autovit.ro

Retrospectiva pietei auto in 2013

Ieri a avut loc conferinta bianuala Autovit.ro in care Mihai Cune, Business Manager al Autovit.ro, a prezentat evolutia pietei auto in 2013, o privire de ansambu asupra dinamicii acesteia.

Analiza a fost realizata luand in calcul datele oficiale puse la dispozitie de DIRECTIA REGIM PERMISE DE CONDUCERE  SI  INMATRICULARE  A  VEHICULELOR (DRPCIV) precum si datele inregistrate de platforma Autovit.ro.

Anul 2013 a fost al saselea an consecutiv de scadere in ceea ce priveste masinile noi. Importurile de masini second-hand au crescut cu aproximativ 50.000 de unitati fata de 2012, insa, situatia cu adevarat dramatica este in cazul reinmatricularilor ce au inregistrat o scadere de 150.000 de unitati fata de anul precedent.

situatia pietei auto 2013

Analizand pe segmente, putem observa ca piata masinilor noi a scazut incepand cu anul 2008 si isi continua panta descendenta si in 2013. August a fost cea mai buna luna a anului trecut, cand s-au inregistrat 6.300 de tranzactii. Totodata, au existat 3 luni in care vanzarile au fost sub 4.000 de unitati. Per total piata a avut o evolutie stearsa intreg anul, posibilele explicatii pentru acest fenomen fiind puterea scazuta de cumparare, demararea programului Rabla abia in luna iunie si faptul ca mai mult de 75% dintre masini au fost achizitionate de institutii si companii.

Inmatricularile de masini second-hand din import au crescut cu peste 47.000 de unitati, totalul de 221.000 fiind de patru ori peste valoarea pietei masinilor noi. Cifrele au fost, de asemenea, in primele 10 luni ale anului, peste valorile din 2012, in iulie ajungand sa fie chiar cu 70% mai mari.

In primele trei luni importul de masini second hand in tara a crescut  cel mai probabil ca o masura de precautie privind efectele noului timbru de mediu, nestiindu-se ce schimbari nefaste ar putea aduce. Dupa intrarea in vigoare a noii taxe au fost favorizate mai ales masinile produse inainte de 2000 ce au reprezentat in unele luni si peste 30% din masinile second-hand aduse in tara, depasind 8.000 de unitati in iulie, fata de doar 5.700 inmatriculari de masini noi.

Efectele timbrului de mediu se vad cel mai bine la reinmatriculari. Daca in anul 2012 in nicio luna nu au fost mai putin de 20.000 de tranzactii, in 2013 doar intr-o singura luna a fost trecut acest prag. Piata a avut mult de suferit, oamenii au preferat sa-si pastreze masinile fiindca ar fi pierdut mult la revanzarea unei masini mai vechi de 2007 pentru care trebuie platit timbrul de mediu, sau chiar la masinile de dupa 2007 care au fost scutite de taxa. Tranzactiile cu masini second-hand pe plan intern au fost afectate puternic si au scazut de la 356.000 in 2012, la 205.000 anul trecut, evolutie negativa ce anihileaza cresterea cu cateva zeci de mii a importurilor second-hand.

Analiza piata auto pe luni 2013

La toate cele trei categorii de autoturisme analizate, semestrul al doilea a fost mai bun decat primul, insa, diferentele sunt mici si nu s-a produs o revenire spectaculoasa in a doua parte a anului.

Voi ce credeti ca ar trebui facut pentru o revitalizare a pietei auto?

 

 

 

59 Comentarii

  1. mick

    Eu cind am cumparat masina mea acum 3 ani nu mia zis nimeni ca o sa le cace creierii la idiotii astia o asemenea lege cu efecte retro asa ca ma car cu ea pina o ia dracu si tot dracu sa-i ia si pe iei cu legea lor cu tot si atunci ne va fi bine.

  2. Eu Vyo

    Omorati toti politicienii! Simplu! Si se revitalizeaza toate… Nu numai piata auto… Chiar nu mai vad alte solutii.

