzate de braţele suspensiei faţă, circuitul lichidului de frânare care se corodează, probleme cu turbinele la dieseluri sau probleme cu sistemul de climatizare. Întreţinrea este destul de scumpă, iar anumite operaţiuni sunt complexe şi necesită multe ore de manoperă, dar şi cunoştinţe foarte bune, încât de cele mai multe ori este necesar un service specializat pentru reparaţii.

Pe site-ul Autovit.ro generaţia E46 a Seriei 3 este foarte prezentă, cu peste 500 de oferte de vânzare. Pentru că este un model foarte comun vâ invităm să vă spuneţi părerea şi pe site-ul opinii.autovit.ro pentru a ajuta viitorii posesori să ia cea mai bună decizie.

 

BMW Seria 3 E46BMW Seria 3 E46 spateBMW Seria 3 E46 lateralBMW Seria 3 E46 interior

22 Comentarii

  1. Andi

    Wow, diesel de 2004 CP? Mama, vreau si eu! 🙂

  2. george

    In 2006 nu s-a mai fabricat e46.Sau e articol scris de samsari care pun in anunt „model2006” ???

  3. ady19921

    Eu am un 316 1.9i din 2000 e super.

  4. Marius_bv

    Ptr acea vreme 98′-2005 este clar ca nu exista un rival ptr E46, chiar si ptr zilele noastre este un model fiabil avand in vedere preturile cuprinse intre 3000-5000 euro, totusi recomand motorul 2 l benzina 150 cp , consum f mic si extrem de agil 😉

  5. online24h

    ca orice masina de 30 de miute.
    face treaba buna. dai un ban si stai in fata. {daca ai}

  6. dino

    O masina reusita! Am berlina iar acum as cumpara un coupe fl.

  7. Willy

    Voi cred ca nu a-ti condus un M5, un e 60 un e 65 de peste 300 cp. Chiar zilele trecute am dat de doi cocalari care incercau sa se dea interesanti cu un e46, unul din ei intr-o zi iar celalalt in urmatoarea zi, iar eu conducand un bmw 745 de 330cp din 2006 si apropo de asta am masina asta de 6 ani, o cumparasem aproape noua. Sincer mie mi-ar fi rusine sa ma iau la intrecere cu o masina net superioara. Cum ar fi sa ma iau la liniute cu un porche acum sau un seria 7 din 2015

    • Eu

      Daca sunt 2 sau 3 sau 10 posesori de e46 cocalari asta nu inseamna ca toti sunt la fel … Degeaba ai motor de 4500cmc si cand pleci de la semafor nu faci decat sa incurci circulatia … Seria 7 e conceputa pentru cei care isi permit sofer. Noi suntem romani si trebuie sa ne falim ca avem… Ai degeaba ca tot cu 15km/h mergi in aglomeratie iar in afara orasului garantat nu mergi nici 10% din drum cu 200km/h…

  8. Willy

    Asa ca, inainte de-a te da interesant si de-a incerca sa-ti impresionezi ,,pocaita,, de langa tine ca tu esti mare zmeu de sofer, ar fi bine sa ei in considerare cu ce masina vrei sa te intreci, caci de pe loc de la semafor toate masinile pleaca cu scartzaieturi de roti insa de la viteza de 150 – 180km/h va rugati sa va urce acul din bord iar daca a-ti conduce un porche sau o alta masina chiar si un seria 7 in special modelul sport a-ti realiza ca si la peste 200 km/h la o acceleratie din scurt intrati in scaun asa ca, aviz unor putzoi mici cu permis de 2 – 3 ani sau chiar 5 ani. Stati relax copilasi caci de aia avem in anumite locuri pe marginea drumurilor nationale mai multe cruci decat indicatoare de circulatie … Asa ca , pt cei care au trecut de la golf la e46 sau la octavia li se pare ca se pot lua la intrecere chiar si cu un ferrari …

    • CristianE

      Bravo ție că ai o super mașină, dar nu toată lumea își permite așa ceva, asta e…fiecare ia ce poate, că așa e făcută viața. Sper totuși că nu ți-a cumpărat-o unul dintre părinți sau ai luat-o în leasing, că i se taie „efectul”. Iar ca să fii superior cocalarilor la semafor, o simplă privire din bolid e de ajuns. Și atât. Doar nu ai GPL pe 645-ul ăla, e clar ca lumina la amiază că e net superior. Ca și cum m-aș hârâi eu cu vreun 206 sau cu un Saxo. Te salută un posesor de E46. Care pleacă frumos de la semafor dar nu merge încet la drum întins. Nu cocalar, nu manelist, cum se promovează modelul în RO. Doar o piesă bună şi no stress.

    • Shadow

      Dragilor eu am u e46 si nu sunt cocalar am schimbat 6 masini pana acum wv, audi, citroen, dacia,ford si acum bmw e46 am o rugaminte nu va mai dati in spectavole cu masini mai bine ganditi-va unde sa dormiti noaptea si cum sa va creste-ti copii sau pe voi daca nu aveti si discutiile aceste ar lasa rece multi vizitatori pe situri daca diacutati ceva deapre masini mai bine spuneti ceva productiv din care sa imvatam si noi cei cu bmw e46.

  9. mihai

    Pe talon la mine la model scrie 346L AL71 înseamnă ca este E46?

  10. claudiu

    Daca in talon imi scrie 1985 capacitate cilindrica…motorul este 1.9 sau 2000?

  11. Adam daniel

    Dețin un BMW 330 dizel ,150 kai putere an fabr 2002.are cineva din cei care dețin un BMW dizel la fel ca mine.are momente când bag cheia în contact pornește totul în bord dar nu mi da contact.datimi va rog frumos o sugestie pe emailul meu.sau pe forum eu sânt din Târgu-Jiu

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)