autovit.ro

Analiză: Peugeot 308 (2007-2013)

Prima generaţie a modelului de clasă compactă a celor de la Peugeot ce a purtat numele de 308 a fost lansată în anul 2007. Ea are la bază aceeaşi platformă tehnică cu cea utilizată la Peugeot 307, dar cu anumite ajustări pentru trenul de rulare şi direcţie. De asemenea, caroseria este uşor mai lungă şi mai lată decât la vechiul 307.

Peugeot 308 a fost foarte apreciat pentru motorizările sale diesel, în special pentri 1.6 HDi, care propunea valori de consum cu adevărat mici. În materie de siguranţă, compacta franceză a obţinut 5 stele la testele de impact EuroNCAP. De-a lungul ciclului de producţie au existat trei versiuni de caroserie pentru piaţa din Europa: hatchback (2007), break (2007) şi cabriolet (2009). Pentru piaţa din China a existat şi o versiune sedan (2011).

În anul 2011, toate cele trei versiuni de caroserie au primit un facelift ce a adus modificări subtile ale elementelor de design exterior, dar şi materiale noi pentru interior. De asemenea, coeficientul aerodinamic a fost scăzut de la 0,29 la 0,28, fiind unul dintre cele mai bune în clasă la acel moment. Tot ca urmare a acestui facelift a fost introdusă tehnologia e-HDI, cu start&stop şi cu sistem de recuperare a energiei cinetice la frânare.

Peugeot 308 facelift exterior1Gama de motorizări a fost destul de variată, cu motoare economice, dar şi foarte apreciate pentru prestaţiile dinamice. Motorizările pe benzină au pornit de la 1.4 VTi (95 CP, 98 CP după facelift) şi au continuat cu 1.6 VTi (120 CP), 1.6 THP (150 CP, 156 CP după facelift). Pentru cabriolet a existat o versiune 1.6 THP de 200 CP. Dieselurile disponibile au fost: 1.6 HDi (90 CP şi 109 CP, după facelift ultimul a fost oferit cu 112 CP) şi 2.0 HDi (136 CP, după facelift cu 150 CP sau 163 CP).

Peugeot 308 oferă un tren de rulare cu un compromis bun între sportivitate şi confort, deşi uneori este destul de dur pe denivelări, un interior spaţios şi se conduce plăcut, chiar dacă nu are valenţe sportive pe drumurile virajate. Direcţia este destul de asistată, fapt ce facilitează drumurile prin traficul urban, dar penalizează latura sportivă. Dintre motorizări recomandăm dieselul de 1,6 litri pentru consumul foarte bun, iar 1.6 THP pentru vivacitate. Motoarele VTi pe benzină sunt şi ele foarte apreciate, funcţionează silenţios şi oferă valori bune de consum.  

Întreţinerea unui 308 nu este costisitoare, însă de-a lungul timpului au fost raportate o serie de probleme de fiabilitate. Astfel, sistemul de răcire poate funcţiona incorect (motorul se supraîncălzeşte sau este menţinut la temperaturi prea joase când nu este nevoie), filtrul de particule la diesel pune deseori probleme, turbinele de la diesel sunt şi ele raportate destul de des la intrările în service, la fel ca şi sistemul electric. Au existat şi o serie de rechemări în service (sistemul de frânare, sistemul electric şi sistemul de iluminare), de aceea fiind recomandat să mergeţi la un dealer al mărcii pentru a verifica dacă acestea au fost efectuate.

Peugeot 308 este un model destul de comun pentru România, pe piaţa de second-hand existând numeroase oferte, care încep de la preţuri ce variază în jurul sumei de 5.000 de euro.

 

 

Peugeot 308 facelift exterior2Peugeot 308 facelift exterior1Peugeot 308 facelift exteriorPeugeot 308 facelift interior

46 Comentarii

  1. Laurentiu

    Un model foarte slab si cu extrem de multe probleme (partea electrica, DPF, turbina, injectoare, senzori, elemente suspensie fata etc etc).
    Practic, daca nu are garantie, in 5 ani bagi in ea mii de euro pentru reparatii…
    Mult mai fiabila ASTRA (orice serie) sau japonezele compacte (Civic, Mazda 3, Auris).

    • antoni

      Cine si ce vorbeste,fratilor.Motoarele HDI sint extreme de bune,nu cred in 80 dintre parerile scrise in comenturi.Am avut multe masini nemtesti,dar HDI,nu m-a dezamagit.Toate masinile au problem,dar nu asa.Nu spun nimic de 308,pt.ca nu am acest model,dar am 1.6 hdi si am parcurs personal 420000km,nimic-un electroventilator,AC-ceva fisura pe instalatie si discul de ambreaj,motorul mai prezinta o mica scurgere de ulei pe la un semering sau ceva de genul asta,cam atit,

      • Florin

        Motorul intradevar vad ca trage fb.dar nu are un consum cam mare in oras? ce zici?