  3. rex

    Il intreb pe domnul manager general daca dinsu cunoaste vreo tara din lumea asta unde trebuie sa platesti taxa mai mare ca pretul masini masina fiind inmatriculata si platinduse pt ia in anul 2006 vama ca asa era atunci 9000 de lei poate dinsul are ocazia sa intrebe pe un idiot din regimul actual sai dea o explicatie ca asa ceva nu exista nici unde in lume si impozit mai mare ca pretul masini iar nu exista niciunde in lumea asta doar in România. Multumesc

    • ovi

      Mai frumos e cu impozitele…la aceiasi masina,aceeiasi caroserie sa platesti de 12 de ori impozitul cui i se pare firesc?Spre exemplu un Renault Vel Satis cu motor de 1997,impozitul e vreo 400 lei…La aceiasi masina,varianta cu motorizare 3500 cm e…47000 lei

    • eron

      ASA CUM ZICETI,AVETI PERFECTA DREPTATE, AR TREBUI CA LEGILE DIN ROMANIA SA FIE VOTATE DE OAMENI COMPETENTI CARE SA FIE IN TEMA CU CE SE PETRECE IN TARA PE PIATA AUTO NU NISTE PERSOANE TOTAL RUPTI DE REALITATE CARE AU OMORAT TOATA PIATA AUTO CARE NU O SA-SI MAI REVINA POATE NICIODATA.ABSOLUT TOATE LEGILE VOTATE DE ACTUALUL GUVERN SI DE CEL DINAINTE SUNT UN ESEC SI PENTRU POPULATIE DAR SI PENTRU BUGET.

    • Mihai

      Danemarca, e 180% din valoarea masinii taxa de prima inmatriculare. Incepand cu 2020 nu se mai inmatriculeaza masini noi, decat hibride si electrice.

      • Robert CJ-N

        Dar sa-mi spuna cineva unde… in ce tara se plateste taxa de REINMATRICULARE? In multe cazuri taxa chiar depaseste valoarea masinii! E absurd, sa detii o masina inmatriculata de o valoare X si deodata sa fie egal cu ZERO. Cica TimbruDeMediu… egal KKT nu e taxa, e HOTIE pe fata. Sa le bag… in ei parlamentari hoti.

    • mio

      ungurii,ei au adus legea in tara

    • remus

      Din pacate exista si aceste tari sint Norvegia,Suedia
      http://www.toll.no….completeaza campuriile si apoi imparte suma totala la 8 sim obtii rezultatul in euro,

  4. adrian

    Buna ziua..ce ar trebui facut??simplu!!tinand cont ca tara noastra de c….at face parte din Uniunea Europeana ar trebui sa avem aceleasi legi si la inmatriculari,ca si in comunitatea europeana,nu???ptr a inmatricula o masina in U.E costa in jur de 500-600 euro maxim,unde salariul mediu este peste 1300 euro….nu ca la noi platesti inmatricularea 2000 euro la un salariu de nici 200 euro!!!!RUSINE…..

  5. mexico

    ESITI in strada daca vreti sa se schimbe ceva nu stati la VRAJEALA pe net, dar pt. astra iti trebuie creier iar la rame este FF. MIC, de-ci SIGUR SIGUR in tara RAMELOR nu se va schimba nimic .haaaaaaaaaaa

  6. Adrian Danescu

    Pai in primul rand trebuie scazuta taxa de timbru, sau sa se plateasca echvalentul a 500 euro indiferent de masina si in al doilea rand scazut impozitul la masinile cu capacitate de peste 2000 cm3!

  7. sorin

    trebuieste scoasa taxa si toate problemele sar rezolva ff simplu , oricum platim si taxe pentru o simpla inmatriculare

  8. Moni

    Pentru masinile inmatriculate inainte de 2007 a fost platit vama, care a fost a suma spectaculoasa, foarte mare. Acum la vanzare iara trebuie platit taxa de mediu. Aceste masini ar fi trebuit trascrise la vanzare fara niciun fel de taxa. Omul sarac se bucura daca isi poate cumpara o masina de 20 de ani din tara, si saracul nu il mai poate transcrie datorita taxei mari. Ne ajuta statul superb!

  9. ady

    Normal ar fi sa nu se plateasca taxa de inmatriculare la masinile inmarticulate in ro inaintede 2007.spre exemplu:masina inmatriculata in 2007 motor 1.9 impozit 180 lei pe anrovinieta 120 lei pe an .cakculati va rog din 2006 pana in prezent cati bani am dat pe rovinieta si impozi,fara sa mai calculam combustibilul.sa imi deie bani inapoi si voi plati taxa de transcriere.O tara de hoti si curve care ne conduc.suntem tari in gura dar nu facem nimic.rusine pt cei care ne conduc

  10. Lukas

    Pai da normal scaderi de vanzari,cu un timbru de mediu exagerat.Pot reduce timbrul de mediu la preturi mai ok pentru cumparator.Acum se aduc masini cu euro 1,2,3 in defavoarea masinilor noi.Nu inteleg timbrul asta de mediu.este o prostie si se incurajeaza harburile din anii 90>2000.Propun un timbru mai scazut pentru a putea „RESPIRA Piata Auto”.Lukas.Timisoara!

