autovit.ro

Analiză: Opel Zafira A (1999-2005)

Prima generație a lui Opel Zafira a debutat pe piață în luna aprilie a anului 1999. Ea avea la bază aceeeași platformă utilizată de Opel și pentru Astra G și împarte cu aceasta motorizările și o parte importantă din componente. Zafira este un monovolum compact cu o lungime de 4,31 metri și poate acomoda pâna la 7 pasageri pe trei rânduri distincte de scaune.

Zafira A este apreciată pentru sistemul de scaune denumit Flex7, care permitea ca scaunele de pe rândul al treilea să poată fi rabatate împreună sau individual în podeaua portbagajul, astfel încât trecerea de la 5 la 7 pasageri nu necesita montarea scaunelor sau operațiuni complexe. Cu o singură mână, printr-o mișcare simplă, cele două scaune puteau fi rabatate în podea în funcție de numărul de pasageri și de bagajele existente.

La fel ca și Astra G, Zafira A a fost oferită cu o gamă destul de largă de motorizări. Familia dieselurilor era compusă din propulsoarele: 2.0 DI (82 CP), 2.0 DTI (101 CP) și 2.2 DTI (125 CP). Pe benzină au fost disponibile 1.6i (101 CP), 1.8i (115 CP și apoi 125 CP), 2.2i (147 CP), dar și versiunea de top, denumită OPC, care avea un motor turbo pe benzină, cu o cilindree de 2 litri, care dezvolta 192 CP. Cea mai echilibrată motorizare este cea diesel de 2 litri, însă este destul de zgomotoasă. Cea de 2,2 litri are impozitul mare și consumă mai mult. Pe benzină, motorul de 1,6 litri este economic și foarte fiabil.

Opel Zafira A spateOpel Zafira este un model care se conduce plăcut și are ca primă calitate faptul că poate acomoda șapte pasageri într-un spațiu relativ restrâns de dimensiunile compacte. Totuși, cu șapte persoane la bord, portbagajul este destul de mic. Trenul de rulare asigură mult confort, iar direcția este destul de comunicativă.

Din punct de vedere al fiabilității, Zafira este unul dintre cele mai apreciate modele ale perioadei în care a fost produsă, cu rezultate foarte bune în rapoartele TUV și Dekra din Germania. La toate motorizările, cu excepția 2.2i și 2.0 DTI care sunt cu distribuție pe lanț, verificați cureaua de distribuție la care apare uzură înainte de termen. De asemenea, verificați dacă roata de rezervă este prinsă cum trebuie sub mașină (poziționată acolo pentru a face loc celor două locuri de pe rândul al treilea). De la ea pot apărea zgomote și este și ușor de furat dacă nu e prinsă corect. Spoilerul spate este foarte scump, așa că este bine să-l verificați cu atenție pentru crăpături. Este bine să verificați și sistemul de rabatare pentru scaunele din rândul al doilea și al treilea. Prețurile la piese sunt bune, iar reviziile sunt foarte ieftine, orice service putând efectua operațiunile de întreținere.

Opel Zafira A are prețuri ce pornesc din jurul valorii de 3.000 de euro pe piața de second-hand din România.

 

 

Opel Zafira A 2003-2005Opel Zafira A spateOple Zafira A 2003

8 Comentarii

  1. Laurentiu

    O masina exceptionala – din punct de vedere al fiabilitatii. Spatioasa si economica la carburant. Putin cam slabe motorizarile – insa ca si masina de familie este OK. Relativ zgomotoase motoarele Diesel insa nu excesiv. Generatia de dupa 2005 si cea prezenta sunt, de asemenea, foarte bine construite si fiabile.

  2. utilizator

    Si 2.2 dti are distributie pe lant.

  3. Florin

    Se poate schimba limba de la computerul de bord

  4. Felix

    eu am o zafira 1,8 benzina,dar cutie automata…Are sistemul WLD antiderapaj,si zic eu ca consuma in picut cam mult…

  5. Brad cristian

    Buna ziua!Am un audi a5 tfsi,cutie automată si in treapta 1 si 2 se simte o bataie in pedala de accelerație! Ma ajut si pe mn cineva cu problema asta?

    • Ionut

      O fi ceva cal mai nazdravan:)))
      La a7-le meu, de la 150 km/h, un cal scoate capul afara sa vada daca e eva înainte. :))

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)