      • silviu

        Corect am un citroen c3 1.4 hdi masina de firma si am facut cu ea 415000km fara probleme mari.furtunul turbinei a crapat,releul de incarcare a cedat dar trebuie sa recunosc am un invertor mare pe ea de 750w,termostatul sistemului de racire a picat si cam atat.In rest defecte din cauza drumurilor judetene de cacao (rulmenti arcuri amortizoare samd)

  2. Daniel

    Am si eu un Diesel de 110 cai.Este OK motorul.Destul de ergonomic interiorul si scaunele, dar cutia de viteze are cursa foarte lunga.Suspensii cam dure si cedeaza multe elemente rapid.Apar probleme mecanice:caseta de directie,suspensie,injectoare,erori in bord non-stop si senzori/becuri arse etc.
    Per total este un model mediocru.Cele second-hand cu peste 50k km sunt terminate si trebuie investit mult in ele (mai ales cele de la firme).

  3. dhgn

    pai ce sa va fac fratilor daca v-ati luat second cu asazis 150000 la bord??…eu am luat-o noua su are 100000 si merge IMPECABIL..n-a cedat nimic pina acum…asa ca dai 5000 ,de 5000 ai…tot romanu-i priceut la femei ,masini si fotbal…hahahah

  4. radu

    Ai dat banii pe un 308 nou? 😀 😀 😀 mare greseala….. Am una (masina de servici) din 2010.Mi-a fost data de noua pe mana.Acum are cam 60000km la bord si am avut destula grija de ea.Are schimbata la 40000km turbina-cica defect de fabricatie dar tot a trebuit sa plateasca firma jumatate din valoarea inlocuirii+piesa, ca cica iesise din garantie.A picat inchiderea centralizata de vreo 3 ori (reprogramari,schimbat butucul etc).Senzori la motor au picat vreo 3-4.Am ramas cu ea in drum de vreo 3 ori pana acum din cauza electronicii (sau a senzorilor-ala de DPF e ingrozitor).Suspensia fata e facuta noua toata aproape anul trecut.In rest e ok asa la confort,stabilitate,directie lejera,spatiu intern bun,comenzi amplasate ok.Dar este o masina in care nu poti sa ai incredere la drumuri lungi.Eu unul nu mi-as lua nici SH,ce sa mai vorbim de una noua.

    • Druje

      D-le @radu credeti ca numai masina a fost de vina???Am 308 din 2009 luat de nou ,are 159500 km la bord!in afara de 2 becuri, ulei, filtre si motorina nu am bagat nici un ban in plus!Am uitat si 3 seturi de cauciucuri vara + unul de iarna de cand cu legea…Ma gandesc ca anul asta sa schimb distributia si cureaua de transmisie…
      Bafta baieti, orice masini ati avea, 60% depinde de sofer,cum o intretine si mai ales cum conduce..

  5. dhgn

    nu numai ca am luat-o noua ,dar am renuntat si la garantie facindu-mi service in regie proprie(la fel a fost si loganul luat inaintea acestei masini…f,multumit si de masinuta aceea vinduta de mine la 165000km)…apropo am luat acum un brand nemtesc din 2011(secon,nu dau nume sa nu se inflameze cineva pe aici) pt sotie…si ghici:e departe de 308 frate…singura explicatie e ori ca fabulati ori trebuie sa mai dati pe la biserica(cica avem 18000 in romania)…hai sa aveti drumuri linistite cu 308 sau fara!

  6. nenea

    salutare.am avut si eu una prin 2010.luata de la dealer…masina de demo.am dat-o urgent dupa 1 an.nu mai fac greseala sa iau frantuzesti (m-am mai parlit cu un Citroen).pica la suspensie rapid multe piese -brate,bucse,rulmenti.electronica e cu piese din turcia(bobine de inductie,alternator,senzori…).cele mai bune raman japonezele.si nemtii s-au prostit de la o vreme.

  7. online24h

    aici miroase a mucegaiul lui Hitler

  8. online24h

    aici miroase a mucegaiul lui Hitler
    307 1.6hdi 130000 nu am idee ce vorbiti

  9. io

    Eu am un 308, 1.6 hdi din noiembrie 2008, luat de nou. Probleme intalnite pana acum: becuri pe faza scurta arse la greu (ii place sa le manance), aspira aer fals la relanti din cauza unei piese, a costat vreo 60 de lei, sigurantele de rigoare (ca e frantuzeasca si e cocheta, trebuie schimbate la greu ca bigudiurile). Acum are 101.000 de kilometri, schimbat distributie, bucsele de siguranta si directia reglata. Daca sunt multe sau putine problemele, voi decideti, eu unul sunt multumit de masina. Uneori imi vine sa o vand imediat, iar alteori nu imi trebuie altceva. E un sentiment ciudat de love-hate-love. Inclin mai mult spre love.