  11. Daniel

    Au avut si romanii placerea de a-si schimba masina mai des, chiar daca-i SH, dar ca multe altele cei care ne conduc ne-au luat si bucuria asta printre multe altele, probabil ca strategia lor de guvernare este ca sa ne tina in case la televizor si sa mancam seminte, cat ne vom mai permite si astea…

  12. iulian

    sa nu mai platim taxa de inmatriculare si sa platim anual taxa de poluare.iulian valcea.

  13. flo

    -nu facem nimic in privinta asta?

  14. vasile

    la inteligentii de la mediu,care le bubuie capul de prostie 1 cartus de persoana.in primul rand Plumbuita.scoasa aceasta taxa aberanta,si abuziva,la toate masinile inmatriculate pana in 2007 sa platit vama destul de mult.

  15. vasile

    la inteligentii de la mediu,care le bubuie capul de prostie 1 cartus de persoana.in primul rand Plumbuita.scoasa aceasta taxa aberanta,si abuziva,la toate masinile inmatriculate pana in 2007 sa platit vama destul de mult.

  16. claudiu

    Solutia este foarte simpla.TREBUIE SCOS URGENT TIMBRU DE MEDIU!!!!!!!!

  17. marian

    Ce se poate face,ar fi simplu. In primul rand desfiintarea taxei de timbru si punerea ei la impozitul anual, dar ca o taxa rezonabila, suportabila atat pentru bogati dar si pentru saraci, tineri si batrani.Asa statul ar avea numai de castigat din mai multe directii. Realinierea impozitelor anuale cu cele din USA si AUSTRALIA. Este frustant a plati pentru un Logan putin si pentru un 4X4, indiferent care,sume exorbitante,de zeci de ori, apoi ne miram ca vine iarna si cu micutele noastre masini nu fac fata. Trebuie respectata Constitutia prin libertatea oamenilor de a alege neingraditi. Oricum statul si asa ii taxeaza diferentiat la RCA, impozite, motorina,reparatii. Pe scurt Romania ar fi mai bogata daca nu ar mai fi atatea restrictii,taxe si multa birocratie.Poate aveti relatii si acest lucru il citeste si mai sus,oamenii abilitati care pot schimba ceva, in bine. Multumesc.

  18. marius

    in primul rand,ar trebui desfiintata taxa de mediu actuala si introdusa in carburant, cu o valoare mica, aprox 5 – 10 bani la litru. nu se simte chiar asa tare si este o impunere justa, respectiv cine consuma mai mult polueaza mai mult si, in consecinta plateste mai mult.

    • villivilli

      in carburant platesti deja taxa de mediu………si din impozitul anual se duce o parte catre mediu…………si producatorii auto platesc la mediu………….si tot creste poluarea………………..si nu o opreste nimeni de la mediu……….

  19. l.niculescu

    mizerie rom ca in politica cumparotorul cel mai pagubit.

  20. Belcea Lucian

    Urgent scoaterea timbrului de mediu pentru autoturismele inmatriculate inainte de anul 2007. Exemplul meu care am platit taxa vamala in anul 2005 de 5500 lei pentru un Ford Mondeo.Acum sunt ingradit a-mi vinde autoturismul din cauza acestei taxe.Nu mi se pare corecta aceasta taxa.

  21. Dan

    Eu mi-am luat acum doi ani o masina din 2006 cu motor de 3000 cm3 euro 4. Masina o fost 12000 de euro si trebuia sa platesc taxa de inmatriculare 3700 de euro. Am apelat la un avocat si am inmatriculat-o fara a plati taxa. Timbru asta de mediu ii favorizeaza pe cei ce-si iau masini din 1999-2002 euro3 si euro4, inloc sa se tina cont si de vechimea masinii si sa fie taxa mai mica daca masina e mai noua.
    Iar la tema impozite auto, suntem cei mai tari din europa. Cumnatul meu din Spania are un BMW cu motor de 3000cm3 si plateste 180 de euro impozit. Eu aici platesc 2150 de lei (480 de euro) impozit la acelasi motor.
    Avem o conducere in tara asta care habar nu au de nimic. HOTII!

