autovit.ro

Analiză: Citroen C5 (2001-2008)

Prima generaţie a lui Citroen C5 s-a produs între anii 2001-2008 şi a reprezenta una dintre modelele de clasă medie cu cel mai rafinat tren de rulare, cu un nivel de confort ridicat şi o serie de tehnologii inovatoare, fiind disponiblă în două versiuni de caroserie: hatchback şi break.

Una dintre cele mai interesante tehnologii pe care Citroen le-a utilizat cu succes de-a lungul timpului pentru mai multe modele a fost suspensia pneumatică Hydractive (ajunsă la C5 la generaţia a treia). Aceasta era disponibilă în versiunile de top şi numai la anumite motorizări şi a reprezentat prima versiune care utiliza senzori electronici în loc de un sistem mecanic pentru a corecta automat garda la sol în funcţie de situaţia de mers. Astfel, la viteze ridicate sistemul ajusta garda la sol pentru a fi mai mică, pentru un coeficient aerodinamic cât mai bun, iar pe drumuri denivelate, garda la sol era menţinută la un nivel mai ridicat. Exista şi control complet manual pentru garda la sol, dar dacă se îndeplineau anumite condiţii, sistemul intervenea pentru corecţii automate.

citroen c5 2005 spateÎn anul 2004, Citroen C5 a trecut printr-o operaţiune de facelift destul de importantă, în special pentru că dimensiunile caroseriei au crescut considerabil, sedanul fiind mai lung cu 13 cm, iar break-ul cu 8,5 cm. Multe din elementele de design au fost redesenate, la fel ca şi farurile şi stopurile, iar opţional a fost disponibil un sistem de faruri adaptive. Suspensia Hydractive a fost îmbunătăţită, a devenit mai confortabilă, permitea corectarea gărzii la sol cu 15 mm în faţă şi 11 mm în spate şi a primit o funcţie extrem de interesantă. În caz de pană, suspensia aeva un mod special în care Citren C5 putea merge doar pe trei roţi, evident cu limitări în ceea ce priveşte viteza de deplasare.

Gama de motorizări pornea la motoarele pe benzină de la 1.8i (115 CP) şi continua cu 2.0 (136 CP sau 140 CP) şi se încheia cu 3.0 V6 (207 CP sau 211 CP). Versiunile diesel au fost: 1.6 HDI (110 CP), 2.0 HDI (90 CP, 110 CP sau 136 CP) şi 2.2 HDI (133 CP sau 170 CP). Versiunea 1.6 HDI este extrem de economică, iar 2.0 HDI este cea mai echilibrată recomandare din punct de vedere al consumului şi a performanţelor dinamice. Motoarele pe benzină funcţionează rafinat, însă au un consum destul de mare de carburant, în special în traficul din oraş.

 Citroen C5 este un model apreciat pentru valoare sa de spaţiu interior, printre cele mai bune din clasă, dar şi pentru portbagajul său foarte generos. În plus, trenul de rulare oferă mult confort, iar maşina are o ţinută de drum foarte apropiată de rivalii din clasa premium când vine vorba de confort. În materie de sportivitate aşteptările nu trebuie să fie mari, C5 fiind greu de manevrat şi nu prea agil.

citroen c5 hydractive 3Din  punct de vedere al întreţinerii şi al fiabilităţii problemele sunt destul de mari, la fel ca şi deprecierea rapidă. În special, suspensia pneumatică poate avea probleme costisitoare şi la fiecare cinci ani are nevoie de o inspecţie completă, deci verificaţi dacă a fost făcută. La 2.0 HDI ambreiajele sunt recunoscute pentru faptul că cedează după aproximativ 80.000 km, iar cutiile automate pot avea şi ele probleme cu modulul de control. Acestea sunt cele mai costisitoare probleme care pot apărea, însă mai există şi altele, în special de natură electrică.

Pe piaţa de second-hand preţurile pentru Citroen C5 pornesc chiar şi de la suma de 1.500 de euro, însă fiind o maşină recunoscută pentru problemele de fiabilitate este bine să o verificaţi cu atenţie într-un service specializat.

 

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)