  10. Oliviu

    Buna,poate cineva sa-mi spuna daca peugeotul 308 sw 2010 are la sistemul audio (A2DP)pt un car kit (Plantronics K 100) ? multumesc

  11. Marian

    Am luat în 2014 decembrie un 308sw 1.6 hdi non fap,consum bestial la masina,înainte aveam un bmw…dacă îl mai țineam trebuia să îmi deschid peco,în fine.am schimbat distribuția,ulei,filtre,etc.la 150000 adică nici 10000 km parcusi de mine poc…zgomote foarte cuidate în motor,l-am schimbat inca 10000 și a cedat și acesta,să spart cilindrul…dar masina e ok în rest.

  12. marius

    Salut. Am un Peugeot 308 , 2.0hdi, 150cp an 2012,cumparat sh. Este ok, silentioasa, cuplu super, spatiu f bun. Am facut schimbul de ulei si filtre , preturi normale la piese.Inainte am avut Passat break din 2011. Diferenta? Doar de sigla!!

  13. Adrian

    Salut. Am un Peugeot 308 din 2008 , 1.6 benzinar luat sh acum 1 an la 150000 km , am ajuns la 180000 cu 2 schimburi de ulei, o garnitura 80 euro si termostatul 200 euro . Sincer la km astia nu mi separ niste cheltuieli exagerate . Nu am prea mare experienta cu masinile dar cred ca e destul de ok .

    • George

      Salut Adrian, sunt pe punctul de a cumpara un benzinar 1.6 din 2008 si as vrea sa stiu daca e un motor fiabil, poate imi dai niste informatii la telefon 0756067776. Multumesc anticipat.

    • George

      Salut, imi poti spune daca ai probleme cu motorul, in special cu consumul de ulei? Am acelasi tip de motor si mie imi cam consuma ulei.Mersi.

  14. Florin

    Va salut.
    Stie cineva cat consuma un Peugeot 308 1600 e-hdi 112 cp Automatic?

  15. romy

    Buna Ziua

    Am un Peugeot 308 benzina 1,6 150 CP DIN 2008 ARE 112.000 km .
    Ce distributie are pe Lant si la cat trebuie facuta?
    Va multumesc.

    • thp

      Intinzatorul de lant – de urgenta cu noua referinta + Patina+Pinioanele + Multumiri proiectantilor de la BMW

  16. Ionut

    Salut!
    Am si eu un Peugeot 308 din 2010 si am probleme cu trapa, îmi curge apa in interior. Am desfăcut sa văd daca are vreun furtun de scurgere si nu am găsit nimic. Știe cineva daca are vreun orificiu de scurgere si daca da, unde este? Mulțumesc!

  17. Radu

    Am 308 1.6 eHDI din nou din 2012. Zero probleme in afara de consumabile. Chestia e ca o harjonesc si pe camp si pe asfalt si pentru asta am luat scut de fier. Am deja peste 100.000 si merge ca in prima zi. Am avut inainte 307 cu 1.6 HDI si l-am exploatat 150.000 in aceleasi conditii. Ideea e ca daca te zgarcesti sa-i faci reviziile si schimburile la timp, e normal sa apara probleme. Sora mea are 206 din 2006 si singura investitie pe care a facut-o a fost puntea spate. Inca nu am intalnit Peugeot bine intretinut, sa fie prost.

  18. Mihai

    Salut,

    Eu am un 308 SW facelift din 2013 1.6 HDI si sunt foarte multumit de el. Am vazut multe pereri proaste aici, insa eu sunt de parere ca masinile frantuzesti sunt pentru persoane care apreciaza confortul, estetica si eleganta unei masini. Majoritatea romanilor confunda adesea masina cu caruta. Puegeot-ul nu e facut sa cari porcul lu’ mamaie de la tara si gainile lu’ tataie, fiindca apoi o sa te plangi ca te-au lasat suspensiile(cum am vazut ma sus). La o masina trebuie sa constatam fiabilitatea acesteia in raport cu pretul acesteia si al pieselor.La acest 308 nu te costa piesele ca la aceasi clasa de masini de la Wolkswagen, Skoda, Audi si alea nemtesti si bune care vi le-au bagat in cap samsarii de prin targuri. Haideti sa folosim masinile pentru ce au fost facute si sa le facem reviziile la timp si cu piese de calitate si apoi vom vedea ca nu mai avem de ce sa ne plangem. E valabil pentru orice masina, nu doar pentru Peugeot.