    • Alex

      Eu cred inmatricularea este asa ca trebuie sa platesti timbru de mediu la o masina la care n-a fost platit deorece multi au fentat plata taxei de inmatriculare apeland la avocati. Daca statul stabilea o suma rezonabila nu se ajungea aici. Totusi este aberant sa reachite taxa cei care au platit vama statului RRoman si sa nu fie luata in seama.

  22. cristian

    De ce Dl.manager general impreuna cu cei de la societatea civila cu APIA si asociatia producatotilor de autoturisme nu se implica in contestarea acestei taxe la avocatul poporului si la alte foruri abilitate? Sigur ar avea tot sprijinul nostru al celor care saptaminal ii umplem buzunarele.Ar fi normal sa incerce sa ne ajute,el avind logistica necesara pt asa ceva.In loc sa ne lamentam hai sa facem ceva

  23. Ispas Constantin

    Taxa de timbru e o taxa aiurea, ilogica, incorecta, care are si va avea rezultate proaste, pentru ca:
    – taxa ar trebui corelata cu consumul de carburant, numai asa va exista o legatura intre poluare si masian in cauza: daca mergi cu masina, consumi carburant si poluezi conform datelor texnice ale masinii. Dar nu poti polua daca tii masina in parcare;
    – nu are logica sa platesti taxa integral atunci cand cumperi masina.Poate ca masina va avea defectiuni, sau o lovesti, sau cine stie. Atucni de ce sa platesti la cumparare tot ce se presupune ca ea va polua.In plus, mariema taxei te face sa nu o poti cumpara.Atunci ce incaseaza statul de pe urma masinii?
    – propun sa fie platita o taxa anuala, sau sa fie inclusa in pretul carburantului.Asa, cu cat consumi, cu atat poluezi si tot cu atat platesti.Sau, poate fi o taxa la primarie, dar circa 10-15 euro pe an.in cativa ani se aduna taxa de timbru,altfel…nu fac actele si gata

  24. den

    ha, ha ! Excelent! las ca ati vandut destule masini noi si ati fraierit lumea cu ele, atentie toate masiniel NOI de marca vandute in romania sunt cu defectiuni! daca nu credeti, intrebati-i pe cei care le-au cumparat, toata ziua sunt cu mercedesuri , vw, bmw, in service-uri! eu mi-am cumparat direct din germania, nu am avut nicio problema cu niciuna niciodata, inclusiv veritabilul Porsche 911! asadar, un rezultat fff bun citesc in acest articol! viva second hand roamania !!!

  25. dany

    Sunte-ti de cacat cu taxa .

  26. Havasi Adrian

    Sa faca cineva abilitat si bine pregatit o petitie electronica pe care sa o semnam cu totii si pana la urma vor fi obligati sa tina cont de ea. Astept sa apara ….!!!

  27. eduard

    Degeaba vb aici, hai sa iesim in strada si asta inseamna blocaje in toata tara, nu dansul pinguinului si mici… Romania trezestete!!!

  28. vasile popescu

    DE CIND A INTRODUS PONTA TIMBRUL DE MEDIU NUMAI VORBITI PE LA COLTURI HAIDETI IN STRADA HAI MOBILIZAREA

  29. George

    Trebuie implicat Av Poporului si (asta e) Curtea Constitutionala.
    1. Timbrul de mediu este discrimare pe fata. De ce la EURO 3 si 4 e mai mult si non euro e aproape gratis. Ce treaba are ideea cu functionatul mai mult timp. Normal ar fi sa platesti atata cat mergi (in pretul carburantului) ca una e sa mergi 10.000 km pe an sau 100.000 si sa platesti aceeasi taxa.
    2. DACA emisia de CO2 e data in g/km, nu vad ce treaba are cilindreea?
    3. Imi explica si mie madam Rovana cum vine taxa la un Vw de 2,5 din 2005 dupa calcul 13.000 EURO???
    4. Inclusiv impozitul anual ar trebui platit la fel cum se calculeaza CASCO dupa valoarea masinii. Pai de ex in ultimii 3 ani am platit acelasi impozit, dar masina in fiecare an s-a depreciat. Impozitul trebuie legat direct de valoarea. tinand cont ca la 13.000 taxa nu am cum s-o vand peste 10 ani poate voi plati impozit mai mult decat e masina!?
    5. Daca nu se rezolva…revenim la pct 1 plus, iarasi (asta e) la parlamentarii din colegiu

  30. silviu

    Degeaba stam si ne plangem aici haide-ti in strada sa protestam sa sunt si alte lucruri la fel de importante si aberante sa ne mobilizam.

