autovit.ro

Analiză: Opel Astra G (1998-2004)

Una dintre cele mai apreciate şi bine vândute modele de clasă compactă din Europa anilor 2000 este Opel Astra G. Compacta constructorului din Russelsheim a concurat într-o piaţă acerbă în principal cu prima generaţie a lui Ford Focus şi cu VW Golf IV. Pe parcursul ciclului de producţie, Astra G a fost oferită în versiunea hatchback cu trei şi cu cinci portiere, sedan cu patru portiere, break, coupe şi cabriolet şi a fost produsă în fabricile din Europa între anii 1998 şi 2004 (producţia a continuat în Rusia şi America de Sud). Din 2004, la apariţia noului model, Astra G s-a transformat în Astra Classic şi a fost vândută în continuare pe anumite pieţe, dar cu motorizări şi opţionale mai puţine.

În anul 2001, Astra G a suferit un facelift ce a adus modificări minore în materie de design, materiale mai bune şi mai durabile pentru interior şi motorizări optimizate pentru un consum mai bun. Gama de propulsoare a fost una extrem de bogată, Opel oferind nu mai puţin de 12 versiuni de motorizări pentru motoarele pe benzină şi 5 dieseluri.

Astfel, gama pe benzină oferă cilindree de 1.2, 1.4, 1.6, 1.8 şi 2.0 litri cu puteri ce pornesc de la 65 CP şi ajung până la 160 CP în cazul versiunii OPC, cu un motor turbo de 2 litri. Astfel, oricine poate alege propulsorul care i se potriveşte. Cel mai echilibrat este 1.6i cu 101 CP, un motor fiabil şi suficient de puternic pentru a face faţă cu brio greutăţii maşinii. Pentru amatorii de motoare diesel, la Astra G s-a putut opta între: 1.7 TD (68 CP), 1.7 DTI (75 CP, din 2000), 2.0 DI (82 CP), 2.0 DTI (101 CP) şi 2.2 DTI (125 CP). Cea mOpel Astra G caravanai bună alegere este 2.0 DTI cu 101 CP, cu o valoare de cuplu bună şi cu o cilindree ce nu depăşeşte pragul de lux de 2 litri. Un aspect pozitiv este ditribuţia pe lanţ (întreţinere minimă), iar unul negativ este zgomotul produs în funcţionare.

Astra G este un model care se poate cumpără de pe piaţa second-hand la preţuri foarte accesibile, este foarte ieftin de întreţinut, are o gamă foarte variată de motoare din care se poate alege, se conduce plăcut şi are un grad ridicat de utilitate pentru familie. Portbagajul este unul dintre cele mai mari din clasă, iar patru pasageri pot să călătorească în condiţii de confort foarte bune. La cumpărare este recomandat să verificaţi cureaua de distribuţie la motoarele pe benzină (trebuie schimbată la maximum 60.000 km), dacă la picioarele pasagerilor există umiditate (apa se infiltrează uneori din exterior), dar şi dacă sistemul electric funcţionează corect. Astra G s-a clasat în Top 20 al fiabilităţii în Europa în studiul Warranty Direct în anul 2005, remarcabil pentru un model oferit cu atât de multe motorizări şi opţiuni. De-a lungul timpului a existat o singură rechemare în service, doar pentru modelele cu trei portiere, pentru a schimba o componentă la sistemul de culisare a scaunelor faţă.

Pe piaţa de second-hand din România există sute de oferte pentru Astra G, cu preţuri de pornesc de la circa 1.500 de euro.

 

Opel astra g spate 1998Opel astra g interior opcOpel Astra G caravanOpel Astra G 1998opel_astra g 1998

8 Comentarii

  1. fily

    Buna,
    Parinti mei detin un explar din 99′ 1.6 75 cp super masina fiabilitate maxima costuri de intretinere minime, eu mi-am cuparat intre timp un audi a4 dar sincer ca si grad de fiabilitate sunt mult mai multumit de opel poate am avut eu ghinion… oricum super masina nu iteleg dc are asa reputatie proasta in ro…

  2. Jean

    Auto excelent.Fiabilitate maxima.Motoare durabile si costuri de intretinere mici.Pot aparea probleme la partea electrica (senzori/computer bord/becuri etc).Foarte rare cazurile de probleme la calculatorul de injectie.Numai cuvinte de lauda. Si generatiile urmatoare sunt la fel de fiabile.

  3. george

    Astra G s-a fabricat pana in 2009.In Europa,din 2004 de cand s-a inceput productia la astra H,astra G s-a fabricat in Polonia….Dar asa e cand autorul articolului e vreun cofetar care nu are legatura cu auto!

    • fily

      e scris si in articol doar ca dupa 2004 sa fabricat sub numele de astra classic… citeste mai intai dupaia trage concluzile…

  4. george

    Astra clasic 2 sau astra G e aceasi masina din 1998 pana in 2009.Spune-mi si mie ce s-a modificat dupa 2004??S-a facut vreun facelift sau ceva????E exact aceasi masina!Identica!
    Puteai sa comanzi si in 2008 masina cu clima sau alte dotari mai exclusive….
    Autorul articolului habar nu avea ca in europa s-a mai produs pana in 2009 in polonia!El a spus doar de rusia si america de sud!

    • Dragos V

      Am scris ca Astra G s-a transformat in Astra Classic din 2004. Intre Astra G si Astra Classic exista destule diferente. Nu doar ca nu au fost oferite toate optiunile de la G, ci si gama de motoare a fost restransa. La fel s-a intamplat si cu liniile de echipare sau cu anumite echipamente optionale (vezi tapiterie din piele, sistemul de navigatie de top, anumite culori, sistem audio mai performant, s.a.)

  5. mihai

    salutare am SI EU un Opel Astra adus din germania motor 1.6an fabricatie 1998pe talon scrie la norma de poluare D3 adica euro 3…..dar Mie Mia zs cnv ca nare cu Sa fie euro 3ca modelu asta nu Sa fabricat ca norma euro 3 imi puteti spune cat mar costa Sal inscriu….ast rasp

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)