    Eu inainte am avut un 206 1.2 benzina, de care la fel am fost foarte multumit pentru ca am incercat mereu, pe cat posibil sa acord atentie masinii si problemelor acesteia de indata ce au aparut, nu dupa ce nu mai suporti zgomotul in masina cum se practica de obicei.

    So, sa aveti grija de masinile voastre si drumuri bune!!

    • Petre

      Salut.
      308sw facelift din 2013…ce putere ai la motorul de 1.6.hdi?
      Eu am un Audi A4-2005 sh….vreau sa spun ca ESTE PRIMA SI ULTIMA MEA MASINA SECOND HAND!
      Nu mai cred in mitul fiabilitatii masinilor germane!
      La servici am un peugeot partner 1.6. Hdi -75 cp…si vreau sa spun ca este foarte fiabil, avand in vedere ca are 190 000km facuti numai in distributie
      As vrea sa imi iau un peugeot 308 sw
      Multumesc.

  19. Andrei

    Buna ziua,
    de curand am constatat ceva interesat la masina pe care am achizitionat-o un Peugeot 308 benzina 1.6/120 cp productie 2007-2008 si anume ca dupa ce se incalzeste mototrul, lasata la relanti timp de 1-3 minute, la plecarea de pe loc sau accelerare pe esapament se elimina un fum albastrui dupa care dispare pana la urmatorul relanti. Am schimbat de curand garnitura de la colbutor si bujiile insa aceasta problema persista.
    Ma poate ajuta cineva in rezolvarea acestei probleme?

    Multumesc anticipat!

    • Tata strumf

      Da, vezi ca ai un strumf la motor!

    • Horea

      Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
      Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
      Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
      Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
      Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.

      Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje

    • George

      Salut, aceeasi problema o am si eu, imi poti spune daca ai rezolvat-o si cum? Din ce m-am interesat, am inteles ca asta e problema acestui motor de 1.6 benzina, si anume consuma ulei. Am vorbit cu mai multi mecanici, inclusiv la reprezentanta, cica asa au fost de noi aceste motoare.

  20. dan

    Buna, as avea si eu nevoie de o parere, care este diferenta intre un Peugeot 308 -1.6 diesel -SW-combi, din 2012 si unul din 2013, ca si caroserie, dotari, probleme…meltumesc frumos !

  21. Dani

    Peougeot 308 superb dacă știi să conduci. Numai cuvinte de laudă. Dacă ești nervos cumpara-ți un Lăstun.

  22. yonel

    eu am peugeot 206,1,4i de 10 ani…am schimbat distribitia la 200000km,nu la 90000 cum spunea cartea,am mers cu ea pe unde altii nu merg cu tractorul,mi-am batut joc de ea in ultimul hal…in afara de puntea de pe spate nu am avut probleme…acum am un 308sw e-Hdi 2012,7 locuri,facelift,fulll…masina este superba,foarte multumit,totul original pe ea…am schimbat doar pompa de ambreiaj care curgea..sper sa mearga mult si bine…

  23. Marius

    Salut vroiam și eu o părere despre Peugeot 308 motor 2000 diesel 150 de cai putere varianta business sunt interesat sa o cumpăr mașina este 2016 are 5890 de km ajunge undeva la 18.000 de euro se merita sau nu fără comm gen nu merita i-ați BMW ca nu vreau îmi trebuie o mașina de familie pentru mai mult timp…

  24. Mihaela

    Salut, nu am urcat niciodata intr-un peugeot 308, dar citisem undeva ca indictoarele nu prea pot fi vazute la condus. Vreau sa imi cumpar o astfel e masina, dar sincer, as vrea sa vad kilometrajul atunci cand conduc. Cei cae sunteti posesori ai acestei masini, imi puteți da va rog un raspuns?

  25. torpilă

    Bună la toți ! in primul rînd lucrez la o fabrică de piese auto in Bcn de 14 ani aici se fac piese penttru toate autoturismele fie germane fie franceze si japoneze pentru fabrica din Anglia Eu am un 307 sw din 2008 aprilie cumparat nou aici in Spania 20500€ 136 cv pînă azi in iunie 2017 si cu 123000 km facuti am schimbat numai consumabile după.2010 am cumparat un 207 1.4 hdi 70cv cu 43 000km si am trimiso in Ro si e inmatriculată a acolo acum are 116000 km si e perfecta Despre ce vorbiti că si nemti s-au prostit Adios din Bcn

  26. Radu EMR

    Salutare posesori 308,pt 1.6hdi 112cp E5-2011 ma intereseaza o diagnoza si probabil reparatie injector in AGsauDB,BV nu reprezentanta.Legat de fiabilitate ok dar cu cat e gama mai de sus cu electronica senzori etc cu atat mai multe riscuri.Detin 308 Feline automat -costuri ok,consum nota 11,spatiu extra pt un hachback.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)