  31. raidaru

    S-o dus pe pyla tara asta……………

  32. gica

    Ne meritam soarta.Una din promisiunile noului guvern a fost ca se va inbunatatii taxa auto.Atunci cind Rovana Plumb a facut noua taxa noi toti am stat in case cu capetele plecate in lac sa iesim in strada si sa spunem tare si raspicat ca nu este bine.Nici astazi nu este tirziu sa ne cerem drepturile,altfel atita timp cit nimeni nu zice nimic taxele si impozitele si alte dari vor creste mereu.

  33. Fraierit de STAT

    Eu am luat anul trecut un Logan 1.6 MPI pt. familie din 2006, eram bucuros ca in fine avem o masina in care incapem cu copii. Cand am vrut sa transcriu am avut surpriza neplacuta, ca trebuie sa platesc 1800 euro taxa de mediu ….:0 caaat?????!!!???(am luat masina cu 1650). Ei domnule STAT so crezi tu, probabil ca suntem prostii natiunii, dar nu chiar atat…De la mine NU O SA PRIMESTI NICI UN LEU, sunt si alte solutii…., daca tot ne fortati….

  34. cosmin arges

    haide-ti sa va spun de ce au scazut vanzarile la masinile noi,EXPLICATIA O SA FIE FOATRE LOGICA:
    -majoritatea ramanilor au masini cumparate pana in anul 2007(logan, Solenza,matiz, cielo, VW,FORD, OPEL …etc), ca sa isI cumpere masina noua e logic ca maJoritatea vor sa o vanda pe cea veche pe care o au…..si aici intervine problema…CUM P**A LEA SA O VINZI CAND PENTRU TRANSCRIERE TREBUIE SA PLATEST O TAXA DE MEDIU CARE DE MULTE ORI DEPASESTE VALOAREA MASINII, CINE E NEBUN SA PLATEASCA DE EX 2000E PE O MASINA SI SA MAI DEA 1500 E (DE EX PT UN LOGAN DIESEL EURO 3)
    NU O POTI DUCE NICI LA REMAT SA IEI PE EA UN VAUCHER STIIND CA MASINA FACE MULT MAI MULT.
    CONCLUZIA E CA SUNTEM NEVOITI SA RAMANEM CU ELE PE VIATA….

  35. raducu

    A fost propusa o varianta in parlament,sa se scumpeasca combustibilul cu un ban pe litru si sa nu se mai plateasca taxa.Dar ce nu genereaza bani la partid,nu e bun,mai ales daca vine din partea opozitiei.NEPUTINTA E RODUL INCOMPETENTEI.

  36. Razvan

    Credeți ca daca scriem ca destepti tot ce nu ne convine suntem luați in seama?Trebuie sa organizam ceva sa iesim in strada ,o data,de două ori de nouă ori pana se întâmpla ceva.Numai așa putem rezolva ceva cu HOTI astia.Trebuie sa fim uniti si sa tinem legătura între noi.Românul nostru pana nu-i ajunge cutitul la os nu face nimic,doar da din gura să se afle in treaba .Haideti oameni buni sa facem ceva !!!!!!!

  37. tavi

    cred ca suntem discriminati.primul vinovat e ponta pe care l-am votat din pacate. pana la alegeri spunea despre taxa de mediu ca este o „aberatie”, dupa ce s-a vazut cu sacii in duster s-a razgandit.tare, nu?daca noi nu facem ceva ei n-au nici un stres .din limuzinele ststului nu se vad astia ca noi ,va asigur.

  38. Razvan

    Nu mai stati cu mainile in san si va vaitati pe toate forumurile…!!!
    Deschideti procese peste procese!!!
    Trebuiesc blocate tribunalele cu dosare si veti vedea ca vom castiga!!!
    Nu va uitati la un onorariu de 500 lei, cautati avocati specializati si treceti la treaba!

  39. Radu

    saracii de noi stam aici si ne spunem ofurile ca nu avem noi putere sa schimbam ceva in tara asta , ar fi bine sa ia initiative cei care au bani cei care nu stau intro taxa auto sa iasa si sa spuna la televizor pe colo pe colo dar defapt cei care au bani isi cumpara masini noi si nu ii intereseaza ca se moare de foame…

  40. Ovidiu

    Romani trezitiva ! nu o sa treaca mult timp si o sa platim taxe si pe nr. de fire de par pe care le detinem.
    80% din taxele impuse nu sunt folosite in scopul propriu zis al lor ci sunt directionate la oala sparta a bugetului de stat. TAXELE din Romania sunt cele mai aberante din Europa,
    dar atata timp cat romanul le poate inghitii pe toate fara nici o problema, aceste taxe se vor inmultii non-stop.
    Unde se duc banii din :Timbrul de mediu,Accize, TVA, Taxa de drum, Amenzi,impozit pe profit, mai nou taxa pe stalpi?
    Cea mai mare parte se duce in conturile politicienilor,indiferent de culoarea politica.
    A venit Iliescu s-a faca ce n-a facut Ceausescu,Petre Roman a inventat TVA-ul, a aparut Constantinescu s-a taxeze ce nu a reusit Iliescu, s-a ivit Basescu a mai inventat si el o taxa de drum, celebra TAXA LUI BASESCU,
    Adrian Nastase a inventat ACCIZA PE ORICE, a mai aparut piticul de Boc care a mai adaugat la nota de plata a firmelor IMPOZITUL FORFETAR, apoi a venit POANTA, vai!,scuze!,MIKEY MOUSE ,a mai inventat si el taxa pe stalpi si multe altele…., PE CINE SA ALEGEM?, Eu am ales sa renunt la Romania si cetatenia Romana in favoarea celei Spaniole, dupa 12 ani de munca in Spania , am venit in Romania crezand ca daca intra in U.E. se vor schimba multe…, am cumparat o casa si am demarat o afacere, in 6 ani am platit statului Roman taxe si impozite + amenzi pentru ca aveam palarie sau ca nu aveam,cat nu plateam in Spania pe 30 de ani.
    In Romania nu mai exista nici macar SPERANTA ,ce sa se gandeasca romanul de rand la masini noi?,
    Daca nu se schimba prin forta tota clasa politica va fii vai de romanii de rand!. Scuze pentru ca am scris prea mult si sigur, cu greseli . VA doresc numai bine si o schimbare de regim politic rapida!

  41. ADRIAN

    OAMENI BUNI NOUA NE TRBUIE UN AVION MARE CEL MAI MARE SI BA GATI TOTI POLITICIENII ASTI DE C…AT IN EL SI PRABUSITI UNDEVA UN MUNTI PRECUM POLONEZII,DA CE ZIC EU UN AVION .NOUA NE TREBUIE 2 SAU 3 CA NU INCAP TOTI CA SUNT PREA MULTI.FIECARE CE VINE LA PUTERE DA O LEGE CE II CONVINE LUI,DUPA 2 LUNI E DEMIS SAU SCHIMBAT DIN FUNCTIE DAR LEGEA RAMINE,DE AIA SUNTEM CAM PRIMII IN EUROPA LA TAXE SI IMPOZITE.TREBUIE TAIAT RAUL DIN RADACINA ASA NU AVANSAM CI DAM INAPOI.CIND NU O SASE MAI SCOATA BANI CU TIMBRU DE MEDIU SE GASESTE O FRUNTE LUMINATA SA MAI GASEASCA CEVA O SA VEDETI VOI IN CURIND.

  42. Florin

    Oameni buni,treaba este simpla ,idiotii astia din PSD vor oricum sa mareasaca pretul carburantului (la benzina au si facut-o),daca imi aduc bine aminte acum vreun an s-a emis si ipoteza asta de a introduce taxa auto in carburant dar nu se mai stie nimic acum,au ajuns la putere din cauza noastra a tuturor,noi suntem responsabili sa ii dam jos pe acesti hoti incompetenti!!
    Daca se face vreo petitie pentru taxa sunt de acord sa se introduca in carburant si impozitele sa se calculeze omeneste nu sa ne rupa in dinti cum se intampla acum.

    • bogdan

      Eu cred ca ar trebui sa puna capat taxelor si timbrelor abuzive! Timbru de poluare avem cu prisosinta in pretul combustibilului, nu? Si asa suntem sufocati de o suta de taxe! Fara taxa, si asa platesti omologare si apoi la revanzare pentru inmatriculare platesti identificare, nu? Sa taie la geambasi elanul, da! Proprietarii sunt condamnati la masini pe viata in timp ce altii fac avere din vanzari auto si nu platesc nimic la stat. Nu e corect!

  43. victor

    Propun o taxa noua f simpla:
    Capacitate x 0.1 euro x coeficient {0-5)
    Coeficient 0 pt euro 6
    1 pt euro 5
    2 pt euro 4
    3 pt euro 3
    4 pt euro 2
    5 pt non euro
    Exemplu golf4 euro3, motor 1900 :taxa 1900×0.1×3 =570 euro
    opel euro4, motor 1700 :taxa 1700×0.1×2=340 euro
    Tine cont si de capacitate, si de gradul de poluare, etc
    Ar fi o taxa simpla si la un nivel acceptabil.

  44. shadowlord

    acest timbru de mediu are in opinia mea ca scop unic doar aceasta diminuare a inmatricularilor pentru ca deja sunt mult prea multe masini si capitala e sufocata, exista prea multe cazane pe strazi. nu mai poti sa te deplasezi sa-ti rezolvi o problema urgenta pentru ca s-au inmultit prea mult. nu a fost proiectat bucurestiul pt asa ceva. in opinia mea acest timbru de mediu trebuia pus de mult inca din 2007. sunt de acord ca este abuziv insa cred ca si necesar totodata. nici mie nu-mi convine sa platesc aiurea bani dar ganditi-va ca cine are neaparata nevoie face un efort si il achita. eu pana la 24 de ani am mers cu ratb-ul si nu m-a deranjat, pana mi-am luat o masina ca lumea nu un cazan. acum se pare ca toata lumea vrea masina si smartphone dupa regula sa traim pentru mancare si benzina. ganditi putin altfel. cine vrea cu adevarat face un efort si ia ceva ca lumea.

  45. Gabi

    In primul rand salutare tuturor !
    Scurt si la obiect va spun. Ma puteti injura acum si poate o sa imi dati dreptate mai tarziu. Taxa auto nu va dispare niciodata. Va exista in fel si chip, ascunsa sau pe fata dar va exista. Pentru cei care sunteti pusi sa platiti taxa varianta e simpla (proces). Prostii care decid sa o plateasca , platesc de fapt banii inapoi pentru cei care asteapta sa isi recupereze taxa castigata prin instanta. Nema paduri, nema impaduriri, nema aer proaspat.Daca iesiti in strada rezolvati p..a. Mai va luati si vreo bata pe carca, inghetati ca un rahat si nu va baga nimeni in seama. S-a incercat si varianta blocarii benzinariilor. Rezultat 0. Am defilat ca prostii cu pancarde, afise prin geamuri etc. Rezultat 0. Deci concluzia : de scapat de taxa = never, de scapat de politicieni = vezi Ucraina.
    p.s. eu am ales sa o iau de la 0 la fel ca altcineva de aici in alta tara , cand vezi ca te lupti cu morile de vant si ti se da non stop m..e cu lamaie nu ai de ales , stai si rabzi sau le dai si tu la cioc ( sa ramana doar ei singuri in tara asta si sa plateasca singuri)

  46. Fritz

    Mai fratilor , cum sa favorizati in halu asta inporturile de masini second hand si sa le dati in cap oamenilor care , au platit o vama prin 2003 2004 , sau alte taxe percepute atunci destul de mari , acum cum sa ii impuneti asa ceva , cum sa ma fortati sa nu mai pot vinde masina in veci cu legile voastre de prost gust , la motor 2500 diesel e3 ar trebui sa plateasca cumparatorul taxa de timbru de 8500 sau chiar 10 mii de euro , si masina nu depaseste 6mii de euro. ati pus pumnu in gura oamenilor cu legile voastre, chiar nu vedeti efectul? Legea e foarte prost gandita , avea si statul de castigat , din urma reinscrierilor , iaca taxe platite etc. acu ce fac domniii de la inmatriculari ? incep sa citesca ziarul.cat inca il mai au si pe ala. curand vor ramane si acolo scaunele libere..pentru ca aici vreti sa aduceti tara in colaps… pana va sar oamenii in cap si voua nu ati fi primul sistem care zboara..rad de noi bulgarii cand vad ca ne ducem la ei si le platesc oamenii lor banuti pe taxe etc.. mai putin dar continuu ast ae principul pe care lumea a dat inainte nu lacomia…. no more comment.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)